Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2009, 11:29
EvanH
EvanH is offline
Hee,
ik zit nu in mn examenjaar(6 vwo) en wil na mn examens 6 maanden op reis! Ik zou graag de theateropleiding willen doen in het jaar erna. Ik vroeg me af of iemand goede ervaringen heeft met een theater-vervolgopleiding in Nederland en/of belgië? Ik heb aan de meeste opleidingen al een mail gestuurd om te vragen of ik dit jaar al auditie kan doen voor het schooljaar 2010-2011, dit kan(volgens mij) alleen maar bij Tilburg, is deze school goed?
Ciao
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2009, 12:28
Verwijderd
De audities op de theateropleidingen zijn nu allemaal bezig, dus als je dit jaar al auditie wil doen, ben je bij de meeste te laat. Ik studeer dit jaar af in Tilburg en weet dat ze daar inderdaad nog de mogelijkheid bieden om later in het jaar nog in te schrijven voor audities en je kunt dan zelfs in juli nog auditeren.
Maar als je toch pas na volgend jaar wil gaan studeren, kun je beter ook pas volgend jaar audities doen. Wel op tijd zijn dan met inschrijven (voor je reis dus), want anders grijp je weer mis. En je moet inschrijfformulieren aanvragen/downloaden, niet gewoon een mailtje naar ze sturen. Zo werkt het niet.

En over Tilburg; ik studeer er dus dit jaar af en ik vind het zeker een goede opleiding, maar ik weet niet of het is wat je zoekt. Het is geen acteursopleiding. Je krijgt er wel veel spellessen enzo, maar uiteindelijk word je opgeleid tot docerend theatermaker, meer de docenten/regisseurs-kant op dus.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 18:33
Verwijderd
Het leuke aan dit soort topics is altijd dat je dan een heel verhaal voor ze typt en ze vervolgens niets meer van zich laten horen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 02:27
zmorganaz
zmorganaz is offline
Hej,

Ik ben in Tilburg (fontyn) geweest vorig jaar om te vragen of ik daar eventueel auditie kon doen voor het jaar 2009-2010 omdat ik 12 maanden (nu) op uitwisseling zit in Zweden. Maar dit ging niet. Misschien omdat ik van België ben en in Nederland auditie doe en dit dan anders is... Maar in alle geval mijn auditie zou niet geldig zijn.
Misschien is het nu anders...
Als je op het einde van het jaar auditie wilt doen (juni-july-augustus en zelfs september) moet je de scholen in België opzoeken. Daar kan je dus auditie doen nadat je op reis bent geweest. Dit zijn dan wel meer drama scholen. Maar ik zou dan wel al je 'voorbereidingsmateriaal' meeneemen op je reis, dus nu al uitzoeken welke monoloog je wil doen, welke vrije presentatie je wilt doen enzovoort...
Nja,... that's it...

Inge
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 07:23
Verwijderd
Het is niet nu anders...
Raar dat ze dat tegen jou gezegd hebben, want ik ken genoeg mensen die hier auditie hebben gedaan en pas een jaar later de opleiding kwamen doen. Als je bent aangenomen, blijft dat altijd een jaar geldig.
Weet je zeker dat je niet bij muziektheater ofzo bent geweest?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 09:44
zmorganaz
zmorganaz is offline
Een jaar geldig misschien wel... Maar geen 2 jaar ... Ik zou opnieuw audities moeten doen... Ik ben er geweest op de infodag.
Ja in fontys de school waar ze u opleiden als drama/docent.
Oud 19-03-2009, 15:18
Verwijderd
Ja, klopt. En 2 jaar kan inderdaad niet.
Ik dacht dat je auditie ging doen voor 1 jaar...? Vorig jaar auditie doen, voor volgend jaar? Dat kan hoor. Een jaartje wachten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 14:09
zmorganaz
zmorganaz is offline
Ik zweer het ik heb dat zo aangevraagd!!!
Nja anyway, het is nu toch te laat
Ik moet het dus nu doen in july en augustus
Reageren

Regels voor berichten