Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2009, 16:55
KingKong
KingKong is offline
He.

Ik heb een probleempje waar ik al een hele lang tijd meezit, misschien al 2 jaar ofzo, ik heb er alleen nooit over gepraat, waarom weet ik eigenlijk niet.
Ik maak me nogal vaak druk, vooral over dingen van, kan ik het nog wel gezellig houden nu het eenmaal gezellig is, wordt het net zo leuk als de vorige keer, klinkt allemaal best wel nutteloos want als je je gewoon niet druk maakt dan wordt het ook wel gezellig, maar dat druk maken komt gewoon vanzelf en het gaat ook niet weg, waardoor ik me weer rot voel.
Hoe kan ik van dat druk maken/onzekerheden afkomen, of zijn er misschien tips hoe ik er niet aan kan denken of hoe ik er anders tegenaan kan kijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2009, 17:02
fractuur
fractuur is offline
Misschien moet jij je niet in je eentje verantwoordelijk voelen voor zaken. Op je verjaardag ok, maar als je met een stel vrienden wat aan het drinken bent hangt de stemming niet van jou af. En dan valt het een keer stil/gaat je tentamen een keertje niet zoals je had gehoopt/reageert iemand anders dan je had gedacht, fouten maken is menselijk en niemand zal je zoiets kwalijk nemen.

Heb je zelf enige idee waar het vandaan zou kunnen komen trouwens?
Oud 02-04-2009, 19:34
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Misschien moet jij je niet in je eentje verantwoordelijk voelen voor zaken. Op je verjaardag ok, maar als je met een stel vrienden wat aan het drinken bent hangt de stemming niet van jou af. En dan valt het een keer stil/gaat je tentamen een keertje niet zoals je had gehoopt/reageert iemand anders dan je had gedacht, fouten maken is menselijk en niemand zal je zoiets kwalijk nemen.

Heb je zelf enige idee waar het vandaan zou kunnen komen trouwens?
Ja nou het begon ooit dat ik hoorde dat veel mensen humor als een van de aantrekkelijkste dingen bij een man vinden, nou heb ik wel humor, maar toch ging ik me hier druk om maken, omdat ik dacht, ja ik heb misschien geen humor, nou hier ben ik helemaal vanaf gekomen en ik weet van mezelf wel dat ik humor heb.

Ik denk dat deze andere 'drukonderwerpen' zijn gekomen doordat ik een meisje leuk vind, en ik denk dat pubertijd ook wel meespeelt sinds ik bijna 15 ben. Zo heb ik ook vaak als ik met dat ene meisje meefiets dat ik me bedenk, is het wel zo leuk als de vorige keer? Wordt het niet herhalend, gaat zij me niet saai vinden? En weet ik wat.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 08:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Denk wel dat het aan je leeftijd ligt dan Maar wat fractuur zegt, kun je wel proberen in gedachte te houden, want eigenlijk is het inderdaad nergens voor nodig, al is het best logisch dat je onzeker wordt als je met een meisje bent dat je leuk vindt.
Oud 05-04-2009, 01:12
KingKong
KingKong is offline
Ja dat leek mij dus ook al, het zal wel aan al die omstandigheden liggen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten