Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2009, 17:31
crazycat
crazycat is offline
gister een beetje erg veel gezope, daarna nog geneukt met een meid maar nu ga ik echt dood van de hoofdpijn, terwijl het al iets meer is dan 12 uur sins ik begon met zuipe, en was rnd 3 uur gestopt met drinken, is dit gewoon een kater of iets anders want ik voel eme cht beroerd, geneens zin om te ete ofzo

hoe kom ik hier snel van af, keb al een paar asperines ingenome maar werkt niet
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 19:17
Hulk
Hulk is offline
tsja gewoon het standaard praatje:
-Veel vitamine C
-Veel water
-Cola schijnt ook te helpen (koolzuur tegen zwakke maag) en cafeďne tegen hoofdpijn (wel veel water drinken want cafeďne werkt ook vochtafdrijvend.)
-Ibuprofen werkt beter tegen hoofdpijn
Oud 08-02-2009, 21:24
blablatje
blablatje is offline
Cola helpt tegen diarree, maar maakt maagpijn hoogstens erger. Een kater komt vooral door uitdroging dus je moet gewoon veel water drinken en daarbij zorgen dat je ook wat zout binnenkrijgt (bekertje bouillon ofzo).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 22:39
Verwijderd
Veel drinken (water of thee dus, geen drank) en stevig eten helpt bij mij het beste.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 22:56
wallflower
wallflower is offline
Het is wel goed dat je erbij vermeld dat je nog hebt geneukt met een meid, dat maakt de situatie en de oplossing natuurlijk totaal anders.
Oud 09-02-2009, 07:26
crazycat
crazycat is offline
heb denk ik me hoofd ergens gestote want heb nogsteeds pijn, ach word leuk vandaag op school
ik ga wel vaker onderuit als ik dronke ben
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 07:58
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Het is wel goed dat je erbij vermeld dat je nog hebt geneukt met een meid, dat maakt de situatie en de oplossing natuurlijk totaal anders.
En hij gaat ook nog eens 'wel vaker onderuit'. Nou, weten we in ieder geval dat we met een stoere jongen te maken hebben.

@TS: Als je je hoofd hebt gestoten/echt hard bent gevallen en je blijft er (een paar dagen) last van hebben kun je misschien beter even langs de dokter gaan. Als je dronken bent lijkt pijn vaak wel mee te vallen en heb je soms het idee dat het allemaal niet zo ernstig is, later kan dan blijken dat je bijv. toch een lichte hersenschudding hebt oid.
Oud 09-02-2009, 09:32
Mobius
Mobius is offline
Je hoort niet te zuipen als je 16 bent.
Oud 09-02-2009, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Je hoort niet te zuipen als je 16 bent.
En verder gebakken eieren en van die extrandrankjes helpen .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 10:06
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
En verder gebakken eieren en van die extrandrankjes helpen .
Neuh, gewoon uitzitten. Dan doet ie het niet weer. Niet zuipen als je niet eens kán zuipen.
Oud 09-02-2009, 10:32
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Oud 09-02-2009, 15:46
Verwijderd
veel water drinken en een grote ronde buiten gaan fietsen in de frisse lucht is voor mij de beste remedie
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:17
coopergirl
coopergirl is offline
Je kunt niet het proces versnellen om de alcohol te laten afbreken in je lever. Je lever heeft gewoon 1 a 1,5 uur per standaardglas nodig. Voldoende vocht binnenkrijgen is wel raadzaam, omdat alcohol vocht uit je lichaam (lees: ook hersenen) onttrekt. Kater ontstaat doordat er vocht uit je hersenen wordt onttrokken.

PS, wat is de toegevoegde waarde om te schrijven dat je iemand 'geneukt hebt'? Heeft geen enkele relevantie mbt de kater?
Oud 09-02-2009, 18:59
Thommos
Thommos is offline
misschien dattie in ouwe fabeltjes gelooft en denkt dattie een zware kater heeft gekregen door dattie extra lichaamsvocht bij zijn vrouwtje eruit heeft lopen pompen

nee, verder idd het standaardpraatje: veel water drinken, géén koffie of cola (laatste heeft lage pH, krijg je alleen maar extra zure maag van). Rennies tegen maagzuur kan helpen. Hoofdpijn verhelpen met water, vitamine C. En daarnaast, ik weet niet wat je gezopen hebt, maar het scheelt idd als je minder drinkt.

En zoals coopergirl al zei, het proces kun je niet versnellen. Tenzij jij ergens alcoholdehydrogenase en aceetaldehydedehydrogenase vandaan weet te toveren .... Het enige wat je kunt doen, is minder drinken als je het niet aankunt, of stevig/vet eten VOOR je gaat drinken. Erna kan misschien ook wel, maar bedenk je dat vetten afgebroken worden tot vetZUREN, en het laatste wat je kunt gebruiken bij n kater is elke troep die je darmen nog zuurder maakt dan ze al zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 21:05
remy476
remy476 is offline
Als je geneukt hebt moet je nog meer oppassen. Daarom vermeld TS dit. Want dan ben je nog meer vocht kwijt.
Oud 09-02-2009, 22:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
tsja gewoon het standaard praatje:
-Veel vitamine C
-Veel water
-Cola schijnt ook te helpen (koolzuur tegen zwakke maag) en cafeďne tegen hoofdpijn (wel veel water drinken want cafeďne werkt ook vochtafdrijvend.)
-Ibuprofen werkt beter tegen hoofdpijn
Brufen is niet raadzaam als je nog alcohol in je lichaam hebt... Vormt een behoorlijke aanslag op je maag/ lever. Met name maagpijn kan er uit voortvloeien.

Edit... Wat betreft cafeďne versus vocht onttrekken:
Citaat:
Ook het idee dat bijvoorbeeld het drinken van koffie geen vocht toevoegt aan het lichaam, omdat cafeďne water uit ons lichaam onttrekt, is niet juist. Het vocht dat in de koffie zit, kan gewoon worden meegeteld. Het vocht dat cafeďne aan het lichaam onttrekt, staat namelijk niet in verhouding tot het water dat aanwezig is in de koffie.
http://www.trosradar.nl/index.php?id...91;backPid]=85

Ligt aan dosering: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang38/17/08b.php

Laatst gewijzigd op 09-02-2009 om 22:58.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 11:48
KiMZz
KiMZz is offline
Ook al heb je geen zin om te eten als je een kater hebt: 2 gebakken eieren op witbrood eten (véél zout erover) en veel water erbij doet t (bij mij iig) altijd goed.
Volgende keer als je dronken thuiskomt: drink 2 glazen water en neem 2 aspirines (ook al heb je geen hoofdpijn o.i.d.) dan is je kater de volgende dag veel minder.
En als je gaat zuipen drink dan voldoende water of frisdrank. Ik drink meestel 2-3 glazen alcohol en dan weer een glas fris, dan weer wat alcohol enz. Word je minder snel dronken en heb je meer vocht binnen.
Oud 10-02-2009, 12:51
Verwijderd
oja, en natuurlijk, héél erg rustig aan doen. Na een nacht van 20.00 tot 7.00 met, weet ik veel, een stuk of 15 bier ben ik véél minder brak dan wanneer ik na m'n werk in een uurtje 6 flesjes drink
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Je kunt niet het proces versnellen om de alcohol te laten afbreken in je lever. Je lever heeft gewoon 1 a 1,5 uur per standaardglas nodig. Voldoende vocht binnenkrijgen is wel raadzaam, omdat alcohol vocht uit je lichaam (lees: ook hersenen) onttrekt. Kater ontstaat doordat er vocht uit je hersenen wordt onttrokken.
En je maag voelt kut omdat je maagwandslijmvlies oplost.

Citaat:
PS, wat is de toegevoegde waarde om te schrijven dat je iemand 'geneukt hebt'? Heeft geen enkele relevantie mbt de kater?
Het verbaast me dat hij er geen drugs bij probeerde te verkopen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 18:08
crazycat
crazycat is offline
nee dacht miss kon het een of andere soa zijn ofzo, het is nu over maarja, wel vet kut dit, voelde me van zondag tot mandag avond gebroken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 20:29
flyaway
flyaway is offline
Juist geen aspirines gebruiken, je lichaam gebruikt stoffen om de alcohol af te breken die het ook gebruikt om aspirine af te breken. De voorraad stoffen is eindig, het zal het katerproces dus langer in stand houden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 03:09
Verwijderd
Gewoon weer een paar biertjes nemen. De eerste paar zijn smerig, maar daarna gaat het wel weer.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 15:49
Thommos
Thommos is offline
Ehm nee, dat is juist het slechtste wat je kunt doen. Extra alcohol zorgt alleen maar voor meer irritatie van je maag/darmslijmvlies wat leidt tot extra maagklachten, en het zorgt er ook nog eens voor dat er nóg meer vocht onttrokken wordt aan je lichaam.

Aspirine en alcohol worden op verschillende manieren afgebroken door de lever, met verschillende stoffen. Qua metabolisme zitten ze elkaar niet veel in de weg. Het enige nadeel van aspirine is dat het ook voor irritatie van maagslijmvlies kan zorgen. Verder heeft het wel een symptomatische werking, je hoofdpijn wordt er wel minder van. Daarnaast voel je je 9 van de 10 keer ook klote, omdat je nachtrust verre van optimaal is, hoeveel uur je ook slaapt.

Daarnaast is het ook wel verstandig producten te eten met veel glucose erin. Veel van de glucose wordt in je lichaam niet tijdig omgezet in glycogeen (opslag voor langere termijn) en verdwijnt met de urine, omdat het niet meer opgenomen wordt in de nieren. Vandaar dat je vaak ook honger hebt en je je ook heel energieloos kunt voelen na veel alcohol. Daardoor heb je ook het gevoel dat je als n vaatdoek niks anders kunt dan op bed te liggen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 17:08
Miekje*
Miekje* is offline
Koffie en water drinken. En slapen.
Oud 11-02-2009, 18:03
blablatje
blablatje is offline
De meeste mensen bedoelen als ze "aspirines" zeggen eigenlijk paracetamol. Paracetamol en alcohol is echt een ontzettend slechte combinatie. Als je graag je lever naar de knoppen wil helpen moet je dat nemen.
Daarbij werkt paracetamol maar een uurtje of zes ŕ acht, dus als je voor het slapen gaan paracetamol neemt helpt dat echt niet tegen de hoofdpijn van de volgende dag. Voor "echte" aspirine geldt dat overigens ook.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 20:05
Brakman
Brakman is offline
Oh. ik wou dat ik de TS was.

En nu serieus: Hamburgers! vet is goed voor de maag e.d.

Bij mij werkt het 70% van de tijd altijd, de andere 30% wordt ik echt heel erg misselijk.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 02:28
Verwijderd
Optimel is mij katermiddel.

Maar aangezien je daarna hebt geneukt met een meid moet je denk ik ook een vitamini c pil slikken. Ja, slikken zei ik.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Neuh, gewoon uitzitten. Dan doet ie het niet weer. Niet zuipen als je niet eens kán zuipen.
Ben jij nooit een avond flink te ver gegaan dan?
Oud 14-02-2009, 11:08
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ben jij nooit een avond flink te ver gegaan dan?
Ver, ja. Té ver, nee.
Oud 14-02-2009, 12:02
Bertje B.
Bertje B. is offline
- Van te voren goed eten (als het maar goed vult, dus bijv. broodje bal)
- Vlak voor het slapen gaan 1 beker water
- In de ochtend banaantje en een beker fanta nemen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 17:11
Hulk
Hulk is offline
maak daar maar een liter water van
Oud 17-02-2009, 17:51
Verwijderd
volgens mij is het algemeen bekend dat er eigenlijk weinig helpt tegen een kater!
Heel jammer.. maar drink dan niet zo veel.. Of na je drankje een glas water ofzo..

Nu gewoon zoals heirboven vermeld water drinken.. en gewoon lekekr op bed hangen enzo.. meer heeft toch geen zin!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 10:26
Verwijderd
ik denk dat het een soa is die je hebt opgelopen door het neuken met die meid, aangezien je dat er bij hebt gezet heeft het er vast iets mee te maken!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 18:58
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Ik drink graag breezers en neuk 12 jarige meisjes
Een banaantje met yoghurt helpt altijd, en 3 uur drinken en dan al opgeven
Oud 19-02-2009, 21:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Koffie en water drinken. En slapen.
Cafeine werkt juist averechts. Dus je kunt beter geen koffie of cola drinken. Het remt de aanmaak van ADH (anti diuretic hormone). In lekentaal betekent dat dat je gewoon vaker naar de wc moet en je hebt al een vocht inbalans.

Beter is om het op puur water te houden, of misschien thee.
Oud 22-02-2009, 21:09
Verwijderd
koffie en alcohol zijn vochtafdrijvend. gevolg: koppijn.
water drinken is het enige wat helpt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 20:42
Kev!
Kev! is offline
Gewoon doorzuipen, dat helpt het best.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 19:14
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
gister een beetje erg veel gezope, daarna nog geneukt met een meid maar nu ga ik echt dood van de hoofdpijn, terwijl het al iets meer is dan 12 uur sins ik begon met zuipe, en was rnd 3 uur gestopt met drinken, is dit gewoon een kater of iets anders want ik voel eme cht beroerd, geneens zin om te ete ofzo

hoe kom ik hier snel van af, keb al een paar asperines ingenome maar werkt niet
18:31 - 12 uur = 06.31 begonnen volgens tekst maar 3,5 uur daarvoor gestopt met drinken?
Oud 13-03-2009, 21:07
Nero
Nero is offline
Citaat:
gister een beetje erg veel gezope, daarna nog geneukt met een meid maar nu ga ik echt dood van de hoofdpijn, terwijl het al iets meer is dan 12 uur sins ik begon met zuipe, en was rnd 3 uur gestopt met drinken

Stoer!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten