Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je krijgt dan inderdaad 160 uur uitbetaald, maar staat wel op -8. Dat betekent dat je het een andere keer moet compenseren door 8 uur meer te werken. Maar vraag het gewoon aan je werkgever anders?
||
![]() |
Citaat:
Als ik op een bepaalde dag minder werkte dan 8 uur, dan hoefde ik dat niet perse in te halen. Per periode kreeg je gewoon de 'eindafrekening', en begon daarna weer op nul. Er was in ieder geval nooit de verplichting om uren in te halen. In het geval van de TS lijkt me dat ook best lastig, want bij een 40-uren contract uren inhalen is dus overwerk. Ik denk dat TS gewoon zijn 160 uur basissalaris betaald krijgt, maar niet de toeslagen + reiskostenvergoeding die hij gekregen zou hebben als hij daadwerkelijk dit weekend zou gaan werken. Maar, ik zou het inderaad ook even navragen bij je werkgever. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja ik ga het inderdaad even navragen, en klopt we hebben ook reiskostenvergoeding en toeslagen e.d. maar dat komt denk ik te vervallen ja.
Bestaat er zowieso de kans dat ze mij ontslaan als ze bijvoorbeeld geen andere functie voor me weten te vinden? Ik ben sinds 1 september in dienst en heb een jaarcontract. Het is nu 6 maanden later, dus sta nog officieel 6 maanden onder contract. Of is me werkgever verplicht zich aan deze contract te houden? |
![]() |
|
![]() |
In principe is je werkgever verplicht je ook nog voor de resterende 6 maanden in dienst te hebben. Je kan alleen ontslagen worden bij 'zwaarwegend bedrijfsbelang' (bijvoorbeeld als het bedrijf anders failliet zou gaan) of wangedrag van jezelf.
Als het goed is krijg je uiterlijk 1 loonperiode voor het aflopen van je tijdelijke contract te horen of het verlengd wordt of niet (en als je dat niet krijgt, gewoon even naar vragen). Ik weet niet waar je in de beveiliging werkt, maar ik zou me als ik jou was niet zo heel druk maken over je baan. Er staan momenteel volgens mij nog zeer veel vacatures open binnen de beveiliging, en ik denk ook niet dat dat er erg veel minder gaan worden. Dus je zou vrij snel ander werk moeten kunnen vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
minumum loon en uren contract student-288 | 3 | 01-02-2011 10:00 | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Albert Heijn Topic (Deel2) ikbenschipper1 | 500 | 16-01-2007 13:24 | |
Werk, Geld & Recht |
10-40 uren contract: verplicht 5 dagen werken? drukknoopje | 2 | 12-12-2006 21:08 | |
Werk, Geld & Recht |
Vragen over loon/ontslag nemen Ramble On | 11 | 03-11-2006 11:20 | |
Werk, Geld & Recht |
vraagjes over ontslag recht miekmuis | 23 | 21-06-2004 17:07 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 |