Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar goed je hele betoog hangt aan elkaar van fouten. Het is immers geen goede maar een slechte zaak. Je zegt praktische hbotitels maar je bedoelt praktisch nutteloze hbotitels. Verder leuk geprobeerd natuurlijk.
|
Bachelor is inderdaad foutief, de eigenlijke titel voor een afgestudeerde HBO is m.i.:
ing. Maargoed, nogal tiswah, niet.
|
Ligt aan de school, op het moment worden er allerlei vage bachelortitels uitgedeeld. ing. komt blijkbaar ook nog voor. Geeft alleen maar onduidelijkheid. Om over HBO-masters nog maar te zwijgen.
BASc wordt overigens hier en daar al gebruikt.
|
Misschien zal dit onzin zijn want ik hou me er nauwelijks mee bezig (HBO en MBO Maroff zijn gelijkwaardig) en de Master zit aan de TU delft.
Maar is een bachelor niet eigenlijk gewoon iemand die zijn master nog niet heeft maar wel aan de voorwaarde tot het behalen daarvan voldoet? Zoals ik nog niet officieel "officier" ben na het behalen van mijn diploma en certificaten tot ik ook mijn vaaruren en monsterboekje heb.
||
Citaat:
Er zijn wel een paar officieel erkende HBO-masters maar het zijn er maar heel weinig. Kijk maar eens op wikipedia En voor een WO master moet je een schakeltraject doen als je van een andere studie of van het HBO komt. En met een bachelor is het ook mogelijk om aan het werk te gaan. Dus ik vind je stelling een beetje kort door de bocht. Het geldt eigenlijk alleen maar voor doorstroommasters op universiteiten.
|||
Citaat:
en waarom is dat van belang? Citaat:
je voldoet aan de voorwaarden om je master te kunnen halen als je wilt. dat lijkt me wat werk betreft namelijk het belangrijkste niet?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat dit heel erg veel toevoegt eigenlijk. Alleen als het overal, ook in het buitenland, hetzelfde wordt toegepast heeft het nut maar anders niet echt. En dan nog kun je wel een titel hebben, maar je zult toch ook altijd nog je diploma moeten laten zien, op een titel alleen zal het je niet lukken.
|
![]() |
|||
Citaat:
Nouja, wat kitten zegt dus. Citaat:
@kazet, dat gaat die commissie dus toetsen.
|||
Citaat:
Citaat:
als je daar niet aan voldoet mag je bachelortitel niet dragen ben je snel uitgepraat ![]()
|
![]() |
Helpt het voor gelijkwaardigheid van titels voor het buitenland? Zolang uni's, hbo's en zusterinstellingen in het buitenland het op een akkoordje gooien en er geen gelijkwaardig onderwijs is niet.
Helpt het veel onduidelijkheid en vage titels te voorkomen, alsmede de eeuwige discussie met werkgevers en de universiteiten te voorkomen? Ja, en daarom voor.
|
Verwijderd
|
Ik vind het deels wel een goed inititief. Zo kunnen HBO'ers idd makkelijker ervaring opdoen in het buitenland.
Aan de andere kant denk ik dat HBO'ers hierdoor misschien minder snel zullen doorstromen naar een universitaire opleiding, omdat ze wellicht denken dat ze toch al een titel hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, uiteindelijk zal het er van afhangen in hoeverre zo'n diploma erkend wordt. Regelt Plasterk niet minstens erkenning in de EU, dan is de maatregel nutteloos. Ook erkenning daarbuiten zou geen kwaad kunnen.
|
het zal allemaal wel. denk niet dat het voor veel 'uitholling' voor de unis zal zorgen. aangezien een bsc sowieso al praktisch waardeloos is tegenwoordig, wie gaat er nou niet door voor de master?
voor de rest, titels zijn uberhaupt al weinig waard aangezien ze internationaal verschillen. het ligt meer aan aan welke uni (of land) je hebt gestudeerd denk ik een bachelor hier is bijvoorbeeld 3 jaar terwijl die in canada 4 jaar is. leuk hoor, heb je een bsc en wil je master in canada gaan doen mag je eerst nog een jaartje inhalen. wat is dan nog het nut van die titel?
||
![]() |
Citaat:
Wat mij betreft is het gelijk stellen van onderwijs Europa een eerste stap omdat dat sowieso al genoeg moeite gaat kosten en Europa een mooi voorbeeld in de wereld zou kunnen zijn, zowel met onderwijs als als kenniseconomie. De EC heeft het al langer in het onderwijsprogramma staan. Er moet nog véél gebeuren, maar met de snelle internationalisering van het onderwijs hoop ik dat dat plan een keer in een stroomversnelling komt.
|
|