![]() |
|
Dit is niet hetzelfde topic als dit topic, waarin je kan laten zien hoe je ideale droominrichting er zou uitzien, maar een plaats waar je kan zeggen hoe je het nu gedaan hebt en waarom... Uit geldbesparende overwegingen, omdat je je voornamelijk thuis wilt voelen, ...
Hoe decoreer jij je muren? Heb je een hele wandtekening à la Adore, of hou je het simpel met gewoon wat foto's van jezelf met vrienden, vakantiefoto's en dergelijke? Posters, ingekaderde uitvergrote foto's of heuse schilderijen en kunstwerken? Zelf doe ik 't voorlopig met twee fotohangers waarin ik wat foto's van vrienden en vakanties heb zitten, maar ik heb al meer dan 'n paar maanden mijn oog laten vallen op een mooi schilderij in een winkel. Helaas kost 't wat veel (€115) om zomaar te kopen, maar het zou echt perfect passen aan een muur en ik vind 't een heel mooie stijl. Misschien dat ik 't volgende maand kan kopen, als het er dan nog hangt... Foto's ter illustratie zijn natuurlijk altijd welgekomen, ik ga zelf proberen om eens een foto te nemen van 't schilderij dat ik wil hebben... En hoe fleur je de rest van je woonst op? Heb je veel planten staan, wat vind je gezellig en wat niet... Niet hoe je het zou willen hebben, maar hoe je het gedaan hebt...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer eens behangplaksel, Die van Perfax, grijze label. Alles blijf daaran kleven. Heb ik namelijk gebruikt om mijn andere 58 posters op te plakken. |
![]() |
|
![]() |
leuk@sterrenmeisje!
![]() Mijn muren (type standaard studentenhuisvesting) waren schandalig wit volgens vrienden, dus ik heb de laatste maanden wat opgehangen. Een grote poster (boven mn bed..) met anatomie van het menselijk lichaam, een kleine poster van Dali (gekregen van mijn vriend), een ingelijste grote zwart-wit poster van het Empire State Building in NY en op mijn kledingkast hangt de aankondiging van een roeiwedstrijd die vorig jaar door mijn vereniging werd georganiseerd. Boven mijn bureau heb ik sinds kort een half whiteboard/halfprikbord. Heel handig en ook leuk voor spontane teksten van vrienden. O, en ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van FC Utrecht-voetbalplaatjes op de buitenkant van mijn deur. Het worden er elke week meer en ik ben momenteel met een onderzoek bezig wie van mijn huisgenoten er verantwoordelijk voor is. ![]()
|
Omdat een echte Mondriaan voor mij wel erg duur is (voor wie niet
![]() Klik op de balk boven de foto's om de details te kunnen zien. Foto 1 laat het orginele werk zien uit een van zijn boeken. Palace de la concorde olieverf op doek 95 x 95 cm ![]() Foto 2 laat de werktekening zien, want ik moest voordat ik aan het schilderen kon beginnen eerst de juiste maten, indeling en kleurvlakken bepalen. ![]() Foto 3 het uiteindelijke resultaat op ware groote hangt in mijn woonkamer aan de muur en heeft mij ongeveer 600 oude guldens gekost aan olieverf, spierrraam, penselen en andere materialen afgezien aan het werk, na ruim een half jaar werk (olieverf droogt tergend langzaam!) en bij dit soort schilderwerk kun je niet ''nat in nat'' schilderen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
In mijn woonkamer heb ik 3 cremekleurige wanden, en 1 felrode. Op de wand bij mijn bank heb ik een enorm schildersdoek hangen van 1,20mtr x 1,50mtr ongeveer.... Rood/bruin/zilver/zwart/goud. Zal binnenkort wel een foto maken.
Op een andere cremekleurige wand kom straks boven mijn dressior een fotocollage te hangen met foto's van mijn beebje, vrienden, familie, bijzondere momenten & dieren. In m'n slaapkamer hangt een groot canvasdoek met een foto van mijn beebje, en in de kinderkamer komen binnenkort nog wat nieuwe lijstjes te hangen met vrolijke afbeeldingen.
|
Verwijderd
|
Onze muren zijn wit, want anti-kraak, maar de vader van mijn vriend is kunstenaar en heeft een schilderij gemaakt met heel veel kleur, en heeft bijna al onze meubels opgeknapt en leuk beschilderd. Tevens staan hier twee gitaren die hij heeft beschilderd, waarvan deze er één is.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
muur 1 is alleen een raam met rode gordijnen, met op de vensterbank een rij planten.
aan muur 2 hangt een poster met een topografische kaart van de wereld + alle vlaggen aan muur 3 hangt een spiegel en wat spijkers en haakjes om sleutels enz aan op te hangen. ook zit daar een inbouwkast in waar een rood gordijn voor hangt. en aan muur 4 hangt o.a. een schrijfbord, een kalender en wat kleine fotolijstjes. alle muren zijn verder wit, zo waren ze toen ik hierheen verhuisde en daar heb ik niks aan veranderd, ik vind 't wel prima. als ik later een eigen huis heb hang ik misschien wel wat moderne schilderijen op, of juist een paar leuke foto's of mooie posters ofzo... dat zie ik dan wel weer ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Die muurschildering heb ik niet meer, althans ik ben verhuisd. Bij mijn ouders is er natuurlijk niets aan gedaan, dus als ik er logeer slaap ik nog steeds bij mijn muurschildering. Zij willen 'm gelukkig ook niet weghalen!
Nu heb ik alleen een Spaanse vlag aan m'n muur hangen. Door een zolderkamer met puntdak heb ik enorme, schuine wanden, waar deze vlag mooi tot z'n recht komt. Heb ik gehad van m'n zus nadat ze 6 maanden in Spanje had gestudeerd. Verder heb ik nog niet echt iets, vooral omdat de muren niet bepaald sterk zijn om zware dingen aan te hangen, en dus erg schuin. Ik heb zelfs geen klok hangen. ![]() Zal een van de dagen eens proberen wat foto's van mijn muurschildering te posten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Haha.
![]() ![]() Overigens heb ik dat okergele kastje inmiddels hoogglans wit geverfd, dat staat 'm toch echt een stuk beter. Ohja, doordat de foto wat scheef genomen is, lijkt de muurschildering ook scheef. Hij is kaarsrecht! We hebben zelfs een houten lat van 3 meter in de auto moeten wurmen (inclusief achterbank omlaag ![]() |
![]() |
|
|