Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben echt een extreem avondmens. Het liefst ga ik pas rond 2 uur slapen, en word ik 12 uur wakker. Alles voor 12 uur is ochtend, en de ochtend is om te slapen.
Verder houd ik niet erg van de zomer, vaak is het te warm.En ik voel me altijd zo verplicht om 'lekker buiten iets met mensen te gaan doen', terwijl ik graag binnen zit. In de winter is het dan weer te donker en te koud. De lente is dus mijn favoriete seizoen, hoewel ik de herfst eigenlijk ook wel waardeer, lekker fris, en de herfstkleuren zijn zo mooi! Ik heb dan wel weer een schurfthekel aan natregenen op de fiets. Laatst gewijzigd op 17-11-2009 om 00:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Extreem avondpersoon, voel me meer op mijn gemak als de zon onder is, zoals nu is het 3:38 en ben ik creatief ten top, wat vaak midden in de nacht is. Optimaal gebruik van maken, dan kan ik zo slapen tot 3 uur in de middag, dan word ik wakker en denk ik "gvd" maarja op het moment moet ik bezig zijn.
In de ochtend heb ik moeite om te starten met m'n dag/leven etc. Ik vind de zomer zalig, dan ben ik ook het gelukkigst, de lente vind ik nog niet zo interresant, wel dat het groen weer begint te komen, dat is dan weer zalig. Ik haat de winter, gore kou en vieze deprimerende omgevingen. Bah. Dan daarbij is het vroeg donker. Leuk als je een winkel binnen gaat, kom je buiten, is het opeens tig keer donkerder. In just such a short amount of time! De herfst is prachtig, perfecte temp. Zalig om door de regen te fietsen, lekker doorweekt zonder doel te gaan fietsen. Ritselende blaadjes, die dansen in de wind over een veld. P-r-a-c-h-t-i-g Feestdagen zijn goor, omdat bijna iedereen dan een masker opheeft. Vies. Alle feestdagen. Doe mij maar een beginnende herfst, met de helft van de blaadjes aan de bomen, 17% dat valt en de rest dat al ligt, een lichte regen om heerlijk door te fietsen die langzaam een gigantische regenbui zal vormen, als het zonnetje net ondergaat. Jammie! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, ik ben een middag/avondpersoon. Ik houd van licht en dus van de middag, maar 's ochtends ben ik tot weinig in staat. De zomer is geweldig, de lente in mindere mate, de herfst zolang het niet guur is en de winter is prut. Feestdagen zijn een beetje /care, het is wel leuk met het gezin maar ik zou het niet missen als het niet gevierd werd.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sowieso lente en zomer, in die seizoenen vind ik zowel de ochtend als de avond heerlijk; 's ochtends is het zo lekker vroeg licht en 's avonds kun je altijd nog zo fijn buiten zitten <3
De herfst vind ik ook wel leuk, vooral wanneer de bomen zo mooi rood en geel zijn en 't nog niet koud is, maar gewoon lekker een graad of 12/13. Zodra de herfst winteriger wordt (en dan vooral van die treurige winters met veel bewolking, gemiezer en die onzin) vind ik het niet leuk meer, dan snak ik echt weer naar de lente. In die periode slaap ik dolgraag uit en ben ik rond 17 uur - want dan is het donker ![]() ![]() |
![]() |
|
Stiekem ben ik wel een wintermens. Warme thee, open haardje, Sinterklaas, Oud en Nieuw
![]() Lente/zomer vind ik ook fijn, als ik op het balkon kan zitten zonder jas. Vroeger was ik echt een die-hard avondmens, nu vind ik iets vroeger naar bed ook wel lekker, al vind ik erg vroeg opstaan nog steeds vaak vervelend.
|
Ik ben echt een avondmens, wat geen wonder is want ik had van kleins af aan al een hekel aan school en dan wil je dus níet je bed uit. De school duurde tot 's middags, dus een middagmens was ik ook niet. Nee, als het eenmaal avond was en we samen gegeten hadden en het zo leuk ging schemeren en ik knusjes op de bank mocht ploffen, was het voor mij pas dag. En eigenlijk is dat zo gebleven. Ik heb niet heel erg moeite met op tijd op staan, mits ik in ieder geval een uurtje of 9 slaap krijg. Met minder kan ik écht niet. Vaak heb ik wel in de middag even een dip, maar daar is koffie voor.
![]() Mijn favoriete dag is de vrijdag, gewoon omdat hij mooi klinkt. En omdat dan het weekend in zicht is en ik 's avonds vroeger altijd een uurtje langer op mocht blijven. De seizoenen, mja. Moeilijk. Ik denk toch dat ik het meeste heb met de zomer vanwege het licht en het warme weer en de vakantie. En de duizend gave dingen die altijd in de zomer vallen. Maar de winter vind ik ook erg fijn, maar alleen als er sneeuw ligt en het lekker stevig vriest. Of wanneer ik op skivakantie ben, dan is winter ook wel handig. Verder heb ik wel een hekel aan de viezigheid en de kou en het truien aan moeten hebben en het dagenlang doorgestoken handen hebben. Nee, dat is niets voor mij. Met de herfst en de lente heb ik niet zoveel, al vind ik de herfst wel heel mooi qua kleuren. En het ruikt altijd zo onwijs lekker als het dan geregend heeft. En de wind die om het huis waait en je haren in de war maakt en hmm. <3 Maar nee, geef mij toch maar zomer, als ik kiezen moest. Ik houd niet van Sinterklaas, als klein kindje was ik bang voor hem en tegenwoordig is er de druk van een leuk gedicht en een leuke surprise maken. Kerst vind ik wel heel fijn, de sfeer en de lichtjes en de mooi versierde kerstbomen. Zelfs in de stad hangen dan allemaal lichtjes en dat maakt me blij. Het verplichte kerstdiner met mijn vaders kant van de familie doen we sinds 2 jaar niet meer en dat bevalt me ook best. Cadeautjes onder de kerstboom met t gezin vind ik veel leuker. Oud en Nieuw kan me gestolen worden. Het enige wat ik dan doe is wijn drinken, heel veel wijn drinken, in de hoop dat het ineens weer net zo mistig was als paar jaar terug zodat er niemand wat afsteekt en ik weer rustig om 1 uur in bed kan liggen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben niet echt te definiëren als een ochtend-, middag- of avondmens. Ik voel me altijd even lekker, mits ik genoeg heb geslapen. Ik heb alleen veel slaap nodig, beetje jammer. Ik hou wel heel erg van licht, ik heb niet zozeer een hekel aan de heft oid maar op een gegeven moment heb ik zoiets van: en nou mag het wel weer langer licht zijn. Ik vind kou ook niet erg, want de winter heeft echt wel z'n charme, ik heb alleen een hekel aan regen. Maar ik hou wel meer van de lente/zomer, vooral van de zomer want dan is het heel erg lekker warm en ik hou van warm.
Feestdagen vind ik leuk. Ik kan niet echt precies zeggen waarom, aan de ene kant zijn ze eenzamig, maar aan de andere kant juist gezellig en ik hou er echt van om met bv Sinterklaas lekker uit te pakken en met Kerst.
|
Ik ben absoluut een avond/nacht mens. Ookal heb ik weinig geslapen (Ik heb gemiddeld zo'n 5 uur per nacht) en moet ik een hoop doen, 's avonds krijg ik altijd energie en zin om dingen te doen.
's nachts is het gewoon allemaal zo heerlijk rustig, dan heb je geen last van constant langsdenderende bussen en schreeuwende kinderen in de straat, wat dus betekent dat ik dan veel beter kan werken (als ik een keer niet te lui ben.) Qua seizoenen ben ik denk ik wel een lente persoon. Ik hou ervan als alles in bloei gaat staan en er lieve lammetjes worden geboren enzo en de temperatuur is dan imo perfect. In de zomer vind ik het vaak veels te warm, maar als het zo rond de 24 graden is met een lekker briesje erbij, ben ik helemaal in mijn spreekwoordelijke nopjes. Feestdagen vind ik stom, want het zijn gewoon weer redenen om teringveel geld uit te geven. Koninginnenach' heb ik wel gevierd, maar dat was voornamelijk voor de bandjes. Al die hordes mensen vind ik verschrikkelijk. Aan kerst doen we niet echt thuis, dus daar heb ik ook niks mee.
|
Ik haat vroeg op staan maar ik moet het wel voor m'n werk. Als ik maar goed heb ontbeten wordt ik daarna wel redelijk wakker. En das maar goed ook want 's avonds ist ook niet geweldig
![]() Ik haat herst, regen, wind, ik heb het liever droog met een zonnetje. Beter koud dan nat, liefst warm in de zomer. Feestdagen zijn verplichtingen, kan heel gezellig zijn maar pff ook zo dodelijk gespannen en saai.
|
Ik werk beter in de lente als het net een beetje warmer begint te worden of in de herfst als het net een beetje kouder begint te worden. Zomer vind ik te klam en winter te koud.
Ochtenden ben ik niet zo goed in. Ik blijf graag in bed liggen, dus zet ik mijn wekker 10 minuten eerder dan normaal en dan een tweede wekker om het moment dat ik echt echt mijn bed uit moet zodat ik het idee heb dat ik toch nog mag blijven liggen. Kerst vind ik vaak overdone, ik vind het wel gezellig maar ik word er niet warm van, hoewel het wel leuk is om dan met een hele familie te gaan eten enzo. Sinterklaas vond ik altijd wel gezellig toen ik klein was en veel cadeautjes kreeg. Nieuwjaar hecht ik persoonlijk wel veel waarde aan want ik hou van symbolisch opnieuw beginnen. Ik hou ook fanatiek bij wat ik dan dat afgelopen jaar heb geleerd en hoe ik veranderd ben en wat ik hoop dat er volgend jaar verandert.
|
![]() |
|
|