Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2008, 19:57
quickstar
quickstar is offline
Ik wil na mijn vmbo opleiding verder met de luchtvaartdienstverlening ik wil het op de The Stewardess Academy gaan doen maar ik weet niet of ik er op kan ik ben 16 en weet niet of je met 16 jaar wordt toegelaten dus mijn vraag is weet iemand dit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2008, 20:07
Ieke
Ieke is offline
Dit hoort niet op dit subforum, dit gaat over beleidsdingen van scholieren.com Forum ik zal het voor je verplaatsen naar het juiste subforum.

BZ ---> Studiekeuze
Oud 18-11-2008, 20:23
JBX
JBX is offline
www.thestewardessacademy.nl al gecheckt?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 11:47
Nyawa
Mail de opleiding zou ik zeggen; dan weet je het echt zeker. Ik lees op de website alleen een maximumleeftijd, dus het lijkt me dat je wel toegelaten wordt. Er staat wel iets over dat je ervaring moet hebben in de dienstverlening; ik weet niet wat voor werkervaring (hoeft niet betaald, kan ook vrijwilligerswerk zijn natuurlijk) je al hebt? Dat is wel een eis waarbij je een nadeel van je leeftijd zou kunnen hebben, omdat je natuurlijk minder ervaring op hebt kunnen doen; je bent immers jonger.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 12:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Er staat wel iets over dat je ervaring moet hebben in de dienstverlening
(..)
Dat is wel een eis
Het is geen eis en het moet niet.
Er staat enkel dat het wenselijk is. Dus net zoiets als een pré: het geeft je wel verhoogde kans, maar is geen strikte vereiste.

Het lijkt mij overigens heel apart als een 16-jarige zo'n verantwoordelijke baan mag krijgen. Ze stellen enorm strenge eisen wat betreft in aanraking zijn geweest met justitie (eenmaal HALT en je komt er niet in) en dan zou wel iemand die voor de wet nog niet volwassen is, worden toegelaten?

Zou kunnen hoor, maar dan vind ik het dus raar van die academy
Oud 15-02-2009, 13:04
petravanwissel
petravanwissel is offline
Citaat:
Het lijkt mij overigens heel apart als een 16-jarige zo'n verantwoordelijke baan mag krijgen. Ze stellen enorm strenge eisen wat betreft in aanraking zijn geweest met justitie (eenmaal HALT en je komt er niet in) en dan zou wel iemand die voor de wet nog niet volwassen is, worden toegelaten?
\

Maar je bent toch nog niet klaar met de opleiding? Tegen de tijd dat je klaar bent en aan het werk gaat ben je al weer ouder. En over die "in aanraking met justitie zijn geweest": met de huidige strenge eisen op vliegtuigen na die Twin Tower crash (9-11, weet je wel?) zul je nooit een baan vinden als je al eens opgepakt bent of zo, dus daarom zullen ze die regel wel hebben.

mzzl

Petra
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 09:05
Balance
Balance is offline
De opleiding duurt een jaar, dus dan ben je nog steeds maar 17.
Overigens was er gister in Radar een groot stuk over deze school. Het blijkt één grote oplichterspraktijk te zijn die je duizenden euro's afhandig maakt.
Oud 17-02-2009, 10:34
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Overigens was er gister in Radar een groot stuk over deze school. Het blijkt één grote oplichterspraktijk te zijn die je duizenden euro's afhandig maakt.
Wilde ik ook net zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 10:34
Dith
Dith is offline
Wat Balance zegt; Nooit mee in zee gaan want het is nep.
Als je stewardess wil worden moet dat via een maatschappij (is mij verteld), dus ga eens informatie inwinnen bij bv. KLM.
Oud 17-02-2009, 14:25
brands
brands is offline
http://www.trosradar.nl/index.php?id...g&itemUid=1348

Ik zou dit filmpje een bekijken. Dit was gister (maandag 16-02-2009) op tv!
Oud 18-02-2009, 21:38
Anna17J
Anna17J is offline
Stewardessen in Nederland worden intern opgeleidt door een vliegmaatschappij zoals de KLM. Ik raad je aan daar dan ook te informeren over de mogelijkheden voor jou! Deze academy is - zoals anderen ook al zeiden - niet betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 03:33
Verwijderd
Ik denk dat je niet wordt toegelaten omdat je 16 bent (je bent dan niet betalingsplichting en Kantelberg kan je zakken dan niet legen )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 08:33
petravanwissel
Citaat:
Stewardessen in Nederland worden intern opgeleidt door een vliegmaatschappij zoals de KLM. Ik raad je aan daar dan ook te informeren over de mogelijkheden voor jou! Deze academy is - zoals anderen ook al zeiden - niet betrouwbaar.
Weet je hoeveel mensen er elk jaar bij de KLM aankloppen om Stewardess te worden? Volgens mij is dat meidendroom nr. 1! Daar zit een gigantische selectieprocedure aan vast. Een diploma van The Stewardess Academy biedt je dan een betere uitgangspositie. Dat heb ik zelf tenminste zo ervaren. Zo'n interne opleiding is overigens altijd noodzakelijk omdat elke airline z'n eigen regeltjes heeft enzo, dus daar kom je niet onderuit.

Volgens mij verwachten veel mensen wonderen van The Stewardess Academy! Dat als je klaar bent je door een achterdeurtje bij KLM binnengeloodst wordt of zo. Als een student op een universitaire studie klaar is dan moet deze toch ook gewoon gaan solliceren? Hij heeft alleen een betere uitganspositie vanwege zijn studie

grtz
Petra
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 08:34
petravanwissel
Citaat:
Ik denk dat je niet wordt toegelaten omdat je 16 bent (je bent dan niet betalingsplichting en Kantelberg kan je zakken dan niet legen )
Voor mij was het collegegeld het 100% waard, dat je dat maar weet..

Petra
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 22:17
Balance
Balance is offline
Heb je je daar speciaal voor aangemeld?

Anyway, kijk even dat filmpje van Tros Radar en reageer daar dan op. Het klinkt toch wel erg triest allemaal hoe die Kantelberg te werk gaat. Ik bedoel: een lening aanraden bij een intakegesprek..
En uiteindelijk geef jij zelf ook aan dat je dan nog niet voldoende opgeleid bent tot stewardess, je moet dan alsnog de selectieprocedure doorlopen, waar je volgens jou een betere uitgangspositie hebt. (terwijl de verschillende maatschappijen de academy niet eens kennen, dus hoeveel meerwaarde is de academy voor je uitgangspositie, maar dat terzijde..)
Is dat echt die duizenden euro's waard, dat 'beetje extra kans'? Wekt een school die 'stewardess academy' heet, maar géén opleiding tot stewardess biedt, geen valse verwachtingen?

En ik vind het niet vergelijkbaar met iemand die na het afstuderen nog moet solliciteren. Na de stewardess academy ben je namelijk nog niks. Je moet dan juist nog gaan beginnen aan je opleiding!
Reageren

Regels voor berichten