Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2009, 08:45
- Pheebs
- Pheebs is offline
Het zit zo, mijn vriend en ik zijn onlangs beginnen samenwerken op zelfstandige basis. (telecommunicatie, telefonisch mensen opbellen, afspraken vastleggen, bij mensen thuis gaan om abonnementen af te sluiten)

Nu is het zo dat ik wel redelijk wat moeite heb met het opbellen van mensen, mijn vriend wist dit,
en dus is hij degene die vooral de mensen opbelt, ik hou mij vooral bezig met het administratieve en het huishouden. Hij heeft enorme moeite met op tijd opstaan elke ochtend onder het mom van "ik begin wel met werken wanneer ik daar zin in heb".
Wat uiteindelijk geen zo'n probleem zou zijn, maar de mensen waar wij naar bellen,
zijn vooral bedrijven, dus we moeten ons een beetje aan de kantooruren houden.
Dus, het is mijn dagelijkse bezigheid om hem uit bed te krijgen, wat meestal toch zo'n 2 uur duurt, en uiteindelijk komt er zowat altijd ruzie uit,
van mijn kant omdat hij te onverantwoordelijk is, wat hij altijd beantwoordt met "jij doet toch niks, doe jij het dan".

Dus om het kort te maken, we zitten zo'n beetje in een situatie waar we moeilijk uitgeraken, en ik zou dit werk echt wel willen blijven doen, maar op het moment zie ik even geen andere oplossing dan dit opdoeken en beiden echt werk te zoeken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2009, 08:49
WolterB
WolterB is offline
Ik neem aan dat je het hier al met je vriend over hebt gehad, en dan bedoel ik niet op de momenten dat hij zijn bed uit moet komen, want zoals je zelf al aangeeft is hij dan niet voor rede vatbaar.

Zo niet, ga dat dan als eerste doen. Laat hem duidelijk worden dat als het zo doorgaat er geen toekomst zit in wat jullie doen en als hij 'normaal' werk heeft, hij waarschijnlijk net zo laat of nog eerder moet opstaan.
Oud 04-02-2009, 08:57
Qimm
Qimm is offline
Ik zou duidelijke afspraken maken over de werktijden en als ik jou was zou ik toch maar wat handigere leren worden aan de telefoon. Aangezien het een beetje raar is om zo'n bedrijf te hebben terwijl je er zelf moeite hebt om mensten telefonisch op te bellen.

Comprimis dus of ander werk zoeken anders wordt het nooit wat.
Oud 04-02-2009, 09:35
I C U
I C U is offline
Telefonische verkoop etc. kun je leren. *ervaring* Sowieso, er zijn veel mensen die daar in het begin moeite mee hebben. Misschien kun je voor de lol drie maanden bij een callcenter gaan werken, dan ben je daar zo overheen en krijg je aardig wat ervaring met gesprekstechnieken.

En het lijkt me inderdaad een goed idee om duidelijke afspraken te maken over werktijden. Denk bijvoorbeeld aan drie dagen per week 10u beginnen o.i.d. Weetje, een eigen bedrijf hebben kost gewoon veel tijd, dus stiekem vind ik dat hij niet met miepen...

Je zou 'm ook gewoon kunnen laten liggen en kijken wat er dan gebeurt, al kan het zijn dat je dan verkoop misloopt. Misschien dat dat hem triggert om er toch meer verkoop uit te slepen. Loopt hij geen verkoop mis, dan maakt het niet uit ook.
Oud 04-02-2009, 21:31
igfy
igfy is offline
Ik vind het sowieso wel knap dat jullie naast je relatie samen een bedrijf hebben. Ondanks dat ik best een goede relatie heb zou ik dat niet zo snel doen met mijn vriend. Het is inderdaad zo dat je allebei jullie eigen verantwoordelijkheden hebben binnen zo'n bedrijf, maar je moet elkaar er ook nog eens op aanspreken als het niet lukt. Dat zou mij persoonlijk heel vervelend lijken. Maar als het verder goed met het bedrijf gaat, zou het niet uit moeten maken dat hij af en toe uit wil slapen. Tenzij hij de halve dag in bed blijft liggen misschien...
Oud 05-02-2009, 00:51
Verwijderd
Stoppen met het bedrijf. Als je beide niet voor 100% voor het bedrijf gaat, dan zal het nooit rendabel worden of groeien. Geld verdienen moet je verdienen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 17:13
remy476
remy476 is offline
Jezus wat een luie zak!
Oud 11-02-2009, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Stoppen met het bedrijf. Als je beide niet voor 100% voor het bedrijf gaat, dan zal het nooit rendabel worden of groeien. Geld verdienen moet je verdienen.
Dit inderdaad. Het komt over alsof jullie allebei maar wat doen en er niet vol voor gaan. Dan kunnen jullie wel allebei naar de ander gaan wijzen, maar wellicht is het verstandiger om onder ogen te zien dat het gewoon geen goede keuze was.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 10:46
Lilything
Lilything is offline
Misschien vindt hij het werk niet leuk meer om te doen, mist hij afwisseling in naaste collega's en afwisseling in verhalen. Probeer eens met hem te praten over stoppen met het bedrijf. Vaak heb je elkaar veel meer te vertellen als je allebei ergens anders werkt en boeiende dingen meemaakt.
Reageren

Regels voor berichten