Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 22:42
*gaapt*
*gaapt* is offline
Noodgedwongen heb ik Office 2007 en daarbij loop ik steeds tegen problemen op met de verschillende stijlen. Ik heb zelf al kunnen instellen dat als ik Word open, dat ik Times New Roman 12 met enkel regelafstand krijg, in plaats van die stomme instellingen die zij standaard hebben ingesteld

Nu heb ik er een half uur over gedaan om de extra witregel er uit te krijgen die ik kreeg als ik op enter drukte, wanneer ik geen punt had getypt.

Nu wisselt hij als ik op enter druk wel steeds ongevraagd tussen de eerste 2 stijlen die er staan, maar omdat ik die hetzelfde heb ingesteld, is dat opzich niet een probleem. Maar kan dat ook ophouden?

En als ik nu iets vetgedrukt o.i.d. typ en op enter druk, staat vetgedrukt weer uit. Vind ik persoonlijk bijzonder irritant en ik weet echt niet hoe ik hier van af kom. Iemand die mij kan helpen?
Oud 04-02-2009, 05:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
Nu heb ik er een half uur over gedaan om de extra witregel er uit te krijgen die ik kreeg als ik op enter drukte, wanneer ik geen punt had getypt.
Het eerste wat ik doe als ik een word document schrijf onder word 2007 is start > stylen > geen afstand.
Voor je andere vragen zal wel ergens een knopje voor zijn.

Ik werd een maanden geleden ook gek toen ik voor het eerst met word 2007 werkte, maar over een tijdje wen je er wel aan.
Oud 04-02-2009, 11:04
ILUsion
ILUsion is offline
Je hebt rechts naast het menu met die stijlen ook een knopje staan waarin verschillende types staan waarmee je hem terug kan zetten naar de Office2003-standaard (of een van de andere mogelijkheden). Voor de rest zit er in het tabblad opmaak ook genoeg om alles wat je wilt te veranderen met 2 of 3 muisklikken. Office 2007 moet je wat aan wennen, maar het leert je wel beter een document opmaken dan Office 2003. Verder zou ik niet echt aanraden om Times New Roman te gebruiken, zo'n lelijk lettertype dat ondertussen afgezaagd is. Als je een sans-serif wilt, er zitten genoeg sans-serif fonts bij Office die wel mooi zijn.
Oud 04-02-2009, 13:22
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik heb hem ook op de stijl 'geen afstand' gezet, maar zodra ik op enter druk, springt hij weer naar de stijl 'standaard'. En nog een keer enter en hij springt weer terug.

En klopt het dat de office 2003 optie te vinden is onder 'stijl wijzigen' en dan onder opmaakset? Bij mij ontbreken die mogelijkheden, het enige waar ik op kan klikken is 'Opslaan als reeks met snelle stijlen'. Kan dit er door komen dat ik nog met de proefversie werk of ik omdat ik ergens instellingen heb veranderd ofzo?

En ik geloof wel dat ik aan deze versie van Office kan wennen, en dat het uiteindelijk fijner werkt, maar momenteel wil ik vooral mijn computer het raam uit gooien
Oud 04-02-2009, 13:37
ILUsion
ILUsion is offline
Dat kan inderdaad wel komen door die proefversie. Het kan zijn dat daarin niet alle opties zijn geïnstalleerd (zoals je bij de installatie van Office de keuze hebt uit honderden opties als bij geavanceerd kijkt). Sowieso neem je beter een echte versie, omdat je op een dag gaat merken dat hij niet meer gaat werken (en volgens ene Murphy is dat het moment dat je net een last-minute aanpassing moet maken aan je document, alleen kan je in een verlopen probeerversie niet opslaan, dacht ik).

Als je student bent en niet goed weet waar je dat het beste kan halen: http://www.surfspot.nl (Nederland) of http://www.ma3d.com (België), ik geloof dat ze allebei voor ongeveer 25 euro Office (legaal!) kunnen leveren. Als je school niet aangesloten is bij een van beide: enkele jaren geleden was het toch zo dat je Office voor studenten kon krijgen in grote winkelketens als Fnac, MediaMarkt, Saturn, ... voor ongeveer 125 euro.
Oud 04-02-2009, 15:13
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik heb inderdaad al gekeken op surfspot.nl, en MS Office Enterprise 2007 (SL) NL kost daar 51,75 Nog steeds nogal prijzig en ik heb mezelf daarom nog niet zo ver gekregen dit daadwerkelijk te kopen...
Oud 06-02-2009, 13:04
DJDSiGN
DJDSiGN is offline
Citaat:
Ik heb inderdaad al gekeken op surfspot.nl, en MS Office Enterprise 2007 (SL) NL kost daar 51,75 Nog steeds nogal prijzig en ik heb mezelf daarom nog niet zo ver gekregen dit daadwerkelijk te kopen...
sparen?

geld besparen kan ook nog, iets minder uitgeven en je kan em kopen =)

je had toch ook student edition? met word, excel, powerpoint only?

die kost wat goedkoper dacht ik...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 12:48
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:

je had toch ook student edition? met word, excel, powerpoint only?

die kost wat goedkoper dacht ik...
Ik heb even op internet gekeken, maar ik kon geen student edition vinden, weet je toevallig waar je die kan krijgen?

Voor zover ik het kan zien, is die van surfspot het goedkoopst.
Oud 08-02-2009, 20:09
ILUsion
ILUsion is offline
De Home & Student-edition kost tussen 80 en 120 euro, volgens wat ik op Tweakers.net kan vinden. Dus die is wel duurder dan surfspot, maar er gelden dan mogelijk ook andere voorwaarden.

Voor Home & Student (zo uit het hoofd, dus pin me er niet op vast):
- moet je (of een familielid onder hetzelfde dak) student/scholier zijn
- mag je met 1 pakket op 3 computers (bij jou thuis of op je eigen kot, vermoed ik) installeren
- mag je dat pakket gebruiken zolang jij (of dat familielid) studeert, daarna is hij illegaal

Voor MA3D (en ik gok dus ook surfspot, maar dat weet ik niet):
- betaal je per jaar voor een abonnement, na dat jaar moet je opnieuw betalen

Anyhow, ik denk niet dat het een investering is die niet opbrengt; als je kijkt wat 120 euro nu uitmaakt op 3 of 5 jaar studies. Op die tijd werk je aan tientallen of honderden documenten; gedurende honderden uren. Nu wil ik er ook wel bijzeggen, dat ik zelf ook niet betaal voor mijn MS Office (ik werk grotendeels toch met OpenOffice, moest MS nu eens Office op Linux uitbrengen, wil ik er graag voor betalen). In ieder geval mogen we je hier niet aan een illegale versie helpen; wat je in je vrije tijd doet, is voor de rest natuurlijk geheel je eigen zaak
Oud 10-02-2009, 20:40
*gaapt*
*gaapt* is offline
Bij surfspot krijg je wel een eeuwigdurende licentie, dus dat scheelt wel weer.

Ik denk dat ik het daar maar ga bestellen. Tenzij ik ergens nog een andere versie kan vinden. Wordt de vorige versie van Office eigenlijk nog verkocht, en zo ja, werkt die op Windows Vista? Als ik dan toch een keer een legale versie aanschaf, dan liever een versie waar ik niet constant ruzie mee heb.

Ik plakte net iets uit een ander document en nu krijg ik ongevraagd elke keer een lijn als ik op Enter druk, die ik niet meer wegkrijg. Enige oplossing is maar weer een nieuw document maken... Ik word stapelgek van al die extra ongevraagde opties.
Oud 26-02-2009, 16:29
DJDSiGN
DJDSiGN is offline
Citaat:
Ik heb even op internet gekeken, maar ik kon geen student edition vinden, weet je toevallig waar je die kan krijgen?

Voor zover ik het kan zien, is die van surfspot het goedkoopst.
Here you go brother :

Zoektocht op google naar "office 2007 student edition"

veel sucsex
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten