Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2009, 10:09
Quinta
Quinta is offline
Ik zit momenteel op het VAVO om mijn havo diploma te halen. Dit jaar doe ik 4 vakken (nederlands, aardrijkskunde, wiskunde & biologie) De vavo bevalt met alleen niet goed. Ik vind dat er niet goed les wordt gegeven en dat het soms een zooitje is. Mijn cijfers zijn opzich prima ik sta gemiddeld op alle vakken een 8,7, aan zelfdicipline ontbreekt het ook niet.

Nu wil ik dan misschien volgend jaar schriftelijk verder gaan (loi, nha) Dan hoef ik ook nog alleen maar 4 vakken (maatschappijleer, engels, natuurkunde & scheikunde)

Nu vroeg ik me af of iemand hier ook ervaring heeft met een schriftelijke studie voor voorgezet onderwijs? Hoe was de studie druk? Hoe was de begeleiding? Kun je een redelijk hoog cijfer halen op het commisie examen? (dit omdat je natuurlijk geen schoolexamens hebt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2009, 10:32
Verwijderd
Ik heb in het verleden één vak (wiskunde B) schriftelijk gevolgd, of: eigenlijk proberen te volgen. Dit was tijdens mijn laatste havo jaar, waar ik ook al zeven vakken volgde. Ik kreeg twee mappen met lessen. Die moest ik maken en de uitwerkingen ervan opsturen naar de docent. Als ik vragen had moest ik die opschrijven en meesturen en dan kreeg ik schriftelijke uitleg terug. Meer begeleiding dan dat kreeg je niet. Ik vond het toen niet echt prettig werken...soms is het lastig om heel concreet te formuleren wat je niet snapt en dan kun je je vraag dus niet stellen en kun je soms dus niet verder. Om die reden ben ik er dus, helaas, vrij snel mee gestopt.

Het kan best dat er inmiddels het één en ander veranderd is, we zijn toch een flink aantal jaar verder. Bovendien is het voor heel talig aangelegde mensen misschien wel een goede manier.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:47
marieke1232
marieke1232 is offline
Hallo Quinta,

ook ik heb, net als Leonoor, 6 jaar geleden via loi VWO wiskunde A en scheikunde gevolgd en ben er ook mee gestopt. Het lastige bij exacte vakken is dat de uitleg nog wel eens ontbreekt en soms moet je wellicht even wachten voor je antwoord krijgt en kun je niet zo 1,2,3 doorwerken. Verder vond ik het een nadeel dat ik totaal geen idee had wat ik mij moest voorstellen bij een mondeling examen wiskunde/scheikunde. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik geen exacte knobbel van mij zelf heb en ook erg hard heb moeten werken om die vakken alsnog te halen (niet via LOI), dus als je exact bent aangelegd kan het een ander verhaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 17:48
Verwijderd
Ik ben redelijk exact aangelegd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten