Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2009, 16:12
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hallo
Ik heb nooit echt make-up gedragen maar nu dat ik toch op een leeftijd kom waar ik een beetje deftig moet uitzien (sollicitatie enz) zou ik graag toch een beetje willen experimenteren met make-up. Alleen heb ik geen enkel idee wat je nodig hebt, zoveel poedertjes en flesjes en weet ik veel wat.
Kan iemand me misschien uitleggen wat je zeker als basis moet hebben en op moet letten?
Oud 08-03-2009, 16:21
tuttebel
tuttebel is offline
mascara: borsteltje met zwart (of bruin, grijs, blauw) wat op je wimpers gaat.
compactpowder/poeder: poeder in de kleur van je huid (liever net een tint lichter dan een tint donkerder) dat het glimmen tegengaat en je huid een egale kleur geeft.

deze twee gebruik ik zelf altijd, en de rest eigenlijk niet zo vaak.

rouge: poeder met een roze/bruine kleur die je op je wangen doet voor blozende wangetjes
lippenstift/gloss: spreekt voor zichzelf denk ik.
oogpotlood/eyeliner: een potlood of een vloeibaar spulletje met een dun kwastje voor onder en boven je wimperrand.
oogschaduw: een poedertje in allerlei kleuren voor op je ooglid.

tis maar net hoeveel je zelf wil gebruiken..misschien is t wat om gewoon wat te kopen van een goedkoop merk en een middag te kliederen voor de spiegel?
en kijk anders eens op youtube.com, daar staan best veel filmpjes over bepaalde make-up-technieken en dergelijke.
Oud 08-03-2009, 16:25
sicilion
sicilion is offline
Er bestaan echt 20.00 van dit soort sites: klik.

google
Oud 08-03-2009, 16:31
Verwijderd
voor poeder of foundation zou ik wel om advies vragen van de verkoper. niets zo lelijk als een kleur die niet past.

ik gebruik alleen eyeliner en mascara, soms oogschaduw. het handigste is als je een wattenstaafje met make-up remover bij de hand hebt, dan kan je geknoei makkelijk weghalen zonder weer helemaal opnieuw te moeten beginnen.

volgens mij heeft de etos (en wel meer drogisten) zo'n merk waarvan alles E2,50 is. daar kan je goed mee experimenteren je kan ook een vriendin vragen of zij je eens op wil maken, als voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 19:30
*lollipop
*lollipop is offline
Om te beginnen is mascara wel een van de basis dingetjes, wat urm en tuttebel ook zeggen
daarnaast ligt het ook aan je eigen gezicht(svorm) wat je nog meer gebruikt. Als je een beetje een bleek gezicht hebt, kan rouge leuk staan, maar dat hoeft natuurlijk niet persé. En bij wat vlekjes/pukkeltjes in je gezicht is concealer (= een soort foundation) een handige oplossing. Heb je grote ogen, dan maakt (zwarte) eyeliner ze wat sprekender, heb je kleine ogen, dan kan je beter oogschaduw opdoen.

Begin gewoon met wat experimenteren, draag eens een dagje wat mascara, en doe de dag erna dan bijv. oogschaduw bij. Zo kan je een beetje kijken wat jou staat. Houd in je achterhoofd dat je make-up kunt gebruiken om je sterke punten te accentueren, dus heb je mooie lippen, gebruik dan een mooie lipgloss. Heb je mooie ogen, dan kan je bijv. je ogen wat zwaarder opmaken. Enz Misschien kan je moeder/tante/vriendin je ook wel helpen/ tips geven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten