Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2009, 12:33
KiMZz
KiMZz is offline
In grote delen van het land wordt de laatste hand gelegd aan praalwagens, versieringen en kostuums; carnaval komt er aan!
Vooral onder de grote rivieren betekent dit 5 dagen lang feesten en zuipen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat (ja serieus, sommige mensen zitten 's ochtends om 8 uur al aan de drank).

Ik ben benieuwd wat de carnavalsvierders onder jullie die dagen eten. Hebben jullie tradities, eten jullie gezamenlijk (met de hele familie, met de buren enz.) of ligt het er gewoon aan waar je op dat moment zin in hebt en waar je beland bent?

TS begint: meestal ben ik alleen 's avonds en 's nachts in de stad te vinden en eet ik daarvoor gewoon wat de pot schaft. Soms spreken we af dat we rond een bepaalde tijd allemaal even thuis komen en gezamenlijk eten (met mn schoonmoeder en vrienden/vriendinnen van haar die ook komen feesten) en vertrekken we daarna (weer) naar de stad.
De hele nacht door is er overal eten te vinden, de friettenten zijn vaak open tot 6 uur 's nachts en gaan om 8 uur 's ochtends alweer open, dus voor ik naar huis ga haal ik meestal nog een vette hap..

Carnaval is dit jaar officieel van zondag 22 t/m dinsdag 24 februari, de feestjes beginnen eigenlijk al op vrijdag 20 februari en op woensdag 25 februari is het hier iig de traditie om te gaan haringhappen als afsluiting van carnaval.
Oud 05-02-2009, 12:48
Verwijderd
Pizza, in Italië. Of Sauerkraut in Duitsland, Tapas in Spanje... maakt het uit, als je maar zo ver mogelijk van dat stomme carnaval verwijderd bent!

Nee, ik zit er dus middenin en al mijn vrienden vieren het, en het lukt ze vast om me één avondje mee te krijgen, maar dan ben ik hopelijk binnen een uurtje of twee weer thuis. Ik heb zo'n bloedhekel aan dat feest.
En ik eet dus ook gewoon wat ik wil.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 14:41
Verwijderd
Ik vier het nauwelijks, maar: Erwtensoep en worstenbroodjes! Natuurlijk áls ik uitga iets van de frituur.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 17:10
palindrome
palindrome is offline
Frituur, gebakken eieren en natuurlijk HARING
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 17:05
Verwijderd
Ik vier 't niet, maar volgens mij gaat er hier in de stad super veel zuurvlees met friet doorheen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 06:58
blurred
blurred is offline
Zelf kom ik uit het noorden van het land en daar viert men geen Carnaval. In de zomer is er echter in ieder dorp wel een kermis, en daar gaan de mensen dan net zo loos als het zuiden tijdens Carnaval. Er worden dan grote 'kermisborrels' gehouden waarbij iedereen alvast erg dronken wordt voordat ze naar de eigenlijke kermis gaan, en bij al dat bier is er altijd wel een barbecue. Dat dus. En overal staan snack-karren waar je een goede bodem vet voor al dat bier kunt leggen.

Als ik dat zo schrijf en de andere reacties lees wil ik een vraag aan dit topic toevoegen. Hoeweel kilo kom je gemiddeld aan tijdens Carnaval? En hoe train je die Carnavalskilo's er weer af?
Oud 09-02-2009, 15:27
Verwijderd
ik kom ook uit het noorden, maar hier viert men het wel en bij ons is gewoonlijk om bij de pizzaria of snackbar langs te gaan maar zoveel kom kom ik niet ana bij carnaval hoor misschien komt dat wel gewoon doort springen en druk zijn
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:38
MTpower
MTpower is offline
Warme balletjes van de koninginnnnn die gaan er wel in wel in wel in die gaan er wel in wel in wel in
Oud 10-02-2009, 08:24
Verwijderd
gewoon schranzen wat je kan vinden, deed ik iig altijd
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 11:36
KiMZz
KiMZz is offline
Haha ik weeg mezelf nooit voor en na carnaval, waarschijnlijk zal er wel wat bijkomen, maar niet zoveel. Behalve veel vreten verbruik ik ook veel energie tijdens carnaval; lopend naar huis 's nachts, heel de avond 'hossen en springen' en de halve stad doorslenteren...
Oud 12-02-2009, 15:58
remy476
remy476 is offline
Shoarma, pizza, friet (vooral) en alles wat maar vlug is, zodat het zuipen weer kan beginnen.
Oud 13-02-2009, 16:48
Verwijderd
Eeeh.... Ik ga zaterdagmorgen waarschijnlijk bij een vriend van mijn vriendje ontbijten met spek en eieren, dat is bij hen in de groep traditie. Zaterdag is het hier in de stad de hele dag feest en 's avonds sluiten we standaard af met erwtensoep en knakworst bij een van de jongens uit mijn groep.
Op maandag is dr altijd kroegentocht die begint bij de friettent. Verder doen we niet echt aan traditie's.... Wel zorgt mijn moeder wel dat we genoeg vitamines binnen krijgen (dus alleen maar gezonde shit enzo, is wel schattig )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 18:15
marrel
marrel is offline
Vier niet echt meer carnaval maar frituur deed het altijd goed En verder dronk ik niet zo veel dus ontbijt kon nog altijd gewoon normaal
Oud 16-02-2009, 14:27
remy476
remy476 is offline
Alcohol is grotendeels je voeding met carnaval...
Oud 17-02-2009, 11:59
Young Predator
Young Predator is offline
Broodje frikandel
Oud 17-02-2009, 13:35
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Broodje frikandel
Reageren

Regels voor berichten