Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2009, 17:13
sainty
sainty is offline
Hoi,
Vorige week had ik rijles, en ik wist niet zeker wanneer ik deze week zou kunnen, maar toch hadden we voor woensdag weer afgesproken. Later kwam ik erachter dat ik deze dag/tijd niet kon, dus belde ik maandag mijn instructeur om de les af te zeggen. Hij nam zijn telefoon (mobiel) niet op, en ik kreeg de voicemail aan de lijn, dus heb ik ingesproken en gezegd dat ik de les af wilde zeggen. Die woensdag werd ik gebeld dat hij voor de deur stond, en ik er niet was. Ik zei dat ik had ingesproken op de voicemail, en kreeg toen te horen dat hij z'n voicemail had uitgeschakeld ofzo. In principe geldt dat als hij voor niks komt, je toch moet betalen, maar ik vraag me af of ik hier nu fout zit? Moet ik die les nou toch betalen of niet? Ik heb volgens mij gedaan wat ik kon.
Greetz,
Oud 05-02-2009, 17:55
Verwijderd
Heeft hij je van tevoren verteld dat zijn voicemail uitgeschakeld is?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 18:48
sainty
sainty is offline
Ja dat zal hij de eerste les wel gezegd hebben, maar dat was ik weer vergeten. Hoe kan het dat ik een voicemail krijg die uitgeschakeld is
Oud 05-02-2009, 19:17
blablatje
blablatje is offline
Als voicemail uitgeschakeld staat, krijg je geen "dit is de voicemail van 06-12345678, u kunt uw bericht inspreken na de pieptoon" maar een "u heeft gebeld naar 06-12345678, dit nummer is buiten gebruik" ofzo. Dus hij heeft hem niet uitgeschakeld maar is gewoon te lui om hem af te luisteren. En dat vind ik voor een rij-instructeur eigenlijk niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 20:43
sainty
sainty is offline
Citaat:
Als voicemail uitgeschakeld staat, krijg je geen "dit is de voicemail van 06-12345678, u kunt uw bericht inspreken na de pieptoon" maar een "u heeft gebeld naar 06-12345678, dit nummer is buiten gebruik" ofzo. Dus hij heeft hem niet uitgeschakeld maar is gewoon te lui om hem af te luisteren. En dat vind ik voor een rij-instructeur eigenlijk niet kunnen.
Ja inderdaad, "dit is de voicemail van 06-12345678, u kunt uw bericht inspreken na de pieptoon" kreeg ik te horen. Hij zal het wel niet zelf hebben ingesproken en daarom denken dat ie is uitgeschakeld >_>
Oud 05-02-2009, 20:58
Verwijderd
Dan zal hij gewoon het bedrag moeten terugstorten.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 21:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb volgens mij gedaan wat ik kon.
Je had toch ook nog eens kunnen bellen?
Ik ga er nooit standaard van uit dat iemand zijn voicemail afluistert. Soms heb je al zo'n standaard voicemail-gebeuren, zonder dat je het zelf hebt ingesteld.
Oud 05-02-2009, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Je had toch ook nog eens kunnen bellen?
Ik ga er nooit standaard van uit dat iemand zijn voicemail afluistert. Soms heb je al zo'n standaard voicemail-gebeuren, zonder dat je het zelf hebt ingesteld.
Je moet bij de meeste rijscholen 24 uur van tevoren afmelden. TS heeft dat gedaan. Dat de instructeur zijn voicemail niet afluisterde en ook niet terug heeft gebeld, tja, dat is niet TS' probleem.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 21:04
Balance
Balance is offline
Mwah, ik versta onder afmelden toch wel dat je zeker weet dat het bericht aan komt bij je rij instructeur.
Oud 05-02-2009, 21:18
sainty
sainty is offline
Citaat:
Dan zal hij gewoon het bedrag moeten terugstorten.
Ik heb het nog niet betaald
Oud 05-02-2009, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Mwah, ik versta onder afmelden toch wel dat je zeker weet dat het bericht aan komt bij je rij instructeur.
Het inspreken op een voicemail is echt wel aangekomen. Dat zou wat zijn als je in een bedrijf met 1000+ werknemers werkt en iedereen gaat extra bellen omdat je er niet van uit kunt gaan dat de voicemail niet afgeluisterd wordt :')

Nee, tenzij schriftelijk ergens staat dat het afmelden op de voicemail niet voldoende is, is het gewoon voldoende. Het is de professionaliteit van de instructeur om dan of terug te bellen (want gemiste oproep) of om zijn voicemail af te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 21:27
Balance
Balance is offline
Ik ken zat mensen die nooit hun voicemail afluisteren of niet eens van het bestaan van hun voicemail af weten
En ik vraag me dus inderdaad af of het aangekomen is. Die instructeur zit heus niet te wachten op het tillen van een van zijn leerlingen, lijkt me.
Oud 05-02-2009, 21:30
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Ik ken zat mensen die nooit hun voicemail afluisteren of niet eens van het bestaan van hun voicemail af weten
En ik vraag me dus inderdaad af of het aangekomen is. Die instructeur zit heus niet te wachten op het tillen van een van zijn leerlingen, lijkt me.
Maar die mensen zijn geen bedrijf. Van een bedrijf mag je toch wel verwachten dat ze professioneel genoeg zijn om hun voicemail afluisteren.
Oud 05-02-2009, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Maar die mensen zijn geen bedrijf. Van een bedrijf mag je toch wel verwachten dat ze professioneel genoeg zijn om hun voicemail afluisteren.
Of anders op z'n minst aan te geven dat het inspreken van een voicemail alleen niet genoeg is (en dan ook alternatieven geven, behalve alleen "bel maar"!).
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 21:40
Ivo
Ivo is offline
Als je een voicemail kunt inspreken dan staat de voicemail niet uitgeschakeld.

En als een voicemail niet uitgeschakeld staat, mag je er van uit gaan dat deze beluisterd word. Zeker in het geval van een bedrijfstelefoon. De functie om een voicemail uit te schakelen wordt niet voor niets door providers aangeboden (geheel gratis).
Dus als je instructeur het inspreken van een voicemail niet voldoende vindt om berichten door te geven omdat ie die niet afluistert, dan had ie de voicemail maar moeten uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 21:45
sainty
sainty is offline
Bedankt voor alle reacties , het lijkt me dus niet onredelijk om te weigeren die les te betalen
Oud 06-02-2009, 13:53
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
dus als ik jou een mail stuur met de melding dat ik niet kom, moet ik je ook nog gaan bellen of mijn mail is aangekomen? Want dat weet ik ook niet zeker...

Als een voicemail aanstaat en je spreekt hem in dan mag je er vanuit gaan dat hij afgeluisterd wordt.
Oud 06-02-2009, 16:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
dus als ik jou een mail stuur met de melding dat ik niet kom, moet ik je ook nog gaan bellen of mijn mail is aangekomen? Want dat weet ik ook niet zeker...

Als een voicemail aanstaat en je spreekt hem in dan mag je er vanuit gaan dat hij afgeluisterd wordt.
Ja. Als ik iemand mail om af te zeggen en ik weet dat ik iets van 40 euro kwijt ben als het bericht niet aan komt, dan wacht ik af of ik voor de deadline een bevestiging krijg. Zo niet, dan bel ik inderdaad nog even op om te vragen of diegene mijn bericht had ontvangen.

Op mijn werk gaat het ook altijd zo hoor. Mijn baas spreekt regelmatig wat in op mijn voicemail, maar ik moet altijd even terug bellen om te bevestigen. Doet ik dat niet, dan denkt mijn baas dat ik het niet gehoord heb en belt hij zelf even op een later moment om te vragen of ik het bericht ontvangen had. En vaak zat heb ik dan inderdaad dat voicemailbericht nog niet gehoord.
Oud 06-02-2009, 18:29
sainty
sainty is offline
Ja als je een persoon belt zou je kunnen controleren of het bericht wel is aangekomen, maar ik vind dat je bij een bedrijf er wel vanuit mag gaan dat ze elke dag de voicemail afluisteren, maarja dat vind ik.

En ik ben trouwens niks kwijt want ik betaal het gewoon niet. Er staat nergens zwart op wit dat je niet via de voicemail kan afzeggen, en ik heb nergens een handtekening gezet. Maarja misschien is hij eigenlijk niet eens van plan om er toch voor te rekenen, hij heeft het nog niet expliciet gezegd, en eerst kwam iemand anders die 1 uur van tevoren had afgebeld daar toch nog mee weg.
Oud 06-02-2009, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb het anders aangepakt, ik heb erop ingesproken dat een bericht inspreken tijdverspilling is, en mensen me met een smsje altijd kunnen bereiken. En toch krijg ik serieus af en toe nog voicemailberichten...

Maar ontopic. De man heeft meer dan een volle dag gehad om zijn voicemail af te luisteren en zijn schema om te gooien.

Dat hij het niet wist, is zijn eigen schuld, en je zal voor die afgezegde les niet hoeven betalen.

Had je het om 23.59 op dinsdagavond ingesproken, dan was het een ander verhaal geweest, maar dit is gewoon jammerdebammer voor de instructeur.
Oud 07-02-2009, 10:13
Verwijderd
Lastig geval. Recent onderzoek wees uit dat minder dan 15% van de mensen die hun voicemail aan heeft staan, deze ook daadwerkelijk afluisterd. Met deze wetenschap zouden we kunnen dat je redelijkerwijs niet kan verwachten dat een voicemail bericht aankomt. Aan de andere kant handelt deze man in een beroep waarin bereikbaarheid van belang is. Het maken van afspraken en het afzeggen ervan kan in principe alleen telefonisch. Hij moet dus streven naar een zo goed mogelijke bereikbaarheid, zodat mensen altijd kunnen afzeggen. Met het aanzetten van zijn voicemail biedt hij die mogelijkheid en je zou er dan vanuit mogen gaan dat hij deze ook afluistert. Daarom denk ik dat je de les niet zou moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Ja. Als ik iemand mail om af te zeggen en ik weet dat ik iets van 40 euro kwijt ben als het bericht niet aan komt, dan wacht ik af of ik voor de deadline een bevestiging krijg. Zo niet, dan bel ik inderdaad nog even op om te vragen of diegene mijn bericht had ontvangen.

Op mijn werk gaat het ook altijd zo hoor. Mijn baas spreekt regelmatig wat in op mijn voicemail, maar ik moet altijd even terug bellen om te bevestigen. Doet ik dat niet, dan denkt mijn baas dat ik het niet gehoord heb en belt hij zelf even op een later moment om te vragen of ik het bericht ontvangen had. En vaak zat heb ik dan inderdaad dat voicemailbericht nog niet gehoord.
Het eerste is echt irrelevant. Je hebt in dat geval op papier staan dat je hebt afgezegd (en dus aan je verplichting hebt voldaan). Er is dus geen enkele reden om (in het geval van een rijles) ook nog te bellen.

Het tweede geval ligt compleet anders, want je baas vraagt een bevestiging van je. Dan is het inderdaad niet meer dan logisch dat hij jou opbelt wanneer jij verzuimt die bevestiging te geven.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:09
Hakuna
Hakuna is offline
Wat een luxe zeg om een rijles mogen afzeggen . De laaste keer dat ik dat mocht (moest) doen was in januari 2008. In de loop van mei of juni as krijg ik pas te horen van de bestuursrechter of ik opnieuw mag (les)autorijden. Tot die tijd moet ik in onzekerheid wachten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 17:34
Stefanie
Stefanie is offline
Je had in ieder geval om een bevestiging van zijn kant kunnen vragen. Dat is wat ik meestal doe. Dan heb je de zekerheid dat hij het bericht heeft ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 10:25
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Je had in ieder geval om een bevestiging van zijn kant kunnen vragen. Dat is wat ik meestal doe. Dan heb je de zekerheid dat hij het bericht heeft ontvangen.
En dan had je dinsdag alsnog kunnen bellen.
Oud 09-02-2009, 21:47
sainty
sainty is offline
Ja dat is ook zeker wat ik voortaan doe, normaal gesproken spreek ik ook niet in maar ik dacht ok deze keer dan.
Reageren

Regels voor berichten