Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: heb jij je telefoon verzekerd?
ja 11 15.28%
nee 61 84.72%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2009, 15:01
Verwijderd
ik vroeg me dit namelijk af, heel veel mensen doen dat blijkbaar niet omdat het geld kost, maar wat als ie t opeens niet meer doet, zit je met je te dure toestel en giga kosten voor het maken, dus vandaar de vraag: heb jij jouw telefoon verzekerd en waarom wel of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2009, 15:15
Vinniebar
Vinniebar is offline
nee, want abbo
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 15:22
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Ik wel Heb ook een abonnement. Een abonnement geeft je volgens mij niet per definitie voordelen als je telefoon stuk is?

Mijn telefoon is voor alles verzekerd en dat kost me E. 4,44 voor een heel jaar. Daarbij krijg ik dan een leentoestel en komen ze mijn toestel thuis ophalen als hij stuk is. Vind het niet duur ofzo en een mooiere oplossing dan een nieuwe telefoon moeten halen
Oud 17-03-2009, 16:03
KiMZz
KiMZz is offline
Ja
Oud 17-03-2009, 18:16
Wammus
Wammus is offline
Een abonnement geeft je inderdaad niet meer garantie dan de aankoop van een los toestel. Ik ben voorzichtig op mijn spullen en sluit daarom geen verzekering af die ik toch niet ga gebruiken. Mocht m'n toestel toch stuk gaan en dit valt niet onder de garantie heb ik nog een oude liggen die nog prima werkt. Dat ik dan te veel betaal voor m'n abonnement kan me vrij weinig schelen.
Oud 17-03-2009, 21:01
Verwijderd
Ja, want hoezeer ik ook een prima toestel heb, ik moet er 2 jaar mee doen en de garantie is maar voor 1 jaar. Nu weet ik ook wel, dat als je heel moeilijk gaat lopen doen, er wel een oplossing te vinden is, maar die moeite heb ik er niet voor over. Dus vandaar verzekering. En ik doe niet moeilijk. Als er ook maar iets is wat me niet bevalt, dan laat ik de verzekering opdraaien.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 21:14
PV
PV is offline
nee, ik ben er vrij zuinig op, als ie kapot gaat heeft ie nog wel garantie geloof ik en anders koop ik wel een nieuwe... 't is geen toestel van 300 euro ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 23:07
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Valt onder mijn buitendedeur verzekering..
Oud 18-03-2009, 00:50
Vice
Vice is offline
Nee, daar vind ik mijn mobiel te goedkoop voor.
Oud 18-03-2009, 10:23
Jear
Jear is offline
Citaat:
Ik wel Heb ook een abonnement. Een abonnement geeft je volgens mij niet per definitie voordelen als je telefoon stuk is?

Mijn telefoon is voor alles verzekerd en dat kost me E. 4,44 voor een heel jaar. Daarbij krijg ik dan een leentoestel en komen ze mijn toestel thuis ophalen als hij stuk is. Vind het niet duur ofzo en een mooiere oplossing dan een nieuwe telefoon moeten halen
Waar heb je die verzekering afgesloten? Ik heb nu een verzekering via mijn provider zelf en dat is iets van 4,44 per maand, niet per jaar .
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 15:08
Wammus
Wammus is offline
Ik heb het topic even verplaatst naar Werk, Geld & Recht. Het gaat immers over verzekeringen en niet over de telefoons zelf.
Oud 18-03-2009, 16:31
Verwijderd
ok maar ik heb m dus wel verzekerd want ik heb al vaker gehad dat t ding opeens geen zin meer had en dan zat ik met de gebakken peren, en dan heb je een abo van 2 jaar en geen telefoon
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 16:34
Verwijderd
Nee, ik heb 'm niet verzekerd. Je betaalt alleen maar meer en de kans dat je die verzekering ooit nodig zal hebben is verwaarloosbaar. Daarnaast keert de verzekering ook vaak zat niet uit, zoals bijv. als je telefoon in de trein gejat wordt. Nou ja, vrij waardeloze verzekering dan en ik heb ook geen zin om te verdiepen in de verzekeringen daarvoor.
Als m'n telefoon kapot gaat of gejat wordt ofzo dan koop ik wel een nieuwe of ik gebruik een oude telefoon die ik nog heb liggen. Bovendien sluit ik uitsluitend 1 jarige abonnementen af, dus na 1 jaar zou ik een nieuwe telefoon kunnen kiezen, mocht dat nodig zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 08:23
ganralph
ganralph is offline
nee, want ik hou van goedkope telefoons zonder hippe klepjes en schuifdingen die alleen maar kapot gaan.

in geval van nood heb ik nog wel een oud toestel of leef ik een paar dagen zonder foon (het kan )
daarnaast heb ik ook een abo, dus ik betaal sowieso niet voor mijn toestel en ieder jaar groeit mijn stapel reservetelefoons

een telefoon is een gebruiksvoorwerp, en dingen die je gebruikt gaan ooit kapot (en daarom betaal ik echt geen 300,-). ik heb mijn pannenset toch ook niet bijverzekerd, hoewel die duurder is dan mijn telefoon.
Oud 19-03-2009, 09:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb er nooit over nagedacht dat mensen hun telefoon verzekeren, wat maf. Nee, die van mij is niet verzekerd, als hij kapot gaat, koop ik wel een nieuwe, ik hoef toch niet zo'n dure. En ik heb ook geen abonnement, dus dat scheelt ook.
Oud 19-03-2009, 14:21
Adore
Adore is offline
Ik snap niet zoveel van het nut van verzekeren van je telefoon. De manier waarop ik mijn telefoon kapot zou kunnen laten gaan is door 'm te laten vallen, maar dan keert de verzekering niets uit. Als de telefoon er binnen een korte tijd mee stopt buiten mijn schuld om, is aan te merken dat een telefoon langer mee hoort te gaan.

Mijn telefoon is niet verzekerd, dus. Zeker omdat het geen dure telefoon is geweest en ik heb een prepaid kaart. Gaat 'ie kapot dan heb ik een in reserve en ik koop wel een andere.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 15:14
Verwijderd
ik had *toen die tijd* nog best een dure telefoon, maar ben er zuinig op..dus..nee hoeft niet
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 18:54
Jear
Jear is offline
Citaat:
Nee, ik heb 'm niet verzekerd. Je betaalt alleen maar meer en de kans dat je die verzekering ooit nodig zal hebben is verwaarloosbaar. Daarnaast keert de verzekering ook vaak zat niet uit, zoals bijv. als je telefoon in de trein gejat wordt. Nou ja, vrij waardeloze verzekering dan en ik heb ook geen zin om te verdiepen in de verzekeringen daarvoor.
Als m'n telefoon kapot gaat of gejat wordt ofzo dan koop ik wel een nieuwe of ik gebruik een oude telefoon die ik nog heb liggen. Bovendien sluit ik uitsluitend 1 jarige abonnementen af, dus na 1 jaar zou ik een nieuwe telefoon kunnen kiezen, mocht dat nodig zijn.
Er zijn telefoon verzekeringen die diefstal wel dekken hoor. Wel slim als je een van de laatste smartphones hebt die tegenwoordig echt 500-700 euro kosten.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Er zijn telefoon verzekeringen die diefstal wel dekken hoor. Wel slim als je een van de laatste smartphones hebt die tegenwoordig echt 500-700 euro kosten.
Ja, maar lang niet overal wordt dat dan gedekt. Ik ben nog geen verzekering tegengekomen die diefstal in het OV dekt bijvoorbeeld.
Heb ik, maar ik vond het niet de moeite waard om te verzekeren. Je betaalt uiteindelijk je telefoon 4x voor de behoorlijk kleine kans dat ie gejat zou worden en dat is het me echt niet waard.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 14:10
remy476
remy476 is offline
nee
Oud 20-03-2009, 18:35
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Ik snap niet zoveel van het nut van verzekeren van je telefoon. De manier waarop ik mijn telefoon kapot zou kunnen laten gaan is door 'm te laten vallen, maar dan keert de verzekering niets uit. Als de telefoon er binnen een korte tijd mee stopt buiten mijn schuld om, is aan te merken dat een telefoon langer mee hoort te gaan.

Mijn telefoon is niet verzekerd, dus. Zeker omdat het geen dure telefoon is geweest en ik heb een prepaid kaart. Gaat 'ie kapot dan heb ik een in reserve en ik koop wel een andere.
Juist als je je telefoon laat vallen dekt de verzekering dat. Je verzekert je telefoon tegen je eigen stomme fouten! Val/stoot en waterschade valt vrijwel altijd onder de verzekering, maar iig nooit onder garantie.
Oud 20-03-2009, 20:41
Verwijderd
Nee, dat lijkt mij volstrekt overbodig als je geen telefoon hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 22:10
Ieke
Ieke is offline
Nee. Ze hadden het me eerst wel aangesmeert bij de vorige, maar toen ik het nog eens ging uitrekenen thuis bleek ik zoveel te betalen in die 2 jr dat ik daarvan rustig een nieuwe zou kunnen kopen voor dat geld. Toen heb ik het dus ontbonden.
Sowieso, als je het risico wel kan dragen kan je dat beter doen. Uiteindelijk ben je snel beter af door die ene keer dat je er problemen mee hebt het zelf te betalen en dan niet jaar in jaar uit premie loopt te betalen.
Oud 20-03-2009, 23:02
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Citaat:
Waar heb je die verzekering afgesloten? Ik heb nu een verzekering via mijn provider zelf en dat is iets van 4,44 per maand, niet per jaar .
Beetje laat, maar mijn telefoons koop ik altijd via Typhone.nl. Volgens mij heet het Direct Care ofzo. Ik zal er morgen even naar kijken
Oud 21-03-2009, 13:48
T_ID
T_ID is offline
Niet verzekerd. Het kost me maar een paar tientjes als het toestel vervangen moet worden. De zegeningen van namens een bedrijf abonnementen afsluiten met meerdere telefoons.
Oud 21-03-2009, 17:51
Hulk
Hulk is offline
Deed ik eerder wel, maar kost veel te veel geld... Ik kan tegenwoordig mn oude telefoon gebruiken mocht mn huidige kapotvallen ofzo dus een supergrote ramp zou het ook niet zijn.
Oud 22-03-2009, 16:34
Missy
Missy is offline
Citaat:
Nee, daar vind ik mijn mobiel te goedkoop voor.
Oud 23-03-2009, 10:51
Adore
Adore is offline
Citaat:
Juist als je je telefoon laat vallen dekt de verzekering dat. Je verzekert je telefoon tegen je eigen stomme fouten! Val/stoot en waterschade valt vrijwel altijd onder de verzekering, maar iig nooit onder garantie.
Ok. Maar ik ben zo voorzichtig met die dingen, dat ik sinds 2001 nu aan mijn derde telefoon bezig ben. Ik vind het voor mezelf dus niet zo nodig. De vorigen heb ik weggedaan omdat ik ze na jaren zat was, maar ze vertoonden nog helemaal niks geen kuren.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 23:02
Hulk
Hulk is offline
Ik gebruik een telefoon standaard een jaar... Telkens de nieuwste en na een jaar kun je hem vaak nog wel verkopen voor 150 euro. Kun je in feite weer van het betaalde abonnementsgeld aftrekken (300 per jaar).
Oud 25-03-2009, 20:03
Verwijderd
Nee.
Ik heb een jaarabonnement, en geen onwijs duur en kwetsbaar toestel.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 12:11
MartinV
MartinV is offline
Ik heb geen verzekering voor mijn telefoon, hoewel hij wel redelijk duur is.
Volgens de wet is het ook niet nodig. Een product hoort gewoon een bepaalde tijd mee te gaan bij normaal gebruik. Gaat het dit niet, dan is de producent verplicht het te repareren of een andere oplossing te bieden.

Dit stukje gaat hier over:
Garantie

Het probleem zit hem eigenlijk alleen bij 'normaal gebruik'. Maar als je dit doet, en er gaat iets binnenin stuk terwijl de rest nog in goede staat is (je ziet geen beschadiging door laten vallen ofzo) dan lijkt het me dat je sowieso 2 jaar garantie hebt.
Oud 26-03-2009, 20:16
Methuselah
Methuselah is offline
Nee. Als ik 'n nieuwe, heel dure zou halen, dan misschien wel.
Oud 27-03-2009, 10:47
Balance
Balance is offline
Nee, ik heb een goedkoop prepaid toestelletje en koop wel een nieuwe, indien nodig.
Oud 27-03-2009, 15:11
Lilium
Lilium is offline
Nee, want ik heb een goedkoop toestel.
Oud 28-03-2009, 08:10
Miracle
Miracle is offline
Mijn toestel kost ook maar +/- 100 euro, dus dat heb ik er niet voor over.

Ik heb overigens altijd sim-only abonnementen.
Oud 28-03-2009, 10:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn telefoon was iets van 100 euro oid toen ik hem kocht. Bel prepaid en als ie stuk gaat koop ik wel een nieuwe, is goedkoper denk ik want met deze doe ik zeker al een jaar of vijf.
Oud 30-03-2009, 11:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Nee, ik koop gewoon geen dure telefoons. Huidig model met prepaid simkaart was 30 euo, waarvan 20 aan beltegoed.
Oud 30-03-2009, 20:17
Verwijderd
hm duidelijk verschil... ik heb elke keer een 2 jarig abo dus neem meestal wel dure toestellen, mijn laatste (was een 7373, toen nog redelijk nieuw) was na 2 weken kapot dus was wel blij dat ik m nog verzekerd had en ik ga een n96 halen en aangezien die nogal eh, prijzig zijn en de kans dat ie of gejat of kapot gaat toch groot is verzeker ik m liever... maar als ik ook een goedkope telefoon had zou ik het ook niet doen idd...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 04:14
This_is_it
This_is_it is offline
ja, omdat ik het teveel gezeur vind om met de gabrikant in discussie te gaan over wel of geen val- of vochtschade enzo
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 08:42
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Niet verzekerd, heb een abo van 2 jaar met een telefoon die destijds +- 400 euro waard was.
Als een verzekering 3 euro in de maand kost, spaar ik dat geld liever op en koop ik een sloeber telefoon als ie kapot gaat. Aangezien ik best zuinig op mn spullen ben, en je voor softwareproblemen etc toch wel verzekerd bent via de fabrikant maak ik me neit zo druk erom.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 09:12
Saam
Saam is offline
Citaat:
Niet verzekerd, heb een abo van 2 jaar met een telefoon die destijds +- 400 euro waard was.
Als een verzekering 3 euro in de maand kost, spaar ik dat geld liever op en koop ik een sloeber telefoon als ie kapot gaat. Aangezien ik best zuinig op mn spullen ben, en je voor softwareproblemen etc toch wel verzekerd bent via de fabrikant maak ik me neit zo druk erom.
Gelijk heb je.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 20:37
Vice
Vice is offline
Citaat:
hm duidelijk verschil... ik heb elke keer een 2 jarig abo dus neem meestal wel dure toestellen, mijn laatste (was een 7373, toen nog redelijk nieuw) was na 2 weken kapot dus was wel blij dat ik m nog verzekerd had en ik ga een n96 halen en aangezien die nogal eh, prijzig zijn en de kans dat ie of gejat of kapot gaat toch groot is verzeker ik m liever... maar als ik ook een goedkope telefoon had zou ik het ook niet doen idd...
Waarom is de kans groot dat die n96 kapot gaat? Heeft dat met het model te maken of kun je gewoon niet met telefoons overweg.
Oud 01-04-2009, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom is de kans groot dat die n96 kapot gaat? Heeft dat met het model te maken of kun je gewoon niet met telefoons overweg.
ik ben een idioot en hippe nieuwe dingen gaan meestal nogal snel kapot, en volgens mij hebben nogal veel mensen problemen met dat kreng maar t zal wel loslopen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 23:36
Nonaj
Nonaj is offline
Nee, ik heb een jaarabbo. Vaak valt het wel onder de garantie en mocht het niet zo zijn dan heb ik nog wel een reservetelefoon van mn vorige abbo waar ik nog wel een paar maandjes mee kan doen.

Bovendien hoef ik niet per se de nieuwste telefoon. Mag over 2 weken een nieuw abonnement en de telefoon die ik nu op het oog heb kost 150 euro geloof ik...dus dan kan het ook niet uit denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 10:23
BoezieW.
BoezieW. is offline
Ja, die van mij is verzekerd, en daar ben ik blij mee, want mijn LG Viewty is al eens kapot gegaan, en toen kreeg ik toch maar mooi een nieuwe.. Anders was het een erg duur grapje geworden..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 10:05
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, ik heb 'm verzekerd. 't Is een duur toestel en ik betaal liever een beetje geld per maand (zelfs als dat meer is dan ik ga gebruiken) dan dat ik op een bepaald moment opeens een paar honderd euro op moet hoesten. Heb een abo van 2 jaar dus als-ie stuk gaat heb ik ook wel een klein probleempje.
Reageren

Regels voor berichten