Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2009, 11:29
onlymii18
onlymii18 is offline
heey wie kan me helpen ik heb een debat en moet tegenargumenten voor dze stellingen hebben alvast bedankt

1 Wij vinden dat het makkelijker moet worden om kerncentrales op te zetten, want voor 2012 moet er namelijk minder uitstoot van co2 zijn. En dus zou er zeker 1 kerncentrale bij moeten komen, want het kan sowieso niet allemaal opgevangen worden door de windmolens.

2 mensen nog meer te activeren om met de fiets of openbaar vervoer naar werk of andere locaties te gaan en hun daarvoor belonen. We vinden daarom dat het openbaar vervoer goedkoper moet worden zodat wellicht meer mensen met het openbaar vervoer gegaan.

3 De zondag moet auto-vrij worden, dit willen wij realiseren door elke automobilist die de auto op zondag gebruikt een boeten van 150 euro te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2009, 11:45
Vinniebar
Vinniebar is offline
a2 + b2 is inderdaad c2
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 09:48
ILUsion
ILUsion is offline
Ik denk dat je er zelf ook wel komt als je eens tien minuten nadenkt.

Voor die kernenergie zal ik je wel een Belgische campagnesite geven over kernenergie: http://www.nuclearforum.be/nl (hier is dat de laatste maanden ook uitgebreid in de media gekomen), daar kan je al veel voors en tegens vinden.
Oud 05-04-2009, 09:55
Verwijderd
Citaat:
heey wie kan me helpen ik heb een debat en moet tegenargumenten voor dze stellingen hebben alvast bedankt

1 Wij vinden dat het makkelijker moet worden om kerncentrales op te zetten, want voor 2012 moet er namelijk minder uitstoot van co2 zijn. En dus zou er zeker 1 kerncentrale bij moeten komen, want het kan sowieso niet allemaal opgevangen worden door de windmolens.
Kernenergie ligt niet zo goed bij veel mensen he, Tjernobyl enzo.
Citaat:
2 mensen nog meer te activeren om met de fiets of openbaar vervoer naar werk of andere locaties te gaan en hun daarvoor belonen. We vinden daarom dat het openbaar vervoer goedkoper moet worden zodat wellicht meer mensen met het openbaar vervoer gegaan.
Je kan het wel goedkoper maken, maar dan nog sta ik niet graag in een propvolle bus/trein.
Citaat:
3 De zondag moet auto-vrij worden, dit willen wij realiseren door elke automobilist die de auto op zondag gebruikt een boeten van 150 euro te geven.
Nee, mensen willen naar de ikea op zondag, en daar hebben ze de auto voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 15:31
onlymii18
onlymii18 is offline
Citaat:
Ik denk dat je er zelf ook wel komt als je eens tien minuten nadenkt.

Voor die kernenergie zal ik je wel een Belgische campagnesite geven over kernenergie: http://www.nuclearforum.be/nl (hier is dat de laatste maanden ook uitgebreid in de media gekomen), daar kan je al veel voors en tegens vinden.
als ik het wist zou ik het toch niet hier zetten
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 16:21
Verwijderd
Nou, de argumenten zijn best obvious hoor, daar hoef je niet over na te denken als je eens in het jaar naar het nieuws kijkt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 12:15
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
als ik het wist zou ik het toch niet hier zetten
Of je zou lui zijn Maar goed, dat is buiten de kwestie.

Het zijn ook geen 'weet'-vragen die je hier neerzet, maar vragen waarover je gewoon eens moet nadenken. Er zijn geen tegenargumenten die sluitend zijn, dit is gewoon een oefening in proberen een probleem langs zo veel mogelijk kanten te bekijken, je mening te vormen en ook mogelijke zwakheden in je mening zien en daar op voorhand al tegen kunnen inspelen.

Ik ga helemaal akkoord met Barabas: dit is echt geen moeilijke oefening, als je de actualiteit wat bijhoudt, heb je wel een beetje voorsprong; maar zelfs zonder het nieuws te volgen (want ik volg het nieuws ook amper), kan je toch snel met wat goede dingen afkomen. Je moet niet alle tegenargumenten hebben, maar als je er geen enkel kan vinden, is er volgens mij toch iets mis hoor...
Reageren

Regels voor berichten