Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 15:18
framboosje
framboosje is offline
hoi!
wel, zo leef ik eigenlijk een beetje... ik heb zo mijn eigen droomwereldje, waar ik me regelmatig eens in op sluit (daar blijf ik dan wel minstens 3 maand of langer)... vanuit mijn eigen wereldje, kijk ik eigenlijk toe op de realiteit... ik voel de pijn en zo niet, maar ook de vreugde en blijdschap komt niet echt tot me. ik sluit me dus eigenlijk helemaal af en kijk toe hoe iedereen anders leeft. ik vlucht naar mijn droomwereldje, omdat ik de realiteit niet aankan. ze lijkt me heel erg simpel als ik er ook ben, maar al snel besef ik dat het niet zo simpel is als het eruit ziet en dan vlucht ik weg. in mijn droomwereldje doe ik niks, alleen toekijken naar de realiteit.
nu vroeg ik mij af of meerdere mensen dit doen/hebben. en denk je dat er iets moet aan veranderen, of kan ik mijn eigen droomwereldje blijven behouden?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 15:29
lady_x
lady_x is offline
Zo simpel is het, je hebt je eigen wereldje gevormd omdat je je er veilig in voelt en omdat er iets is wat je afschrikt in de realiteit, je bent bang maar daarbij ongevoelig geworden.
Ik ken het, mijn droomwereld is ook een vlucht, het is allemaal fictief en zoals velen zeggen 'je leven is wat je gedachten ervan maken'.
Maar uiteindelijk mag jezelf niet in een wereld verstoppen die niet bestaat, die niet reeel is, het is een vlucht maar de werkelijkheid zal altijd blijven bestaan. Je kan een masker dragen maar die zal je vroeg of laat moeten afnemen, een droomwereld is mooi maar je kan er niets mee bereiken, alleen misschien nbeetje je eigen geluk.
Oud 02-08-2002, 15:30
twijfelaarDH18
twijfelaarDH18 is offline
Ik heb altijd in een droomwereldje geleeft, maar nu ik ouder wordt besef ik dat steeds meer, de wereld is helemaal niet zo mooi als ik altijd dacht, ik dacht vroeger dat ik altijd slim genoeg was om te worden wat ik wou, maar je moet er ook wat voor doen en steeds meer kom ik erachter dat je met talent alleen nergens komt, dat is ook wel logisch, maar als je vanaf kleins af aan vertellen dat je later alles kan worden wat je wil, vergeet je dat, maarja
ik denk zelf dat zo'n droomwereld niet goed voor je is, zo gaan er dingen langs je heen, waar je misschien van had kunnen leren
Oud 02-08-2002, 21:07
RenT
RenT is offline
Citaat:
"The artist is nothing without the gift, but the gift is nothing without work."
Nice sig .

Ik dénk dat je moet ontvluchten aan je droomwereld, ooit zal je toch reëel bestaan (met iemand) op moeten/willen bouwen en als dan blijkt dat de wereld heel anders is dan dat jij denkt dat hij is of jezelf eeuwig inbeeld dat hij is, dan kan dat tot ernstige complicaties leiden...
Reageren

Regels voor berichten