Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb je niet gewoon een cijferopvraag systeem? Osiris heet dat soms, of bij ons TOST maar het hangt er gewoon vanaf. Waar keek jij normaal wat voor cijfers je had? Daar staat bij ons altijd het aantal EC bij. Of je kijkt in de studiegids, dara is het vast o ok wel te vinden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@ Afwaskwast: bij je opleiding kunnen ze je ongetwijfeld een uitdraai geven van het aantal behaalde studiepunten.
ga vervolgens op gesprek met de studieadviseur van je nieuwe opleiding (en doe dat op tijd) want een vrijstelling regelt zichzelf niet. sommige opleidingen doen daar heel moeilijk over, dus verwacht niet dat dit binnen een dag geregeld is. zij zullen waarschijnlijk die uitdraai ook willen zien, dus die kun je sowieso halen (en evt. laten waarmerken door de administratie) @ Commando (en anderen): volgens mij bepaalt de opleiding hoe lang studiepunten "houdbaar" zijn. bedenk verder dat binnen heel veel studies vakken van vorm of inhoud veranderen door de jaren heen en ze dus kunnen vragen het vernieuwde vaak alsnog te volgen. bij mijn opleiding bleven studiepunten (en zelfs deelcijfers) 10 jaar staan. bij anderen vervalt het na 5 jaar.
|
Even ter verbetering: studiepunten zijn zeker niet onbeperkt geldig. Het enige wat er geldig blijft is dat je kunt zeggen, kijk, ik heb ooit in een ver veleden die vakken gehaald. Als je je diploma wilt halen ligt het wat anders.
Elke studie bepaald zelf hoe lang de punten geldig zijn als je nog geen diploma hebt gehaald. Het verschilt ook per jaar, propedeusevakken zijn veel minder lang geldig. Als ik bijvoorbeeld na drie jaar mijn p nog niet heb gehaald, dan kan ik alle vakken van de p weer opnieuw doen. Ongeacht hoeveel andere punten ik heb. Voor veel studies moet je je p zelfs binnen twee jaar hebben. Maar als je die eenmaal heb, kun je er volgens mij weer veel langer mee doen, hoe lang weet ik niet. Het lijkt me niet dat je over tien jaar nog kunt zeggen, ja ik ga toch nog maar even mijn bachelor afronden, in die tijd is er heel veel kennis bijgekomen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Studiepunt berekening Aristidis | 17 | 22-10-2008 23:06 | |
Algemene schoolzaken |
Studiepunten Bambi44 | 4 | 29-10-2006 14:01 | |
Studeren |