Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Als je inderdaad het bord niet kon zien kun je best proberen om bezwaar te maken. Voeg bij dat bezwaar ook vooral foto's toe, om je verhaal te staven. Ik vind het iig enigszins onredelijk klinken.
|
Wees een vent en dok gewoon die 90 euro.
![]() Maar goed, stond er geen bord, dan was inrijden toegestaan, en die bekeuring onterecht. Foto's maken van waar jij vandaan kwam en wat je toen zag, waarin geen bord te zien is, en bezwaar tegen maken.
|
Verwijderd
|
Hier heeft de gemeente zijn werk niet goed gedaan om het bord op een juiste manier neer te zetten of te vervangen.
maar doe eerst bezwaar maken. Stel; je krijgt geen gelijk met je bezwaar, kan je de gemeente aansprakelijk stellen en de boete op tafel leggen bij hun en het geld terug krijgen/eisen volgens mij |
![]() |
||
Citaat:
Je maakt overigens bezwaar, je kan geen bezwaar maken doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar je maakt sneller kans dat het geseponeerd wordt, want hierbij komt ook onderzoek in het spel en met dat geldbedrag wat je moet betalen is niet rendabel. haha, ach joh... komt goed |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En zelfs al was dat zo, dan is dit nog steeds niet Amerika waar je voor elke scheet een schadevergoeding kunt krijgen.
||
Verwijderd
|
[qoute]
Als je bezwaar maakt moet je dat doen met een bepaalde reden. De reden in dit geval zou zijn dat het verkeerd (niet goed) aangegeven staat, en dat TS het niet zou hebben kunnen weten. Als het bezwaar met die reden wordt afgewezen dan staat het dus wél goed aangegeven, en kan TS niet de boete bij de gemeente neerleggen. De ja, justitie zal daar naar gaan kijken. [/qoute] Ja, stel, wat zou er gebeuren als je het zal voorleggen voor de rechter en hoe zal een rechter oordelen? Volgens mij zou het best nog eens kunnen dat men zeg van, de persoon die auto bestuurde heeft gelijk, want inderdaad, dat bord zie je niet. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
het is zon godsgruwelijk onmogelijke bocht die je moet maken om die ventweg op te komen, vreemd dat je serieus dacht dat dat de bedoeling kon zijn
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Denk dat je wel een aardige kans maakt, maar ik spreek uit ervaring dat je waarschijnlijk lang op je geld moet wachten want je zal sowieso eerst moeten betalen voor je bezwaar kan maken. Dit is iig meestal zo, voor de zekerheid even lezen op de brief bij de acceptgiro.
Vervolgens gewoon een brief sturen naar de OvJ. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het was ook niet donker, en dat als reden opgeven wanneer het wel donker was geweest had niets uitgemaakt, maar wat jij beweerde dat het altijd in je nadeel is, is onzin.
||
Citaat:
||
Citaat:
Het bord daar is bedoeld om verkeer dat de andere kant op gaat te verbieden direct linksaf te slaan en op de tweebaansweg te gaan spookrijden. Op de foto is geen bord te zien dat inrijden van de parallelweg verbied.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ben benieuwd wat de TSer heeft gedaan |
![]() |
||
Citaat:
magoed ik wacht wel af tot ik 'm binnenkrijg
|
Sneller dan verwacht heb ik zowaar de beschikking al binnen.
Er stat bij omschrijving overtreding: Rijden in strijd met een geslotenverklaring (Bord C2 van het RVV 1990, eenrichtingsverkeer) Dan zal ik toch wel kans moeten hebben met een bezwaar?
|
Tenzij er eerder (voor het punt waar de foto is genomen) nog een bord dat afslaan verbied is rijden op de rechter baan naast de tramrails, en dan rechtsaf slaan de parallelweg op inderdaad wel degelijk toegestaan.
Daarvoor kunnen ze je niet bekeuren.
|
Mocht je die foto meesturen, neem dan tevens eentje van eerder op die rechter baan naast de tramrails, gericht op de richting van de weg, en over de hele lengte. Daarmee toon je gelijk aan dat er geen afsla verbod op een eerder punt geplaatst is.
||
Citaat:
Hmm goed idee. Op die weg (waar ik dus insloeg) staat op het begin wel dat het 1richting is. MAgoed, dat bord staat rechts van die weg en is een andere rijbaan en lijkt me dat ik daar niet op hoef te letten als weggebruiker.
|
een week voor het verstrijken van de termijn maar mijn bezwaarschrift gemaakt. Kan ik dit zo opsturen? niet dat daliojk op basis van een verkeerd geformuleerde zin het hele
Adres van mij Centrale verwerking Openbaar Ministerie, Unit Mulder Postbus 50000 3500 MJ Utrecht Sliedrecht, 14 oktober 2008 Betr: Bezwaarschrift tegen beschikking 19121869453 Geachte heer/mevrouw, Bij deze maak ik bezwaar tegen beschikking 19121869453, van 9 september jl. Het gaat om de overtreding: ”Rijden in strijd met een geslotenverklaring (Bord C2 van het RVV 1990, een-richtingsverkeer)”. Dit was aan de Goudsesingel, in Rotterdam. In dit gedeelte van Rotterdam ben ik niet bekend. Ik moest aan de Goudsesingel zijn dus toen ik daar gearriveerd was besloot ik direct mijn auto te parkeren zodat ik te voet kon zoeken naar het goede huisnummer. Ik koos ervoor de eerste mogelijkheid te gebruiken aan mijn rechterhand. Deze weg was, zo bleek later, een eenrichtingsweg. Echter, vanaf het gedeelte op de Goudsesingel waar ik reed (en dus afsloeg) is het niet te zien dat de weg waar ik in reed eenrichtingsverkeer was. Zoals op de bijgevoegde foto in Bijlage 1 te zien, is het bord geslotenverklaring om de paal heen gebogen en is het derhalve niet vanaf de rijrichting te zien. Toen ik enkele meters in de straat was gereden kon ik pas het bord zien, en zien dat ik er dus niet in mocht rijden. Het was toen al te laat om nog om te keren, want direct reed er een politieauto achter mij en werd er een boete uitgeschreven. Op basis van mijn verhaal en van de bijgevoegde foto’s, wordt duidelijk dat ik deze situatie niet heb kunnen voorkomen. Er is immers niet aangegeven dat ik de straat niet in mocht rijden. Ik vertrouw er daarom ook op dat de beschikking ongegrond wordt verklaard. In afwachting van uw reactie verblijf ik, Hoogachtend, Ronald naam adres geb datum en plaats rek. nr Bijlagen: foto’s van de locatie ![]() ![]()
|
Ik denk dat je verkeerd om aanpakt. Het bord is niet verbogen, het bord slaat helemaal niet op de straat waar jij in ging, en als het dat misschien wel deed is het totaal verkeerd geplaatst.
Door te zeggen dat het gedraait is geef je toe dat het er is. Later pas tegenspreken dat is aangegeven dat je er niet in mag verzwakt de argumentatie. Ik denk dat je beter kunt gaan voor: niet verboden -> want, geen bord -> bord dat er staat slaat op een andere straat gezien de richting die het gedraait is -> mocht dit onverhoops wel zo zijn, dan is het volstrekt onzichtbaar geweest voor mij
|
ik maak er dit van:
In dit gedeelte van Rotterdam ben ik niet bekend. Ik moest aan de Goudsesingel zijn dus toen ik daar gearriveerd was besloot ik direct mijn auto te parkeren zodat ik te voet kon zoeken naar het goede huisnummer. Ik koos ervoor de eerste mogelijkheid te gebruiken aan mijn rechterhand. Deze weg was, zo bleek later, een eenrichtingsweg. Echter, vanaf het gedeelte op de Goudsesingel waar ik reed (en dus afsloeg) is het niet te zien dat de weg waar ik in reed eenrichtingsverkeer was; er staat namelijk geen verbodsbord of een bord verplichte rijrichting. Er staat wel een bord geslotenverklaring, maar dit bord slaat op een andere straat gezien de richting die het gedraait is. Mocht dit bord wel op de Goudsesingel hebben geslagen, was het voor mij volkomen onzichtbaar geweest vanaf de rijrichting die ik kwam. Toen ik enkele meters in de straat was gereden kon ik pas het bord zien, en zien dat ik er dus niet in mocht rijden. Het was toen al te laat om nog om te keren, want direct reed er een politieauto achter mij en werd er een boete uitgeschreven. Is dat bord trouwens een verbods of gebodsbord? ![]() niet dat de OvJ dalijk zegt ja je hebt het over een verbodsbord...maar wat ís eigenlijk een verbodsbord?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien zijn parkeer- en stopverboden altijd geplaatst aan de kant van de weg waarvoor ze gelden, en dus ook links als het verbod voor de linkerkant van de weg geldt.
|
Dus als ik nou gewoon niet betaal en ook de verhogingen niet betaal krijg ik vanzelf een keer een uitnodiging om langs te komen bij de rechtbank?
En als ik nou alleen de 90 betaal, kan ik dan alsnog komen? Ik heb er geen trek in dat dalijk die rechter me totaal ongelijk gheeft en ik ook de bekeuring + verhoging moet dokken natuurlijk. + dat ik geen zin heb om bij een controle opeens van de weg geplukt te worden met de feestelijke mededeling dat ik nog wat heb open staan. Hoelang is die termijn ongeveer? Vanaf het moment dat ik nu mn beschikking weer binnen krijg tot het moment dat ik mag voorkomen?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Jouw ergernissen in het verkeer Verwijderd | 81 | 04-08-2014 06:19 | |
Verkeer & Vervoer |
Boetes Jolt | 195 | 02-02-2007 17:44 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
doe mee aan een onderzoek naar de politie! crimstudente | 14 | 19-06-2006 00:40 | |
De Kantine |
TRA met z'n ctrl+c & ctrl+v topic hasseltboy | 500 | 11-06-2005 08:30 | |
Werk, Geld & Recht |
Politie Thee | 44 | 06-06-2005 16:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |