Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2009, 17:41
MartinV
MartinV is offline
Wat betekent het voor jou? Als je iemand zoent, wil je daar dan ook meer mee?
Vind je iemand per definitie leuk als je diegene zoent? Of doe je het ook voor de lol/als uitlaatklep?
Als iemand jou zoent, wat maak je daar dan uit op? Trek je daar conclusies uit?

Zou jij iemand zoenen als je weet dat je er toch niets mee zal beginnen? (en dan niet perse in uitgaanssfeer, meer gewoon in afspraaksfeer).
Oud 09-02-2009, 17:55
LilyB
LilyB is offline
Ik zou niet iemand zoenen waarvan ik wist dat ik er toch verder niks mee wilde afspreken, of als ik diegene ook niet een béétje leuk vond. Voor mij is het toch best een big deal, ik kus niet zomaar de eerste de beste die op mijn pad komt. Om die reden trek ik er meestal wel de conclusie bij dat diegene ook iets voor mij voelt, maar mezelf kennende daarbij meteen een heleboel twijfels. En meestal duurt het niet lang voor ik dat idee uit mijn hoofd gepraat heb om teleurstelling te voorkomen.

Maargoed, terug naar het onderwerp; ik vind dat een zoen niet zomaar iets is, en dat er een betekenis achter zit. Ik begrijp mensen ook niet goed die mensen zoenen gewoon om het zoenen.
Oud 09-02-2009, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Vind je iemand per definitie leuk als je diegene zoent? Of doe je het ook voor de lol/als uitlaatklep?

Zou jij iemand zoenen als je weet dat je er toch niets mee zal beginnen? (en dan niet perse in uitgaanssfeer, meer gewoon in afspraaksfeer).
Ik hou van in het rondte zoenen Of nou ja, ik hou van op een avond in de kroeg iemand tegenkomen, flirten, en uiteindelijk zoenen. (Niet meer dan dat, one night stands liggen me niet bepaald.) Over het algemeen zoen ik alleen mensen waar ik ook wel wat mee af wil spreken, maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook actief najaag - als er niks van komt, kan me dat weinig schelen. En het komt wel es voor dat ik denk, oh jee, dat had ik niet moeten doen, en dan hoop ik diegene nooit meer tegen te komen.

Als ik iemand (goed) ken, zou ik er heel wat minder snel mee zoenen. Dat wil zeggen, of het moet van beide kanten heel duidelijk zijn dat het niks betekent (zoals met Qimm ). Over het algemeen als ik met goede bekenden zoen, dan vind ik hen leuk of zij mij of wij elkaar. In die gevallen weet je het echter meteen als er meer aan vast zit. Als ik in zo'n situatie met iemand zoen, verwacht ik dus wel dat er meer achter zit. ...of vroeger wel es andersom en dat ik toen niet wist hoe ik er weer af kwam

Oppervlakkige kennissen daarentegen vallen wel onder de eerste categorie. Maar de laatste twee keer dat ik dat gedaan heb, wilden zij de hele tijd afspreken terwijl ik dat niet zo zag zitten

Verder zoen ik idd als uitlaatklep Ik ben nogal een rebounder - als het net uit is, zoen ik gemakkelijk om de paar weken met een ander. Maar na een tijdje verveelt dat/heb ik geen compensatiedrang meer/ofzo en dan vind ik het niet leuk meer.
Ik heb nog nooit gedate met iemand waar ik niet eerst al mee had gezoend, dus die laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Maar als ik een afspraakje zou hebben zonder al gezoend te hebben, dan zou ik.. hmm, wel of niet zoenen, dat ligt aan m'n intenties. Als ik niet vaker zou willen afspreken, zou ik ook niet zoenen denk ik. En andersom natuurlijk wel.

Oh en mijn probleem is nogal dat als iemand míj zoent, ik altijd wel meedoe Dat leidt nog wel eens tot 'oh jee wat moet ik daar nu weer mee'-acties. Maar dat was vooral vroeger, tegenwoordig ben ik mééstal op tijd genoeg om zijn intenties door te hebben en achteruit te stappen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:16
LilyB
LilyB is offline
Citaat:
Over het algemeen als ik met goede bekenden zoen, dan vind ik hen leuk of zij mij of wij elkaar. In die gevallen weet je het echter meteen als er meer aan vast zit. Als ik in zo'n situatie met iemand zoen, verwacht ik dus wel dat er meer achter zit
Hoe weet je dat dan?
Oud 09-02-2009, 18:16
Volk
Volk is offline
Ik zoen niet zo snel. Voor mij staat het bijna gelijk aan seks. Bovendien heb ik niet zo'n zin in de ziektes die je zo op kunt lopen.

Een zoen betekent heel veel voor mij, het is een manier van genegenheid uiten die ik bewaar voor mijn vriend. Als ik iedereen zomaar zou zoenen zou een zoen sowieso niks meer betekenen. Wat ik doe als ik gezoend word? Mensen zoenen mij niet zomaar, alleen als ik dat toelaat, en dat laat ik niet zomaar toe. Heb al meerdere klappen uitgedeeld omdat jongens zomaar besloten dat ze je wel mochten zoenen, gelukkig heb ik een snel reactie vermogen en raakten ze mijn lippen niet maar ik hun hoofd/maag/zak wel. Mijn lichaam is voor mij en deel ik alleen met de persoon waar ik mijn leven mee deel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:18
__
__ is offline
Elke zoen is anders en elke zoen betekent wat anders. Wat het betekent valt in het merendeel van de gevallen simpelweg op te maken uit de situatie, de mate waarin je de betreffende man/vrouw kent etc. En of je doet aan 'recreatief zoenen' om het maar even zo te noemen, verschilt dan weer per persoon. Persoonlijk heb ik er niks op tegen.

Dit is wel ongeveer alles wat erover gezegd kan wordenk ik?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:24
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Elke zoen is anders en elke zoen betekent wat anders. Wat het betekent valt in het merendeel van de gevallen simpelweg op te maken uit de situatie, de mate waarin je de betreffende man/vrouw kent etc. En of je doet aan 'recreatief zoenen' om het maar even zo te noemen, verschilt dan weer per persoon. Persoonlijk heb ik er niks op tegen.

Dit is wel ongeveer alles wat erover gezegd kan wordenk ik?
Goed verwoord
Daarom kan de ene zoen bijna niks voorstellen en de andere zooooveel.
Oud 09-02-2009, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je dat dan?
Hmm voorbeeldjes uit het verleden: met mijn eerste ex vond ik hem al een half jaar leuk (en, zo bleek achteraf, hij mij ook) en voelden we allebei wel dat er íets speelde, al durfden we allebei niet zo te geloven dat de ander ons ook echt leuk vond. Maar op het moment dat we dan toch eindelijk zoenden, wisten we dus wel van elkaar dat het niet gewoon vriendschappelijke interesse was.

Of een studiegenoot waar ik een tijdje in geïnteresseerd was, of tenminste probeerde te bedenken of ik hem echt leuk vond of niet. Toen hij en ik zoenden op een schoolfeest bleek opeens heel duidelijk dat hij mij echt leuk vond - alleen kwam ik er toen achter dat ik dat toch niet zo vond Maar zomaar was dat niet; we hebben wel nooit meer gezoend ofzo, maar hoe we met elkaar omgingen was daardoor wel ongenadig verpest, da's nooit meer goedgekomen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:31
MartinV
MartinV is offline
@ _ en Zwoek:
Oke, maar noem dan eens wat situaties en wat het dan voor je betekent. Hebben jullie misschien ervaringen van dat het dus de ene keer wel heel veel betekende, en een andere keer totaal niet, en hoe was dan de situatie?
Oud 09-02-2009, 18:32
LilyB
LilyB is offline
Ohja, oke. Het is heel zonde als je goede omgang met elkaar verpest wordt door zoiets trouwens.
Oud 09-02-2009, 18:50
__
__ is offline
Citaat:
@ _ en Zwoek:
Oke, maar noem dan eens wat situaties en wat het dan voor je betekent. Hebben jullie misschien ervaringen van dat het dus de ene keer wel heel veel betekende, en een andere keer totaal niet, en hoe was dan de situatie?
Situatie 1: nadat ik een jongen (ex) al maanden(!) steeds leuker begon te vinden en hij me 's nachts thuisbracht na het uitgaan, hebben we een tijd op de bank zitten praten en dan kom je steeds dichter bij mekaar en draai je er alsnog heel erg omheen blabla.. en toen zoenden we dan eindelijk.
Situatie 2: op een feestje even met een jongen praten/flirten en dan op een gegeven moment zoenen.

Wat het voor me betekende valt er wel uit op te maken neem ik aan!

@MartinV, hoe denk jij er dan over?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:51
Zwoek
Zwoek is offline
@ MartinV: Ik ben nu even niet in de stemming om ervaringen op te gaan noemen Maar het komt neer op het zoenen met iemand die ik (bijna) niet ken, wat ook leuk kan zijn, en een liefdevolle zoen van mijn vriend, wat voor mij toch wel veel meer betekent dan wat in de rondte te zoenen.
Ik kom niet goed uit mijn zin.
Oud 09-02-2009, 19:00
MartinV
MartinV is offline
Citaat:

@MartinV, hoe denk jij er dan over?
Als het niet tijdens het schuren is, (dus met iemand die je niet kent tijdens het uitgaan ofzo), dan betekent het voor mij meer. Dan vind ik die persoon ook echt leuk. Ik zoen dan ook niet dagelijks.
Oud 09-02-2009, 19:20
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik zou iemand per definitie leuk vinden als ik met iemand zou zoenen. Ik heb namelijk nog geen enkele zoen verspild aan idiote mensen/relaties, dus ik kan er nog voor zorgen dat mijn eerste zoen retetof wordt.
Voor de lol zoen ik niet want vroeger zag ik er de lol niet van in en nu vind ik het te intens en bijzonder. Als iemand die ik tof vind mij zou zoenen zou ik ervan uitgaan dat ie fucking verliefd op me is.

i don't care about being naive/wereldvreemd
Oud 09-02-2009, 19:30
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Als iemand die ik tof vind mij zou zoenen zou ik ervan uitgaan dat ie fucking verliefd op me is.
Dat denk ik dus ook wel een beetje.
Oud 09-02-2009, 21:44
Verwijderd
Citaat:

Ik ben vrij ouderwets en moeilijk: ik zoen alleen als ik iemand leuk vind. M'n scorelijst is dus ook niet al te lang. Heb er wat (dronken) foutjes tussen zitten, maar dat zijn er niet veel. In principe zoen ik niemand waar ik niets mee wil, al is 'iets' bij mij ook te definiëren tot een paar keer daten.

Ik vind het niet heel erg, maar zou soms wel willen dat ik wat makkelijker was. Heb van een paar veroveringen namelijk wel te horen gekregen dat ze wel erg lang moesten proberen voor ik toehapte

Het hangt er helemaal van af wat ik opmaak uit iemand die mij zoent. Maar omdat ik zelf niet zo makkelijk ben, zal ik misschien wel te snel de conclusie kunnen trekken dat diegene mij wel leuk vindt. Al heb ik het nog nooit fout ingeschat zit ik me te bedenken
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 22:04
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Al heb ik het nog nooit fout ingeschat zit ik me te bedenken
Wauw. *bewondert* *wil ook kunnen*
Oud 09-02-2009, 22:16
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
nou vaak weet je toch al wel aan de gesprekken die je eerder met een persoon hebt gehad wat een zoen voor hem/haar betekent? Ik weet dat mijn collega's zich wat seks betreft enthousiast uitleven, als ik met hen zou zoenen zouden ze het zich de volgende ochtend nog amper herinneren. Terwijl als ik een klasgenoot van mij zou zoenen hij waarschijnlijk helemaal van zn stuk zou zijn.

ik zorg gewoon dat ik alleen ga zoenen met mensen voor wie zoenen ook meer is dan effe lebberen, en dán ga ik er dus van uit dat diegene verliefd op me is.
Oud 09-02-2009, 22:19
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
nou vaak weet je toch al wel aan de gesprekken die je eerder met een persoon hebt gehad wat een zoen voor hem/haar betekent?
Dan ken je iemand wel wat langer.
Oud 09-02-2009, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Wauw. *bewondert* *wil ook kunnen*
Nou ja, das meer het resultaat van er lang om heen draaien en het zeker willen weten voor ik iets doe dan een waanzinnig goed inschattingsvermogen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 22:44
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
@ m.v.: true

mocht ik ooit op het eerste gezicht hard verliefd worden dan neem ik het risico gewoon denk ik.
Oud 10-02-2009, 02:15
blurred
blurred is offline
Ik heb in mijn leven met erg weinig mensen gezoend. Iedereen op-een-na daarvan vond ik leuk, ik voelde me er in ieder geval fysiek tot aangetrokken. Die ene keer dat dat niet zo was voelde het ook meteen erg raar, niet fijn en vervelend. Dat heeft me toen ook een vriendschap gekost.

Inmiddels heb ik alweer ruim zeven jaar een relatie (wat het geringe aantal zoenpartners misschien verklaart) en ik vind dat zoenen voor mij nu echt binnen die relatie hoort. Het betekent in ieder geval zoveel dat ik zoenen zeker als vreemdgaan zie. Ik zou nooit met iemand zoenen die me niets doet, en vriendinnen die met bijna 100 mensen gezoend hebben (en daar heb ik er best veel van) begrijp ik echt niet. Ik zou nooit met iemand zoenen die ik niet leuk vindt, hoewel het de ene keer meer kan betekenen dan de andere keer. Als iemand mij zoent zou ik er vanuit gaan dat diegene mij toch minstens een beetje leuk vindt.
Oud 10-02-2009, 07:50
Kitten
Kitten is offline
Ik heb tot nu toe alleen nog maar echt gezoend met meisjes waar ik een relatie mee had. Voor mij is een zoen toch wel echt een teken van vertrouwen EN liefde dat beduidend verder gaat dan vriendschap of flirt.
Oud 10-02-2009, 10:17
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
Ik hou van in het rondte zoenen Of nou ja, ik hou van op een avond in de kroeg iemand tegenkomen, flirten, en uiteindelijk zoenen. (ook meer dan dat, one night stands liggen me wel) .
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 11:50
Roosje
Roosje is offline
Zoenen is leuk.
Ik kus alleen met mensen die ik aantrekkelijk vind, dat is de enige 'regel' die ik voor mezelf heb gesteld. En ik maak afspraken met vriendinnetjes dat we met elkaar gaan zoenen op dat-en-dat-feestje maar daar is mijn vriendje het niet helemaal mee eens, dus ik moet 'm nog even omver praten. Zoenen is voor mij de waarde die ik eraan hecht - met m'n vriendje is het van lllliefde en met vriendinnetjes is het voor de grap, als logisch vervolg op knuffelen, en omdat 't tof is. Daarom betekent het voor mij wél heel veel als ik met m'n vriendje zoen, of nog meer als ik van die kusjes krijg, en niet als ik met mensen zoen die ik zomaar aantrekkelijk vind/die vriendinnetjes zijn/op wie ik niet verliefd ben/bladiebla.

De eerste zoen met m'n huidige vriendje was overigens briljant.

En soms wijs ik mensen heel bot af met de opmerking Ik zoen alleen met mensen die ik aantrekkelijk vind. Het werkt verdomd goed. (a)
Oud 10-02-2009, 12:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kan alleen maar zoenen als ik iemand echtechtecht heel leuk vind. En aangezien dat weinig voorkomt is het alweer lang geleden. Vriendinnen van me zeggen weleens 'nou, wacht maar tot je heel dronken bent, dan gaat 't vanzelf wel', maar dat werkt bij mij ook niet. Zoenen is voor mij een uiting van liefde, als ik niks voor iemand voel is het net of je gewoon 2 lappen vlees tegen elkaar houd (wat eigenlijk ook zo is natuurlijk.), dus dat hoeft van mij niet.
Oud 10-02-2009, 12:27
nick1980
nick1980 is offline
Ja zoenen is leuk.. je kan er alle kanten mee op en het geeft een lekker gevoel
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 15:07
Verwijderd
Zoenen doe ik natuurlijk uitsluitend als ik weet dat ik de bitch in kwestie even later in bed kan lokken. Voor de rest heb ik wel betere dingen te doen dan een beetje staan bekken met iemand die ik niet ken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 15:47
Briseïs
Briseïs is offline
Ik zoen niet alleen om het zoenen, maar het betekent ook niet meteen dat ik diegene leuk vind en een relatie wil. Ik kan alleen met iemand zoenen die ik aantrekkelijk vind, zoenen met een meisje bijvoorbeeld heb ik nooit gedaan en ik denk ook niet dat ik dat ooit zal doen. Als ik met iemand zoen draait het er meestal op uit dat we ook wel in bed belanden. En dat wil ik dan meestal ook wel vaker doen (als in scharrel), maar ik vind niet zo snel iemand écht leuk.
Dit betekent dus dat het aantal mensen waarmee ik heb gezoend niet zo heel hoog is, maar wel bijna even hoog als het aantal waarmee ik het bed heb gedeeld.
Oud 11-02-2009, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Ik zoen niet alleen om het zoenen, maar het betekent ook niet meteen dat ik diegene leuk vind en een relatie wil. Ik kan alleen met iemand zoenen die ik aantrekkelijk vind, zoenen met een meisje bijvoorbeeld heb ik nooit gedaan en ik denk ook niet dat ik dat ooit zal doen. Als ik met iemand zoen draait het er meestal op uit dat we ook wel in bed belanden. En dat wil ik dan meestal ook wel vaker doen (als in scharrel), maar ik vind niet zo snel iemand écht leuk.
Dit betekent dus dat het aantal mensen waarmee ik heb gezoend niet zo heel hoog is, maar wel bijna even hoog als het aantal waarmee ik het bed heb gedeeld.
Oh haha, bij mij is het aantal mensen waar ik mee gezoend heb 10x zo hoog als waar ik seks mee heb gehad
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 18:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Zoenen is voor mij een uiting van liefde, als ik niks voor iemand voel is het net of je gewoon 2 lappen vlees tegen elkaar houd (wat eigenlijk ook zo is natuurlijk.), dus dat hoeft van mij niet.
Ja, daar kwam ik dus ook achter toen ik voor de lol eens iemand ging zoenen bij het uitgaan
Oud 11-02-2009, 19:04
nederbelg
nederbelg is offline
Citaat:
Zoenen doe ik natuurlijk uitsluitend als ik weet dat ik de bitch in kwestie even later in bed kan lokken. Voor de rest heb ik wel betere dingen te doen dan een beetje staan bekken met iemand die ik niet ken.

Kijk, en dit soort uitspraken van mensen verpesten dus het imago van alle jongens...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 21:46
Verwijderd
Ik ben een beetje van mn geloof gevallen denk ik. Waar ik ooit geloofde dat ik alleen kon zoenen met mensen waar ik (daadwerkelijk) om geef, kan het me nu niet meer zoveel schelen. Het is niet zo dat ik overal m'n lippen op zet, ik 'kies' wel uit wie ik zoen. En dan kan het uiterlijk me aanspreken of gewoon de persoon in zn algeheel. Hangt ervanaf waar ik iemand van ken. Overigens is een zoen bij iemand voor mij niet het startsein dat de jongen in kwestie me diezelfde avond nog in zn bed heeft. Dat gebeurt namelijk never ever (en nu niet zeggen dat ik dat niet kan weten: dat weet ik wél) Seks is voor mij iets in een relatie, want dan kan ik namelijk mijn situatie uitleggen. dat doe je bij een ONS-je niet. Maargoed, zoenen kan ik dus in principe met iedereen. Al bepaal ik zelf met wie.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 22:30
Meadow
Meadow is offline
Zoenen met mijn beste vriendin is DE manier om opdringerige mannen op te laten knikkeren .
Oud 11-02-2009, 22:38
Verwijderd
Zoenen is een teken, dat er een kans is dat er een relatie kan ontstaan tussen beide kanten(ja, man vs man of vrouw vs vrouw of man vs vrouw)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 22:57
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Citaat:

Zoenen is gaaf, lekker en bijzonder, mits er een soort van chemistry is natuurlijk. En die chemistry kan ik ook wel voelen voor iemand waar ik geen relatie mee zou willen.Dus als ik een avondje uit ben en een leuk persoon trekt mijn aandacht, dan kan ik daar best fijn mee zoenen.

Tijdens het afspreken met iemand zoenen is toch een beetje anders. Vaak heb je dan toch wel al wat closer contact. Of ik dan met iemand zoen, hangt heel erg van de situatie af. Is diegene op hetzelfde uit als ik, wat is de onderlinge band, hoe ga je met elkaar om.

Voorbeeld: Met 1 van mijn vrienden kan ik heel open over dat soort dingen praten. Wij hebben ook best wel eens gezoend voor de leuk/lekker... Maar met andere vrienden/kennissen zou ik dat echt niet doen.

Zoenen is gewoon leuk. Zelf maak ik er niet een te groot issue van, maar zorg er wel voor dat het mn band met mensen geen kwaad doet.
Oud 11-02-2009, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Zoenen met mijn beste vriendin is DE manier om opdringerige mannen op te laten knikkeren .
oh dat heb ik ook meerdere malen gedaan inderdaad zie je de mondjes open vallen van verbazing
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 10:16
ST*R
ST*R is offline
^ haha ja dat hadden wij ook een keer bedacht, maar dat werkte dus averechts, ze kwamen juist op ons af, eigenlijk ook best logisch
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 11:20
Verwijderd
Zoals Freyja al zegt: Ik hou ervan om in de rondte te zoenen. Als ik uitga en vrijgezel ben, flirt ik erop los en meestal eindigt dat wel met een zoen. Ik vind het leuk om te doen en het is goed voor mijn ego om met redelijk onbekenden te zoenen, want dan vinden ze me blijkbaar leuk genoeg om mee te zoenen.
Als ik met iemand zoen, moet er wel een bepaalde aantrekkingskracht in liggen, ik moet die persoon aantrekkelijk vinden. Vaak hangt dat van het moment af. Wanneer ik met iemand zoen, wil dat niet zeggen dat er een vervolg moet zijn. Ik ben heel goed in een avond zoenen, de dag erna nog even nazwijmelen en daarna weer verder gaan. Daarnaast zoen ik best wel met jongens waar ik wel een groot zwak voor heb, maar waarvan ik weet dat het niks kan worden (door bijvoorbeeld afstand/leeftijd (en daarmee andere levensfase)/levensstijl). Na die zoen is het zwak vaak ook minder dan voorheen.
Ik ben ook best wel nieuwsgierig, ben voor veel te vinden. Ik heb nog nooit met een meisje gezoend, als zou ik dat best wel eens willen. Maar mijn vriendje is het daar niet mee eens, dus doe ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 12:52
Verwijderd
ik vind zoenen niet zo bijzonder als in dat ik het niet alleen doe met iemand die ik heel speciaal vind, maar vind het wel gaaf om te doen .

en ik vind het raar dat je met je vriendinnen gaat afspreken om op dat-en-dat feestje te gaan zoenen, maar dat kan dan weer aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:04
__
__ is offline
Citaat:
Ik vind het leuk om te doen en het is goed voor mijn ego om met redelijk onbekenden te zoenen, want dan vinden ze me blijkbaar leuk genoeg om mee te zoenen.
dat is toch niet heel logisch of ligt dat aan mij? of bedoel je knap, ipv leuk? want een bekende die je 'leuk genoeg' vindt om mee te zoenen, is dan toch veel beter voor je ego dan een onbekende? een onbekende kent je niet..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:14
JanDeVries
JanDeVries is offline
Wat zoenen betekent? In mijn geval vaak 'Bedankt voor de biertjes, ik hoop niet dat je nu naar mijn nummer gaat vragen'
Oud 13-02-2009, 08:49
Verwijderd
Citaat:
dat is toch niet heel logisch of ligt dat aan mij? of bedoel je knap, ipv leuk? want een bekende die je 'leuk genoeg' vindt om mee te zoenen, is dan toch veel beter voor je ego dan een onbekende? een onbekende kent je niet..
precies wat ik dacht maar ik vond het te lastig om uit te leggen wat ik bedoelde
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 11:19
Lilything
Lilything is offline
het is wel een bepaalde kwetsbaarheid die je laat zien als persoon. En die laat je (ook als recreatief zoener) niet zomaar aan iedereen zien. Er moet wel een bepaalde klik zijn met die persoon. Hoe groot die klik is, ligt aan heel veel dingen. Iemand aantrekkelijk vinden is anders dan er al verliefd op zijn. Door zoenen kan iemand die jou aantrekkelijk vindt verliefd op je worden. Iedere zoen is anders en betekent (zoals al gezegd) vaak ook iets anders. Een zoen kan (zoals al gezegd) een bevestiging zijn van gevoelens maar soms ook gevoelens ongedaan maken als je iemand te snel zoent kan zoiets gebeuren. Ach er kunnen zoveel betekenissen aan een zoen hangen. Voor mij betekent zoenen bijna altijd dat ik iemand leuk vind.....
Oud 13-02-2009, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Leuk overkomen misschien? Ik weet dat een groot deel van mijn charme tijdens het uitgaan niet zit in dat ik nou zo knap ben, maar omdat ik daar gewoon vrolijk rondstuiter en enthousiast met iedereen ga praten enzo. Vind dat meer een kwestie van uitstraling en dat is toch meer leuk vinden dan knap, denk ik..?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Leuk overkomen misschien? Ik weet dat een groot deel van mijn charme tijdens het uitgaan niet zit in dat ik nou zo knap ben, maar omdat ik daar gewoon vrolijk rondstuiter en enthousiast met iedereen ga praten enzo. Vind dat meer een kwestie van uitstraling en dat is toch meer leuk vinden dan knap, denk ik..?
Dat bedoelde ik inderdaad, niet echt knap, maar leuk genoeg als in: die heeft een leuke/vriendelijke/mooie/gezellige/sexy uitstarling!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Kijk, en dit soort uitspraken van mensen verpesten dus het imago van alle jongens...
Eerlijkheid duurt het langst!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 17:28
Verwijderd
ik vind de personen waarmee ik zoen doorgaans aantrekkelijk, verder betekent het niets voor mij
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 16:12
I C U
I C U is offline
Hmmm... Zoenen met vriendlief voelt anders dan 'recreatief' zoenen. Met vriendlief zit er veel meer achter, gevoel, een klik, belofte, weet ik veel. In het wild (tijdens uitgaan of whatever) gaat het om de leuk, om de kick en is het vaak goed voor m'n ego. Soms ook verdomd teleurstellend wanneer de dude er niet zo goed in is als gehoopt, maar whatever. Ik mag graag in het wild zoenen als ik vrijgezel ben Weet niet of ik dat weer op pak mocht het uitgaan met vriendlief, maar ik heb er iig niets op tegen.

Nu hou ik het gewoon bij vriendlief
Oud 17-02-2009, 12:18
Volk
Volk is offline
Hmm.... voor heel veel mensen is zoenen iets zonder al te veel betekenis. Maar waarom stop je dan met in de rondte zoenen als je een vriend(in) hebt? Ik bedoel, waarom wordt er dan opeens wel tegenaan gekeken als iets belangrijks?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten