Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2009, 19:47
Kujatochi
Kujatochi is offline
Misschien ben ik hier een beetje heel erg laat mee, maar beter laat dan nooit. Ik zit momenteel op 6vwo en mijn eerste studieplan is in duigen gevallen, doordat mijn ogen mij in de steek lieten.
Nu had ik dus geen idee wat ik moest gaan doen en ben ik gaan rondneuzen. Raar maar waar, de studies die ik kan gaan doen met mijn huidige profiel(E&M met m&o) vind ik op het moment niet zo aantrekkelijk.
Op een dag(toevallig deze) kwam ik een mooie studie tegen, technische informatica genaamd. Allemaal leuk en aardig, maar wat kom je tegen. Je hebt wiskunde B1,2 nodig, terwijl ik momenteel zit opgescheept met wiskunde a1,2. Leuk is dat... Nu is mijn interesse zodanig groot geworden dat ik eigenlijk ga proberen om echt nog die studie mogelijk te maken.
Nu is mijn vraag natuurlijk; is er een manier om toch die studie te volgen? Is er bijvoorbeeld een zomercursus(ik was 'nt denken om die studie in Eindhoven te gaan doen)? Of moet ik wiskunde b1,2 in, ik zeg maar wat, Leeuwenborgh gaan doen een jaar. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand er wat meer vanaf, heel erg bedankt!

edit: ik krijg (hopelijk) reacties dat er veel wiskunde bij om de hoek kijken en dat je echt goed moet zijn in wiskunde(ofja, bijhouden doet wonderen) om de studie een beetje dragelijk te maken. Ik weet niet of 't helpt, maar ik heb nooit moeite met wiskunde A gehad. Sta momenteel een 8. Ik ben me dus bewust van het niveau wiskunde :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2009, 20:28
Verwijderd
http://www.jbi.uu.nl/index.php?optio...ourse=WISK3410

deze? Maar dit is alleen wiskunde B1! Maar ik zou de studieadviseur van Technische Informatica aan de tuE mailen met de vraag of zij een instituut weten wat het doet, en of ze eventueel James Boswell accepteren bijvoorbeeld. En is wiskunde B1,2 verplicht of is wiskunde B1 ook geod en moet je dan op de TU nog een B2 cursus doen? Je kan wel aansluitend een B2 cursus doen lees ik op de site, maar moet je maar even uitzoeken. Is natuurlijk goedkoper als je het op de TU gewoon in 6 vrijdag-middagen mag doen en dan niet al die meetkunde hoeft en gewoon lekker alleen limieten hoeft te doen (zo was/is het aan de Universiteit Twente).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 21:12
Kujatochi
Kujatochi is offline
Wiskunde B2 is ook verplicht, maar dat van dat James Boswell wist ik helemaal niet! Bedankt voor de info ! Ik had trouwens al de receptioniste van technische informatica een mailtje gestuurd

edit: alle tips en ervaringen zijn nog welkom ^^

Laatst gewijzigd op 17-04-2009 om 15:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten