Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik zoen niet zo snel. Voor mij staat het bijna gelijk aan seks. Bovendien heb ik niet zo'n zin in de ziektes die je zo op kunt lopen.
Een zoen betekent heel veel voor mij, het is een manier van genegenheid uiten die ik bewaar voor mijn vriend. Als ik iedereen zomaar zou zoenen zou een zoen sowieso niks meer betekenen. Wat ik doe als ik gezoend word? Mensen zoenen mij niet zomaar, alleen als ik dat toelaat, en dat laat ik niet zomaar toe. Heb al meerdere klappen uitgedeeld omdat jongens zomaar besloten dat ze je wel mochten zoenen, gelukkig heb ik een snel reactie vermogen en raakten ze mijn lippen niet maar ik hun hoofd/maag/zak wel. Mijn lichaam is voor mij en deel ik alleen met de persoon waar ik mijn leven mee deel. |
![]() |
|
Elke zoen is anders en elke zoen betekent wat anders. Wat het betekent valt in het merendeel van de gevallen simpelweg op te maken uit de situatie, de mate waarin je de betreffende man/vrouw kent etc. En of je doet aan 'recreatief zoenen' om het maar even zo te noemen, verschilt dan weer per persoon. Persoonlijk heb ik er niks op tegen.
Dit is wel ongeveer alles wat erover gezegd kan wordenk ik? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Daarom kan de ene zoen bijna niks voorstellen en de andere zooooveel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of een studiegenoot waar ik een tijdje in geïnteresseerd was, of tenminste probeerde te bedenken of ik hem echt leuk vond of niet. Toen hij en ik zoenden op een schoolfeest bleek opeens heel duidelijk dat hij mij echt leuk vond - alleen kwam ik er toen achter dat ik dat toch niet zo vond ![]() |
![]() |
|
@ _ en Zwoek:
Oke, maar noem dan eens wat situaties en wat het dan voor je betekent. Hebben jullie misschien ervaringen van dat het dus de ene keer wel heel veel betekende, en een andere keer totaal niet, en hoe was dan de situatie?
||
Citaat:
Situatie 2: op een feestje even met een jongen praten/flirten en dan op een gegeven moment zoenen. Wat het voor me betekende valt er wel uit op te maken neem ik aan! ![]() @MartinV, hoe denk jij er dan over? |
![]() |
|
@ MartinV: Ik ben nu even niet in de stemming om ervaringen op te gaan noemen
![]() Ik kom niet goed uit mijn zin.
||
Citaat:
|
ik zou iemand per definitie leuk vinden als ik met iemand zou zoenen. Ik heb namelijk nog geen enkele zoen verspild aan idiote mensen/relaties, dus ik kan er nog voor zorgen dat mijn eerste zoen retetof wordt.
Voor de lol zoen ik niet want vroeger zag ik er de lol niet van in en nu vind ik het te intens en bijzonder. Als iemand die ik tof vind mij zou zoenen zou ik ervan uitgaan dat ie fucking verliefd op me is. i don't care about being naive/wereldvreemd
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het niet heel erg, maar zou soms wel willen dat ik wat makkelijker was. Heb van een paar veroveringen namelijk wel te horen gekregen dat ze wel erg lang moesten proberen voor ik toehapte ![]() Het hangt er helemaal van af wat ik opmaak uit iemand die mij zoent. Maar omdat ik zelf niet zo makkelijk ben, zal ik misschien wel te snel de conclusie kunnen trekken dat diegene mij wel leuk vindt. Al heb ik het nog nooit fout ingeschat zit ik me te bedenken ![]() |
![]() |
|
nou vaak weet je toch al wel aan de gesprekken die je eerder met een persoon hebt gehad wat een zoen voor hem/haar betekent? Ik weet dat mijn collega's zich wat seks betreft enthousiast uitleven, als ik met hen zou zoenen zouden ze het zich de volgende ochtend nog amper herinneren. Terwijl als ik een klasgenoot van mij zou zoenen hij waarschijnlijk helemaal van zn stuk zou zijn.
ik zorg gewoon dat ik alleen ga zoenen met mensen voor wie zoenen ook meer is dan effe lebberen, en dán ga ik er dus van uit dat diegene verliefd op me is.
|
Ik heb in mijn leven met erg weinig mensen gezoend. Iedereen op-een-na daarvan vond ik leuk, ik voelde me er in ieder geval fysiek tot aangetrokken. Die ene keer dat dat niet zo was voelde het ook meteen erg raar, niet fijn en vervelend. Dat heeft me toen ook een vriendschap gekost.
Inmiddels heb ik alweer ruim zeven jaar een relatie (wat het geringe aantal zoenpartners misschien verklaart) en ik vind dat zoenen voor mij nu echt binnen die relatie hoort. Het betekent in ieder geval zoveel dat ik zoenen zeker als vreemdgaan zie. Ik zou nooit met iemand zoenen die me niets doet, en vriendinnen die met bijna 100 mensen gezoend hebben (en daar heb ik er best veel van) begrijp ik echt niet. Ik zou nooit met iemand zoenen die ik niet leuk vindt, hoewel het de ene keer meer kan betekenen dan de andere keer. Als iemand mij zoent zou ik er vanuit gaan dat diegene mij toch minstens een beetje leuk vindt.
|
Zoenen is leuk.
![]() Ik kus alleen met mensen die ik aantrekkelijk vind, dat is de enige 'regel' die ik voor mezelf heb gesteld. En ik maak afspraken met vriendinnetjes dat we met elkaar gaan zoenen op dat-en-dat-feestje maar daar is mijn vriendje het niet helemaal mee eens, dus ik moet 'm nog even omver praten. Zoenen is voor mij de waarde die ik eraan hecht - met m'n vriendje is het van lllliefde en met vriendinnetjes is het voor de grap, als logisch vervolg op knuffelen, en omdat 't tof is. Daarom betekent het voor mij wél heel veel als ik met m'n vriendje zoen, of nog meer als ik van die kusjes krijg, en niet als ik met mensen zoen die ik zomaar aantrekkelijk vind/die vriendinnetjes zijn/op wie ik niet verliefd ben/bladiebla. De eerste zoen met m'n huidige vriendje was overigens briljant. ![]() En soms wijs ik mensen heel bot af met de opmerking Ik zoen alleen met mensen die ik aantrekkelijk vind. Het werkt verdomd goed. (a)
|
![]() |
|
Ik kan alleen maar zoenen als ik iemand echtechtecht heel leuk vind. En aangezien dat weinig voorkomt is het alweer lang geleden. Vriendinnen van me zeggen weleens 'nou, wacht maar tot je heel dronken bent, dan gaat 't vanzelf wel', maar dat werkt bij mij ook niet. Zoenen is voor mij een uiting van liefde, als ik niks voor iemand voel is het net of je gewoon 2 lappen vlees tegen elkaar houd (wat eigenlijk ook zo is natuurlijk.), dus dat hoeft van mij niet.
|
Ik zoen niet alleen om het zoenen, maar het betekent ook niet meteen dat ik diegene leuk vind en een relatie wil. Ik kan alleen met iemand zoenen die ik aantrekkelijk vind, zoenen met een meisje bijvoorbeeld heb ik nooit gedaan en ik denk ook niet dat ik dat ooit zal doen. Als ik met iemand zoen draait het er meestal op uit dat we ook wel in bed belanden. En dat wil ik dan meestal ook wel vaker doen (als in scharrel), maar ik vind niet zo snel iemand écht leuk.
Dit betekent dus dat het aantal mensen waarmee ik heb gezoend niet zo heel hoog is, maar wel bijna even hoog als het aantal waarmee ik het bed heb gedeeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben een beetje van mn geloof gevallen denk ik. Waar ik ooit geloofde dat ik alleen kon zoenen met mensen waar ik (daadwerkelijk) om geef, kan het me nu niet meer zoveel schelen. Het is niet zo dat ik overal m'n lippen op zet, ik 'kies' wel uit wie ik zoen. En dan kan het uiterlijk me aanspreken of gewoon de persoon in zn algeheel. Hangt ervanaf waar ik iemand van ken. Overigens is een zoen bij iemand voor mij niet het startsein dat de jongen in kwestie me diezelfde avond nog in zn bed heeft. Dat gebeurt namelijk never ever (en nu niet zeggen dat ik dat niet kan weten: dat weet ik wél) Seks is voor mij iets in een relatie, want dan kan ik namelijk mijn situatie uitleggen. dat doe je bij een ONS-je niet. Maargoed, zoenen kan ik dus in principe met iedereen. Al bepaal ik zelf met wie.
|
![]() |
||
Citaat:
Zoenen is gaaf, lekker en bijzonder, mits er een soort van chemistry is natuurlijk. En die chemistry kan ik ook wel voelen voor iemand waar ik geen relatie mee zou willen.Dus als ik een avondje uit ben en een leuk persoon trekt mijn aandacht, dan kan ik daar best fijn mee zoenen. Tijdens het afspreken met iemand zoenen is toch een beetje anders. Vaak heb je dan toch wel al wat closer contact. Of ik dan met iemand zoen, hangt heel erg van de situatie af. Is diegene op hetzelfde uit als ik, wat is de onderlinge band, hoe ga je met elkaar om. Voorbeeld: Met 1 van mijn vrienden kan ik heel open over dat soort dingen praten. Wij hebben ook best wel eens gezoend voor de leuk/lekker... Maar met andere vrienden/kennissen zou ik dat echt niet doen. Zoenen is gewoon leuk. Zelf maak ik er niet een te groot issue van, maar zorg er wel voor dat het mn band met mensen geen kwaad doet.
|
Verwijderd
|
Zoals Freyja al zegt: Ik hou ervan om in de rondte te zoenen. Als ik uitga en vrijgezel ben, flirt ik erop los en meestal eindigt dat wel met een zoen. Ik vind het leuk om te doen en het is goed voor mijn ego om met redelijk onbekenden te zoenen, want dan vinden ze me blijkbaar leuk genoeg om mee te zoenen.
Als ik met iemand zoen, moet er wel een bepaalde aantrekkingskracht in liggen, ik moet die persoon aantrekkelijk vinden. Vaak hangt dat van het moment af. Wanneer ik met iemand zoen, wil dat niet zeggen dat er een vervolg moet zijn. Ik ben heel goed in een avond zoenen, de dag erna nog even nazwijmelen en daarna weer verder gaan. Daarnaast zoen ik best wel met jongens waar ik wel een groot zwak voor heb, maar waarvan ik weet dat het niks kan worden (door bijvoorbeeld afstand/leeftijd (en daarmee andere levensfase)/levensstijl). Na die zoen is het zwak vaak ook minder dan voorheen. Ik ben ook best wel nieuwsgierig, ben voor veel te vinden. Ik heb nog nooit met een meisje gezoend, als zou ik dat best wel eens willen. Maar mijn vriendje is het daar niet mee eens, dus doe ik dat niet. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind zoenen niet zo bijzonder als in dat ik het niet alleen doe met iemand die ik heel speciaal vind, maar vind het wel gaaf om te doen
![]() en ik vind het raar dat je met je vriendinnen gaat afspreken om op dat-en-dat feestje te gaan zoenen, maar dat kan dan weer aan mij liggen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
het is wel een bepaalde kwetsbaarheid die je laat zien als persoon. En die laat je (ook als recreatief zoener) niet zomaar aan iedereen zien. Er moet wel een bepaalde klik zijn met die persoon. Hoe groot die klik is, ligt aan heel veel dingen. Iemand aantrekkelijk vinden is anders dan er al verliefd op zijn. Door zoenen kan iemand die jou aantrekkelijk vindt verliefd op je worden. Iedere zoen is anders en betekent (zoals al gezegd) vaak ook iets anders. Een zoen kan (zoals al gezegd) een bevestiging zijn van gevoelens maar soms ook gevoelens ongedaan maken
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmmm... Zoenen met vriendlief voelt anders dan 'recreatief' zoenen. Met vriendlief zit er veel meer achter, gevoel, een klik, belofte, weet ik veel. In het wild (tijdens uitgaan of whatever) gaat het om de leuk, om de kick en is het vaak goed voor m'n ego. Soms ook verdomd teleurstellend wanneer de dude er niet zo goed in is als gehoopt, maar whatever. Ik mag graag in het wild zoenen als ik vrijgezel ben
![]() Nu hou ik het gewoon bij vriendlief ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Legendarische quotes van forumers. Missy | 110 | 09-07-2009 23:03 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Aardijkskunde vraag.. wat betekent meltingpot?? Verwijderd | 6 | 01-10-2007 00:15 | |
Seksualiteit |
zoenen met een meisje tricky01 | 63 | 06-02-2006 11:27 | |
Liefde & Relatie |
Wat betekent dit? Channella | 12 | 25-03-2005 18:32 | |
Liefde & Relatie |
Hoe kan het? Betekent het wat? Herkenbaar? MeLovesYou | 13 | 12-07-2004 11:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het Interview: Mohammed Cheppih BiL@L | 61 | 04-05-2003 17:18 |