Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2009, 20:30
wart 23
wart 23 is offline
Hallo allemaal.

Ik ben student product ontwerpen en wil graag wat vragen stellen over je vrienden en wat je allemaal met ze doet. Met over een paar maanden een ontwerp voor de hangplek van de toekomst.

Kijk even op deze link, het kost maar 10 minuten:

http://www.thesistools.com/?qid=70259&ln=ned

Aub het is GEEN SPAM. ik ben gewoon student die graag een onderzoekje wil doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2009, 20:31
Laisve
Laisve is offline
Hangplek... ?! Ik denk dat je op vmbo.nl moet wezen.
Oud 19-02-2009, 20:35
Verwijderd
Dít is de hangplek van de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:40
wart 23
wart 23 is offline
'Hangen' doet iedereen en overal. Hier, op het vmbo, maar ook op de golfbaan wordt 'gehangen'. Dit negatieve woord moet doorbroken worden en met jullie hulp kan dat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:40
Verwijderd
Waarom moet dat negatieve doorbroken worden?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Dit negatieve woord moet doorbroken worden en met jullie hulp kan dat gebeuren.
hulp. en ik vind het niet negatief hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:42
wart 23
wart 23 is offline
omdat het gewoon betekent dat je je vrienden ergens ontmoet. de kranten schrijven er echter over ofdat het criminele activeiten zijn... is praten op straat strafbaar dan?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:47
Verwijderd
in sommige gebieden wel, aangezien daar een samenscholingsverbod is.

ik heb je enquete ingevuld trouwens.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:47
Verwijderd
Ik snap het niet
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:48
Verwijderd
Citaat:
.

Als je jonger dan 12 bent of ouder dan 18, hoef je de enquete niet in te vullen. Dan behoor je namelijk niet tot de doelgroep! Maar toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:48
Verwijderd
ik ben geestelijk 18.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het niet
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:50
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
in sommige gebieden wel, aangezien daar een samenscholingsverbod is.

Met een samenscholingsverbod wordt praten niet strafbaar dunkt me. Maar sowieso ontmoeten alleen de paupers elkaar op straat. Althans, laat ik het zo zeggen, ik ontmoet mijn vrienden thuis of in een café ofzo.
Oud 19-02-2009, 20:53
wart 23
wart 23 is offline
In bepaalde gebeiden komt het idd vaker voor dan andere.. dat komt door ruimte en geld gebrek! Waar zouden jullie heen gaan als je niet lid was van een voetbalclub en geen geld voor de kroeg had???

Heel bedankt voor het invullen trouwens!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:56
Verwijderd
ik hang in de zomer heel vaak met mijn vrienden op het stadsplein. lekker in de zon zitten en een peukie roken, wat rondjes skaten, etc. heerlijk pauper.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 21:00
Laisve
Laisve is offline
Je hebt een punt met je zomer sterrenmeisje, maar ik vind dat toch net iets anders.

Maar in mijn oude buurt had je zo'n ingerichte hangplek voor jeugd. Dat ging alleen maar elke keer kapot.
Oud 19-02-2009, 21:04
wart 23
wart 23 is offline
Wat is daar anders aan dan?

Trouwens zon hangplek is harstikke lelijk, en vraagt erom om kapot gemaakt te worden.. waarom krijgen jongeren niet een mooie plek om buiten te verblijven??

en laisve? heb je de enquete al ingevuld?? je hebt wel goede argumenten namelijk...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 21:08
Verwijderd
niks vraagt erom om kapot gemaakt te worden
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 21:23
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Okee, ingevuld.
Ik zou het leuk vinden om wat meer over resultaten van de opdracht te horen.
Lijkt me ook interessant in het kader van landschapsarchitectuur/planning.
Oud 19-02-2009, 21:28
wart 23
wart 23 is offline
inprincipe vraagt niks om kapot gemaakt te worden.. maar als je al niks hebt en je wordt in een container gestopt waar je zogenaamd blij mee moet zijn.. dan gaat er misschien wel eens iets kapot.. niet dat ik het goed keur natuurlijk

opdracht heeft idd overlap met landschapplanning.. tegen die tijd wil ik hier wel resultaten laten zien!

en ook bedankt voor het invullen!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 22:16
arPos
arPos is offline
S.com / DK / WW-spel #56
Oud 20-02-2009, 00:00
Uice
Uice is offline
Bedoelde hangplekken zijn onzin. Jongeren hangen waar het het beste uitkomt.
Oud 20-02-2009, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Wat is daar anders aan dan?

Trouwens zon hangplek is harstikke lelijk, en vraagt erom om kapot gemaakt te worden.. waarom krijgen jongeren niet een mooie plek om buiten te verblijven??

en laisve? heb je de enquete al ingevuld?? je hebt wel goede argumenten namelijk...
Als je de hangplek lelijk vindt ga je er naast staan ipv er bij.

Je hebt het recht niet om dingen stuk te maken, stuk maken is vandalisme en vandalisme is strafbaar?

Je krijgt geen plek om buiten te verblijven omdat ouderen dat ook niet krijgen! ALs je een mooie plek wilt, maak je die maar lekker! Bel de gemeente zeg dat je een plan hebt voor een mooie 'hang plek' wedden dat ze enthousiast zijn!

Citaat:
inprincipe vraagt niks om kapot gemaakt te worden.. maar als je al niks hebt en je wordt in een container gestopt waar je zogenaamd blij mee moet zijn.. dan gaat er misschien wel eens iets kapot.. niet dat ik het goed keur natuurlijk

opdracht heeft idd overlap met landschapplanning.. tegen die tijd wil ik hier wel resultaten laten zien!

en ook bedankt voor het invullen!!
Je wordt niet in de container gestopt, ze bieden je iets aan om in te staan als je dan perse wilt hangen. Dat je het niet mooi vindt is jouw probleem,dat kun je oplossen of ontwijken maar het hoeft niet stuk!

ik heb trouwens je enquete ingevuld
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 07:58
Verwijderd
Wat een beperkte antwoorden. Maar ingevuld!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 08:31
wart 23
wart 23 is offline
allereerst bedankt voor het invullen allemaal!!!

Natuurlijk hebben jullie gelijk: vandalisme is nooit goed te keuren..

mijn punt is echter dat: wanneer bepaalt gedrag van je verwacht wordt, en je hebt niet de middelen om er zelf uit te komen, je een bepaalt gedrag uiteindelijk ook gaat uiten..

dus wanneer iedereen zegt dat je dom bent, niks kan, alles kapot maakt ___ dan zul je zien dat bepaalde mensen ook zo gaan doen omdat ze toch niets te verliezen hebben

dus geef jongeren een 'mooie' plaats en beter gedrag zal het resultaat zijn!

Citaat:
Je krijgt geen plek om buiten te verblijven omdat ouderen dat ook niet krijgen!
Ouderen en jongeren kan je niet vergelijken! Ouderen hebben veel meer middelen dan jeugd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2009, 08:44
Verwijderd
Meer middelen waarvoor?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 09:11
wart 23
wart 23 is offline
Middelen (bv geld en vervoer) om weg te gaan naar een plek die leuk is, zoals kroeg, theater etc
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 10:45
Laisve
Laisve is offline
Ja, die jongeren kunnen ook wel werken, maarja, is het nu weer een vooroordeel van mij dat die jongeren nu juist niet geneigd zijn te gaan werken ?

Kijk het punt is dat de noodzaak van een hangplek mij ontschiet. Jongeren kunnen prima elkaar thuis ontmoeten als zij onvoldoende middelen hebben. Maar omdat ouders daar (terecht) vaak niet op zitten te wachten (en vice versa) komt dat niet vaak voor. De jeugd gaat dan hangen waar het wil hangen, en niet waar de gemeente wil dat ze hangen. Dus het creëren van hangplekken is water naar de zee dragen.

En wart, je hebt een goed punt wanneer je zegt dat er een bepaald stigma op die jongeren geplakt zit. Echter moet je er ook rekening mee houden dat bepaalde hangjeugd nu niet bepaald de lievertjes zijn en dat stigma echt wel ergens op gebaseerd is. Gevolg is dat weinig ouderen een hangplek naast de deur willen hebben en dat die plekken dus vaak net te ver uit de buurt zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat hangplekken gedoemd zijn om te mislukken, de jongeren altijd rebels zullen blijven en de hangplek van de toekomst dus een utopie is. Maar verder een leuk initiatief.
Oud 20-02-2009, 11:24
wart 23
wart 23 is offline
is stigma is altijd ergens op gebaseerd, maar het idee van een stigma is dat het dus niet klopt voor het overgrote deel van de groep..

dus als jij zegt dat ze niet willen werken,, dan klopt dat voor een deel die het altijd verpesten voor de anderen.. ik ben daar geneigd doorheen te prikken en iets te maken voor mensen die het gewoon leuk vinden om met lekker weer buiten te zijn.. moet je echt altijd iets doen dan??? zit jij in zo'n erge sleur?

tuurlijk klopt het dat voor sommige mensen nooit een oplossing mogelijk is,, maar die mensen wil ik ook helemaal niet bereiken.. sterker nog dat is niet mogelijk denk ik

maar het stigma doorbreken zou ik wel graag willen door iets te maken wat mensen weer bij elkaar brengt ipv van elkaar af
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 11:36
Verwijderd
Knutsel eerst een fatsoenlijke enquęte in elkaar, dan zal ik ernaar kijken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 11:39
Laisve
Laisve is offline
Ik zei ook dat ik het een leuk initiatief vond. Echter met wat realiteitszin (en die heb ik helaas empirisch ondervonden) kan ik zeggen dat naar alle waarschijnlijkheid dat niet gaat werken of kapot gaat. Idealen zijn altijd goed, en ik deel ze met je, maar soms moet je je beperken tot dingen die je wel kunt oplossen.

En over het overgrote deel van de groep heb ik zo mijn twijfels. Het overgrote deel van de groep hangt namelijk niet. Die gaan, inderdaad ja, iets doen. Nu kan jij dat een sleur vinden, maar dat doet niets af aan het feit. Gewoon hangen is toch iets dat voorbehouden is aan de minder bedeelden van nederland. En nu is dat niet erg ofzo, maar om daarvoor hangplekken te bouwen is gewoon zonde van het geld. Je kunt dan beter wat faciliteiten bouwen die de jongeren daadwerkelijk aanspreken.

En bas, het lijkt me een prima enquete hoor. Leeftijdscategorie... details
Oud 20-02-2009, 11:40
Verwijderd
En bij welke leeftijdscategorie hoor ik dan, als 15-jarige?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 11:45
arPos
arPos is offline
Beste hangplek:

-Auto
-Shop
-Willekeurig bankje
-Ergens binnen

in die volgorde.

Citaat:
Jij i.i.g. bij 15-18 dan.
Oud 20-02-2009, 12:13
wart 23
wart 23 is offline
Citaat:
Je kunt dan beter wat faciliteiten bouwen die de jongeren daadwerkelijk aanspreken.
Dat is precies wat ik wil gaan proberen!! Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat voor sommige mensen gewoon nooit zal lukken..

Wat dacht je bijvoorbeeld van een stadspark?? daar komt iedereen...

Citaat:
Jij mag kiezen!!

Bedankt voor het invullen!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 12:17
Laisve
Laisve is offline
Hmm. Ik ben benieuwd. Nou bijvoorbeeld, het basketbal/voetbalveldje doet het altijd goed hier in het noorderplantsoen.
Oud 20-02-2009, 12:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb hem ingevuld. Ik ben een nerd en hang niet op straat met mijn vrienden dus ik weet niet wat je eraan hebt. ;x
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 12:53
Verwijderd
Die enquete is alleen voor 12-18? Hoort dit dan niet fijn op T&P, aangezien hier niet zo heel gek veel mensen 18- meer zijn..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:41
wart 23
wart 23 is offline
Bedankt Katje.. ik zal m ook op die pagina zetten..

die had ik nog niet gezien
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:43
Hanneke
Hanneke is offline
Als je hem ook daar zet wrodt het crosspost, en dat mag niet. Ik wil hem wel voor je daarheen verplaatsen?
Oud 20-02-2009, 13:47
Verwijderd
Citaat:
allereerst bedankt voor het invullen allemaal!!!

Natuurlijk hebben jullie gelijk: vandalisme is nooit goed te keuren..

mijn punt is echter dat: wanneer bepaalt gedrag van je verwacht wordt, en je hebt niet de middelen om er zelf uit te komen, je een bepaalt gedrag uiteindelijk ook gaat uiten..

dus wanneer iedereen zegt dat je dom bent, niks kan, alles kapot maakt ___ dan zul je zien dat bepaalde mensen ook zo gaan doen omdat ze toch niets te verliezen hebben

dus geef jongeren een 'mooie' plaats en beter gedrag zal het resultaat zijn!

Ouderen en jongeren kan je niet vergelijken! Ouderen hebben veel meer middelen dan jeugd.
Citaat:
is stigma is altijd ergens op gebaseerd, maar het idee van een stigma is dat het dus niet klopt voor het overgrote deel van de groep..

dus als jij zegt dat ze niet willen werken,, dan klopt dat voor een deel die het altijd verpesten voor de anderen.. ik ben daar geneigd doorheen te prikken en iets te maken voor mensen die het gewoon leuk vinden om met lekker weer buiten te zijn.. moet je echt altijd iets doen dan??? zit jij in zo'n erge sleur?

tuurlijk klopt het dat voor sommige mensen nooit een oplossing mogelijk is,, maar die mensen wil ik ook helemaal niet bereiken.. sterker nog dat is niet mogelijk denk ik

maar het stigma doorbreken zou ik wel graag willen door iets te maken wat mensen weer bij elkaar brengt ipv van elkaar af
Wat ik wil zeggen dat je niet dingen kunt gaan eisen die je niet verdient. Als je een plek wilt, moet je dat creeeren. De meeste gemeentes (kleine gemeenten, maar zeker ook steden) zijn ontzettend blij met enthousiaste jongeren die gedreven zijn om een mooie hangplek te creeren!

Als je geen zin hebt om het via de gemeente te regelen, dan regel je het via zo'n buurthuis of je gaat lekker werken voor je centjes of nodigt je vrienden bij je eigen huis uit. Er is een reden dat je alleen op straat wilt staan en dat is dat je het gevoel hebt dat je nergens anders thuis hoort.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:48
wart 23
wart 23 is offline
owjee ik heb het net al gedaan?!

ik heb m het liefst waar ik de meeste mensen bereik.. dat is goed voor mijn enquete en leuk voor de discussie lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:51
wart 23
wart 23 is offline
Citaat:
Er is een reden dat je alleen op straat wilt staan en dat is dat je het gevoel hebt dat je nergens anders thuis hoort
ook dat is een deel van het probleem.. vaak zijn jongeren die structureel ergens hangen, nergens gewenst!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:54
Verwijderd
Citaat:
ook dat is een deel van het probleem.. vaak zijn jongeren die structureel ergens hangen, nergens gewenst!
huhhuhh ze voelen zich nergens gewenst omdat ze weten dat ze zich niet gepast kunnen gedragen.

Ik krijg er een 'eigen schuld, dikke bult'-gevoel bij?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 14:05
wart 23
wart 23 is offline
ik krijg er meer een 'wie was er eerder? het kip of het ei' gevoel bij
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 14:13
Uice
Uice is offline
Het ei was er eerder, dus die 'kip en ei'-metafoor wil ik niet meer horen!

Verder lijkt het me onzin om jongeren een 'mooie' plaats te geven. Als er dichter bij hun huis een lelijke plaats is waar ook een bankje en een coffeeshop in de buurt zijn, gaan ze daar hangen.
Oud 20-02-2009, 14:30
wart 23
wart 23 is offline
ja sorry ik vond het ook een matige metafoor..

maar bij jongeren is het zien en gezien worden gehalte ook heel belangrijk, om die reden trekken groupen ook vaak naar het centrum van de stad of een park
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 15:06
Verwijderd
Citaat:
maar bij jongeren is het zien en gezien worden gehalte ook heel belangrijk, om die reden trekken groupen ook vaak naar het centrum van de stad of een park
Nou wat is dan het probleem met je lelijke hangplekken?

Ik snap jouw standpunt niet.
Wat vind jij van hangjongeren?
"Hang" je zelf?
Ga je naar school/werk je, wat doe je?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 15:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik denk dat dit onzin is. Wij 'trokken' met onze 'group' naar het park omdat het daar mooi en gezellig was en naar het centrum omdat er veel voorzieningen zijn, niet zodat iedereen ons zou kunnen zien hangen.
Oud 20-02-2009, 15:09
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik denk dat dit onzin is. Wij 'trokken' met onze 'group' naar het park omdat het daar mooi en gezellig was en naar het centrum omdat er veel voorzieningen zijn, niet zodat iedereen ons zou kunnen zien hangen.
Did you now.
Oud 20-02-2009, 15:10
Uice
Uice is offline
Nee.
Reageren

Regels voor berichten