Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2009, 20:01
Bee 90
Bee 90 is offline
Kan iemand mij vertellen hoe het bevalt om in Wageningen te studeren ( hoe is het studentenleven, is het makkelijk om een kamer te krijgen, is er wel iets van sfeer, etc. )?
Ik twijfel namelijk tussen de studie culturele antropologie in Leiden, IB/IO in Groningen en Internationale Ontwikkelingsstudie in Wageningen. Leiden en Groningen ken ik vrij goed, maar van Wageningen heb ik totaal geen beeld.
En voor iemand die culturele antropologie of internationale ontwikkelingsstudies studeert, hoe bevalt de studie en waar ligt de nadruk qua onderwerpen/vakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2009, 21:28
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb culturele antropologie gedaan in Leiden, heb alleen nu even geen tijd om uitgebreid te reageren. Bovendien hebben ze het programma drastisch aangepast sinds ik het heb gedaan dus daar kan ik je niet zoveel vertellen. Wel staat het programma voor alle jaren gewoon op internet: http://www.studiegids.leidenuniv.nl/...43037203846793

Als je nog specifieke vragen hebt kun je ze natuurlijk stellen.

Laatst gewijzigd op 05-04-2009 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 22:32
Kitten
Kitten is offline
Wageningen is een kleine, gezellig stad waar je snel veel mensen zal leren kennen. Het studentenleven is misschien niet zo divers als de grotere studenten-steden, maar ik heb nog nooit een student horen klagen dat het niet divers genoeg is. De sfeer is heel gezellig en gemoedelijk, ook met de docenten. Dit ligt deels aan de schaal van de universiteit. Met de nieuwe campus is het eigenlijk steeds leuker aan het worden, omdat het de afstanden tussen docenten en studenten verkleint.

Het is in Wageningen redelijk makkelijk om aan een kamer te komen. Idealist (SSH-W) heeft een goede kwaliteit, maar er is ook voldoende privé-huur. Het is wel verstandig op tijd (6 maanden) je op te geven, omdat het niet zo makkelijk de bereizen is als andere studentensteden. Maar door de vele onderhuur is het vaak geen probleem om wat tijd te overbruggen.

Wat ik je het beste kan aanraden is om rond 5 mei een keer in Wageningen rond te kijken, ondanks de grote hoeveelheden mensen. Daarnaast is een meeloopdag een goed idee, of, als dat niet lukt, gewoon een keer een student zoeken en vragen of je een dag mee mag. Als je initiatief toont is er bij Wageningen normaal heel veel mogelijk en de docenten doen niet zo snel moeilijk.

Verder is het onderwijs, zover mij bekend, van uitstekende kwaliteit, internationaal gericht en divers. Je zal bij Internationale Ontwikkeling waarschijnlijk al tijdens je eerste jaar uitgebreid in aanraking komen met buitenlandse studenten (die het ook studeren). Daarnaast word je aangemoedigd ten minste een deel van je tijd in het buitenland te studeren (en de meeste studenten doen dit ook). Hier heeft de Universiteit over het algemeen veel contacten voor, dus dit is goed te doen.
Oud 12-04-2009, 23:56
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Misschien een overvloedige reactie maar in Utrecht heb je de Master International Development Studies ook, die je vanuit een aantal bachelors (ontwikkelingsgeografie, culturele antropolie, alegmene sociale wetenschappen) kunt volgens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten