Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2009, 18:53
hahaha
hahaha is offline
Eerst even zeggen dat ik morgenavond naar de dokter ga met al mijn klachten, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die de symptonen herkennen.

Vorige week donderdag ben ik opgestaan met wat koorts (37,5), hoofdpijn, keelpijn, hoesten, wat maagpijn, de typische klachten dus.
Ik heb toen veel gerust, thee gedronken, pilletje tegen de hoofdpijn en de koorts en dan nog een ander pilletje.
De dagen die erop volgden ging het geleidelijkaan beter. Super goed slapen zat er niet echt in, maar kom, zolang ik me maar beter begon te voelen en dat was ook zo.
Even vermelden dat ik misschien al een kleine week diarree heb. Sinds donderdag kan die soms enorm lopend zijn, dan weer niet, maar het blijft wel diarree.

Sinds vrijdagavond begon ik me al beter te voelen. Ik begon toen wel oorpijn te krijgen, maar ik denk dat dat normaal is als je neus enorm verstropt is enzo. Mijn eetlust was nog altijd niet zo super, maar dat ging de goede kant op.
Vandaag was de oorpijn zo goed als weg. In de ochtend heb ik dan mel met ontbijtgranen gegeten en ineens kreeg ik last van mijn maag/darmen. Zoals gewoonlijk weer diarree en ik moet zeggen dat ik me erna ook niet meer zo super voelde.
Rond 4u had ik dan pas les en in de les begon ik me heel ongemakkelijk te voelen. Ik kreeg het warm (begon een klein beetje te zweten), meer keelpijn, keel die droger en droger werd en er bleef precies een 'brok' hangen. Het slikken ging dus wat moeilijk. Mijn ogen begonnen ook zo wat neer te vallen, ik moest veel knipperen met mijn ogen en ook hartkloppingen. Ik hoorde mijn hart echt kloppen. Niet dat het ineens supersnel ging, maar ik hoorde het wel kloppen. Een echt misselijk gevoel had ik niet, ik voelde me echt onwennig, ook bij het slikken.
IK ben toen naar buiten gegaan, even een frisse neus gaan ophalen en toen ging het al beter, maar ik kreeg toen precies een gevoel in mijn 2 kuiten da ik zo geen energie meer had, ik niet meer kon stappen en dat ik zou flauwvallen, maar na een halve minuut was dat alweer over. En toen ik daarna de klas terug binnenstapte, begon het terug...
Ook is vandaag de eetlust helemaal weg en ik wordt ook misselijk van hetgeen ik at (een koekje).
En ik heb nu ook pijn aan de linkerkant van mijn lichaam, zo achteraan/aan de zijkant in het midden. Echt raar

Iemand die me voorlopig een beetje wijzer kan maken i.v.m. mijn klachten?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 19:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Allereerst, 37,5 is geen koorts. Eigenlijk is dat nog niet eens verhoging.

Verder vind ik het niet echt als een typische griep klinken. Dan heb je écht koorts, spierpijn, duizelig, etc. Ik vind het meer klinken als een verkoudheid in combinatie met een buikgriepje.
Oud 02-03-2009, 19:16
wallflower
wallflower is offline
Mensen roepen altijd zo snel dat ze griep hebben. Als je griep hebt ben je toch wel gauw een week zo ziek dat je niet eens je bed uit kunt komen. Wat de meeste mensen griep noemen is gewoon een (zware) verkoudheid.

En ik vind het een beetje onzin om hier mee naar de huisarts te gaan hoor, je bent een beetje ziek, dat gaat gewoon weer over. Pas als het meer dan een week aanhoudt zou ik misschien overwegen naar de dokter te gaan.
Oud 02-03-2009, 19:53
Martiño
Martiño is offline
Zoals Daantje al zegt, 37,5 graden is normaal. Geen reden voor paniek dus. Een week lang heftige diarree is m.i. wel een reden om eventjes te bellen met de huisarts.

De hartkloppingen, vermoeidheid en "zweetbuien" kunnen wijzen op een verstoorde werking van schildklier, maar jonge mannen hebben in de praktijk eigenlijk nooit schildklierklachten, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is.
Ik sluit me aan bij Daantje en wallflower wat betreft de ernst van je klachten, maar als je je zorgen maakt, bel dan gewoon even met de huisarts. De huisarts of de doktersassistent kunnen je dan telefonisch adviseren, een consult hoeft niet nodig te zijn. Zij kunnen prima (en beter dan wij hier) inschatten of het wel of niet nodig is om langs te komen of medicatie voor te schrijven. Ga in ieder geval niet zelf te veel uitproberen met medicatie.

Verder heb je vervelende klachten, maar als het met een paracetamol al minder wordt, dan moet je ook eens na gaan denken of je klachten echt door ziekte komen of door je levensstijl.
Je zegt dat je last hebt van diarree, hoofdpijn, buikpijn, etc. Dit kan komen door je eetpatroon en levensstijl. Als je de hele dag niks gegeten hebt, en je eet een koekje, dan kan het verkeerd vallen waardoor je misselijk wordt. Dus: eet goed, genoeg en divers, veel vezels (bruin brood, aardappels) en genoeg groente en fruit voor vitamines en mineralen. Genoeg drinken doe je al, maar grote kans dat je andere klachten dan ook afnemen.
Probeer verder zo veel mogelijk regelmaat op te bouwen in je dagelijkse leven, zorg er bijvoorbeeld voor dat je structureel genoeg slaap krijgt en dat je vaste etenstijden aanwent.
Oud 02-03-2009, 20:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
En ik vind het een beetje onzin om hier mee naar de huisarts te gaan hoor, je bent een beetje ziek, dat gaat gewoon weer over. Pas als het meer dan een week aanhoudt zou ik misschien overwegen naar de dokter te gaan.
Normaal zou ik dat ook zeggen, maar hartkloppingen lijkt me toch een goede reden om naar een arts te gaan.

@TS: zo te horen neem je niet echt rust, want je gaat ook gewoon naar de les. Dus ziek goed uit, blijf in bed liggen en probeer veel te slapen. Verder veel drinken en proberen toch wat te eten, want vanwege je diarree raak je veel vocht kwijt.
Oud 02-03-2009, 22:10
Verwijderd
Klinkt als hypochondrie, maar voor de zekerheid kun je natuurlijk ook even langs de huisarts gaan. Ben je daar al meer dan tien keer geweest dit jaar, kun je er vanuit gaan dat het inderdaad hypochondrie is; dan moet je je geen zorgen maken en gaan de klachten vanzelf over.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 18:52
blablatje
blablatje is offline
Ik wil er wel even bij vermelden dat je niet je hart hoorde kloppen (dat kan niet, tenzij je een gigantisch verkalkte hartklep zou hebben, maar dan hoor je het altijd), maar het bloed in je oren hoorde bonzen. Dat kan bijvoorbeeld voorkomen bij een flauwte of bij hoge bloeddruk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten