Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2009, 18:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
In Groot-Britannie, althans:

Pupils asked to see bombers' point of view

Teaching pack says students should understand terror attacks from bombers' perspective

Pupils are being asked to put themselves inside the minds of the 7/7 bombers to understand the motives of terrorists.

A government-endorsed teaching pack suggests secondary schools ask pupils to do a presentation on the 7 July London terror attacks from the bombers' perspective.

The attacks, in 2005, killed 52 of the capital's commuters and injured 700 others.

The pack, called Things Do Change, was developed in West Yorkshire, home to three of the 7/7 bombers: Siddique Khan, Shezad Tanweer and Hasib Hussain.

Its author, Sail Suleman, told the Times Educational Supplement that schools should not shy away from asking pupils to think about what turns people into extremists.

She said: "Radicals, extremists and fundamentalists come in all different forms. Is it right? Is it wrong? Is it justified? Was it pressure from individuals they were hanging out with? Hopefully, we'll encourage pupils to stay away from those individuals."

The department for children, schools and families (DCSF) recommends the pack to teachers as part of its online guidance on how schools can help tackle extremism.

The pack is designed for use by 11- to 19-year-olds in their classes on multicultural Britain and emphasises the similarities between communities, rather than their differences.

Among those who have used it are madrassas and mosques in West Yorkshire, schools in Birmingham, Sandwell and Lancashire and police forces in London Thames Valley and Greater Manchester.

But Don Rowe, head of curriculum development at the Citizenship Foundation, said some teachers might find it difficult to ask their pupils to put themselves into the minds of extremists.

He said: "It's quite a complicated, ambitious question to ask. I certainly wouldn't expect anyone who wasn't confident in this area to barge in with this sort of material.

"Many form tutors are asked to address some of these issues without proper training. But you need additional information about different forms of Islam, for example. Otherwise, there's a danger that all Muslims will be bunched together."

The pack also suggests teachers ask pupils to imagine what effect 7/7 might have had on British Muslims, non-Muslim Asians, and the rest of the population.
http://www.guardian.co.uk/education/...-teaching-pack

Is dit wel de juiste aanpak? Wordt er mee bereikt wat ze denken te bereiken of denk je dat het juist ze aanspoort om zich zo radicaal te gaan gedragen? Als jij leraar was, hoe zou jij dit onderwerp aanpakken/bespreken?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2009, 23:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Op veruit de meeste elf- tot negentienjarige Britten zal dit geen negatieve invloed hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 09:14
Verwijderd
ach wat is radicaal? Ik denk dat het niet echt erg is om ook de terrorist te begrijpen. Misschien kun je juist radicalisering dan eerder herkennen en eerder er iets tegen doen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 21:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, en dan zeker raar kijken als die kinderen opeens lucifers bij hun schoenen houden zeker?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 11:10
Verwijderd
De groep (potentiële) terroristen is zo klein dat dit weinig invloed gaat hebben. Beter besteden ze die tijd aan het uitleggen wat het verschil is tussen they're, their en there.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 13:30
ganralph
ganralph is offline
heel goed dat ze kinderen leren dat er meerdere standpunten in de wereld zijn. ik denk niet dat je er één kind een terrorist mee maakt. het begrijpen van het standpunt van je "tegenstander" zorgt er eerder voor dat er minder "terroristjes" opstaan. rationeel begrip (zelfs voor irrationele standpunten) is namelijk heel wat anders dan sympathie. misschien krijgen we dan ooit een generatie die begrijpt dat het zinvoller is om de voedingsbodem voor haat aan te pakken en daarmee aanslagen te voorkomen dan blind terug te schieten ná een aanslag.

persoonlijk denk ik dat ik het alleen niet met een echte gebeurtenis als 7/7 had gedaan.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 14:36
ganralph
ganralph is offline
om op die laatste terug te komen: ik zou eerder een fictieve gebeurtenis met fictieve partijen bespreken. anders loop je geheid vast in discussies over islam en dergelijke en gaan emoties een te grote rol spelen.
daarnaast heb je kans dat ouders op hun achterste poten gaan staan ivm deze emoties.

een gesprek in de klas over hoe het is als je in de schoenen stond van beide partijen in een oorlog oid lijkt me geen slechte les.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 16:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Bombers' school pack withdrawn

The educational pack aimed to tackle the issues of extremism and violence
The government has apologised for causing offence as it withdrew a school pack asking pupils to think about the 7 July attacks from the bombers' view.

The new teaching pack, launched by Calderdale Council in West Yorkshire, had been recommended by ministers as a way of addressing controversial issues.

One module suggests students could prepare a presentation on the 7/7 bombings from the bombers' perspective.

The government has admitted the pack was "misguided and inappropriate".

The resource, called "Things Do Change", looks at life in multicultural Britain and the issues of extremism and terrorism.

'Good citizen'

The first module examines all faiths and the "golden rule" of treating others equally.

A later module focuses specifically on the 7 July bombings and the impact on different communities in Britain.

It also suggests pupils could look at the attacks, which were carried out by four men with West Yorkshire links, from the perspective of Muslims in Britain, non-Muslim Asians in Britain and other Britons in general.

Author Sail Khan Suleman had earlier said it asks: "Is religion the problem or the solution?"

He added: "What the pack will do is create an environment whereby discussions surrounding forms of extremism can take place; people will understand what it is to become a good citizen."

But a spokesman for the Department for Children, Schools and Families, said: "While the resource in no way looks to justify or excuse the terrible events of 7/7, and is designed to educate against violent extremism, we appreciate that it may not be appropriate for use in schools.

"It's important young people discuss these difficult and controversial issues in a controlled environment but, in this case, ministers apologise for any offence caused."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...re/7901312.stm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 15:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat is het probleem? Welke negatieve invloed?

Ik moest ooit een keer een presentatie houden over bioterrorisme en dat deed ik alsof ik een verkoper was die de osamas van deze wereld moest overtuigen om de pestbacterie te nemen. Nou de school was te klein, maar verder dan 'dat is toch niet normaal' kwamen ze niet bij hun uitleg, ik zie het probleem echt niet.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Wat is het probleem? Welke negatieve invloed?

Ik moest ooit een keer een presentatie houden over bioterrorisme en dat deed ik alsof ik een verkoper was die de osamas van deze wereld moest overtuigen om de pestbacterie te nemen. Nou de school was te klein, maar verder dan 'dat is toch niet normaal' kwamen ze niet bij hun uitleg, ik zie het probleem echt niet.
Ik ook niet, maar ik ben het met Kazet eens dat het simpelweg geen zoden aan de dijk zet.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 11:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik ook niet, maar ik ben het met Kazet eens dat het simpelweg geen zoden aan de dijk zet.
Nee maar asbakken kleien ook niet en dat heb ik vaak genoeg moeten doen op school Of zou dat dan toch de reden zijn dat ik rook?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 11:42
Verwijderd
Ik weet het wel zeker. Is het misschien niet zo dat je een mok moest maken of een pennenbak en onderbewust al dusdanig geïndoctrineerd was door Big Tabacco dat je er stiekem zonder dat je het wist een asbak van maakte
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 21:30
router
router is offline
Kan me er best iets bij voorstellen.

Als ik zelf Palestijn was, zou ik waarschijnlijk ook bij Hamas zitten, of een andere terreur-groep.

De manier waarop Israel de Palestijnen behandelt is onvergeeflijk. Geen normaal mens voelt zich er niet door geraakt.

Hoe zou jij je voelen als er naast je huis opeens een muur van 8 meter hoog gebouwd wordt, of een lang prikkeldraadhek, omdat anderen terreuraanslagen hebben gepleegd?

Hoe zou jij je voelen als telkens wanneer je door een joodse wijk in Israel loopt, je voelt hoe mensen naar je kijken en een beetje bang zijn als ze je met een zware rugzak zien lopen? Als mensen huiverig kijken als ze je Arabisch horen spreken?

Er zal pas vrede komen wanneer Israelis het leven van een Palestijn begrijpen, en omgekeerd. Misschien zouden de we rollen eens een weekje om moeten draaien. Daarna is er binnen een dag of twee een eeuwigdurend vredesakkoord. Een beetje wederzijds begrip en het wederzijds vergeven van de begane misdaden is alles dat nodig is voor echte vrede.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.