Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2009, 17:04
Verwijderd
Het verhaal is verwijderd.

Laatst gewijzigd op 17-02-2009 om 11:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2009, 09:32
Reynaert
Reynaert is offline
Wat is dit, een soort Da Vinci Code Light? Ik vind dat je expositie er veel te dik bovenop ligt, de historische context zou je veel subtieler moeten verwerken. Nu is het net of twee geschiedenisboeken tegen elkaar aan het praten zijn. Het einde is behoorlijk luguber maar door al het religieuze gewauwel en de vlakke personages kon het me niet raken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 10:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het wel leuk, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de kerk ken. En ja, je hebt overduidelijk goed de Da Vinci Code en dat soort boeken gelezen, maar dat is op zich niet erg. Het is inderdaad wel zo dat het stukje over Catharina een beetje saai is, er wordt iets teveel informatie in iets te weinig tijd gegeven.
Oud 17-02-2009, 15:31
Geel
Geel is offline
Hm... waarom is het verhaal verwijderd?
Oud 18-02-2009, 08:06
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hm... waarom is het verhaal verwijderd?
In the middle ages the fox was a cunning animal. His tales told the people of freedom of mind and humoured the nobles. That fox tricked the king in mercy, so he lived on. Yet the fox is as well subject to all the weaknesses of man. God's punishment for the fox is pride.

It is that pride that brings the fox away from his cunning ways. It makes him blunt, opinionated and absolute. Like a rainstorm on a romantic date, he does not allow its relative unimportance dissuade him from commenting negatively on whatever he encounters. He considers himself entitled to it by the rules of society.

More improtantly, the fox considers himself representative for the society he comes from. If people ask him: "What?" He will assume an air of untouchability, look down upon all others that could be considered his peers. He answers for them, in his words. The fox will never consider the impact his words will have.

Tears of despair are his only goal, because he feels no satisfaction, except for in the destruction of dreams.
Oud 18-02-2009, 16:26
Geel
Geel is offline
Wtf? Is dit het verhaal? Het komt niet echt overeen met de reacties...

P.S. Ik vroeg eigenlijk waarom het verhaal verwijderd was.
Oud 18-02-2009, 17:00
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Wtf? Is dit het verhaal? Het komt niet echt overeen met de reacties...

P.S. Ik vroeg eigenlijk waarom het verhaal verwijderd was.
Lees het opnieuw. Ik geef antwoord op je vraag
Oud 18-02-2009, 17:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik snap niets van Kittens reactie en ik vind het jammer dat het verhaal verwijderd is, want ik vond het dus wel een goed verhaal. Maar misschien wilde ze het nog gebruiken voor een wedstrijd oid?
Oud 19-02-2009, 15:24
Geel
Geel is offline
Citaat:
Lees het opnieuw. Ik geef antwoord op je vraag
Bedoel je nou dat de TS mensen wilt zien lijden??

Zo niet.. dan snap ik je niet helemaal, graag wat uitleg.
Oud 19-02-2009, 15:31
Kitten
Kitten is offline
De belangrijkste tip staat in de eerste zin. en mocht het een groot probleem zijn, dan haal ik mijn reactie ook wel weg, dan heb je d'r ook geen hoofdbrekens over.
Oud 19-02-2009, 16:02
Geel
Geel is offline
Citaat:
De belangrijkste tip staat in de eerste zin. en mocht het een groot probleem zijn, dan haal ik mijn reactie ook wel weg, dan heb je d'r ook geen hoofdbrekens over.
Laat maar, je hoeft het niet weg te halen, ik wil je niet beledigen. Ik doe wel alsof ik het snap .
Oud 21-02-2009, 16:12
Reynaert
Reynaert is offline
Ik denk dat je me teveel eer toedicht Kitten. Maar mensen snappen je niet dus verklaar je nader!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 20:44
Giles
Giles is offline
Beetje jammer dit. Als je geen kritiek kan ontvangen, moet je je werk niet openbaren.
Reageren

Regels voor berichten