Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2009, 18:08
Methuselah
Methuselah is offline
Dit is niet hetzelfde topic als dit topic, waarin je kan laten zien hoe je ideale droominrichting er zou uitzien, maar een plaats waar je kan zeggen hoe je het nu gedaan hebt en waarom... Uit geldbesparende overwegingen, omdat je je voornamelijk thuis wilt voelen, ...

Hoe decoreer jij je muren? Heb je een hele wandtekening à la Adore, of hou je het simpel met gewoon wat foto's van jezelf met vrienden, vakantiefoto's en dergelijke? Posters, ingekaderde uitvergrote foto's of heuse schilderijen en kunstwerken?

Zelf doe ik 't voorlopig met twee fotohangers waarin ik wat foto's van vrienden en vakanties heb zitten, maar ik heb al meer dan 'n paar maanden mijn oog laten vallen op een mooi schilderij in een winkel. Helaas kost 't wat veel (€115) om zomaar te kopen, maar het zou echt perfect passen aan een muur en ik vind 't een heel mooie stijl. Misschien dat ik 't volgende maand kan kopen, als het er dan nog hangt...

Foto's ter illustratie zijn natuurlijk altijd welgekomen, ik ga zelf proberen om eens een foto te nemen van 't schilderij dat ik wil hebben...

En hoe fleur je de rest van je woonst op? Heb je veel planten staan, wat vind je gezellig en wat niet... Niet hoe je het zou willen hebben, maar hoe je het gedaan hebt...
Oud 22-01-2009, 18:34
Verwijderd
Ik doe niet aan planten, want die kan ik niet verzorgen. In mijn kamer heb ik 1 knalgroene muur en dat geeft een leuk effect, verder heb ik allemaal eiken of witte meubels en 1 zilvere kast en 2 rode lack tafeltjes. Beetje een wir-war. Op mijn bed heb ik of een groen overtrek of een knalroze (of zoals nu: groen overtrek en roze dekbedhoes).

Ik heb een poster van Plint aan de groene muur:
en een groot prikbord met kaartjes die ik heb gekregen.

Eigenlijk is het een wir-war van dingen maar het is wel leuk. En altijd een rommel (dat is minder goed)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:38
Verwijderd
In de woonkamer hebben we één bruinige muur (de rest is wit) en daaraan hangen een klok en een 'schilderij' van de Ikea ( ), aan één van de witte muren hangen nog twee planken met wat boeken en foto's erop. In de slaapkamer hebben we één wand met posterbehang (bos) en aan de muur er tegenover hangen twee op linnen gedrukte trouwfoto's.

Ik zou best wat meer foto's op willen hangen, maar ik heb geen flauw idee waar...

Ik zal binnenkort eens kijken of ik nog wat meer foto's kan maken en posten.

Laatst gewijzigd op 22-01-2009 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 19:55
Verwijderd
twee van mijn muren hangen vol met 30X40 fotos van mijn Peru-Bolivia avonturen.

Dus dat zijn foto's van chocolademelkdrinkende kindjes met kerst tot mijzelf op de plaza de armas met vrienden en vriendinnen. De belangrijkste lijst met fotos bevat fotos van mijn vrijwilligerswerk wat ik daar deed, in een casa voor drugsverslaafde mannen. Diepe, diepe herinneringen.

De schoorsteen hangt vol met familiefotos: twee fotos van de huwelijken van mijn grootouders en een foto met alle neven en nichten van vaders kant.

Boven mijn bed hangt een muurtje vol met Maria-afbeeldingen en rozenkransen uit allerlei landen.
Verder planken met boeken en hoedjes en mutsen uit Peru.

Conclusie: te weinig muur voor wat ik heb hangen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 20:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik woon nu nog in een studentenkamer en ik ga mijn toekomstige huisje denk ik wel anders inrichten maar toch vind ik wat ik nu aan de muur heb hangen nog steeds mooi en vind ik dat het ook een plekje in mijn huis moet krijgen.

In mijn woonkamer heb ik twee schuine wanden en twee hele korte wandjes. Aan de schuine wand hangt mijn Pace-vlag (zie avatar ). Aan een van die korte wandjes hangt een national geographic kalender (inmiddels van 2007, ik wil wel een nieuwe). Die is niet alleen handig maar ook erg mooi vind ik al scheelt het wel per jaar.

In mijn slaapkamer hangt aan een wand een plastic insteekding voor 24 foto's. Daarin zitten vakantiefoto's van mijn Interrailvakantie met mijn vriend en nog een goede vriend van de zomer van 2007. Ik moet de foto's van afgelopen jaar nog uitzoeken maar dan komen die erin. Aan de andere wand hangt een lijst van Ikea met drie plaatjes van een vallende druppel die ik nog steeds erg mooi vind

Ik heb thuis bij m'n ouders nog wel wat dingen liggen die ik misschien op wil hangen. Onder andere platen uit oude National Geographic kalenders, schilderijtjes die mijn inmiddels overleden opa geschilderd heeft, schilderijtje wat ik kreeg voor m'n vwo-slagen, etc.
Oud 23-01-2009, 00:20
Verwijderd
Deze heb ik aan de muur hangen (2 stuks):

Of je dat nou pure kunst kunt noemen? Maar het hangt wel mooi en het zijn echte collectors-items. Ik heb de zeldzame (mooiere, vind ik) waarbij 'GroepWilders' van rechtsonder naar rechtsboven loopt. Andere posters hebben lijst 13 en het logo linksbovenin. Ik vind het heel mooi hangen en het hangt er al 2 jaar!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 10:42
Balance
Balance is offline
Ik heb 1 rode muur, de rest wit. Op de rode muur hangt een A3 formaat foto van m'n twee kleine nichtjes. Daarnaast nog boven m'n bed een rijtje fotolijstjes (8) met daarin foto's van vrienden, familie en vakanties. Op een van de witte wanden heb ik een soort goud/zilver/rood masker hangen. En verder staan er nog véél meer fotolijstjes op mijn kamer.
Daarnaast heb ik nog een LivingColors sfeerlamp.

Als ik op mezelf ga wonen ben ik wel van plan een mooi schilderij of canvasdoek te kopen. Ik vind dat wel wat hebben. Verder zullen het wederom wel wat foto's worden, maar niet zoveel als nu. Met planten ben ik bijzonder slecht, ik denk dat ik het op wat kunstplantjes hou.
Oud 23-01-2009, 13:06
Verwijderd
Hehe zo´n gladjanus aan je muur met zo´n vieze pukkel (of wrat) en een geblondeerd koppie : )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 13:24
Verwijderd
Veel kale muren hier, er hangt eigenlijk helemaal niets... Maar we willen zelf proberen een groot schilderij te maken (en als 't volledig mislukt, dan proberen we 't gewoon nog eens ), iets met kleuren die ook in de rest van de kamer terug komen. En als dat niet lukt, dan gaan we naar de kunstuitleen; veel keuze, betaalbaar en als je er op uitgekeken bent, zoek je gewoon iets anders uit.

Mijn schoonouders hebben twee leuke foto's van hun kinderen (als peuter/kleuter) aan de muur hangen, geen levensgroot iets, ook niet overdreven ofzo, gewoon mooi. Dat zou ik ook wel willen als ik kinderen heb, twee smaakvolle, leuke portretfoto's zonder dat 't overdreven wordt (sommige mensen hebben behang met een foto van hun kind, en dan dus echt van vloer tot plafond en de hele muur breed, dat gaat me iets te ver ).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 15:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
In de woonkamer hebben we een groene muur. Daar staat de eettafel tegenaan met de kopse kant. Daarboven hangen twee grote ingelijste foto's die we gemaakt hebben in Tsjechie. Verder hangt er op een van de andere muren een pong-klok.
In de studeerkamer hebben we aan de ene lege witte muur een grote poster in een lijst en op de zijkant van een van de kasten vier 10x15 lijstjes (als vierkant) met foto's erin van molens enzo.
In de gang hebben we drie lijstjes onder elkaar hangen met daarin foto's van bloemen.
In de slaapkamer hangt er boven het hoofdeinde van het bed een dromenvanger, aan de muur boven het voeteneinde een Ikea-drieluik-schilderijtje en aan de zijkant van de kledingkast een jaarkalender met platen uit Californie.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 14:50
Roosje
Roosje is offline
Ik heb posters en bloemetjes. Jeej.

Maar nu beter: ik heb in mijn ene kamer een poster van een prachtig gedicht (Opnieuw van Jan G. Elburg), een plakklaproos op de muur, een spiegeltje, Praxisrozen, meer rozen (opgehangen, die moeten drogen). En nepbloemen van de Ikea in vaasjes.
In mijn andere kamer heb ik een foto van Marilyn Monroe mijn beschermvrouwe (who said nights were for sleep? <3 ) op canvas, er hangen ook Praxisrozen en er zijn ook nepbloemen van de Ikea maar daar ook echte rozen, twee, die houden het nog een paar dagen en dan moet ik ze gaan drogen. Ik moet op mijn lamellen (?) nog steeds de songtekst van mijn lievelingsliedje schrijven, maar ik ben mijn watervaste stift kwijt. En ik ben één muur helemaal aan het volhangen met foto's en bierviltjes en tekeningen van mijn zusjes en meer foto's en bonnetjes van briljante dingen en briefjes van mensen en kaartjes en ik schrijf er dingen bij en ik heb er bloemetjes op gevingerverfd. Ik heb al een kwart vol denk ik, en ik woon hier pas twee maanden. Nog een jaar te gaan, dan is-ie wel vol. En dan moet ik weg.

Ghehe, ja, het is best veel maar ik doe ook maar wat. 't Is toch antikraak en ik voel me hier behoorlijk thuis.

En @ Evatjuhhh: gave poster!

Laatst gewijzigd op 24-01-2009 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 14:53
Roosje
Roosje is offline
Oh, en wat ik supercool vind:

mijn papamama hebben een schilderij van anderhalve bij anderhalve meter (zoiets?) aan de muur hangen dat geschilderd is door een kleuterklas op de basisschool waar ik vroeger zat (en waar m'n zusjes nog steeds zitten). 't Is een remake van een schilderij van Rembrandt, met vét veel mensen, maar dan allemaal in kleurtjes en zoals kleuters mensen tekenen. Het is echt heel gaaf.
Oud 24-01-2009, 20:25
zoemzoem
zoemzoem is offline
Heb heel veel kleuren in mijn kamer: redelijk donker paarse muren, groen tafeltje, rode bank, dekbedovertrek in kleur, oranje/rode/paarse/blauwe vloerbedekking. Mijn bureau, kleding-, boeken- en ladenkast zijn wit en heb zo'n ikea kast met 25 vakjes in het zwart. Ik hou gewoon van kleurtjes

Veel is ikea spul, omdat ik nieuwe dingen nodig had en ze graag nieuw en passend bij elkaar wilde hebben ipv een bijelkaar geraapt zooitje.

Op de muren hangt niet heel veel: een klok, een magnetisch memobord (grijs), een schilderijtje en normaal deze poster: , maar die blijft er maar afvallen (zelf met secondelijm...) dus daar moet ik nog even een oplossing voor bedenken.
Oud 24-01-2009, 22:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Buddies? Of punaises, of spelden als je behang hebt?
Oud 25-01-2009, 03:41
Verwijderd
Citaat:
Heb heel veel kleuren in mijn kamer: redelijk donker paarse muren, groen tafeltje, rode bank, dekbedovertrek in kleur, oranje/rode/paarse/blauwe vloerbedekking. Mijn bureau, kleding-, boeken- en ladenkast zijn wit en heb zo'n ikea kast met 25 vakjes in het zwart. Ik hou gewoon van kleurtjes

Veel is ikea spul, omdat ik nieuwe dingen nodig had en ze graag nieuw en passend bij elkaar wilde hebben ipv een bijelkaar geraapt zooitje.

Op de muren hangt niet heel veel: een klok, een magnetisch memobord (grijs), een schilderijtje en normaal deze poster: [afbeelding]
, maar die blijft er maar afvallen (zelf met secondelijm...) dus daar moet ik nog even een oplossing voor bedenken.
Ik word er helemaal gek van. Die cirkeltjes blijven maar draaien

Probeer eens behangplaksel, Die van Perfax, grijze label. Alles blijf daaran kleven. Heb ik namelijk gebruikt om mijn andere 58 posters op te plakken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Buddies? Of punaises, of spelden als je behang hebt?
Die poster die ik hierboven heb gehangen blijft ook steeds maar vallen, hij ligt nu even opgerold omdat ik niet bezig wil blijven. Punaises werken niet, spelden ook niet en buddies blijven dus niet zitten. Ik ga misschien toch maar een lijst kopen en boren, maar dat vindik best zonde.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 09:27
Verwijderd
ik heb trouwens een muurschildering die mijn beste vriendin heeft gemaakt:

als ik ga verhuizen moet ik hem achterlaten en dat vind ik nu al naar
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 11:12
fractuur
fractuur is offline
leuk@sterrenmeisje!

Mijn muren (type standaard studentenhuisvesting) waren schandalig wit volgens vrienden, dus ik heb de laatste maanden wat opgehangen. Een grote poster (boven mn bed..) met anatomie van het menselijk lichaam, een kleine poster van Dali (gekregen van mijn vriend), een ingelijste grote zwart-wit poster van het Empire State Building in NY en op mijn kledingkast hangt de aankondiging van een roeiwedstrijd die vorig jaar door mijn vereniging werd georganiseerd. Boven mijn bureau heb ik sinds kort een half whiteboard/halfprikbord. Heel handig en ook leuk voor spontane teksten van vrienden.

O, en ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van FC Utrecht-voetbalplaatjes op de buitenkant van mijn deur. Het worden er elke week meer en ik ben momenteel met een onderzoek bezig wie van mijn huisgenoten er verantwoordelijk voor is.
Oud 23-02-2009, 13:40
Hakuna
Hakuna is offline
Omdat een echte Mondriaan voor mij wel erg duur is (voor wie niet ) , heb ik besloten zelf maar eentje te schilderen, maar niet zomaar wat. Eerst heb ik mij uitgebreid verdiept in zijn werk en schildertechnieken, vervolgens heb ik mijn oog laten vallen op dit doek.

Klik op de balk boven de foto's om de details te kunnen zien.

Foto 1 laat het orginele werk zien uit een van zijn boeken.

Palace de la concorde olieverf op doek 95 x 95 cm

Foto 2 laat de werktekening zien, want ik moest voordat ik aan het schilderen kon beginnen eerst de juiste maten, indeling en kleurvlakken bepalen.

Foto 3 het uiteindelijke resultaat op ware groote hangt in mijn woonkamer aan de muur en heeft mij ongeveer 600 oude guldens gekost aan olieverf, spierrraam, penselen en andere materialen afgezien aan het werk, na ruim een half jaar werk (olieverf droogt tergend langzaam!) en bij dit soort schilderwerk kun je niet ''nat in nat'' schilderen.

Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 21:37
Mariekje*
Mariekje* is offline
In mijn woonkamer heb ik 3 cremekleurige wanden, en 1 felrode. Op de wand bij mijn bank heb ik een enorm schildersdoek hangen van 1,20mtr x 1,50mtr ongeveer.... Rood/bruin/zilver/zwart/goud. Zal binnenkort wel een foto maken.
Op een andere cremekleurige wand kom straks boven mijn dressior een fotocollage te hangen met foto's van mijn beebje, vrienden, familie, bijzondere momenten & dieren.

In m'n slaapkamer hangt een groot canvasdoek met een foto van mijn beebje, en in de kinderkamer komen binnenkort nog wat nieuwe lijstjes te hangen met vrolijke afbeeldingen.
Oud 28-02-2009, 23:15
Verwijderd
Onze muren zijn wit, want anti-kraak, maar de vader van mijn vriend is kunstenaar en heeft een schilderij gemaakt met heel veel kleur, en heeft bijna al onze meubels opgeknapt en leuk beschilderd. Tevens staan hier twee gitaren die hij heeft beschilderd, waarvan deze er één is.

Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 00:21
Verwijderd
wat ontzettend gaaf!! vooral die borneo-bloemen <3
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 13:14
Verwijderd
Jup Mijn vriend zijn vader heeft ook zo'n bloem op mijn vriend zijn schouder getatooëerd.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 10:49
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Omdat een echte Mondriaan voor mij wel erg duur is (voor wie niet ) , heb ik besloten zelf maar eentje te schilderen, maar niet zomaar wat. Eerst heb ik mij uitgebreid verdiept in zijn werk en schildertechnieken, vervolgens heb ik mijn oog laten vallen op dit doek.

Klik op de balk boven de foto's om de details te kunnen zien.

Foto 1 laat het orginele werk zien uit een van zijn boeken.

Palace de la concorde olieverf op doek 95 x 95 cm

[afbeelding]

Foto 2 laat de werktekening zien, want ik moest voordat ik aan het schilderen kon beginnen eerst de juiste maten, indeling en kleurvlakken bepalen.

[afbeelding]

Foto 3 het uiteindelijke resultaat op ware groote hangt in mijn woonkamer aan de muur en heeft mij ongeveer 600 oude guldens gekost aan olieverf, spierrraam, penselen en andere materialen afgezien aan het werk, na ruim een half jaar werk (olieverf droogt tergend langzaam!) en bij dit soort schilderwerk kun je niet ''nat in nat'' schilderen.

[afbeelding]
Mooi gedaan. Ik zou er gewoon al 't geduld niet voor kunnen opbrengen.
Oud 02-03-2009, 23:49
PV
PV is offline
muur 1 is alleen een raam met rode gordijnen, met op de vensterbank een rij planten.
aan muur 2 hangt een poster met een topografische kaart van de wereld + alle vlaggen
aan muur 3 hangt een spiegel en wat spijkers en haakjes om sleutels enz aan op te hangen. ook zit daar een inbouwkast in waar een rood gordijn voor hangt.
en aan muur 4 hangt o.a. een schrijfbord, een kalender en wat kleine fotolijstjes.
alle muren zijn verder wit, zo waren ze toen ik hierheen verhuisde en daar heb ik niks aan veranderd, ik vind 't wel prima.

als ik later een eigen huis heb hang ik misschien wel wat moderne schilderijen op, of juist een paar leuke foto's of mooie posters ofzo... dat zie ik dan wel weer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2009, 13:00
Adore
Adore is offline
Die muurschildering heb ik niet meer, althans ik ben verhuisd. Bij mijn ouders is er natuurlijk niets aan gedaan, dus als ik er logeer slaap ik nog steeds bij mijn muurschildering. Zij willen 'm gelukkig ook niet weghalen!

Nu heb ik alleen een Spaanse vlag aan m'n muur hangen. Door een zolderkamer met puntdak heb ik enorme, schuine wanden, waar deze vlag mooi tot z'n recht komt. Heb ik gehad van m'n zus nadat ze 6 maanden in Spanje had gestudeerd.

Verder heb ik nog niet echt iets, vooral omdat de muren niet bepaald sterk zijn om zware dingen aan te hangen, en dus erg schuin. Ik heb zelfs geen klok hangen.
Zal een van de dagen eens proberen wat foto's van mijn muurschildering te posten.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 15:20
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Die muurschildering heb ik niet meer, althans ik ben verhuisd. Bij mijn ouders is er natuurlijk niets aan gedaan, dus als ik er logeer slaap ik nog steeds bij mijn muurschildering. Zij willen 'm gelukkig ook niet weghalen!

Nu heb ik alleen een Spaanse vlag aan m'n muur hangen. Door een zolderkamer met puntdak heb ik enorme, schuine wanden, waar deze vlag mooi tot z'n recht komt. Heb ik gehad van m'n zus nadat ze 6 maanden in Spanje had gestudeerd.

Verder heb ik nog niet echt iets, vooral omdat de muren niet bepaald sterk zijn om zware dingen aan te hangen, en dus erg schuin. Ik heb zelfs geen klok hangen.
Zal een van de dagen eens proberen wat foto's van mijn muurschildering te posten.
Ik speel even voor Monica.

Oud 03-03-2009, 15:39
Adore
Adore is offline
Haha.

Overigens heb ik dat okergele kastje inmiddels hoogglans wit geverfd, dat staat 'm toch echt een stuk beter.

Ohja, doordat de foto wat scheef genomen is, lijkt de muurschildering ook scheef. Hij is kaarsrecht! We hebben zelfs een houten lat van 3 meter in de auto moeten wurmen (inclusief achterbank omlaag ) om de tekening waterpas op de muur te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 23:19
PV
PV is offline
hij blijft gaaf
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 12:03
Verwijderd
wow, dat is echt een vette muur!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren