Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sheffield United krijgt gelijk van FA
www.voetbalonline.nl Dinsdag 23 September 2008 15:43 Een arbitragecommissie van de Engelse voetbalbond heeft Sheffield United in het gelijk gesteld in de zaak rond de Argentijn Carlos Tevez (foto). Dat heeft de club dinsdag gezegd. Tevez speelde aan het eind van het seizoen 2006/2007 een cruciale rol in de handhaving van West Ham United in de Premier League, waardoor Sheffield United uiteindelijk wel degradeerde. Later bleek dat Tevez niet gerechtigd was om te spelen. De zaak werd echter afgedaan met een recordboete van 5,5 miljoen pond (6,9 miljoen euro). Sheffield United stapte tevergeefs naar de Hoge Raad om alsnog puntenaftrek te bewerkstelligen. De club probeerde vervolgens de kosten van de degradatie, geschat op 44 tot 74 miljoen euro, te verhalen op West Ham. Met succes, volgens Sheffield-United voorzitter Kevin McCabe. ,,Beide clubs zijn op de hoogte gebracht. De arbitragecommissie heeft in ons voordeel beslist.'' McCabe wilde verder niets kwijt omdat de zaak juridisch nog niet is afgehandeld. --- West Ham verkocht al een aantal spelers omdat ze geen geld meer hebben. Zou dat hiermee te maken hebben, of komt bovenop de financiële malaise bij West Ham nog eens een boete/schadevergoeding van pakweg 60 miljoen euro? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is oud nieuws, dat nu door op sensatie beluste journalisten plots wordt gebracht als een groot risico. De schulden an sich hoeven geen probleem te zijn, probleem is het als er inkomsten wegvallen waardoor de schulden en de lopende rekeningen niet meer (af)betaald kunnen worden. Zeker voor de grote clubs lijkt dat totaal nog niet aan de orde. Voorbeeldje: de hoofdsponsor van Man Utd (AIG) staat op omvallen. Een risico voor Man Utd? Welnee, ze zijn al met nieuwe sponsors in gesprek die nog méér geld bieden dan de 25 miljoen euro die AIG jaarlijks overmaakt.
Het zijn juist de wat kleinere clubs, die geen inkomsten hebben uit de Champions League en die in het oosten (midden-oosten danwel verre oosten) niet zo populair zijn, die moeten vrezen voor de klappen. Maar zo lang de tvgelden binnen blijven stromen, is er voor de meeste clubs echt heel weinig aan de hand. Dit is pure paniekzaaierij. Voetbalclubs lenen erg veel, teveel naar mijn mening, en dat kan wel eens fout gaan, zie Leeds United een paar jaar geleden. Maar nu wordt er met de kredietcrisis een verband gelegd dat er niet ligt. Hoogstens zullen voetbalclubs wat lastiger aan nieuwe leningen komen. |
![]() |
|
Exact mijn idee. Sterker nog, ik zie authentieke voetbalclubs als Manchester, Liverpool, Real Madrid, Barca, Milan etc. als een van de meest sterke merken ter wereld. Daar zou ik eerder een ton in gooien dan welke bank dan ook op het moment. Die clubs weten zich gesteund door een feit dat geen enkele andere financiele instelling in zulke mate bezit; emotie/sentiment en loyaliteit. Die zullen nooit en te nimmer omvallen. Kijk Juventus, die kregen een klap die eigenlijk het faillissement had moeten betekenen maar die staan nu weer lekker bovenaan te ballen. Bovendien zijn het gewoon internationale reclamezuilen die altijd verzekerd zullen zijn van voldoende zakelijke steun.
|
Verwijderd
|
Hoppa, het is weer eens zo ver bij de Spurs:
Coach Ramos weg bij Tottenham Hotspur Uitgegeven: 26 oktober 2008 06:44 LONDEN - De trainer van de Britse voetbalclub Tottenham Hotspur is zaterdagavond ontslagen. Ook technisch directeur Damien Comolli moest het veld ruimen. De club heeft Harry Redknapp, trainer van de Britse club Portsmouth FC, binnengesleept als nieuwe coach. Tottenham Hotspur maakte dit voetbalseizoen de slechtste start ooit. De club behaalde in acht wedstrijden slechts twee punten, maar wonnen nog wel de League Cup in februari. De Spaanse Ramos kwam door de tegenvallende prestaties flink onder druk te staan. Ramos werkte een jaar bij de Britse club, hij coachte daarvoor bij Sevilla. Ook Marcos Alvarez en Gus Poyet, trainers van het eerste elftal, werden ontslagen. ---- Ik ben ervan overtuigd dat Ramos, net als Jol, gewoon een goede trainer is. Wat een wanbeleid daar. |
![]() |
|
Vandaag begitn de strijd om de wereldbeker. Hierin strijden de beste clubs van de verschillende continenten om de titel 'beste club van de wereld'
Het speelschema: Voorronde Donderdag 11-12, 11.45 uur: 1: Adelaide Utd (Aus) - Waitakere Utd (NZl) Kwartfinales Vrijdag 12-12, 05.45 uur: 2: Al Ahly (Sau) - Pachuca (Mex) Zaterdag 13-12, 11.30 uur: 3: Gamba Osaka (Jap) - Winnaar 1 Halve finales Woensdag 17-12, 11.30: 4: Liga de Quito (Ecu) - Winnaar 2 Donderdag 18-12, 11.30 uur: 5: Manchester Utd - Winnaar 3 3de/4de plaats Zondag 21-12, 08.30 uur: Verliezer 4 - Verliezer 5 Finale Zondag 21-12, 11.30 uur: Winnaar 4 - Winnaar 5
|
Aidelaide Utd wint de eerste wedstrijd, maar verliest in de kwartfinale van Gamba Osaka die ManU treffen. De Mexicanen verslaan de club uit Saudie Arabië en moeten tegen de winnaar van de Copa Libertadores. Zal wel weer een Europese/Zuid-Amerikaanse finale worden
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
In België blijft 't spannend, tussen RSCA en Standard.
![]() Nu Standard geen Europees meer speelt, verwacht ik dat ze terug wat beter gaan spelen in België en van RSCA zou toch ook meer verwacht mogen worden dan wat ze afgelopen weekend op de mat legden... Nu ja, wat ze de afgelopen x seizoenen op de mat legden eigenlijk. ![]()
|
Anderlecht terug leider in eerste klasse, djezes.
![]() In Frankrijk lijkt 't ook érg spannend te worden, voor 't eerst in jaaaaaren staat Lyon geen straatlengte voor op de concurrentie, l'OM en Bordeaux draaien leuk mee. ![]()
|
|