Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2009, 15:11
tigertje
tigertje is offline
het gaat er nu echt een keer van komen. Ik ga alleen op vakantie(andere interesses dan mijn vrienden, geen uitgaanstype etc). Nu heb ik het plan opgevat om in de zomervakantie 5 tot 7 dagen naar Londen te gaan, omdat ik er nog nooit geweest ben en mij het echt een supertoffe stad lijkt(historie stad zelf, british museum, musical etc). Al snel liep ik vast bij mijn planning. Wat is de beste manier om alleen te gaan? hotel of hostel? zelf regelen of groepsreis? trein of vliegtuig? Mijn budget is niet al te groot, maar ik heb wel wat te besteden.
Dus wie kan mij helpen met tips over alleen reizen of natuurlijk over wat ik niet moet missen als ik naar Londen ga.
Advertentie
Oud 16-02-2009, 16:02
Verwijderd
ik zou voor een hostel gaan, omdat je daar makkelijker contact legt met andere reizigers. bovendien is het goedkoper. er zijn veel sites met reviews van hostels, dan weet je ook meteen wat voor soort hostel het is. trein of vliegtuig ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zelf liever hebt. vliegen is denk ik goedkoper en het makkelijkst, er zijn regelmatig aanbiedingen van ryanair, easyjet en transavia. wel even checken op welke luchthaven je vliegt, sommige zijn wat verder van het centrum. ik zou gewoon alles zelf regelen, is niet zoveel werk het is alweer een paar jaar geleden dat ik in londen geweest ben, dus tips over londen heb ik niet echt.
Oud 16-02-2009, 19:34
ganralph
ganralph is offline
als je maar een paar dagen gaat, is het vliegtuig de beste optie. trein is niet per se goedkoper en duurt veel langer. voor een paar tientjes ben je wel in Engeland. (mocht je met Easyjet of zo op een vliegveld als Gatwick komen, dan kun je voor 8 pond of zo een bus pakken naar het centrum; trein vanaf het vliegveld kost iets van 20 pond )

overnachtingen zijn niet goedkoop, maar ik zou een leuk hostel zoeken. een goed hostel is net zo duur als een slecht hotel en je mist vaak alleen het ontbijt (dat toch veel gezelliger is om ergens in de stad te nuttigen).

het mooie aan Londen is dat alle musea (tenminste voor zover ik weet) gratis zijn
verder is een stadswandeling langs het Paleis (niet te veel van verwachten ), de Tower, Westminster Abbey en dat soort toeristenplekjes zeker een (mid)dag waard.

ben er pas twee keer geweest maar is echt een mooie stad als je even door de hedendaagse drukte heen kunt kijken en je voor kunt stellen dat het eeuwenlang zo'n beetje het centrum van de wereld was. heel historisch. bereid je echter ook voor op een grootstedelijke instelling die we in nederland niet kennen. mensen met haast lopen het liefst door je heen

voor musicals kun je volgens mij beter op tijd reserveren (als je een grote voorstelling wil bezoeken). soms zijn er leuke aanbiedingen voor studenten (weet niet of dit voor niet-Engelsen geldt eigenlijk).
Oud 17-02-2009, 20:33
Verwijderd
Als ik alleen zou gaan dan zou ik overnachten in een hostel. Ook zou ik vliegen want treinen is saai en duurt langer.
En ik raad je aan om een metrokaart voor 7 dagen te kopen. Ik ben vorig jaar in november naar Londen geweest en zo'n kaart is echt heel handig. Destijds via het reisbureau gekocht (met het boeken van hotel/vliegreis).
Oud 19-02-2009, 20:06
Essievdlessie
Essievdlessie is offline
Ik heb in het Generator hostel in Londen gezeten. Is ontzettend groot, met disco in het Hostel.. Daar wordt je snel aangesproken door mensen die ook alleen zijn, dus wel gezellig.. Wel hopen dat je niet bij mensen op de kamer slaapt die snurken
Oud 20-02-2009, 17:44
Balance
Balance is offline
Het is een beetje de vraag wat je wil in die vakantie.
Een hostel is makkelijk als je wat mensen wil ontmoeten. Een hotel is fijn als je er prima tegen kan om een week op jezelf te zijn aangewezen en de privacy juist waardeert. Hetzelfde geldt voor zelf regelen vs. groepsreis.
Oud 04-03-2009, 12:25
tigertje
tigertje is offline
weet iemand idt misschien?
ik heb een leuke verblijfplaats gevonden (namelijk de londen school of economics campus, daar verhuren ze ook kamers en het is lekker in het centrum, andere optie is imperial college via vrijuit maar dat is bij het hyde park) maar om te boeken moet je een aanbetaling maken met een creditcard. en laat ik die nu niet hebben. Kan je ook iemand anders zijn kaart gebruiken en dan daar de rest betalen? Of moeten ze perse jouw gegevens hebben?
Oud 04-03-2009, 20:29
Cartosa
Cartosa is offline
Is geen probleem. Neem desnoods kopie of bewijs mee van je betaling
Oud 06-03-2009, 15:07
Blaf
Blaf is offline
een oyster card is echt wel een must-have daar als je de stad door wilt gaan, je gaat gewoon naar een metro station in de buurt en koopt zon ding met hoe veel tegoed je er op wilt hebben je kunt er ook mee met de bus trouwens als je wat meer van de stad wil zien dan je in de tube ziet.

Regels voor berichten