Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2009, 07:41
Verwijderd
Hallo iedereen,

Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn in mijn linker hersenhelft.. Ik weet niet wat er aan de hand ik maar ik heb veel moeite met typen, praten en denken.. Ik wist zelfs even niet hoe ik hersenhelft schreef.. Wat moet ik doen? Ik vind het echt eng.. Ik heb het nog niet met mijn moeder over gehad..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 10:49
Verwijderd
Als dit geen grap is, dan zou ik zo snel mogelijk langs een huisarts of ziekenhuis gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 10:54
Verwijderd
Een grap was het niet.. Ik spot niet met gezondheid

Ik heb mijn moeder een afspraak laten maken bij de huisarts.. Ik heb nu alleen nog hoofdpijn, maar vanochtend ging lezen/typen/denken niet zoals ik het wou.. Wat zou het kunnen zijn? ik maak me echt zorgen..

Ik heb wel pas een bijholtenontsteking gehad en ik denk dat die nu terug komt.. Ik had weer pijn rond mijn neus.

Zou het iets ernstigs zijn?

Edit: Mijn moeder vroeg me of ik al mijn lichaamsdelen normaal kon gebruiken, dat kon ik wel, zonder moeite (Behalve dat mijn rechterhand eventjes ging slapen.. maar ik weet niet of dat er iets mee te maken had)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 11:07
Verwijderd
Ik ben geen arts maar ik weet wel dat je taal en spraakvermogen (in de meeste gevallen) geregeld is in de linker hersenhelft. Wanneer jij hoofdpijn hebt aan de linkerkant en je hebt problemen met typen, praten en denken, dan zou dat samen kunnen hangen. Maar het is aan een arts om dat vast te stellen!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 11:17
Verwijderd
Ja, ik heb ook opgezocht over wat in welke hersenhelft wordt geregeld. In bed lag ik veel te woelen en dat deed wel aardig pijn.. Toen had ik dus moeite met denken en lezen.. Meteen achter de computer gedoken.

Zou het misschien komen omdat ik pas net uit bed kwam en veel heb bewogen met mijn hoofd? Alleen zou dat niet verklaren waarom ik überhaupt hoofdpijn heb.. Daar kan ik alleen over speculeren.

Na een tijdje werd het probleem met het niet kunnen lezen minder. Zoals nu, ik kan nu gewoon denken (voor zover het mogelijk is met hoofdpijn)

Ik dacht eigenlijk als eerst aan een herseninfarct of een tumor (al weet ik daar helemaal niks van af verder). Ik ben echt heel erg geschrokken. Ik ben pas 16 jaar en zéér gehecht aan mijn leven.. Zou het kunnen wat ik denk? Schroom niet om jullie ideeën te posten.. ik wil op alles voorbereid zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 11:21
Verwijderd
Misschien moet je dit maar eens goed doorlezen.

Er staat aan het eind: Als een van de genoemde symptomen zich voordoet, bel dan altijd uw huisarts of bel 112 voor een ambulance. Je kunt ook naar de EHBO-afdeling van een ziekenhuis gaan. Rijd nooit zelf, maar laat je brengen (door een familielid of buurman, of neem een taxi).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 11:28
Verwijderd
Ok, bedankt.

Een oorzaak van een beroerte zou kunnen zijn dat er een tekort aan zuurstof in de hersenen was, dat zou best eens kunnen want ik werd wakker met een verstopte neus en ben nogal verkouden. Hopelijk heeft mijn dokter dé oplossing.. Ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 12:11
Verwijderd
Een verkoudheid zal geen zuurstoftekort in de hersenen veroorzaken. Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar een bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 12:14
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ok, bedankt.

Een oorzaak van een beroerte zou kunnen zijn dat er een tekort aan zuurstof in de hersenen was, dat zou best eens kunnen want ik werd wakker met een verstopte neus en ben nogal verkouden. Hopelijk heeft mijn dokter dé oplossing.. Ik ben benieuwd.
Uhm. Van een verstopte neus of verkouden zijn krijg je geen beroerte hoor .. Dat zou hard gaan dan met de griepepidemie.

En het is moeilijk te zeggen wat je wel hebt enzo, maar áls je al iets van verminderde hoeveelheid zuurstof in je hersenen hebt gehad was het geen beroerte maar een tia. En dat is ook zeldzaam dan.
Ga maar naar de dokter inderdaad, die kan het onderzoeken en weet er meer van.
Oud 23-02-2009, 13:09
Verwijderd
Ok, volgens de sites die ik heb gelezen vallen TIA's wel mee. Over een half uurtje heb ik een afspraak bij de dokter. De hoofdpijn is al een stuk over trouwens. We gaan het zien..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 13:15
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ok, volgens de sites die ik heb gelezen vallen TIA's wel mee. Over een half uurtje heb ik een afspraak bij de dokter. De hoofdpijn is al een stuk over trouwens. We gaan het zien..
Een tia is niet zo maar wat hoor.
Oud 23-02-2009, 13:17
Verwijderd
Nee, dat begrijp ik..

Maar het kan veel erger, dat was wat ik bedoelde.

Zelfs een simpele verkoudheid is al niet prettig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 13:19
Calyx
Calyx is offline
Je kunt een simpele verkoudheid niet vergelijken met een tia.
Van een tia kun je allemaal restverschijnselen krijgen hoor en het kan een vergrote kans geven op nog een tia of dus wel een beroerte. Enz enz.
Oud 23-02-2009, 13:21
Verwijderd
Uhmm...

Volgens mij is dit één groot misverstand.

Ik bedoel gewoon.. dat helemaal geen enkele ziekte/andere situatie prettig is. Dus.. niemand verdient een tia noch een verkoudheid.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 13:26
Calyx
Calyx is offline
Aparte manier van coping dan.

Succes bij de dokter!
Oud 23-02-2009, 15:10
Verwijderd
Ik ben terug van de dokter. Ze zei dat het migraine was, mijn bloeddruk is perfect.

Dit is dan al de 2e keer migraine in 8 dagen. Ik had niet door dat het migraine was omdat ik nu heel andere klachten had dan gebruikelijk voor mij.

Ze raadde me aan om mijn ogen na te laten kijken omdat ik misschien niet helemaal helder zie. (Ongemerkt minder helder, want het oog heeft een soort van compensatie om een kleine afwijking bij te stellen. Dit vergt veel kracht en energie en dat zou de migraine kunnen veroorzaken). Dus morgen langs een opticien.

Een andere reden zou kunnen zijn stress, daar dat zou best zomaar eens kunnen bij mij.

Als ik wéér last krijg van migraine moet ik trouwens weer naar de dokter, ze stuurt me dan door naar een neuroloog.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 19:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oef, ik vind het wel heftig dat er meteen over beroertes en tumoren wordt gepraat. Hoofdpijn kan veel meer oorzaken hebben en ja hoofdpijn kan ook zo heftig zijn dat je even niet meer goed kan zien en denken, net zoals je dat soms hebt met duizeligheid. Migraine is wel erg vervelend.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 19:09
Verwijderd
Als je niet weet wat het is kan je snel aan van alles denken. Je hoort altijd op tv ''bij deze symptonen meteen de dokter waarschuwen''. Voor mijn gevoel kwam het heel erg in de buurt.

Maar goed, het valt gelukkig mee. Bedankt iedereen voor de hulp
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 19:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Als je niet weet wat het is kan je snel aan van alles denken. Je hoort altijd op tv ''bij deze symptonen meteen de dokter waarschuwen''. Voor mijn gevoel kwam het heel erg in de buurt.

Maar goed, het valt gelukkig mee. Bedankt iedereen voor de hulp
Hmhm, ik doe het ook altijd hoor want het is heel logisch dat je zo denkt, maar ik vind de reactie van Jive iets té.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Hmhm, ik doe het ook altijd hoor want het is heel logisch dat je zo denkt, maar ik vind de reactie van Jive iets té.
Wat vind je té aan mijn reactie? Het enige wat ik doe is hem aaraden om snel langs een huisarts te gaan. Hoofdpijn in combinatie met veel moeite met typen, praten en denken kan op iets ernstigs duiden. Je helpt iemand niet door te zeggen dat het waarschijnlijk 'maar' hoofdpijn is en rustig af moet wachten totdat het voorbij is. Er zijn de laatste tijd regelmatig campagnes voorbij gekomen die mensen waarschuwen voor de hersen- en hartinfarcten waarbij aangeraden wordt zelfs bij de minste twijfel contact op te nemen met een huisarts.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 23:16
patricia15
patricia15 is offline
Ik heb ook al een paar maand last van hoofdpijn, de ene keer ist weer weg en dan krijg ik weer ineens zo´n steek in mn hoofd en dat een paar keer in de week.
maar ik heb niej van die gedachtens eigenlijks over beroertes of tumoren.

maja beterschap
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 17:13
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik wil graag nog even zeggen dat er in je hersenen geen zenuwen zitten en dat je vandaar uit dus geen pijn kunt voelen. Hoofdpijn is bij een hersentumor pas één van de allerlaatste symptomen, daarvoor heb je vaak al stemmingswisselingen en/of uitvalsverschijnselen. En ook bij een TIA/CVA heb je praktisch nooit hoofdpijn.

En Patricia: het beste is om een hoofdpijndagboek bij te houden als je er echt last van hebt. Hierin zet je alles over je hoofdpijn: wanneer, hoe lang, wat was je aan het doen, moest je stoppen met al je bezigheden, wat heb je er aan gedaan, en dan kun je daarmee naar je huisarts.

Regels voor berichten