Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag me trouwens af of gewone aardappels niet goedkoper zijn dan aardappelpuree uit een pakje.
||
Citaat:
Daarnaast kost het koken van aardappels meer energie (gas/elektriciteit) dan gekookt water bij een zakje aardappelpuree doen. Als je voor 1 persoon moet koken scheelt je dit weer in energiekosten. Verder kun je in de supermarkt aardappels alleen per grote zakken kopen die je op dat moment meer kosten dan een doosje instant aardappelpuree. Dus als je op dat moment erg krap zit... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Op de markt en ook in sommige supermarkten kun je aardappelen ook per stuk kopen. En er zijn inderdaad ook supermarkten met kilo zakken. |
![]() |
|
Om even toe te voegen aan de discussie, instant aardappelpurree is ranzig
![]() ![]() Ok, ik noem even wat dingen op, maar je moet zelf maar even keuzes maken, want alles kopen en alle recepten gebruiken zal niet mogelijk zijn. Koop afbakbroodjes! Benodigdheden: -rijst -kipfilet/rundergehakt/spekjes/schouderham (iets van vlees wat je kunt betalen) -zakje roerbakgroenten -eieren -Kaas -Groente (bijv. zakje roerbakgroenten, sperziebonen, champignons (vleesvervanger), broccoli) -Diverse sausjes uit een zakje (satesaus, kerriesaus) (kost max. €0,75 per zakje) -Melk Kipkerrierijst Koop een paar pakjes goedkope pakjes kerriesaus en wat kipfilet uit de vriezer van de lidl (evt. kun je ook ham uit blik kopen).Rijst en roerbakgroenten. De roerbakgroenten is ook goedkoop bij de Aldi. Hier kun je zeker twee dagen van eten. De evt. teveel gekookte rijst kun je invriezen en hergebruiken (heb je een vriezer?) Roerbakei Eieren zijn ook wel handig denk ik zo. Beetje drie eieren kloppen met wat melk (of water uit de kraan). Evt. wat prei uit de roerbakgroenten vissen van het recept van de dagen ervoor (zie recept hierboven) om door het omelet te gooien. Evt. wat kaas erop. Je kunt de eieren die je over hebt ook hardkoken en op brood doen met kaas. Sperziebonen met satesaus Evt. met rundergehakt.Spekjes zijn vaak een goede vervanger als je het vlees niet meer kan betalen. Satesaus kun je uit een zakje of pakje, zoek het goedkoopste uit. Sperziebonen koken. Rijst koken. Hopla, sperziebonen met sate en rijst. Als je echt geld over houdt, is een rode paprika natuurlijk lekker hierbij. Aardappelen of aardappelpurree kan ook hierbij. Lasagna Diepvrieslasagna scoorde ik vroeger altijd bij Dirk van den Broek voor € 1, geen idee of dat nog zo is, want dat eet ik haast nooit meer. Met sla van de aldi (€0,49) Totale budgetcrisis De kartoffelsalade of huzarensalade van de Lidl. De pakjes noodlesoep kosten ook niets bij andere supermarkten (niet bij de aldi, hebben ze niet dacht ik). Mozarrella, kost ook niets kun je overal wel opgooien. Hetzelfde geldt voor Cheddar kaas, superveel plakjes en supelang houdtbaar. Daarmee kun je zelfs nog tosti's maken als het helemaal kansloos wordt ![]()
|
Paar aanvullingen op bovenstaande recepten:
- neem soepgroenten ipv roerbakgroente, scheelt veel geld - neem pinda's in plaats van kip in kip-kerrie - afbakbroodjes zijn goedkoop en soep kan je ook vrij goedkoop krijgen - eet groente van het seizoen dus koop nu geen komkommers enzo want die zijn peperduur in vergelijking met wintergroentes - pannenkoeken zijn goedkoop te maken en vullen goed, kan je ook prima invriezen - hutspot is goedkoop en kan je ook prima eten zonder vlees
||
Citaat:
Daarnaast neem ik aan dat je op gekookte aardappels ook zout doet en evt. jus erbij want droge gekookte aardappels vind ik niet te eten. Bij aardappelpuree hoef je dat er niet bij te doen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ga dan vaak spontaan bij mijn ouders eten
![]() Ik regel ook vaak avonddiensten bij m'n bijbaantje, zodat ik gratis op mijn werk kan eten ![]()
|
Free goodies cheat: Ik heb het vaak meegemaakt dat ik bij onder andere de Lidl aan het einde van de avond brood van die dag gratis mee mocht nemen. Op markten is ook vrij veel goedkoop/gratis vreten te scoren, zolang je niks tegen misvormde appels, schrale peren of markten in het algemeen hebt. En als je niet al te stedelijk woont heeft de lokale agrariër vaak ook nog wel wat. Of je sluit dikke deals met opa's die een groententuin hebben of milf's die kippen houden.
Laatst gewijzigd op 13-01-2009 om 00:07. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() mijns inziens ben ik juist allerlei suggesties aan het doen ter vervanging van het genoemde vlees, dus niet zeuren ![]() Citaat:
|||
Als je goedkoop wilt eten zxijn de twee onderstraande toch flink dure suggesties tussen die niet realistisch zijn voor €1,- per dag
![]() Citaat:
Citaat:
En verder idd wat al gezegd wordt boven me groentes op de markt kopen, ander eten bij de Aldi of Euroshopper, voor meerdere dagen koken en desnoods tosti's eten.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 15-01-2009 om 15:22. Reden: typo |
![]() |
|
ik snap al die reacties op de kipfilet niet zo
![]() ![]() ![]() Maargoed. Zoals je zelf zegt vlees is over het algemeen meestal het duurste in een gerecht, dus dan kun je bij alle suggesties wel over het vlees gaan zeuren ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind trouwens dat de allerhande met zijn "budget" koken erg overdrijft. Het zijn bijna geen complete maaltijden. Er staat vaak bij "lekker met een frisse groene salade" of iets dergelijks.
Mijn advies: eet gewoon vegetarisch, geen paprika's (= duur) en koop verse worst of spul uit blik als je toch vlees wil. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #95.1 Spelleider | 500 | 27-11-2013 20:13 | |
Werk, Geld & Recht |
ondernemings idee: lokale ontbijtservice aim_and_fire | 6 | 14-04-2012 11:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Deel 1: De ontkrachting van het Christendom Ketter | 500 | 27-04-2010 00:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #11 Verwijderd | 405 | 14-03-2006 14:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #24! Mara | 476 | 08-09-2004 17:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #16!!! Snufje | 310 | 06-10-2003 20:09 |