Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2009, 20:00
Verwijderd
Bij een vriend van me duurt het soms extreem lang voordat zijn mdma begint te werken. Maar vreemde is dat dit soms wel is, en soms niet is. Op thunderdome duurde het 20 minuten voordat zijn pillen begonnen te werken, een paar feesten eerder was het nog ruim 1.5 uur. Kristallen duren wel altijd lang, meestal komt de piek pas na 2/2.5 uur. Het lijkt alsof het niet uitmaakt hoeveel 'ie gebruikt heeft de tijd ervoor.
Nja, in ieder geval, soms duurt het heel erg lang voordat alles begint te werken (vooral kristallen duren erg lang), en soms niet.

Weet iemand hoe dat kan komen en/of wat er aan te doen is? Eerder nemen is geen optie aangezien het soms dus wel snel gaat en de persoon in kwestie geen zin heeft om kk lijp bij moeders in de auto/op de bank te zitten

Ohja, maaginhoud is het niet, elke keer gewoon enkele uren na het avondeten genomen. Bovendien lijkt het me heel sterk dat een driekwart volle maag zo veel verschilt, dat is bij mij ook niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2009, 00:35
Verwijderd
Wellicht de zuurtegraad van je maag / darmkanaal bij opname. Maarja dat lijk me ook een vrij constante waarde hebben. MDMA gaat (denk ik) als base niet zo snel door het lichaamopgenomen worden als de zure variant. Maar dat is wat ik denk. Was het die ene keer dat het 20 minuten duurde, had ie toen cola of andere frisdrank op ofzo?

Het kan ook te maken hebben of je lichaam in de parasympatische toestand of orthosympatische toestand verkeert.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 00:49
Verwijderd
uh...gebruik ff niet van die vage termen op deze late vrijdagnacht plz
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 01:27
Verwijderd
Parasympatisch wil zeggen rust. Je maakt meer verteringssappen aan en je admhaling en hartritme wordt verlaagt, etc etc

Orthosympatisch wil zeggen actief. Je lichaam verteert voedsel minder snel, ademhaling en hartritme worden verhoogd.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 23:13
wann
wann is offline
Ik heb wel eens gehad dat m'n mdma pas na iets van 2 à 2,5 uur begon te werken; normaal begon ik mdma en pillen te voelen na zo'n 20-35 minuten.

Ik ben er van overtuigd dat het die keer kwam doordat ik me niet goed (psychisch) voelde toen ik de mdma nam. Was op een feest en heb daar ongeveer 1,5 uur gewacht tot het ging werken, toen naar huis gefietst. Eenmaal thuis nog met m'n moeder gesproken () en daardoor voelde ik me niet meer zo down. Toen ik daarna naar m'n kamer ging en in m'n relaxte stoel ging zitten, sloeg de mdma opeens op volle sterkte in. Misschien dat het bij die vriend van je ook hiermee te maken heeft (gevoel/stress-dingen).
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 17:34
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hij moet eens proberen om na een half uur/3 kwartier van ruimte te veranderen mocht ie nog niks voelen. Als ik iets slik duurt t ook vaak een uur anderhalf uur voordat ik iets voel. Maar mijn ervaring leert dat als ik van ruimte verander, het ineens op volle kracht inslaat.
Waarom het zo is, geen idee.
Oud 22-02-2009, 17:45
Wammus
Wammus is offline
Heeft dat niet meer te maken met het feit dat je beweegt en daardoor je bloedsomloop stimuleert waardoor de werkzame stof in een klap door schiet naar je hersens?
Oud 22-02-2009, 18:55
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Heeft dat niet meer te maken met het feit dat je beweegt en daardoor je bloedsomloop stimuleert waardoor de werkzame stof in een klap door schiet naar je hersens?
nee ook op feestjes gaat t zo. Lowlands 2007 was iedereen al zo vrolijk als een toeter tijdens 90's now maar t sloeg bij mij pas in toen ik de naar Dave clark ging. Ik liep de tent toen uit en WOESH! Op strp precies hetzelfde, 5 mei en mysteryland ook. En daar is genoeg beweging de ganse dag.
Oud 22-02-2009, 20:27
Verwijderd
Van ruimte veranderen heeft voor mij een paar keer ook zeer goed geholpen, zeker als ik even alleen ben.

Maar ja, dat was wel met enorme hoeveelheden in één keer.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik al gesuggereerd. (zie mijn posts hierboven)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Van ruimte veranderen heeft voor mij een paar keer ook zeer goed geholpen, zeker als ik even alleen ben.
Hier ook, ik weet niet wat het is maar bij mij kickt het er altijd in als ik naar het toilet ga op een feestje.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 18:51
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Zoals wann schreef heeft het er mee te maken hoe je je voelt, dat hangt ook af van hoe je je voelt. Zelf heeft mijn gevoel heel veel met muziek te maken, en merk dat muziek waar ik me met mdma goed onder voel (voor bijna iedereen electronische muziek), de werking versnelt. En onder pillen is er ook nog verschil

maja, ook met mdma de goude regel: Gebruik het niet als je je niet chill voelt, of er te veel mee bezig zijn ('als het nou gaat werken wordt het gezellig(er)')
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 19:32
Verwijderd
ok, thx voor de tips, de keren dat hij wat gebruikte zat hij gewoon goed in z'n vel, heel goed zelfs. Geen vervelende ervaringen ofzo of net een kutweek, dus dat zal het niet geweest zijn. Maar van ruimte veranderen is wel een goede, ik heb het tegen hem gezegd, vrijdag eens proberen. Een rondje buiten lopen ofzo... Ik heb dat zelf ook wel eens gehad; om 22.30 eentje genomen, om 23.15 nog niks dus nog maar eentje genomen, om 23.45 nog niks, maar toen ik om zo rond 0.00 op stond uit de stoel waar ik al de hele tijd in zat, kon ik na enkele seconden weer gaan zitten omdat die 2 pillen er opeens zo keihard in klapten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten