Wat is nu eigenlijk het verschil tussen druivensap en niet-alcoholische wijn? Dat is iets wat ik me al een tijdlang afvraag, en waar ik het antwoord maar niet op kan vinden.
Bij druivensap zijn de druiven uitgeperst en gezeefd.
Bij alcoholvrije wijn zijn de druiven uitgeperst, gezeefd, gefermenteerd en daarna verhit zodat de alcohol eruit verdampt.
Alcoholvrije wijn smaakt desondanks meer naar druivensap dan naar wijn.
Alcoholvrije appelcider! Dat is echt heel erg lekker.
De (biologische) alcoholvrije wijn die we op mijn werk verkopen is ook prima te doen. Mag ook wel, want die is vrij prijzig (€ 3,75)
Als kind kregen we bij een vriendin soms Amé, en in mijn herinnering was het dan net alsof wij ook wijn dronken. Het zat ook in een best mooie fles. Maar aangezien dat 10 jaar geleden is weet ik niet meer hoe het smaakt. Het bestaat in ieder geval wel nog.
Als kind kregen we bij een vriendin soms Amé, en in mijn herinnering was het dan net alsof wij ook wijn dronken. Het zat ook in een best mooie fles. Maar aangezien dat 10 jaar geleden is weet ik niet meer hoe het smaakt. Het bestaat in ieder geval wel nog.
Amé is wel lekker inderdaad ja! Ik vind het alleen eerder frisdrank dan een wijn-vervanger, het is best wel zoet.