Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2009, 21:41
Verwijderd
Ik ga komende zomervakantie weer op vakantie naar Amerika. Wat nou als de dollar omvalt, terwijl ik in amerika ben? Dan kan ik niet meer omwisselen ofzo? Stel er is een gigantische koersval op 1 dag, heb je daar gelijk profijt van als je iets koopt met je pinpas of als je geld afhaalt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2009, 21:52
Verwijderd
niks aan de hand? koop je tickets via europa desnoods..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 23:13
Verwijderd
Die koersverschillen zijn niet zo heel groot meer. Dollar valt niet om. Het ergste van de crisis is nou wel achter de rug. De AEX is nog niet door zijn laagste punt gekomen dit jaar en de hitte op de valuta-markt koelt ook wel af. De hardste valutastijging was een maand terug toen de dollar een paar centen!!! ten opzichte van de euro in één nacht bewoog. Daarover zou ik me niet drukmaken als je op vakantie gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 11:35
Verwijderd
Ik vraag dit voornamelijk uit nieuwsgierigheid.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 16:28
Paperz
Paperz is offline
Neem een creditcard mee!
Oud 28-01-2009, 16:54
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Als er inderdaad een enorme koersval zou zijn, dan heb je daar direct profijt van als je elektronisch betaalt. Je moet er dan dus voor zorgen zo min mogelijk contact geld bij je te hebben. Maar dat is in de USA niet zo'n probleem, aangezien je daar echt alles met je creditcard kan betalen.

Waarschijnlijk worden, als de koersval groot genoeg is en er echt sprake is van enorme inflatie, de prijzen ook heel erg verhoogd, dus dan is je voordeel ook weer weg. Maar zo'n vaart zal het niet lopen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 11:38
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
De enorme inflatie gaat wel komen hoor, zowel in Nederlands als in Amerika. De financiele beurscrisis is nu wel redelijk voorbij; het is wat stabieler. De reële economie moet de klap nog krijgen helaas. Inflatie, veel ontslagen..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 15:57
Verwijderd
Citaat:
De enorme inflatie gaat wel komen hoor, zowel in Nederlands als in Amerika. De financiele beurscrisis is nu wel redelijk voorbij; het is wat stabieler. De reële economie moet de klap nog krijgen helaas. Inflatie, veel ontslagen..
Inflatie? Ben je wel goed bij je hoofd ofzo? Deflatie ligt op de loer! Olieprijs kan nog verder wegzakken naar 25 dollar per vat (dat is het gemiddelde over 10 jaar). Veel geld moet en kan nog uit die markt leeglopen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 21:39
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Er heerst idd de angst dat in de tweede helft van 2009 deflatie zal intreden. Gelukkig zijn angst en vrees nooit de uitgangspunten van de realiteit geweest en zie ik dat niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 00:27
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Overigens zal de inflatie in 2009 stijgen tot 3 procent
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Er heerst idd de angst dat in de tweede helft van 2009 deflatie zal intreden. Gelukkig zijn angst en vrees nooit de uitgangspunten van de realiteit geweest en zie ik dat niet gebeuren.
Het onmogelijke is wel degelijk mogelijk op de beurs. Volgens mij heb jij er geen ballen verstand van.

"De enorme inflatie gaat wel komen hoor, zowel in Nederlands als in Amerika"

Ja, natuurlijk gaat ie komen, net als de AEX ooit weer eens op de 500 punten komt.
Ja, en als in Nederland grote inflatie is, dan is er in de VS ook grote inflatie; VS is de toonzetter op het gebied van economische cijfers en de olie is een wereldwijde handel. (olie bepaald namelijk voor een zeer groot deel de mate van inflatie)

"De financiele beurscrisis is nu wel redelijk voorbij; het is wat stabieler." De beurscrisis is idd wel een beetje voorbij denk ik ook, zie mij post hierboven. Maar is verre van stabiel. Zolang er nog aandelen 10% per dag stijgen of dalen, is dat niet stabiel, laat staan 30%.

"De reële economie moet de klap nog krijgen helaas.Inflatie, veel ontslagen.. "
-De reele economie is de klappen al aan het incasseren. Grote concerns merken dat minder snel, omdat ze vrij log zijn. En voordat het bekend wordt dat banen worden geschrapt ben je effe verder.
-Inflatie wordt in de regel minder groot als er een recessie dreigt, omdat er minder grondstoffen nodig zijn, hetgeen nu wordt bevestigd door de sterke daling van olie, ijzer, goud, koper, eten, aluminium, silicium (glas en chips) etc.
-Ontslagen volgen meestal helemaal op het einde van een recessie. Dat is de laatste aanwijzing, actie in een recessie.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Overigens zal de inflatie in 2009 stijgen tot 3 procent
Dat is positief nieuws als dat zo zou zijn. Inflatie in een sterk economisch land hoort tussen de 2 en 3 % te liggen. Daar is niks negatiefs aan, dat is juist positief, hetgeen dus zou betekenen dat de economie weer aantrekt.

Kun je nagaan dat je er totaal geen verstand van hebt om zo " " daarop te reageren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 08:30
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
De deflatie gaat niet komen. In Amerika daalt de inflatie tot 1 procent. Niks constructiefs over deflatie gelezen helaas, enkel geruchten en vrees. Wie ben jij om tot twee keer toe op de persoonlijke aanval over te gaan? Waar is je ruggengraat gebleven?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 01:16
Verwijderd
Bos kan zoveel zeggen. Bos weet van de economie op alle niveau's heel weinig af...

http://www.fd.nl/artikel/10961554/in...i-sterk-af-1-1

Dit is al een feit. En de inflatie daalde al sneller dan gedacht. Als de olie daalt naar 30 dollar en de ECB drukt geen geld bij, wat niet onmogelijk is, is deflatie zeer denkbaar.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 06:28
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ga komende zomervakantie weer op vakantie naar Amerika. Wat nou als de dollar omvalt, terwijl ik in amerika ben? Dan kan ik niet meer omwisselen ofzo?
ehm dure euro's - > goedkope dollars... wat is precies je probleem?

Citaat:
Stel er is een gigantische koersval op 1 dag, heb je daar gelijk profijt van als je iets koopt met je pinpas of als je geld afhaalt?
dit is een gokje hoor maar volgens mij wordt met pinnen in het buitenland slechts rekening gehouden met hun valuta, maar omgerekend betekent dat nog steeds dat je in euro's minder kwijt bent.
het loont hoe dan ook om zo min mogelijk dollars terug te wisselen in euro's

Citaat:
ECB drukt geen geld bij, wat niet onmogelijk is
lijkt me wel, waar denk je dat Bos zijn garantstelling van betaald...
oja, is het jullie welleens opgevallen dat op alle eurobriefjes 2002 staat

Citaat:
De deflatie gaat niet komen. In Amerika daalt de inflatie tot 1 procent.
hmmm... kerncijfers gisteren, economische krimp van 3.8 procent over het afgelopen jaar (nouja 3 maanden eigenlijk)
deflatie kan niet uitblijven, al is het maar een tijdelijke.

Citaat:
Dat is positief nieuws als dat zo zou zijn. Inflatie in een sterk economisch land hoort tussen de 2 en 3 % te liggen. Daar is niks negatiefs aan, dat is juist positief, hetgeen dus zou betekenen dat de economie weer aantrekt.
Kun je nagaan dat je er totaal geen verstand van hebt om zo " " daarop te reageren.
als je zo arm als een rat bent is deflatie altijd goed nieuws

deflatie -> waardevermeerdering per geldeenheid
inflatie -> waardevermindering per geldeenheid

Laatst gewijzigd op 31-01-2009 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 07:56
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Citaat:
Bos kan zoveel zeggen. Bos weet van de economie op alle niveau's heel weinig af....
haha. sufferd. jij bent de econoom immers.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 00:57
Verwijderd
Citaat:

als je zo arm als een rat bent is deflatie altijd goed nieuws

deflatie -> waardevermeerdering per geldeenheid
inflatie -> waardevermindering per geldeenheid
Nou nee hoor, dat denken alleen domme mensen met een IQ van een krop sla. Als je deflatie hebt is dat geen goed nieuws, ook niet voor werklozen en minder bedeelden. Mensen wachten dan met hun aankopen, omdat het later toch goedkoper zal zijn. Mensen gaan hun kopen dus uitstellen en niets is zo slechts als dat. Mensen kopen dan niks meer en dan vallen er nog meer banen weg. Op laatst zoveel mensen werkloos dat er op uitkeringen beknibbeld wordt, omdat de overheid het niet meer kan betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 10:47
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Wat een figuur ben je toch... Zodra iemand iets anders zegt dan jouw ongefundeerde gedachtengang is die persoon gelijk een dom persoon met een iq van een krop sla.... Mafketel. Niemand die je hier verder nog serieus neemt na je omhooggevallen pleefiguur tentoonstelling. Kan je ook wat anders dan andere denigreren?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Nou nee hoor, dat denken alleen domme mensen met een IQ van een krop sla. Als je deflatie hebt is dat geen goed nieuws, ook niet voor werklozen en minder bedeelden. Mensen wachten dan met hun aankopen, omdat het later toch goedkoper zal zijn. Mensen gaan hun kopen dus uitstellen en niets is zo slechts als dat. Mensen kopen dan niks meer en dan vallen er nog meer banen weg. Op laatst zoveel mensen werkloos dat er op uitkeringen beknibbeld wordt, omdat de overheid het niet meer kan betalen.
Deflatie is niet per definitie slecht nieuws en inflatie ook niet. Als het niveau laag ligt, dan zal er niet veel veranderen. Als de salarissen niet heel hard meedalen dan stijgt de koopkracht. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 11:40
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nou nee hoor, dat denken alleen domme mensen met een IQ van een krop sla.
Nou,nou ik ben absoluut mr Newton niet maar met zo'n 122 zit ik toch ruim boven het gemiddelde.

Citaat:
Als je deflatie hebt is dat geen goed nieuws, ook niet voor werklozen
over werklozen had ik het niet, die zijn staatsafhankelijk en worden dus gekort om 'het geld' tafel te toveren.

afhankelijk van hun achtergrond (werkte eerst) zou die moeten gespaard moeten hebben of (was student+werk) tough luck of (was al bijstand) tja boehoe...

Citaat:
en minder bedeelden. Mensen wachten dan met hun aankopen
Prijsdalingen, overvloed, zie de huismarkt NU kan ik ineens wel voor 500 euro in de binnenstad van dordrecht een huis met bad krijgen als ik wil.

over auto's kun je nu nog eens onderhandelen...

Citaat:
omdat het later toch goedkoper zal zijn.
Gaat meer om timing, zaken gaan ook weer omhoog, sterker Bos die misschien Fortis/ABN voor iets goedkoper had kunnen krijgen en daar kunstmatig 20 (van totaal max 200) miljard kunstmatige inflatie tegenover wilt zetten, doet dat niet bepaald omdat het 'later goedkoper zal zijn'

wel zal het nog even duren, gelukkig

Citaat:
Mensen gaan hun kopen dus uitstellen en niets is zo slechts als dat.
Ach kom nou, meen je nu werkelijk dat groteske smerige overconsumptie het beste is wat er bestaat...?

Citaat:
Mensen kopen dan niks meer en dan vallen er nog meer banen weg.
Klopt, dat is het gevolg van globale vrije-markteconomie, zo waar crisisen dat ook zijn, ik kijk naar het verleden en zie dat het sneller gaat met grotere stappen en diepere vallen...

welkom in de 21ste eeuw jongen...

Citaat:
Op laatst zoveel mensen werkloos dat er op uitkeringen beknibbeld wordt, omdat de overheid het niet meer kan betalen.
Tja, c'est la vie noh...

Mensen worden ontslagen, lijnen worden geautomatiseerd, welvaart, overconsumptie, crisis, mensen worden ontslagen.

daarom;
grondstof + energie = product

geld is een katalysator. het probleem was dat de producten niet meer echt zijn en we inmiddels technologisch zo ver zijn dat we een chronisch arbeidsoverschot hebben.

dit terwijl er van geld simpelweg nooit genoeg kan zijn.

bovendien is er relatief weinig mis met de "oude-europese economische sector"
het geëtter zit in japan en het anglosaksische model, nog wel.
Reageren

Regels voor berichten