Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2009, 21:29
girliejjj..!
girliejjj..! is offline
Heey,

Ik moet op school een debat voeren met nederlands.
De stelling is: Proefdieren moeten worden verboden.

Ik ben tegen, dus dat ze het nog wel moeten gebruiken.
Maar het is zo moeilijk om tegenargumenten te vinden.

Ik hoop dat jullie tips hebben...

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2009, 21:33
Briseïs
Briseïs is offline
Is de stelling echt letterlijk dit? Want dan vind ik het wel een rare stelling. Beter zou iets zijn als: men moet geen dierproeven meer uitvoeren.

En argumenten voor jou zouden natuurlijk kunnen zijn: er kunnen mensenlevens mee gered worden, het is gevaarlijk om dingen meteen op mensen te testen, etc.
Oud 04-02-2009, 22:05
girliejjj..!
girliejjj..! is offline
Nee, de stelling precies is:

Er mogen geen dierproeven meer worden uitgevoerd.
Hoe ik het had neergezet is inderdaad een beetje krom...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 22:53
Kitten
Kitten is offline
Nou, dat is complete onzin. En het argument draait om het volgende: Je kan geen modeldieren gebruiken in plaats van de echte dieren waar de proeven op gedaan worden.

Dit is vooral belangrijk voor medicijnen die op dieren worden getest voor menselijke genezing. Veel medicijnen kunnen gewoon niet zonder proefdieren worden gedaan. Daarnaast is het gebruik van proefdieren ook zeer belangrijk voor het ontwikkelen van meer kennis van ziektes en vele andere toepassingen.

Dat betekend niet dat je maar oneindig dieren tegen een probleem aan moet gooien. Dit moet altijd zorgvuldig gebeuren. Maar proefdieren verbieden zal een stap terug zijn en dat moeten we niet hebben.

Daarnaast zijn vissen die voor onderzoek in een vissenkom bestudeerd worden officieel al proefdieren. Dus niet al het onderzoek is zo schadelijk als het lijkt.
Oud 05-02-2009, 16:43
Geel
Geel is offline
Citaat:
Nou, dat is complete onzin. En het argument draait om het volgende: Je kan geen modeldieren gebruiken in plaats van de echte dieren waar de proeven op gedaan worden.

Dit is vooral belangrijk voor medicijnen die op dieren worden getest voor menselijke genezing. Veel medicijnen kunnen gewoon niet zonder proefdieren worden gedaan. Daarnaast is het gebruik van proefdieren ook zeer belangrijk voor het ontwikkelen van meer kennis van ziektes en vele andere toepassingen.

Dat betekend niet dat je maar oneindig dieren tegen een probleem aan moet gooien. Dit moet altijd zorgvuldig gebeuren. Maar proefdieren verbieden zal een stap terug zijn en dat moeten we niet hebben.

Daarnaast zijn vissen die voor onderzoek in een vissenkom bestudeerd worden officieel al proefdieren. Dus niet al het onderzoek is zo schadelijk als het lijkt.
Dit zijn toch genoeg tegenargumenten?
Reageren

Regels voor berichten