Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2009, 17:04
Verwijderd
Stel je mocht gratis plastische (cosmetische) chirurgie ondergaan, waar zou je dan voor kiezen? Of zou je het niet doen? Waarom niet? En hoe sta je verder tegenover cosmetische operaties?

Ts begint: ik zou wel een liposuctie willen bij m'n bovenbenen/kont, en als ik wat ouder word misschien een borstlift.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 17:44
Verwijderd
Ik heb er niks op tegen. Marijke Helwegenstylo ziet er natuurlijk niet uit, maar een borstlift bij hangtieten of een buikwandcorrectie als je een huidschort tot aan je knieen hebt en je kunt het betalen: waarom niet. Op dit moment hoef ik niks, ik zou best grotere tieten en kleinere bovenbenen willen, maar nou ook niet weer zo graag dat ik met scalpels en slangetjes en zoutzakjes in de weer wil. Vroeger wilde ik trouwens heel graag een neuscorrectie overigens zou ik wel gaarne een gratis laserpermanenthaarverwijderingsding willen, maar dat is wat offtopic. Maar goed, als ik later oud en rijk ben wil ik dus wel wat klein onderhoudswerk laten verrichten
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 18:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Echte plastische chirurgie zou ik ook niet laten doen als het gratis was, ik ben als de dood voor operaties. Als haren weg laten laseren er ook onder valt; dat zou ik wel laten doen. Verder vind ik dat iedereen moet doen wat ie niet laten kan, maar dat er wel eerst serieuze bedenktijd moet worden gegeven en veel informatie en eventueel ook psychische hulp, zodat mensen niet denken: o ja, met grotere borsten word ik ineens heel knap&gelukkig. Maar volgens mij gebeurt dat in Nederland al wel redelijk?
Oud 11-03-2009, 18:19
Mobius
Mobius is offline
Het ergste lijkt me dat later mijn huid gaat hangen. Ik probeer dat nu te voorkomen door zoveel mogelijk spiermassa te stacken, en dat zo te houden. Ik heb een vrij elastische huid dus ik denk dat het nog wel een paar decennia mee kan, maar wanneer het de fut niet meer kan opbrengen strak te zitten wil ik dat nog weleens cheaten later.
Oud 11-03-2009, 18:52
Verwijderd
Ik merk wel dat de tendens rondom zulke ingrepen wel veranderd is ten opzichte van bijvoorbeeld 5 jaar geleden. Toen zei iedereen: 'nee, dat zou ik echt nooit doen', maar nu heeft iedereen wel iets wat hij eventueel zou overwegen, of zelfs al gedaan heeft.

Ik hoop niet dat die trend overwaait uit Amerika over een jaar of 5/10, zoals met de meeste dingen, want dan heeft straks iedereen nepborsten, een andere neus en gekortwiekte schaamlippen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 19:44
Verwijderd
Mmmnee. Als het kon zou ik misschien overwegen ooit iets aan het litteken op m'n rug te laten doen, maar ik denk dat dat onbegonnen werk is
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 19:50
blablatje
blablatje is offline
Op het moment niets, maar ik vind ooglidcorrecties bij mensen van 50 altijd wel hip, met een beetje geluk geloven mensen dan zomaar dan je 35 bent.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 20:23
*lollipop
*lollipop is offline
Op dit moment zou ik ook niets laten doen, maar je weet maar nooit als je oud en gerimpeld bent Misschien zou ik dan wel een botoxbehandeling doen ofzo. Maar dat trekt uiteindelijk ook weer weg, dat vind ik wel een voordeel. Ik zou bijv. nooit siliconen borsten willen omdat dat permanent iets niet lichaamseigen in je eigen lichaam zetten is dat vind ik echt te ver gaan...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 21:20
Flijn
Flijn is offline
Ik vind het al walgelijk om naar die operaties te kijken, laat staan dat ik er een wil ondergaan. Het ziet er echt niet uit alsof je lichaam er beter van wordt, en de pijn en littekens lijken me erger dan de imperfecties die ik nu heb. Dus nee dankje.

Ik kom hier wel op terug als ik een complex oploop.
Oud 12-03-2009, 14:39
Verwijderd
Ik zou nu alleen een oogcorrectie willen, maar dan moet ik wel van te voren weten dat 't gaat lukken
Verder vind ik veel operaties veel te eng om 'gewoon' maar even te doen. Ik ben niet bang voor operaties, maar ik wil ze liever alleen als 't noodzakelijk is, en dat vind ik cosmetische dingen niet (tenzij je bv. veel last van je rug hebt doordat je borsten zo groot zijn, of dat je bijna niets ziet omdat je oogleden helemaal uitgezakt zijn, maar dat is niet puur cosmetisch).
Liposuctie vind ik trouwens echt heel eng, met zo'n buis in je benen poeren en raggen, yikes, nee bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 21:23
Verwijderd
ms mn litteken op mn bovenarm... maar eigenlijk heb ik meer last van t feit dat mensen t vragen dan dat t ding er zo aanwezig zit...
voor de rest vind ik alles prima
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 23:43
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik merk wel dat de tendens rondom zulke ingrepen wel veranderd is ten opzichte van bijvoorbeeld 5 jaar geleden. Toen zei iedereen: 'nee, dat zou ik echt nooit doen', maar nu heeft iedereen wel iets wat hij eventueel zou overwegen, of zelfs al gedaan heeft.

Ik hoop niet dat die trend overwaait uit Amerika over een jaar of 5/10, zoals met de meeste dingen, want dan heeft straks iedereen nepborsten, een andere neus en gekortwiekte schaamlippen.
Verschil tussen Amerika en Nederland is dat veel mensen in Amerika zo'n ingreep laten doen om te laten zien dat ze het geld ervoor hebben. Met als gevolg dat de littekens duidelijker zichtbaar zijn. Gelukkig zijn we in Nederland nog vrij nuchter en doen we het vooral voor onszelf (ik spreek nu hopelijk voor veel mensen). De meeste mensen laten gewoon wat simpels doen zoals oogleden of flaporen. Als je als vrouw 45 kilo weegt met een DD-cup na je behandeling spoor je m.i. niet.
Oud 13-03-2009, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Verschil tussen Amerika en Nederland is dat veel mensen in Amerika zo'n ingreep laten doen om te laten zien dat ze het geld ervoor hebben. Met als gevolg dat de littekens duidelijker zichtbaar zijn.
Daar zeg je wat. Ik zag bij Oprah dat er in ikgeloof Japan de vrouwen expres nog maanden met een verband om hun neus lopen, om te laten zien dat ze een ingreep hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 09:46
coopergirl
coopergirl is offline
Buikwandcorrectie! Sowieso!
Oud 14-03-2009, 12:37
gurl19
gurl19 is offline
Vet laten wegzuigen en een klein beetje vet in mijn borsten laten stoppen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 12:57
Roosje
Roosje is offline
nee mang. :\ ik heb een gezond lijf en 't is misschien niet perfect maar ik ben er uitermate tevreden mee. ik wil wel dat 't van mij is en niet artificieel gemaakt. daarnaast zou m'n vriendje echt kwaad worden geloof ik, niet omdat ik het zou doen, maar omdat ik dan niet tevreden met mezelf zou zijn.

Verder moeten mensen vooral doen wat ze graag willen. maar mij niet gezien.
Oud 14-03-2009, 13:05
marrel
marrel is offline
Borstvergroting zou ik wel mooi vinden maar ik wil absoluut geen siliconen in m'n lijf dus dat valt af. Zou wel wat aan de littekens op m'n rug willen laten doen of m'n ogen ietsje laten liften, miss over wat jaartjes ofzo. Maar niks zit me zo dwars dat ik zelf actie zou ondernemen, totaal niet.

Regels voor berichten