Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2008, 11:49
Verwijderd
Ik wil in maart graag een (klein) weekje op vakantie met mijn vriend. Ons budget is niet al te hoog, iets van 250/300 euro pp. Wie heeft er tips voor iets leuks?

Mooi weer is het dan toch niet dus daar ben ik niet echt naar op zoek. Ik dacht aan Dublin, Berlijn, Parijs of zoiets, is dat te doen voor dat budget en is dat leuk? In Londen waren we vorig jaar nog. Het hoeft niet per se een stedentrip te zijn trouwens.
Advertentie
Oud 26-12-2008, 23:53
Nero
Nero is offline
Volgens mij is Praag ook wel cheap. Ben ik paar jaar geleden ook nog een dagje geweest, mooie stad. Heb alleen geen idee van hoe en wat.
Oud 27-12-2008, 15:46
Verwijderd
Vliegen vanaf Dusseldorf Weeze! Als je Ryanair in de gaten houdt hebben ze nog best leuke aanbiedingen. Zeker richting Dublin (10 euro heen en terug inclusief alles). Berlijn kan je voor 70 euro retour met de trein. Voor de thalys hebben ze ook veel aanbiedingen volgens mij.. nja gewoon ff goed zoeken!
En andere leuke bestemmingen: Madrid, Valencia, Barcelona (spaanse steden<3), Rome. Als je geluk hebt kun je voor zon 60 euro wel een leuk ticket vinden! Transavia heeft ook nog wel is aanbiedingen.
Oud 27-12-2008, 17:10
Verwijderd
Italië is ook leuk! Er zijn genoeg mooie steden, goedkope vliegtickets (via Ryanair of Easyjet) en alles is er wat goedkoper dan in bijvoorbeeld Londen of Parijs. Milaan, Florence (vliegen via Pisa)... Rome is ook leuk, maar wel weer duurder.

En anders inderdaad Praag: goedkoop en heel leuk. Alleen er komen is volgens mij wel wat duurder. Ook goed te doen: Madrid, Barcelona of Sevilla ofzo.
Oud 28-12-2008, 10:38
Verwijderd
Die vliegtickets zijn idd lekker goedkoop allemaal! Zijn al die spaanse en italiaanse steden te doen in maart, wil je daar niet liever wat mooier weer, of maakt dat niet uit?
Praag was ik een paar jaar geleden nog maar is misschien nog best wel een idee.
Oud 28-12-2008, 11:50
Nyawa
Ik denk dat je in Spanje of Italië niet moet verwachten dat je in maart al echt op het strand kunt liggen, maar in bijvoorbeeld Sevilla kan het dan al zo'n 20 graden zijn. In steden als Barcelona en San Sebastian is het dan nog wel iets kouder, rond de 15 graden. Als je niet zoveel om het weer geeft zou je natuurlijk ook naar het noorden kunnen gaan, Stockholm en Kopenhagen bijvoorbeeld moeten met een goedkope vlucht nog wel te doen zijn voor 250/300 euro, of naar Oost-Europa, bijvoorbeeld Boedapest of idd Praag.

Als je een kleine week gaat kun je natuurlijk ook twee steden combineren en daartussen met de trein gaan. Bijvoorbeeld heen naar Venetië, terug vanaf Ljubljana, of heen naar Madrid, terug vanaf Sevilla, heen naar Florence, terug vanaf Rome, enzovoort. Ik zou gewoon even kijken waar je goedkope vluchten kunt vinden, dat wil nog wel eens verschillen per jaar (tip: www.swoodoo.de). En het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je wilt: veel cultuur, vooral shoppen, misschien juist natuur...
Oud 28-12-2008, 15:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Die vliegtickets zijn idd lekker goedkoop allemaal! Zijn al die spaanse en italiaanse steden te doen in maart, wil je daar niet liever wat mooier weer, of maakt dat niet uit?
Praag was ik een paar jaar geleden nog maar is misschien nog best wel een idee.
Ik was in februari in Rome en had ruim 20 graden.
Mijn buurvrouw was er in mei en had stortregen en kou.

Wat betreft de vliegtickets; ga even informeren of die prijzen wel echt kloppen en ook nog beschikbaar zijn. Bij mijn vliegticket kwam er op het laatste moment nog een hoog bedrag bovenop (ik meen 75 euro oid) en toen ik een tijdje terug met de Thalys ging bleken de goedkope kaarten ook alleen maar een half jaar van te voren beschikbaar. Vanaf Duitsland vliegen is een optie, maar neem dan ook het extra geld aan benzine mee in je berekening.
Oud 28-12-2008, 16:14
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Stockholm en Kopenhagen bijvoorbeeld moeten met een goedkope vlucht nog wel te doen zijn voor 250/300 euro
Haha, sorry dat ik lach, maar dat kan dus écht niet. Kopenhagen is een van de duurste steden ter wereld (vorig jaar op nummer zes). Ik ben er vorig jaar een week geweest en toen was ik alleen al aan het hotel 300 euro pp kwijt en dat was serieus het goedkoopste hotel van Kopenhagen. Als je een gedeelde badkamer neemt ben je wel iets goedkoper uit, maar dat scheelt nauwelijks, en anders kom je dus echt op een slaapzaal terecht, en dat wil je ook niet als je met je vriend op vakantie bent. Stockholm woon ik vlakbij, dus ik heb geen idee wat de prijzen voor een hotel daar zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dat nou echt veel goedkoper is. Scandinavië is gewoon duur!

Ik zou eerder iets oostelijker kijken. Boedapest is bijvoorbeeld écht heel goedkoop, dus als je een goedkope reis kan vinden is dat leuk. Verder is Berlijn volgens mij een van de goedkoopste steden van West-Europa, en met de trein is dat idd niet heel duur. Dublin kun je trouwens ook wel vergeten, Ierland is niet te betalen tegenwoordig.
Oud 02-01-2009, 23:49
Fantôme
Fantôme is offline
Volgens mij moet een weekje Berlijn of Parijs te doen zijn voor dat bedrag. Niet dat Parijs een goedkope stad is, maar er zijn wel regelmatig aanbiedingen om er goedkoop (laatst bijv. een aabieding van NS Hispeed, weet niet of die nog geldt) te komen.

Praag is wat verblijf e.d. betreft volgens mij niet zo duur... Al schijnt het niet meer zó goedkoop te zijn omdat Praag toch al behoorlijk populair is en steeds meer westerse prijzen gaat hanteren. Maar toen ik er vorig jaar was, vond ik het best goed te doen.

Scandinavische steden (en vooral Oslo) zijn erg duur. Denk niet dat je het in die richting moet zoeken.
Oud 03-01-2009, 02:31
Verwijderd
Ik wou net zeggen Londen, omdat de pond enorm hard in waarde is gedaald. Je kunt er dus relatief goedkoop (finiancieel beter dan Duitsland, Ierland of Italië heen), maar daar was je vorig jaar al geweest zag ik.
Oud 04-01-2009, 11:06
Verwijderd
Bedankt voor de reacties! Aan Boedapest had ik nog helemaal niet gedacht, dat is wel een goed idee, misschien wordt het dat wel. Ik vond ook al allemaal goedkope vluchten dus dan moet dat zelfs met dat budget wel lukken. Weer eens wat anders dan Berlijn en Parijs. Wat me ook leuk lijkt, maar dat is misschien meer iets voor een paar dagen ipv een week.

Die Italiaanse en Spaanse steden lijken me ook mooi, maar misschien toch meer iets voor een keer of mei ofzo. Niet dat ik nou per se aan het strand wil liggen, maar mooi weer hoort wel een beetje bij die landen.
Oud 04-01-2009, 18:35
Eefa
Eefa is offline
Kopenhagen is erg leuk! her en der ook wat goedkope hostels.
Oud 05-01-2009, 04:29
blurred
blurred is offline
Wat zeker qua reizen goed te doen is, is een stad in Belgie. Gent is bijvoorbeeld heel leuk, al is het vrij klein en is een midweek of lang weekend genoeg om de hele stad te zien. Wel heel gezellig, met veel restaurantjes en kroegjes. Als je een beetje van de toeristische paden afgaat is eten en Belgisch bier niet eens echt duur! Vanuit Alkmaar heb ik voor een weekendretour nog geen 50 Euro betaald, ook kun je er vrij goedkope ho(s)tels vinden. En anders zijn Antwerpen, Brussel en Leuven ook leuk!
Oud 05-01-2009, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Wat zeker qua reizen goed te doen is, is een stad in Belgie. Gent is bijvoorbeeld heel leuk, al is het vrij klein en is een midweek of lang weekend genoeg om de hele stad te zien. Wel heel gezellig, met veel restaurantjes en kroegjes. Als je een beetje van de toeristische paden afgaat is eten en Belgisch bier niet eens echt duur! Vanuit Alkmaar heb ik voor een weekendretour nog geen 50 Euro betaald, ook kun je er vrij goedkope ho(s)tels vinden. En anders zijn Antwerpen, Brussel en Leuven ook leuk!
Ik denk dan altijd, voor 50 euro kan je ook een goedkoop vliegticket boeken naar een buitenlandse stad . Of je telt net een paar tientjes extra neer mss, maar dan zit je niet in Belgie maar een stuk verder..
Oud 07-01-2009, 20:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Persoonlijk vind ik een weekend te lang voor steden als Leuven en Brussel. Ik heb pas een weekendje Antwerpen gedaan en dat was wel leuk en geschikt voor een weekend (al was er toen wel kerstmarkt enzo).
Oud 10-01-2009, 15:15
blurred
blurred is offline
Citaat:
Persoonlijk vind ik een weekend te lang voor steden als Leuven en Brussel.
Daarom zeg ik in mijn post ook dat die steden vrij klein zijn en dat een midweek of lang weekend genoeg is om de hele stad te zien.
Oud 11-01-2009, 17:26
Nero
Nero is offline
En wat dacht je van Disneyland?
Oud 21-01-2009, 22:15
Verwijderd
Het is Boedapest geworden, daarnet geboekt
Oud 22-01-2009, 07:14
Cooper
Cooper is offline
Citaat:
Het is Boedapest geworden, daarnet geboekt
laat je ons nog even weten hoe het is geweest, zodra je terug bent? En bij welk bedrijf heb je geboekt?
Oud 22-01-2009, 18:01
Verwijderd
De vliegreis via Wizz Air en het hotel bij D-reizen. En binnen het budget blijven gaat ook wel lukken denk ik. Prima, benieuwd naar de stad. Oh en bedankt voor de tips nog. Vooral www.swoodoo.de was erg fijn inderdaad!
Oud 20-02-2009, 18:30
findik_kurdu_61
findik_kurdu_61 is offline
bodrum, antalya, izmit, dalaman, marmaris.
Advertentie

Regels voor berichten