Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
nou wij kunnen kiezen uit Informatica, Biologie, Wiskunde D en NLT als profielkeuzevak
ik weet vrijwel zeker dat ik niet de economische kant op ga, en anders haal ik het wel in na de middelbare school. En bij NLT zit ook wel een beetje sterrenkunde had ik een keer op de site gelezen (http://betavak-nlt.nl) |
![]() |
|
![]() |
NLT lijkt mij juist heel handig voor sterrenkunde... Beetje algemeen-bèta-achtig, je hoeft er niet al te hard voor te werken (en dat is wel prettig, het is een 2e extra vak). Als het je na een jaar of zo niet bevalt kun je het alsnog laten vallen, alhoewel dat niet je uitgangspunt moet zijn bij het kiezen ervan.
Volgens mij zijn er zelfs NLT-modules over sterrenkunde, maar dat kan ook ANW zijn... Een paar vrienden van me doen NLT als profielkeuzevak in N&G en die vinden het heel leuk. Je moet er relatief veel praktische opdrachten voor maken, en iets minder pta's. Bovendien kent NLT geen Centraal Examen. Ik denk in ieder geval dat je voor sterrenkunde niet zo heel veel aan informatica, al weet ik dat niet zeker. Laatst gewijzigd op 21-03-2009 om 18:27. Reden: rare zin even veranderd |
![]() |
|
![]() |
Ik heb NLT modules getest als praktische opdracht, en het is niet zo'n bijzonder vak. Ik zou het zelf niet kiezen, je hoeft er inderdaad niet veel voor te leren en over sterrenkunde leer je geloof ik net zoveel als bij ANW. En inderdaad: erkend is het (nog) niet bij veel studies/universiteiten. Ik denk ook dat wiskunde D beter is, maar dat kost zeker wél tijd/werk. Maar ik zou NLT..mja.. niet snel kiezen. Vraag anders eens aan docenten wat er zoal behandeld zal worden? En laat je niet afschepen, vraag desnoods of je een boek/module mag zien.
|
![]() |
|
Ik zou zeker voor BIO gaan. Geloof me, in drie jaar kan er echt veel veranderen. Ik wilde ook de economische kant op maar heb nu een keimoeilijke overstap gemaakt naar de NT/NG-kant. Dus kies BIO, is echt een boeiend vak, voor mij dan. Als je 't zelf niet boeiend vindt is het inderdaad echt een blok aan je been
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik zou overigens ook voor wiskunde D gaan, ik heb het zelf nu en ik vind het prachtig. Je moet echter wel oppassen, als je niet van wiskunde houdt moet je het NIET kiezen. Met wiskunde B erbij heb je in de 4de 6 uur wiskunde en in de 5de zelfs meer (tenminste bij ons op school). En daarnaast is het van dusdanig niveau dat je het goed bij moet houden, want als je 20 sommen achterloopt heb je een probleem. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Profielkeuze ( C&M of N&G ) Jessie463 | 1 | 10-06-2015 07:12 | |
Studeren |
Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!! MRxSMITH | 76 | 30-12-2009 16:25 | |