![]() |
|
![]() |
Ik kreeg op een blog te zien dat er een groep in Nederland is die tegen het organiseren van de Olympische Spelen is in Nederland. Ik vind dit echt belachelijk. De Olympische Spelen zijn juist hartstikke goed en moeten altijd doorgaan! Wat vinden jullie?
Zie hier een filmpje van de actiegroep http://www.youtube.com/watch?v=0xL7NxMWuvs |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Broken_window_fallacy |
![]() |
|
![]() |
Zoals je al aangeeft, ligt het helemaal aan de omvang en de insteek die Nederland er aan kan geven. Het beeld van tolerantie, wat Nederland aan het verliezen is, kan weer nieuw leven ingeblazen worden met het organiseren van de Olympische Spelen.
Hoe serieus je iets als dit moet nemen? Lastig te zeggen. Dat ze "Olympisch" al fout schrijven is inderdaad erg amateuristisch. Weet ook niet precies wat ze er mee willen bereiken, maar het teken van de OS zo rigoureus afbranden is wel erg hard.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het kost de belastingbetaler in eerste instantie veel geld. En daarna moeten we maar zien of het de tolerantie vergroot ( wat heeft dat trouwens met zoiets als OS te maken?? ) en al helemaal of het de werkgelegenheid vergroot.... Misschien in eerste instantie wel, maar als de OS weer gedaan zijn, is het over met die zogenaamde extra werkgelegenheid. En die boost voor de economie, daar heb je zeker een bron voor?
![]() |
![]() |
|
Ik vind het wel typisch dat Nederland (dan wel niet samen met Belgie) zo veel grote evenementen probeert te organiseren. Ze hebben zich ook al ingeschreven voor het WK voetbal, willen Tourstarts organiseren en weet ik wat. Ik vraag me ten zeerste af of het uiteindelijk het investeren waard blijft.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zo erg broken window fallacy is het niet. Als het veel extra buitenlandse toeristen aantrekt, dan kan dat wel degelijk een economische impuls betekenen, Kazet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Bron? (sowieso, als je zegt aantoonbaar fout, toon het dan ook aan)
http://findarticles.com/p/articles/m...0/ai_n15705690 Hier zeggen ze namelijk dat het wel meevalt: Economic impact studies confirm these expectations by forecasting economic benefits in the billions of dollars. Unfortunately these studies are filled with misapplications of economic theory that virtually guarantee their projections will be large. Ex-post studies have consistently found no evidence of positive economic impacts from mega-sporting events even remotely approaching the estimates in economic impact studies.
Laatst gewijzigd op 12-02-2009 om 18:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als de projecten winsten leveren wil dat dus zeggen (tenminste dat zou ik denken) dat alle kosten in ieder geval gedekt zijn. Dus in het geval dat Nederland een OS zou organiseren en die als de voorgaande ook winst zou maken, heeft Nederland voor gratis geld een enorm verbeterde infrastructuur en al dat soort dingen die meteen qua kosten gedekt is. Dat plus de enorme economisch-toeristische impulsen op het moment zelf en verhoogde daarna door het verbeterde/herkenbaardere imago maakt gewoon dat een OS grotendeels goed zijn voor het land als geheel.
|
Ik denk eigenlijk niet dat het zomaar 1-2-3 uit te rekenen is wat het uiteindelijke voordeel van Olympische Spelen is in geld. Het lijkt me eigenlijk ook niet zo nuttig om er daarom verder over te gaan.
Vinden jullie dat er naast geld nog andere overwegingen zijn tegen de OS?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je dus beroemde gebouwen uit de grond stampt voor de olympische spelen, kan je dus altijd later nog wel een keertje met een bus met Japanners terugkomen. Nederlands voorbeeld daarvan: Schokland. Men staat er in de rij om een bomenrij te fotograferen. Waarom? Men heeft in de promotie van die bestemming 'uitgevonden' dat die specifieke bomenrij geplant is om de contouren van het voormalige eiland weer te geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
we hebben al ruimtegebrek as it is. de nieuwe kuip en een aantal andere voetbalstadions voor het WK/EK prima, is makkelijk te doen, olympische spelen gaat klauwen met geld kosten in nederland, zeker als we je em net na een recessie wil uitvoeren. dat china em wilde is te begrijpen. ik snap niet hoe je er bij komt dat er na de OS ineens meer toeristen naar onze prachtige met zon overgoten riviéra zouden trekken en aangezien onze internationale imago prima is valt daar ook amper winst op te behalen. de OS is een project voor grote landen. Citaat:
maar in het algemeen niet echt het heeft wel iets verbroederends en je ziet een hoop verschillende topsport. Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-02-2009 om 00:28. |
![]() |
|||||||
Citaat:
En tuurlijk hebben we veel aan die stadia. Alleen al voor de nederlandse topsporters die anders naar het buitenland gaan. Topfaciliteiten die ruimte bieden voor buitenlandse sporters die dan hier naartoe komen. En alleen al de stadsvernieuwing etc. is de moeite meer dan waard. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
Citaat:
we hebben al het meeste asfalt per vierkante km, en dat is ook nog eens van hoge kwaliteit, we hebben een enorm uitgebreid spoornetwerk en we hadden zelfs een aantal luchthavens die niet bepaald te missen waren (totdat het te duur werd om nog via schiphol te reizen), een flinke haven (ik wil antwerpen er nog bij maar al'a) Het is altijd te weinig hier, dus we moeten lekker dubbeldekwegen gaan bouwen ofzo, in ieder geval geen stadia ![]() Citaat:
we hebben al faciliteiten voor training van alle sporten van paalzitten tot ringsteken tot watertrappelen, echter voor een OS is wat meer nodig, prestige, lekkermakerij en veel veel zitplaatsen, DAAR is geen behoefte aan. zoals ik je net uitleg onder het kopje infrastructuur is alleen de stadsvernieuwing niet de moeite waard bovendien zie ik geen reden waarom er geen stadsvernieuwing kan bestaan zonder de OS. o wacht ff; we vernieuwen onze steden al zonder de OS, we zijn california of bejing niet ![]() Citaat:
Waarom zou het meer opleveren, zoals ik al heb aangetoond gaat toerisme in nederland niet zo makkelijk op als in griekenland (vraag hun maar naar de baten van een OS). de infrastructuur zou een veel ontregeld worden voor jaren en uiteindelijk helemaal niet zo veel beter zijn. we zitten met dure stadia. en dan reken ik bijkomende schade nog niet eens. vertel me eens waar zit de winst? Citaat:
nederland kent toerisme maar dat is zeer specifiek, er komen mensen hiernaartoe die al over die geschiedenis hebben ingelezen en daar oprecht in geinteresseerd zijn (en om ff een coffeeshop te pakken) wat stel je voor, dat er straks horden hongaren mij de weg vragen naar de blauwkust van hoek van holland?? kom nou. Citaat:
Citaat:
de neppe wij vinden elkaar lief mentaliteit zie je dan weer bij andere landen. Citaat:
en als olympische gebouwen zo veel toeristen trekken, waarom is dat dan niet het geval in de meeste landen die een OS hebben georganiseerd. Bouw maar lekker een parkeerplaats in plaats van sportstadia voor 60000 man. Het WK ijsglijden heereveen, fußball en paalzitten, dat doen we hier.
Laatst gewijzigd op 14-02-2009 om 14:23. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|