Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2009, 20:31
brood en water
brood en water is offline
Hallo allmaal,

Ik ben bijna klaar met mijn MBO opleiding (administrateur), maar ik weet niet wat ik hierna wil gaan doen. Misschien kan iemand mij helpen of op ideeën brengen. Ik zat te denken aan de opleiding wijsbegeerte/filosofie maar om dat te doen heb ik een HBO-diploma nodig. Wat sluit hierop aan op HBO niveau? (waarschijnlijk heel weinig of niks)

Volgens de studiekeuzetests ben ik meer een onderzoekend en artistiek type persoon. (klopt wel voor een grote deel) Mijn hobbies zijn piano spelen, sport (o.a. breakdance, basketbal), lezen soms, dingen onderzoeken wat me interesseerd ...

Toegepaste psychologie (1-jarig) leek me wel interessant. Verder heb ik echt geen idee meer. Kan iemand mij helpen of tips geven plzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2009, 18:51
blablatje
blablatje is offline
Je hebt op zich alleen een HBO-propedeuse nodig, dus een diploma van het 1e jaar.
Kijk eens op www.kiesjestudie.nl, daar kun je alle HBO-opleidingen in Nederland vinden.
Er is inderdaad niet iets wat echt goed aansluit op wijsbegeerte, omdat HBO je opleidt tot een beroep en 'filsoof' niet echt een bestaand beroep is. Wat misschien wel goed bij jouw interesses aansluit is 'culturele en maatschappelijke vorming', 'communicatie', 'creatieve therapie', 'lerarenopleiding maatschappijleer' of inderdaad 'toegepaste psychologie'.
Op zich maakt het niet zo veel uit wat je doet, want er zijn geen toelatingseisen voor wijsbegeerte (behalve dan een vwo diploma of hbo-propedeuse, natuurlijk). Het gaat er vooral om dat het iets is waarvan jij denkt dat je gemotiveerd gaat zijn om alle eerstejaarsvakken te halen.
Bedenk wel dat je na de studie wijsbegeerte dus nog niet veel verder bent op de banenmarkt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 19:58
brood en water
brood en water is offline
Citaat:
Bedenk wel dat je na de studie wijsbegeerte dus nog niet veel verder bent op de banenmarkt.
Daar ben ik me van bewust, maar dit is het enige dat mij interesseerd op dit moment. Ik zou ernaast nog een andere studie kunnen kiezen toch?

Zijn hier mensen aanwezig die wijsbegeerte studeren? Zo ja, wat kunnen jullie me erover vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten