![]() |
|
![]() |
Hallo allemaal.
Ik ben student product ontwerpen en wil graag wat vragen stellen over je vrienden en wat je allemaal met ze doet. Met over een paar maanden een ontwerp voor de hangplek van de toekomst. Kijk even op deze link, het kost maar 10 minuten: http://www.thesistools.com/?qid=70259&ln=ned Aub het is GEEN SPAM. ik ben gewoon student die graag een onderzoekje wil doen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Je hebt een punt met je zomer sterrenmeisje, maar ik vind dat toch net iets anders.
Maar in mijn oude buurt had je zo'n ingerichte hangplek voor jeugd. Dat ging alleen maar elke keer kapot.
|
![]() |
inprincipe vraagt niks om kapot gemaakt te worden.. maar als je al niks hebt en je wordt in een container gestopt waar je zogenaamd blij mee moet zijn.. dan gaat er misschien wel eens iets kapot.. niet dat ik het goed keur natuurlijk
opdracht heeft idd overlap met landschapplanning.. tegen die tijd wil ik hier wel resultaten laten zien! en ook bedankt voor het invullen!! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt het recht niet om dingen stuk te maken, stuk maken is vandalisme en vandalisme is strafbaar? Je krijgt geen plek om buiten te verblijven omdat ouderen dat ook niet krijgen! ALs je een mooie plek wilt, maak je die maar lekker! Bel de gemeente zeg dat je een plan hebt voor een mooie 'hang plek' wedden dat ze enthousiast zijn! Citaat:
![]() ik heb trouwens je enquete ingevuld |
![]() |
||
![]() |
allereerst bedankt voor het invullen allemaal!!!
Natuurlijk hebben jullie gelijk: vandalisme is nooit goed te keuren.. mijn punt is echter dat: wanneer bepaalt gedrag van je verwacht wordt, en je hebt niet de middelen om er zelf uit te komen, je een bepaalt gedrag uiteindelijk ook gaat uiten.. dus wanneer iedereen zegt dat je dom bent, niks kan, alles kapot maakt ___ dan zul je zien dat bepaalde mensen ook zo gaan doen omdat ze toch niets te verliezen hebben dus geef jongeren een 'mooie' plaats en beter gedrag zal het resultaat zijn! Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Ja, die jongeren kunnen ook wel werken, maarja, is het nu weer een vooroordeel van mij dat die jongeren nu juist niet geneigd zijn te gaan werken ?
Kijk het punt is dat de noodzaak van een hangplek mij ontschiet. Jongeren kunnen prima elkaar thuis ontmoeten als zij onvoldoende middelen hebben. Maar omdat ouders daar (terecht) vaak niet op zitten te wachten (en vice versa) komt dat niet vaak voor. De jeugd gaat dan hangen waar het wil hangen, en niet waar de gemeente wil dat ze hangen. Dus het creëren van hangplekken is water naar de zee dragen. En wart, je hebt een goed punt wanneer je zegt dat er een bepaald stigma op die jongeren geplakt zit. Echter moet je er ook rekening mee houden dat bepaalde hangjeugd nu niet bepaald de lievertjes zijn en dat stigma echt wel ergens op gebaseerd is. Gevolg is dat weinig ouderen een hangplek naast de deur willen hebben en dat die plekken dus vaak net te ver uit de buurt zijn. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat hangplekken gedoemd zijn om te mislukken, de jongeren altijd rebels zullen blijven en de hangplek van de toekomst dus een utopie is. Maar verder een leuk initiatief.
|
![]() |
is stigma is altijd ergens op gebaseerd, maar het idee van een stigma is dat het dus niet klopt voor het overgrote deel van de groep..
dus als jij zegt dat ze niet willen werken,, dan klopt dat voor een deel die het altijd verpesten voor de anderen.. ik ben daar geneigd doorheen te prikken en iets te maken voor mensen die het gewoon leuk vinden om met lekker weer buiten te zijn.. moet je echt altijd iets doen dan??? zit jij in zo'n erge sleur? tuurlijk klopt het dat voor sommige mensen nooit een oplossing mogelijk is,, maar die mensen wil ik ook helemaal niet bereiken.. sterker nog dat is niet mogelijk denk ik maar het stigma doorbreken zou ik wel graag willen door iets te maken wat mensen weer bij elkaar brengt ipv van elkaar af |
![]() |
|
Ik zei ook dat ik het een leuk initiatief vond. Echter met wat realiteitszin (en die heb ik helaas empirisch ondervonden) kan ik zeggen dat naar alle waarschijnlijkheid dat niet gaat werken of kapot gaat. Idealen zijn altijd goed, en ik deel ze met je, maar soms moet je je beperken tot dingen die je wel kunt oplossen.
En over het overgrote deel van de groep heb ik zo mijn twijfels. Het overgrote deel van de groep hangt namelijk niet. Die gaan, inderdaad ja, iets doen. Nu kan jij dat een sleur vinden, maar dat doet niets af aan het feit. Gewoon hangen is toch iets dat voorbehouden is aan de minder bedeelden van nederland. En nu is dat niet erg ofzo, maar om daarvoor hangplekken te bouwen is gewoon zonde van het geld. Je kunt dan beter wat faciliteiten bouwen die de jongeren daadwerkelijk aanspreken. En bas, het lijkt me een prima enquete hoor. Leeftijdscategorie... details ![]()
||
Beste hangplek:
-Auto -Shop -Willekeurig bankje -Ergens binnen in die volgorde. Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Wat dacht je bijvoorbeeld van een stadspark?? daar komt iedereen... Citaat:
![]() Bedankt voor het invullen! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als je geen zin hebt om het via de gemeente te regelen, dan regel je het via zo'n buurthuis of je gaat lekker werken voor je centjes of nodigt je vrienden bij je eigen huis uit. Er is een reden dat je alleen op straat wilt staan en dat is dat je het gevoel hebt dat je nergens anders thuis hoort. |
![]() |
|
Het ei was er eerder, dus die 'kip en ei'-metafoor wil ik niet meer horen!
Verder lijkt het me onzin om jongeren een 'mooie' plaats te geven. Als er dichter bij hun huis een lelijke plaats is waar ook een bankje en een coffeeshop in de buurt zijn, gaan ze daar hangen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap jouw standpunt niet. Wat vind jij van hangjongeren? "Hang" je zelf? Ga je naar school/werk je, wat doe je? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hangplek vd Toekomst wart 23 | 8 | 27-02-2009 18:59 |