Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2009, 18:20
Verwijderd
Beste mensen,

Stel je heb een contract van 1 jaar, met daarin 160uur per maand vastgelegd.

Stel je komt niet aan die 160 uur, moet je werkgever dan toch die 160 uur uitbetalen? Of zijn er bijzondere omstandigheden waardoor ze van deze regeling kunnen afwijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2009, 18:25
Lente
Lente is offline
waarschijnlijk krijg je dan salaris op basis van die 160 uur en heb je dan te maken met + en - uren. dus werk je de ene maand minder, werk je vervolgens weer wat meer zodat je gemiddeld op die 160 uur uitkomt. is het niet gewoon fulltime werken? maar ik zou het gewoon even vragen aan je werkgever.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 19:33
Verwijderd
Ik werk fulltime 40 uur per week, 160 uur per maand. 1 jarig contract. Dit is zo'n beetje hoe ik onder contract staat.
Omdat onze opdrachtgever aan het bezuinigen is moesten zij mij en me collega's ontdoen van de werkzaamheden, en zitten wij nu niet op ons object(beveiligingspersoneel). Nu stond ik ingeroosterd voor het weekend, maar dit komt te vervallen.. Krijg ik nu deze 8 uur die ik ingeroosterd stond per dag uitbetaald?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 20:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
waarschijnlijk krijg je dan salaris op basis van die 160 uur en heb je dan te maken met + en - uren. dus werk je de ene maand minder, werk je vervolgens weer wat meer zodat je gemiddeld op die 160 uur uitkomt. is het niet gewoon fulltime werken? maar ik zou het gewoon even vragen aan je werkgever.
Zo gaat het bij ons ook ja. Hier heb je bijvoorbeeld mee te maken met parttimers die op feestdagen vrij zijn op een dag waarop ze eigenlijk moeten werken. Als je aan het eind van het jaar nog in de min staat met je uren gaat dat van je vakantie-uren af maar krijg je het dus wel uitbetaald.
Oud 08-03-2009, 10:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik werk fulltime 40 uur per week, 160 uur per maand. 1 jarig contract. Dit is zo'n beetje hoe ik onder contract staat.
Omdat onze opdrachtgever aan het bezuinigen is moesten zij mij en me collega's ontdoen van de werkzaamheden, en zitten wij nu niet op ons object(beveiligingspersoneel). Nu stond ik ingeroosterd voor het weekend, maar dit komt te vervallen.. Krijg ik nu deze 8 uur die ik ingeroosterd stond per dag uitbetaald?
Wat Daantje zegt, dus met jouw voorbeeld:

Je krijgt dan inderdaad 160 uur uitbetaald, maar staat wel op -8.
Dat betekent dat je het een andere keer moet compenseren door 8 uur meer te werken.
Maar vraag het gewoon aan je werkgever anders?
Oud 08-03-2009, 11:16
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Wat Daantje zegt, dus met jouw voorbeeld:

Je krijgt dan inderdaad 160 uur uitbetaald, maar staat wel op -8.
Dat betekent dat je het een andere keer moet compenseren door 8 uur meer te werken.
Maar vraag het gewoon aan je werkgever anders?
Ik vraag me af of dit in de beveiliging ook zo werkt. Toen ik nog onder de beveiligings CAO werkte kreeg ik inderdaad ook standaard het aantal contracturen uitbetaald + eventuele meeruren.

Als ik op een bepaalde dag minder werkte dan 8 uur, dan hoefde ik dat niet perse in te halen. Per periode kreeg je gewoon de 'eindafrekening', en begon daarna weer op nul. Er was in ieder geval nooit de verplichting om uren in te halen.

In het geval van de TS lijkt me dat ook best lastig, want bij een 40-uren contract uren inhalen is dus overwerk. Ik denk dat TS gewoon zijn 160 uur basissalaris betaald krijgt, maar niet de toeslagen + reiskostenvergoeding die hij gekregen zou hebben als hij daadwerkelijk dit weekend zou gaan werken. Maar, ik zou het inderaad ook even navragen bij je werkgever.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 17:24
Verwijderd
Ja ik ga het inderdaad even navragen, en klopt we hebben ook reiskostenvergoeding en toeslagen e.d. maar dat komt denk ik te vervallen ja.
Bestaat er zowieso de kans dat ze mij ontslaan als ze bijvoorbeeld geen andere functie voor me weten te vinden? Ik ben sinds 1 september in dienst en heb een jaarcontract. Het is nu 6 maanden later, dus sta nog officieel 6 maanden onder contract. Of is me werkgever verplicht zich aan deze contract te houden?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 19:20
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
In principe is je werkgever verplicht je ook nog voor de resterende 6 maanden in dienst te hebben. Je kan alleen ontslagen worden bij 'zwaarwegend bedrijfsbelang' (bijvoorbeeld als het bedrijf anders failliet zou gaan) of wangedrag van jezelf.

Als het goed is krijg je uiterlijk 1 loonperiode voor het aflopen van je tijdelijke contract te horen of het verlengd wordt of niet (en als je dat niet krijgt, gewoon even naar vragen).

Ik weet niet waar je in de beveiliging werkt, maar ik zou me als ik jou was niet zo heel druk maken over je baan. Er staan momenteel volgens mij nog zeer veel vacatures open binnen de beveiliging, en ik denk ook niet dat dat er erg veel minder gaan worden. Dus je zou vrij snel ander werk moeten kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 19:57
Verwijderd
Citaat:
In principe is je werkgever verplicht je ook nog voor de resterende 6 maanden in dienst te hebben. Je kan alleen ontslagen worden bij 'zwaarwegend bedrijfsbelang' (bijvoorbeeld als het bedrijf anders failliet zou gaan) of wangedrag van jezelf.

Als het goed is krijg je uiterlijk 1 loonperiode voor het aflopen van je tijdelijke contract te horen of het verlengd wordt of niet (en als je dat niet krijgt, gewoon even naar vragen).

Ik weet niet waar je in de beveiliging werkt, maar ik zou me als ik jou was niet zo heel druk maken over je baan. Er staan momenteel volgens mij nog zeer veel vacatures open binnen de beveiliging, en ik denk ook niet dat dat er erg veel minder gaan worden. Dus je zou vrij snel ander werk moeten kunnen vinden.
Daar hou ik me inderdaad wel aan vast ja, ik ga ook niet stilzitten en hou alle opties open. Ik heb al rondgekeken en wat rondgebeld, en er is idd veel open in deze branche. Dank je voor de info.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten