Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: Speel jij sneaky of rush je erdoorheen?
Sneaky sluip ik via de daken, om ze één voor één af te maken 22 42.31%
Met een minigun in de hand, knal ik iedereen aan de kant 30 57.69%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2009, 21:29
Verwijderd
Stel, je speelt een shooter, en je moet een basis of hoofdkwartier binnendringen. Ben jij dan zo'n speler die eerst voorzichtig de omgeving verkent en via de muren naar de zij-ingang sneaked (stealthmanier), of ben jij een speler die al knallend de hoofdingang binnen rent (rambomanier)?

Ik ben meer van de eerste soort. Sneaky MGS-stijl ligt me beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2009, 21:44
Verwijderd
Ik knal gewoon het hele zooitje aan gort. Stealth is voor mensen die niet bloeddorstig genoeg zijn .
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 21:47
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline

HIYAAAAAAATRGHHUAAAAAAAAA

Je snapt het idee
Oud 19-04-2009, 21:52
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Je snapt het idee
Ah, stealth, duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 22:19
BendeBen
BendeBen is offline
als je gaat rellen mis je vaak interessante shit zoals easter eggs of gewone gameplay opties. met stealth haal je dus meer uit het spel.

als je alleen maar beetje gaat schieten is ieder spel hetzelfde eigenlijk
Oud 20-04-2009, 06:42
Q
Q is offline

Gewoon geen geduld meer voor
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 08:19
mepsteen
mepsteen is offline
ik pak gewoon het ding met de meeste spreiding en ren op alles wat beweegd af, al vurend.

Toegegeven, niet de allerbeste methode, maar zeker wel de leukste.
Oud 20-04-2009, 09:12
Verwijderd
Citaat:
als je gaat rellen mis je vaak interessante shit zoals easter eggs of gewone gameplay opties. met stealth haal je dus meer uit het spel.

Want stealthen is niet elke keer hetzelfde??
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 11:45
Verwijderd
Eerste paar keer rush ik, als dat niet lukt, doe ik het sneaky style
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 14:11
Verwijderd
Hangt natuurlijk van het spel en de moeilijkheidsgraad af.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 15:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
Niet per sé sneaky/stealthy maar wel met enige voorzichtigheid. Ook wil ik overal heen waar je heen kunt om te kijken of er iets interessants is.

In RTS games ben ik ook altijd een ontzettende turtle, ik hou er niet van om manschappen te verliezen
Oud 20-04-2009, 17:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Stealthen is in het algemeen een vreselijk traag en frustrerende taak, zeker als het verplicht is. Ik ben het met Not for Sale eens.
Oud 20-04-2009, 20:55
Changshan
Changshan is offline
Citaat:

Precies dit. Ik ben bang de extra's die het spel uniek maken, te missen. Daarnaast hou ik ervan om rustig van de graphics te genieten terwijl ik omtrekkende bewegingen t.o.v. het target maak. ^^

Om dan soms toch nog vanuit ongedekte positie iedereen met headshots in enen onschadelijk te maken, daar niet van...

@ Bhudda: ik begin met sneaken; als dat niet opschiet/te makkelijk is, ga ik rushen.
Oud 21-04-2009, 14:21
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Niet per sé sneaky/stealthy maar wel met enige voorzichtigheid. Ook wil ik overal heen waar je heen kunt om te kijken of er iets interessants is.

In RTS games ben ik ook altijd een ontzettende turtle, ik hou er niet van om manschappen te verliezen

Meer geweld is in games altijd de beste oplossing imo. En bijvoorbeeld met Red Alert 1 bleef ik heel trouw aan de Soviettactieken van de 2e wereldoorlog/koude oorlog. Heel veel troepen opbouwen en ze dan en masse tegen de vijand aansmijten totdat iedereen dood is.
Oud 21-04-2009, 15:24
31337
31337 is offline
Ik schiet iedereen en alles kapot om mijn doel te bereiken
Oud 21-04-2009, 15:33
Verwijderd
En eastereggs/andere speciaalheden kan je ook vinden nadat je alles opgeblazen hebt .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 15:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:

Meer geweld is in games altijd de beste oplossing imo. En bijvoorbeeld met Red Alert 1 bleef ik heel trouw aan de Soviettactieken van de 2e wereldoorlog/koude oorlog. Heel veel troepen opbouwen en ze dan en masse tegen de vijand aansmijten totdat iedereen dood is.
Bij mij stond tegen het eind van het level de halve kaart vol met Tesla Coils
Oud 21-04-2009, 17:38
Changshan
Changshan is offline
^ Hehe, (sneaky) verdedigingswerken zijn ook sadistisch, misschien wel gewelddadiger dan die ramborush.
Oud 21-04-2009, 18:14
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik ben een sneaky speler
Oud 21-04-2009, 18:21
Hyronimus
Hyronimus is offline
eerst langzaam naderen, beetje belangrijke posities innemen en dan rushen
zo speel ik de_dust2 in css

grtz
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 20:14
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Bij mij stond tegen het eind van het level de halve kaart vol met Tesla Coils
Mmkay

ik had die dingen alleen bij de ingang van mijn basis staan zodat niks mij kon gaan verstoren. Gewoon eindeloze hoop dikke tanks, vliegtuigen en een infanteriesausje erbij voor de leuk en in 1x de allies zergen.
Oud 21-04-2009, 21:27
Verwijderd
Ligt aan het spel. Sommige spellen kun je niet rushen en anderen kun je niet sneaken. Als ik zelf mag kiezen, speel ik meestal rustig aan om alles te ontdekken, maar ik heb er een hekel aan om echt stealth te moeten spelen. Thief ging nog wel, maar daarna heb ik Hitman en zulke spellen geprobeerd en toen was ik het zat. Je moet dan eerst drie kwartier kijken welk rondje de poppetjes telkens maken en je bewegingen daarop precies aanpassen. Fuck it, veel te veel kutwerk dat te vaak mis gaat. Sindsdien speel ik geen stealthgames meer.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 06:29
freyk
freyk is offline
Citaat:
Ik ben meer van dit:
Oud 23-04-2009, 01:04
Verwijderd
Stealth, ik ben dan ook fan van de Thief series en pak in spellen vaak de sniper-class als die er is. Bij RTS ben ik dan weer totaal anders en speel ik zoals Mephisto al zegt, een enorme bult troepen kweken en hoppa d'r overheen walsen.
M'n pa is bij RTS echt dodelijk langzaam.. Heel bang om manschappen te verliezen en hij willen alles zo tactisch mogelijk en met zo min mogelijk verliezen halen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 07:03
Not for Sale
Not for Sale is offline
Bij Red Alert 1 kreeg je ook een score gebaseerd op je tijd en op je aantal verliezen (of kills/losses ratio misschien). Dat zie je echt nooit meer in nieuwe RTS games, echt jammer eigenlijk.

Oh en ik deed uiteindelijk natuurlijk ook wel een overmacht bouwen en walsen. Overmacht staat dan ook gelijk aan verliezen minimaliseren toch?
Er is alleen het verschil tussen zo snel mogelijk ZERG! en een goed opgebouwde overmacht door langzaam alle resources te claimen enzo
Oud 23-04-2009, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Stealth, ik ben dan ook fan van de Thief series en pak in spellen vaak de sniper-class als die er is. Bij RTS ben ik dan weer totaal anders en speel ik zoals Mephisto al zegt, een enorme bult troepen kweken en hoppa d'r overheen walsen.
M'n pa is bij RTS echt dodelijk langzaam.. Heel bang om manschappen te verliezen en hij willen alles zo tactisch mogelijk en met zo min mogelijk verliezen halen.
Dat hebben mijn broers ook ja. Dan speelden we AoM over netwerk samen tegen AI's en dan rushde ik zo snel mogelijk, achter elkaar allemaal legertjes de dood in net zo lang tot de tegenstander dan helemaal vernietigt was en dan vlak voor de victory kwam mijn broer dan altijd met een mega leger aanzetten.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 17:34
Changshan
Changshan is offline
^ Met AoM kun je vanaf het begin al met een flinke overmacht spelen, zolang je maar precies al je muisklikken op het goede moment doet. Maar is wel mooi als je zo op elkaar aansluit in een team.
Oud 23-04-2009, 20:15
๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 08:48
pietjeliedje
pietjeliedje is offline
gewoon beetje op rambo style
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 22:13
qwerty666999
qwerty666999 is offline
ik doe het meestal sneaky maar op zn tijd er lekker op los raggen doet het ook wel goed bij mij
Oud 03-05-2009, 20:57
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Als het spel een beetje evenwichtig in elkaar zit ga ik voor stealth om deze reden:
Citaat:
Deus Ex is nog steeds m'n favoriete pc game, vooral op stealth uitgespeeld.
Oud 03-05-2009, 21:40
T_ID
T_ID is offline
Voornamelijk stealth en weinig schade/verliezen. Rambo spelen alleen als het echt kan, voor een tweede keer spelen.

Maar goed, zonder nadenken rushen, en dan later verliezen, dan denk je toch altijd of het niet beter had gekund ervoor, zodat je het toch had gehaald. Met name die rush-stukjes in Half Life 2 toch een paar keer verloren op teveel schade oplopen door te weinig overzicht, en da's balen.
Oud 04-05-2009, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Voornamelijk stealth en weinig schade/verliezen. Rambo spelen alleen als het echt kan, voor een tweede keer spelen.

Maar goed, zonder nadenken rushen, en dan later verliezen, dan denk je toch altijd of het niet beter had gekund ervoor, zodat je het toch had gehaald. Met name die rush-stukjes in Half Life 2 toch een paar keer verloren op teveel schade oplopen door te weinig overzicht, en da's balen.
Ja maar 3 uur lang sneaken en dan sterven omdat je er te lang overdoet terwijl je er ook gewoon doorheen had kunnen rushen is ook niet leuk .
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ja maar 3 uur lang sneaken en dan sterven omdat je er te lang overdoet terwijl je er ook gewoon doorheen had kunnen rushen is ook niet leuk .
Dan doe je dat erna toch alsnog?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 13:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar da's alleen bij games met timers. Dergelijke neurotische gameplay is zeldzaam. Ja, Warzone 2100 had dat, maar verder.. Hoogstens dat ze bepaalde stukken in een bepaald tempo zetten door een gebeurtenis. En Halo Wars lijdt eraan, maar goed, da's gewoon slecht design.
Oud 06-05-2009, 19:25
Verwijderd
rushen en raggen, al gaat t 10x fout doe ik t de 11e keer nog steeds
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 10:26
freakinaround
freakinaround is offline
Soms rushen, soms stealthen. Ik wissel t af. Hangt er ook van af welke game.
Killzone 2 doe ik rushen. MSG stealthen, omdat je niet anders kan. COD4 verschillend.
Oud 09-05-2009, 10:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bij een game als Crysis is het onwijs tof om te experimenteren met stealth en Rambo-style

Het maakt niet uit wat, hoe en in welke volgorde je het doet, het geeft toch altijd wel mooie resultaten
Oud 09-05-2009, 10:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar als ik in een vernielzuchtige bui ben, dan maak ik ook echt alles kapot wat er ook maar kapot te maken valt.
Oud 09-05-2009, 19:59
Ghidorah
Ghidorah is offline
bij cod riffle only doe ik er gwoon er door heen rushe dat is het leukst en je hebt er het meest lol aan tenzij je meteen word neergeknalt..
dat is bij mij vaak
alleen bij halo op de xbox ben ik meestal iets voorzichtiger en raak ik iets meer
en ut is altijd verschillend
voor de rest speel ik niet egt zoveeel shooters..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 19:33
Verwijderd
Walk softly and carry a big gun.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 07:06
Q
Q is offline
Citaat:
bij cod riffle only doe ik er gwoon er door heen rushe dat is het leukst en je hebt er het meest lol aan tenzij je meteen word neergeknalt..
dat is bij mij vaak
alleen bij halo op de xbox ben ik meestal iets voorzichtiger en raak ik iets meer
en ut is altijd verschillend
voor de rest speel ik niet egt zoveeel shooters..
p.s. Gewoon is met een e en echt is met ch.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 23:00
Verwijderd
Ik ren altijd als een gek naar de tegenstanders veel springen (Sommige spellen oneindig) en kom meestal op onverwachtsemomenten achter een kist vandaag ofzo en schiet ze dan makkelijk af ook loop ik veel via muren
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 12:26
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Eerste paar keer rush ik, als dat niet lukt, doe ik het sneaky style
vaak speel ik op makkelijk en dan lekker rushen en als ik voorzichtiger aan wil doen zet ik de moeilijkheidsgraad wel hoger
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 12:55
Changshan
Changshan is offline
Of ik wil rushen hangt trouwens ook van het verhaal af. Bij een goed verhaal waarin ik me kan inleven, doet het natuurlijk aan dat verhaal af om er met veel geweld doorheen te knallen. Hoe meer je 'om je eigen leven geeft' (en soms dat van anderen), hoe meer inleving imo.
Oud 21-05-2009, 21:01
Spoonie
Spoonie is offline
http://www.youtube.com/watch?v=tQwOw9PrlT4&feature=fvsr

my style
Oud 24-05-2009, 20:17
Kitten
Kitten is offline
Ik ben meer de Sniper-style, dus een beetje tussen sneak and shoot in. Ik ruim iedereen aan de kant, maar zo veel mogelijk kills vanuit een sneak attack.
Oud 24-05-2009, 21:44
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hoe is snipen 'ertussenin' en niet gewoon 'voorzichtig'/stealthy?
Oud 24-05-2009, 23:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoe is snipen 'ertussenin' en niet gewoon 'voorzichtig'/stealthy?
Omdat het stealth gedeelte eindigt waar ontdekt zijn begint.

Hoog duh-gehalte op zich, maar sommige spelletjes bieden niet echt ruimte om te snipen. Dan is proberen ongezien te blijven en als sniper-achtig te spelen niet echt stealth spelen.

Iets als C&C Renegade had bijvoorbeeld maps die te klein zijn, en waar alle snipe plekjes bekend zijn, waardoor je je kort gezegd niet echt stealth kan zijn. De enige vraag is of er iemand op dat plekje zit, en met één schot heeft de vijand daar duidelijkheid over, en is het snipen ten einde. (geniaal trouwens om dan een hele batterij raketten op jouw sniperplekje af te zien vliegen en als een soort captain Sparrow 'slecht, slecht, slecht' denkt terwijl je als de pleuris weg moet rennen)
Oud 25-05-2009, 10:20
Verwijderd
Delta Force 1, dat was nog eens een sniper spel. Weliswaar mede door de afschuwelijke graphics omdat je dan je tegenstander niet kon spotten maar je kon uren op dezelfde plek blijven liggen en nog was het spannend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten