Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2002, 08:50
m€isje
m€isje is offline
Over de twee vermiste meisjes uit engeland

A 28-year-old man is arrested on suspicion of abduction and murder, and a 25-year-old woman is arrested on suspicion of murder, after police recover items of "major importance" from Soham Village College.
Oud 17-08-2002, 09:08
Verwijderd
zijn de lichamen dan al gevonden?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 11:38
m€isje
m€isje is offline
[IMG][/IMG] dit echtpaar is nu by verchillende politiebureau's en zijn 7uur ondervraagd
maar ze mogen maximaal 72 uur worden vastgehouden

Nee nog niet, maar ze hebben wel heel goede bewijs materiaal gevonden en heeeeeeeeel misschien zijn ze nog levend, maar das heel onwaarschijnelijk
Oud 17-08-2002, 12:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zou er niet op rekenen dat ze nog leven...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 13:15
PV
PV is offline
Hmz wat hebben wij aan die foto's

ff de Nederlandse versie (NOS TT):

Arrestaties zaak-Jessica en Holly
SOHAM De Britse politie heeft vandaag een man (28) en een vrouw (25) opgepakt op verdenking van moord op twee meisjes uit Soham. Jessica en Holly, beiden tien jaar, worden al twee weken vermist. De meisjes zijn nog niet gevonden. De identiteit van de verdachten is niet bekendgemaakt, maar de beschrijving past bij die van de concierge van de school van de meisjes en zijn vriendin, een klasse-assistent. Beiden waren gisteren al urenlang door de politie verhoord. Volgens de politie zijn in de school "zaken van bijzonder belang" voor het onderzoek gevonden. Ook de woning van de vader van de verdachte wordt doorzocht.

In de school dus...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 15:58
girl18
girl18 is offline
klote maar ik denk niet dat ze nog echt in leven kunnen zijn.. maar goed hoop heb je he..
Oud 17-08-2002, 16:01
PV
PV is offline
Zijn net 2 lichamen gevonden geloof ik... (radio nieuws)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 16:06
girl18
girl18 is offline
Citaat:
PV schreef:
Zijn net 2 lichamen gevonden geloof ik... (radio nieuws)
nou dus kortom ze zijn dood.. einde verhaal.. nu weer een nieuwe..

Oud 17-08-2002, 16:17
Nietzman
Nietzman is offline
http://www.cnn.com/2002/WORLD/europe...ing/index.html

MILDENHALL, England -- Police hunting for missing 10-year-old British schoolgirls Jessica Chapman and Holly Wells have found two bodies at a remote woodland site.

Police said the two bodies were found by a member of the public at around 1300 BST on Saturday near the village of Mildenhall, eastern England, 10 miles from where the girls disappeared. The bodies have not been identified.

A man and a woman were arrested earlier on Saturday on suspicion of the girls' murder.

The case of the missing best friends has gripped the nation, and more than 400 police officers have been involved in the investigation.

A Cambridgeshire Police spokesman told CNN: "Cambridgeshire police can confirm that two bodies have been found today near Mildenhall in Suffolk.

"A member of the public reported the finding to Suffolk police at about 1 p.m. today and officers went out to the area and confirmed the discovery.

"Police are now making urgent inquiries to establish the identity of two bodies and to determine if there are any suspicious circumstances.

"We do not have any further information at this stage as to the identities or sex of the two bodies."

He described the area they were found as "a remote woodland."

Earlier on Saturday, Cambridgeshire Police said a 28-year-old man had been arrested on suspicion of abduction and murder, and a 25-year-old woman had been arrested on suspicion of murder.

Detective Chief Inspector Andy Hebb told a news conference in Soham, where the two girls live, that items of major importance had been recovered during a search of Soham College.

Police are also conducting a search at the home of the male suspect's parents, in the nearby village of Littleport.

The suspects, who have not been identified by police, and are being held at separate police stations.

The families of the missing girls were the first to be told of the arrests, which happened at 4 a.m. (0300 GMT), police said.

On Friday, police spent almost seven hours questioning school caretaker Ian Huntley, 28, and his girlfriend Maxine Carr, 25, about the girls' disappearance.

Over 400 officers from 21 police forces have been involved in the search for the girls
Cambridgeshire Police said the pair had agreed to be questioned and had been treated as "significant witnesses."

The couple's home is being searched using what police describe as highly-sensitive equipment.

The house in Soham was one of the last places the 10-year-olds were seen.

The search of the college and school included the very room, the college hall, where hours earlier the parents of Jessica and Holly publicly begged their abductor to give the girls back.

More than 420 police officers from 21 police forces from around Britain are involved in the search.

After learning of Saturday's news, Soham's Methodist minister, Alan Ashton, spoke on behalf of the community.

He told the UK Press Association: "The grief is going to be profound and deep. It is the worst possible news. It's going to be a time of immense grief."
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 16:35
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Er zijn 2 lichamen gevonden op zo 'n 12 km van de daders hun huis . Dit maakt me zo kwaad . Ik heb het verhaal gevolgd van bij het begin, iedere dag de krant helemaal gelezen om iets te weten te komen. We hebben het ook meegemaakt in België en ik kan er echt niet bij ! Wie doet nou zoiets. En altijd maar meisjes, wij zijn duidelijk nog altijd de grootste slachtoffers van allemaal. Er zou iets moeten aan gedaan worden maar wat ?

xxx
Faith
Oud 17-08-2002, 17:12
diamonde
diamonde is offline
Hey!!

Tis toch verschrikkelijk om te horen dat je kinderen dood zijn aangetroffen, en dan ook nog door de concierge en de onderwijsassistente!!!
Het is echt nergens meer veilig, blijkbaar ook al niet meer op school!!

Ik leef mee met de ouders van de beide meisjes.. en hoop dat de daders de doodstraf krijgen want mijn mening is:

' Wie iemand anders vermoord, heeft zelf ook niet meer het recht om te leven '

Groeten,
Diamonde
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Angel Of Faith schreef:
Wie doet nou zoiets. En altijd maar meisjes, wij zijn duidelijk nog altijd de grootste slachtoffers van allemaal. Er zou iets moeten aan gedaan worden maar wat ?
Redenatie van een aandoenlijke simpelheid.

Je weet dat er altijd gekken zullen blijven. In de meeste (zeden)delicten is er geen 'waarom'. Mensen die een geestelijke stoornis hebben weten zelf ook niet waarom ze delicten plegen of bepaald gedrag vertonen. Zo zijn ze nu eenmaal. Hun hersenen of algemene ontwikkeling is gewoon anders dan wat wij in de maatschappij als normaal beschouwen. Waarom? Door een speling der natuur. Er ís geen verklaring voor het verkrachten en vermoorden van lieve kleine meisjes, het gebeurt gewoon.

Je kunt er overigens ook niks aan doen. Ik weet dat het hard klinkt maar je kúnt vantevoren niet weten wie er vermoord gaat worden en wie niet...dat is puur irrationeel, omdat de wil van een geestelijk gestoorde nu eenmaal ook irrationeel is.

Verder: blij dat het iig niet een alleenstaande, vieze oude man blijkt te zijn. In dat geval zouden chatboxen waarschijnlijk nog harder worden aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
diamonde schreef:
Ik leef mee met de ouders van de beide meisjes.. en hoop dat de daders de doodstraf krijgen want mijn mening is:

Kun je daar argumenten voor geven? Ben wel benieuwd namelijk...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:36
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
diamonde schreef:
Das leuk.... moeten we dan de beul die het vonnis uitvoerd ook meteen afmaken?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:40
m€isje
m€isje is offline
ze zyn by the way nu gearresteerd en de lichamen v/d de meisjes zyn gevonden(niet geïdetificeerd eigenlijk)
Oud 17-08-2002, 17:51
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
m€isje schreef:
(niet geïdetificeerd eigenlijk)
Tja... maar zeg nou zelf, hoe vaak vind jij dode meisjes langs de weg?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:23
flurry
flurry is offline
Ik wist niet zoveel van die vermissing eigenlijk, maar toen ik vandaag een artikel las op nu.nl over de arrestatie van die schoolconciërge en die onderwijsassistente wou ik meer weten en ik ging eerdere artikels lezen. Dit vond ik in een artikel van een week geleden:

"Ze wisten allebei hoe ze moesten e-mailen, dus het is goed mogelijk dat ze hun weg naar een chatroom hadden gevonden", aldus Maxime Carr, een voormalige onderwijsassistent op de school van de vriendinnen.

Verdacht, niet waar?
Oud 17-08-2002, 18:41
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
flurry schreef:
Verdacht, niet waar?
Ach ja, de SGP staat alweer klaar het internet te verbieden, zullen we maar zeggen....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:18
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
flurry schreef:
"Ze wisten allebei hoe ze moesten e-mailen, dus het is goed mogelijk dat ze hun weg naar een chatroom hadden gevonden", aldus Maxime Carr, een voormalige onderwijsassistent op de school van de vriendinnen.

Verdacht, niet waar?
Niet echt, raad jij maar eens hoeveel mensen er kunnen e-mailen in NL (in dit geval Engeland)...
Oud 17-08-2002, 19:30
flurry
flurry is offline
neeheeej.. die vrouw die dat gezegd heeft wordt nu verdacht van moord op die meisjes, het gaat er dus om dat zei de schuld richting het internet schuift terwijl ze het (misschien) zelf gedaan heeft (no internet involved)..
Oud 17-08-2002, 19:31
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

Niet echt, raad jij maar eens hoeveel mensen er kunnen e-mailen in NL (in dit geval Engeland)...
misschien bedoelt ze de afleidingsmanoevre?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:31
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
flurry schreef:
neeheeej.. die vrouw die dat gezegd heeft wordt nu verdacht van moord op die meisjes, het gaat er dus om dat zei de schuld richting het internet schuift terwijl ze het (misschien) zelf gedaan heeft (no internet involved)..
oh sorry je was me precies voor
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:32
Joostje
Joostje is offline
belachelijk dat de vermoedelijke daders met gezicht en al nog op t journaal voorbijkomen
Oud 17-08-2002, 19:50
REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef:
belachelijk dat de vermoedelijke daders met gezicht en al nog op t journaal voorbijkomen
*Ali G stemmetje* Wicked!

Of die 2 verdachten
-Yes, they past our house on their way to the library...
-Very nice girls, they used to be in my class...

REIE
Oud 17-08-2002, 19:53
girl18
girl18 is offline
Citaat:
m€isje schreef:
ze zyn by the way nu gearresteerd en de lichamen v/d de meisjes zyn gevonden(niet geïdetificeerd eigenlijk)
ze zijn twee weken vermist.!! heb zo het vermoeden dat ze al dood zijn vanaf het begin dus zo erg rotingverschijnselen hebben ze niet hoor.. bovendien ze konden zelf romy en marion indicifeceren naar 5 jaar.!!
Oud 17-08-2002, 20:22
Verwijderd
Ik vind het echt zo erg dat dit soort dingen steeds vaker gebeuren. Ik snap echt niet waarom je twee meisjes van tien van het leven beroofd. Ik heb geen andere verklaring ervoor dan dat je echt gestoord in je hoofd moet zijn.
Verder lijkt me het schuldgevoel van de ouders van het meisje waar ze speelden (waarbij dus het tweede meisje speelde) verschrikkelijk. Zij hebben die meisjes toestemming gegeven om naar buiten te gaan. Ze verliezen niet alleen hun eigen dochter maar ook het vriendinnetje waar zij op dat moment verantwoordelijk voor waren.
Belachelijk toch dat je niet eens meer als 10-jarig meisje alleen de straat op kan (of in dit geval dus met zn tweeen). Ik vind het echt heel erg dat zulke meisjes zo jong moeten sterven, ik heb namelijk niet echt meer vertrouwen erin dat ze nog leven.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:50
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
! am mE schreef:
Ik vind het echt zo erg dat dit soort dingen steeds vaker gebeuren.
Het gebeurt echt niet vaker.... het krijgt alleen meer media-aandacht....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
nietzman schreef:
Het gebeurt echt niet vaker.... het krijgt alleen meer media-aandacht....
Het gebeurt wel íets vaker, aangezien het tegenwoordig makkelijker is slachtoffers te vinden, zodat mensen met een geestelijke stoornis makkelijker delicten kunnen plegen. Er zijn niet meer gekken dan vroeger, er zijn alleen meer potentiële slachtoffers...overigens is deze stijging niet van een zodanige orde dat je als 10-jarige 'niet meer veilig over straat kunt'. Dat is het probleem niet echt.

Het zijn toch vooral de media die het ernstig opblazen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 17:36
girl18
girl18 is offline
het is inderdaad allemaal klote het is dat dutreux zaak ja sorry ken ze naam niet goed.. maar ik vond het toen ook vreselijk met ann en eefje en die andere waar ik helaas ook de naam niet meer van kan herringeringen en het was zo dichtbij...
Oud 18-08-2002, 19:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
girl18 schreef:
het is inderdaad allemaal klote het is dat dutreux zaak ja sorry ken ze naam niet goed.. maar ik vond het toen ook vreselijk met ann en eefje en die andere waar ik helaas ook de naam niet meer van kan herringeringen en het was zo dichtbij...
Het was zelfs zó dichtbij, dat je je er dus geen zak meer van kan herinneren. Juist ja.
Oud 18-08-2002, 20:59
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het zijn toch vooral de media die het ernstig opblazen.
Hadden we in Belgie ook 6 jaar geleden... Iedereen gelijk tegen de kinderen. "Niet lolly's aannemen van vreemde mannen"

REIE
Oud 18-08-2002, 21:53
L-ke
L-ke is offline
Citaat:
girl18 schreef:
Dutroux dus, en An en Eefje en Julie en Melissa....
Oud 19-08-2002, 08:11
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Citaat:
L-ke schreef:

Dutroux dus, en An en Eefje en Julie en Melissa....
er is een kenner onder ons...
Oud 19-08-2002, 17:23
L-ke
L-ke is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:

Wow sorry hoor. Omdat ik toevallig wel nog de namen ken van de meisjes ben ik plotseling een kenner. Ik vind het gewoon iets dat je niet snel vergeet, ook al is het al enkele jaren geleden. Dus euh, laat die maar achterwege....
Oud 19-08-2002, 18:27
REIE
REIE is offline
Citaat:
The Holy Terror schreef:

Volgens mij hebben we hier 2 kenners... . En met mij erbij 3.

Enne, laten we niet al die honderden andere verdwenen kindjes vergeten op deze wereld die slachtoffer zijn van geweld en pedofilie...

REIE
Reageren

Regels voor berichten