Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2009, 18:14
Verwijderd
ik heb een acer aspire(gekocht in sept 08) en gebruik deze laptop dagelijks op normale manier. nooit problemen mee gehad. maar sinds vorige week is hij 3x plotseling uitgevallen..verspreid over de week. ik heb panda08 virusscanner maar die vind niets ongewoons. ik vroeg me af waaraan het kan liggen? kan het zijn dat de laptop zichzelf uitschakelt bij te hogere temperaturen? hij staat namelijk op een kastje met een tapijtlaagje..misschien dat de koeling daardoor niet goed functioneerd?? iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2009, 18:18
freyk
freyk is offline
Worden er foutmeldingen weergegeven?
Worden er blauwe schermen met foutcodes weergegeven?
(Schakel de optie uit dat het systeem automatisch opnieuw wordt gestart bij systeemfouten. Dan kun je bij een volgende blauwe scherm de foutcodes noteren.
via: Configuratiescherm > Systeem > tabblad Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > instellingen.)
Oud 10-02-2009, 18:29
ILUsion
ILUsion is offline
De meeste laptops hebben inderdaad een oververhittingsbeveiliging. Als je notebook dus echt heet aanvoelt, is dat je probleem, vermoed ik. En met echt heet bedoel ik dat je niet meer comfortabel je handen kan laten rusten op om het even welk onderdeel van je notebook. Dergelijke beveiliging is mogelijk niet te detecteren via je besturingssysteem (dat is bij de mijne in ieder geval zo).

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij niet genoeg stroom krijgt, maar dat is eerder onwaarschijnlijk (en ook eerder een probleem bij desktops dan laptops).
Oud 10-02-2009, 20:01
Verwijderd
Ik heb ook een acer apire en dit gebeurde mij enkele maanden geleden ook opeens een paar keer. Na een tijd kwam ik erachter dat hij geen koelgeluid meer maakte dus ik dacht dat dat kapot was.
Ben naar de winkel gegaan en daar werd mij verteld dat oververhitting een veelvoorkomend probleem is bij de acer apire.
Er wordt te veel stof opgevangen binnenin waardoor het na een tijd niet meer goed werkt.
Ik heb m open gemaakt, schoongemaakt en hij werkt alweer enkele maanden super!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 20:19
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ik heb ook een acer apire en dit gebeurde mij enkele maanden geleden ook opeens een paar keer. Na een tijd kwam ik erachter dat hij geen koelgeluid meer maakte dus ik dacht dat dat kapot was.
Ben naar de winkel gegaan en daar werd mij verteld dat oververhitting een veelvoorkomend probleem is bij de acer apire.
Er wordt te veel stof opgevangen binnenin waardoor het na een tijd niet meer goed werkt.
Ik heb m open gemaakt, schoongemaakt en hij werkt alweer enkele maanden super!
Dat is inderdaad waar. Regelmatig eens schoonmaken kan wonderen doen (doe ik hier ook om de twee maand als ik merk dat hij niet veel meer blaast). Met een tandenstokertje of iets anders fijn (soldeergereedschap, naalden, ...) om de fijne koelvinnen uit te kuisen en ook een nat doekje is voor het fijnere stof is niet slecht. Als je dat thuis hebt liggen is een bus perslucht (of natuurlijk perslucht uit een compressor, maar wees daar iets voorzichtiger meer!) ook een snelle oplossing.
Oud 12-02-2009, 14:51
Verwijderd
ilusion,shining bedankt! ik denk dat het idd iets te maken heeft met die overhitting..vooral de onderkant van de laptop is superheet dan...ik zal de laptop eens openmaken wanneer het voorkomt, en hopelijk is het probleem dan verholpen. thnx
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 16:52
ILUsion
ILUsion is offline
Openmaken kan je best eens preventief toen, want als hij echt heel warm loopt is eraan werken niet echt het leukste karwei dat je je kan indenken. Stof zie je waarschijnlijk toch met hopen zitten, ofwel is het een ventilatortje dat de geest gegeven heeft (en in dat geval zit er niets anders op dan dat te (laten) vervangen of op een andere manier voor koeling te zorgen).
Oud 15-02-2009, 16:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zuig mijn laptop elke maand oid gewoon even uit met de mond van de stofzuiger met een panty er omheen. Ik haal niets uit elkaar maar gewoon even flink de roostertjes enzo uitzuigen. Komt altijd behoorlijk wat stof uit.
Oud 13-03-2009, 10:39
Elite!
Elite! is offline
Dit lijkt inderdaad op oververhitting en dat de pc hierdoor van streek is. Had mijn laptop ook een keer. Als dit het niets is kan het ook je RAM zijn, als je foutieve RAM in een pc hebt zitten veroorzaakt dit ook plotseling uitvallen, maar wel met een blauw scherm.

suc6
Reageren

Regels voor berichten