Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2009, 12:35
Verwijderd
Jij wel?

Welke fouten maak jij telkens weer? Welke vergissingen herhaal jij systematisch? Van welke domme fout wil jij niet leren?

Korte intro, maar vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2009, 13:19
Missy
Missy is offline
Dat ik op tijd moet beginnen aan schoolwerk. Ik neem me iedere keer voor om op tijd te beginnen en dan komt het toch weer aan op het laatste moment.
Oud 10-02-2009, 13:20
arPos
arPos is offline
opstaan.
Oud 10-02-2009, 13:39
Verwijderd
Ik steek sowieso graag mijn kop in het zand waardoor ik vaak in de problemen kom. maar ik vind het te persoonlijk daar verder op in te gaan!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:40
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
Dat ik op tijd moet beginnen aan schoolwerk. Ik neem me iedere keer voor om op tijd te beginnen en dan komt het toch weer aan op het laatste moment.
Bij mij precies hetzelfde.
Oud 10-02-2009, 14:31
Verwijderd
Te laat beginnen met studiedingen, ja. Ik wil het eigenlijk altijd een dag voor de deadline afhebben, maar dat lukt niet. Ik begin zo laat mogelijk, eigenlijk sowieso te laat. Dan zit ik op een dodelijk strak schema, want vaak heb ik dan wel al de research en ongeveer het onderwerp, maar voor de rest nog barweinig. Dus hoppa, nacht doorhalen, 12 uur achter elkaar nuttige dingen schrijven. Met misschien één eetpauze erin. Productief doch a-relaxt. Waarschijnlijk zou ik ook minstens een punt of anderhalf hoger hebben gehaald voor alles wat ik heb gemaakt, als ik de tijd had (genomen) om het eindresultaat nog eens door te lezen. En altijd maar naar de universiteit haasten, overal rennen, afhankelijk zijn van dat de metro geen vertraging heeft, hopen op een vrije pc in de studieruimte en geen rijen bij de printers omdat je maar twee/drie minuten hebt om in te loggen, het ding uit te printen, bij elkaar te nieten, etc.. Daarna naar het inleverpunt rennen en letterlijk dertig seconden voor de deadline je paper in het inleverbakje mikken. Onder begeleiding van afkeurende blikken van de baliemedewerkers die dat bakje bewaren. :') Voor één keer is het misschien avontuurlijk, maar dat het echt ALTIJD zo gaat wordt me iets te gortig.

Te laat gaan slapen waardoor je eigenlijk wel een nacht móet doorhalen doe ik ook iets te vaak. Op een gegeven moment is er een punt waarop je weet dat je je verslaapt voor het ding van de volgende dag als je nu nog gaat slapen. Maar dit heb ik nu wel minder dan vroeger.

Ik verslaap me best vaak, maar dat telt niet echt als iets wat je bewust vaak fout doet, want ik verslaap me ook als ik gewoon op tijd ga slapen en ruim voldoende nachtrust heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 14:45
MartinV
MartinV is offline
Meer wekkers zetten .

Ik begin ook altijd te laat met leren. Verder weet ik ff niks eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 14:48
Verwijderd
- Dingen uitstellen en daardoor in de stress schieten en in de problemen komen.
- Mijn dag laten vergallen door dingen die er niet toe doen/waar niks aan te veranderen valt.
- Denken dat mijn hond heus geen poep opeet als ik niet voortdurend de lijn kort hou.
- Belangrijke dingen niet opschrijven met de gedachte dat ik ze toch wel onthou, en ze vervolgens vergeten.
- Mijn spullen goed opbergen zodat ik ze niet kwijt kan raken en dan vergeten waar ik ze heb bewaard.
- Tampons in mijn broekzakken laten zitten, waardoor ze soms mee de wasmachine in gaan. Dan heb ik die broek weer aan en wil ik iets in mijn broekzak stoppen, voel ik ineens zo'n hele grote witte pluis.
- Als ik op school iets op de pc heb gedaan vergeet ik ALTIJD om mijn usb-stick mee te nemen.

En vast nog veel meer, maar dit is wat ik zo gauw kan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 15:03
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
- Dingen uitstellen en daardoor in de stress schieten en in de problemen komen.
- Belangrijke dingen niet opschrijven met de gedachte dat ik ze toch wel onthou, en ze vervolgens vergeten.
En vast nog veel meer, maar dit is wat ik zo gauw kan bedenken.
- de regiotaxi te laat bestellen
- mn sleutels kwijtraken
- kaarsvet knoeien op mijn vloerbedekking/kleren/behang
- en vroeger toen ik nog zwemles had stootte ik altijd mijn hoofd tegen de kant als we op ons rug baantjes moesten zwemmen.
Oud 10-02-2009, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Meer wekkers zetten .
Bedankt, dat lost al mijn ontwaakproblemen op. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had, bijvoorbeeld toen ze me op de middelbare school verplicht aan de slaappillen zetten om te kijken of ik dan beter zou slapen/makkelijker wakker zou worden. :')

Meestal zet ik tussen de drie en de acht wekkers. Als ik alleen slaap maak ik ook vaak een hindernisbaan van stoelen/kleren/wankele constructies tussen het bed en de wekker, zodat ik onderweg moet nadenken over hoe ik daar moet komen. Dan duurt het langer voor ik de wekker afzet en is de kans minder groot dat ik daarna direct terug in bed kruip. Ik leg m'n telefoon (en de heuse wekker, als ik die heb) helemaal aan de andere kant van de kamer en soms verstop ik 'm ook. Bijvoorbeeld onderin een tas die helemaal dichtgeritst is, met die tas in een kast en bovenop de tas een energiedrankje. Ik heb ook een herrie-makend wekprogramma op de pc, die staat in de woonkamer dus daar moet ik ook helemaal heen lopen. Maar ik ben gewoon geen ochtendmens, het duurt gemiddeld een uur (ná ontwaken) voor ik daadwerkelijk wakker ben en niet alleen maar zoiets heb van 'nnngggg iedereen moet z'n bek houden, had ik maar een bed'.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 16:37
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 17:21
Verwijderd
Quote van para maar ben te lui om op quote knop te drukken terwijl dit toch eigenlijk veel moeilijker is:

"Te laat gaan slapen waardoor je eigenlijk wel een nacht móet doorhalen doe ik ook iets te vaak. Op een gegeven moment is er een punt waarop je weet dat je je verslaapt voor het ding van de volgende dag als je nu nog gaat slapen. Maar dit heb ik nu wel minder dan vroeger."

Te herkenbaar gewoon. Dat je 's nachts aan het youtuben bent ofzo, en voor je het weet is het 3:00. En dan nog even het forum op, oh, 3:30. "Nou, toch maar even wat uurtjes slaap pakken, en deze keer ook echt op tijd mijn bed uit!"
(volgende dag) Kut, toch weer mislukt~!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 17:35
Verwijderd
- te laat beginnen voor schooldingen
- net teveel drinken
- net iets gemeens/lomps/tmi's zeggen, roddelen, iets doms.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 19:00
Verwijderd
Ja-ah ik stoot me altijd létterlijk weer aan dezelfde dingen. Vooral de hoek van het kastje op de gang bij mijn ouders thuis, maar ook de hoek van mijn bureau op mijn kamer, met enige regelmaat de deurposten, en ik stoot mijn knieën zo vaak tegen de klimwand dat ik na een paar maand de hele muur wel heb afgewerkt.

Ik ben niet zo heel elegant geloof ik
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Dit dus.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 21:27
Verwijderd
Ik vergeet standaard
-Mijn spullen mee te nemen van mijn werk!
-Mijn horloge naar de horlogemaakman te brengen (al een half jaar!)
-Op tijd te zijn
-Hoe laat de bus gaat.
-De mensen die mijn sleutels hebben te bellen om ze terug te vragen (al drie weken!, morgen bel ik!)
-Ik loop op mijn werk minstens 2 keer per avond tegen de zelfde stoel!

en zo is er nog wel meer maar ik heb geen zin om meer te tpen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 22:36
Verwijderd
- Paniekeren terwijl dat nergens voor nodig is
- Spelfouten
- Mijn mening te overtuigend presenteren zodat mensen zich soms geen gelijkwaardige gesprekspartner meer voelen
- Te lang computeren waardoor ik hoofdpijn krijg en me maar raar voel op het eind van de avond
- Hard praten
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 22:43
Verwijderd
Ik loop vaak door waterplassen als het regent!
Ik vergeet vaak het verschil tussen de eu en de ui.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 20:50
marrel
marrel is offline
3 i.p.v. 2 keer op de snooze knop duwen waardoor er toch wat in m'n ochtendprogramma geschrapt moet worden
Bepaalde woorden structureel verkeerd schrijven. Valideren moet ik altijd een keer als vallideren schrijven en zo zijn er nog wat dingetjes.

Oh er is zo veel meer en ik weet het gewoon niet meer? Ik kom nog wel een keer langs in dit topic.
Oud 11-02-2009, 21:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vergeet wel eens dingen op te bergen op mijn werk en daardoor denken een paar van die mensen dat ik mentally retarded ben.
Reageren

Regels voor berichten