Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bedankt al voor de reacties! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begrijp dat je enkel frans 1 dus nog moet? Omda tje nu in 6VWO zit? Kan je geen regeling treffen met je school? Ik snap dat het lastig om dit te doen als je al erg lang geenf rans hebt gehad, maar misschien is er een mouw aan te passen. Gewoon hoppa morgen (of na de vakantie) direct met je school praten)
Verder snap ik niet dat je hier nu pas over nadenkt, aangezien je blijkbaar in de zesde zit?! Maar praten met je school, eventueel vragen of je niet een prachtig werkstuk mag maken waarbij je franse bronnen gebruik (lange leve google translate o.i.d) want frans1 is toch alleen maar lezen.. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ontopic begrijp ik niet hoe je een toets kunt krijgen zonder eerst les te krijgen. Is het geen optie om naar de school te stappen en te wijzen op dat probleem? Wellicht kunnen ze een leraar charteren om je buiten de gewone uren om de nodige lessen te geven. Dat, plus zelf aardig oefenen met Franse teksten moet het prima te redden maken als het om Frans 1 gaat. Het 1 vak van zowel Duits als Frans stelt helemaal niets voor.
||
![]() |
Citaat:
![]() klopt wel dat ik er een beetje laat mee begin, hoopte dat het hele gebeuren beetje zou overwaaien... beetje naief ![]() maar ik kan het misschien nog wel eens proberen om te vragen voor zo'n prachtige opdracht, het zou wel heel erg hard zijn als ze me geen 5.5 ofzo zouden gunnen op mijn lijst want als ik geen cijfer heb mag ik niet eens meedoen met het examen en zijn deze twee jaar vwo compleet voor niets geweest aangezien na dit jaar de nieuwe fase begint en zitten blijven niet eens mogelijk is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik moest frans en duits al afsluiten in 5 vwo duits heb ik afgesloten, (lang leve dicht aan de duitse grens wonen ![]() helaas is die franse grens een stukje te ver.... |
![]() |
||
Citaat:
Een vwo diploma is een vwo diploma. Niet een 'alles op vwo niveau, behalve de vakken die ik lastig vind' diploma. Natuurlijk zijn er heus wel uitzonderingen te bedenken, maar ik vind dit geval niet echt uitzonderingswaardig. Frans duikt niet zomaar in het laatste half jaar vwo op; ze kon het voorzien én ze kon er iets aan doen, namelijk: zelfstudie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien ligt het aan mij .. maar.. heb je ook Duits1 gehad/afgesloten?
In de fase waarin je nu zit, moet je namelijk Frans1 en Duits1 hebben gehad voor een vwo-diploma. Verder vind ik het erg raar, dat je vrijstelling voor dat vak wilt krijgen. Dat mag en kan niet. Alleen mensen met medische redenen (dyslectie bijv) krijgen dat. Als jij van 5 havo naar het vwo gaat, kom je in 5 vwo. Dan krijg je frans en duits op de meeste scholen. En zijn er ook SE toetsen. Waarom heb je die niet gehad/gemaakt? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar ik vind het niet erg redelijk om van iemand te verlangen die al op het vmbo (alleen in de 2de klas 1 blok) geen frans kreeg en op het havo niet, in de 5de van het vwo te laten beginnen zonder begeleiding met 3vwo frans ![]() ![]() ![]() bedankt voor de reacties! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
jah duits1 heb k ook gehad + afgesloten SE toetsen? ![]() maar waarom mag en kan dat dan niet? de school mag blijkbaar wel zelf helemaal bepalen WAT ze gaan toetsen en op welke manier.. k snap niet waarom er dan niet een uitzondering mogelijk is om er gewoon vrijstelling voor te geven, ik doe er toch niet eens examen in.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerst was er een mogelijkheid, dat je het vak volgde, maar dan alsnog vrijstelling kreeg... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar om ontopic te reageren, het is wel handig om eens prive-steunlessen te regelen. Dan kun je in no-time op niveau komen. Verder, als je een 4 haalt heb je toch nog geen probleem? Je mag immers 2 onvoldoendes hebben zolang ze niet allebei in je profiel zitten en 1 van die onvoldoendes niet lager is dan een 5 en de ander niet lager dan een 4. Je kunt dus nog steeds slagen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() bedankt voor t compliment, en ik begrijp t ook heel goed. maar aangezien die uitzondering wel wordt gemaakt voor mensen met dyslectie, en ik zeg niet dat het niet erg is als je dat hebt, en dat is ook erg vervelend! maar ik dacht ik kan het altijd vragen.. ik heb morgen een frans proefwerk, wordt denk k echt een drama. elke dag in de vakantie geleerd ong 20 uur voor 1 proefwerk ![]() groetjes! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En je zou niet de lul zijn, je hoeft alleen maar een jaar over te doen als het niet lukt. Ik hoor wel hier en daar geluiden dat doubleren of zakken helemaal niet die hel is die er soms van wordt gemaakt.
||
![]() |
Citaat:
![]() i.i.g. als k het niet haal moet ik wel van school af.. en dan is dat voor mij nog niet zo HEUL erg aangezien ik me vmbo en havo diploma al in the pocket heb, maar de rest van me klasgenoten dus nog niet. mja k hoop gewoon op t beste, over ong 3 weken zullen alle cijfers moeten worden ingeleverd en het is dus de vraag.. wat zal er op me eindlijst staan voor frans ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |