Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2010, 11:03
Denzil
Denzil is offline
Hallo,
Ten eerste wil ik zeggen dat ik hier nieuw ben.
Ik ben Richie, bijna 17 jaar en ik studeer aan het Grafische Lyceum Utrecht.
Ik volg een versneld traject MB4 Mediatechnologie. Dit is een 3 jarige opleiding.
Ik volg het nu al ruim een half jaar, en het is toch niet wat ik zoek.
Mediatechniek is een vrij nieuwe opleiding. Deze bestaat hier nu 3 jaar. Deze opleiding is vooral applicatie gericht. Waarbij ik bedoel, programmeren, coderen, ontwerpen en onderzoeken.

Nu ben ik best een een computer geek. En heb ik tal websites gemaakt met heel wat verschillende talen en heb ik genoeg applicaties gebouwd met C++ en VB

Daar in tegen verveel ik mij ongelofelijk op school en begin ik mijn interesse in dit gebied te verliezen. Het komt er op neer dat ik deze branche beter als hobby kan houden.

Mijn uiteindelijke doel is om Nanotechniek te doen. Met name automatisering en robottechniek. En dan niet de branche van het in elkaar zetten. Maar het maken/bedenken van de functionaliteit, blueprints e.d.

Ik ben bijvoorbeeld met een goede vriend van mij een AI chip aan het ontwerpen.

En dit slaat me eigenlijk al jaren aan.

Nu ben ik zo juist ingelicht dat dit een zeer hoog niveau is en dat ik hiervoor naar de Universiteit zou moeten gaan.

Nu heb ik vele wegen om te gaan. Ik kan een andere MB4 studie doen waarbij ik een andere techniek ga studeren, die mij misschien meer aan zou spreken. Des ondanks zou ik niet weten welke.
Of ik zou terug naar het middelbare school kunnen gaan en dan 2 jaar Havo kunnen doen.

Ik weet niet wat ik zou moeten kiezen. En wat ik uiteindelijk (als alles goed verloopt) zal halen.

Mijn vraag is, wat is hoogst waarschijnlijk het beste voor mij?

MVG Denzil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2010, 14:38
Verwijderd
Waarom volg je een versnelde opleiding? Is dat niet alleen voor mensen die van de HAVO komen?
In elk geval, als deze opleiding toch niet is wat je zoekt zou ik (eventueel versneld/op een VAVO) naar de HAVO gaan en dan VWO/HBO, vervolgens dan de universiteit. Maar dat is een lange weg. Heeft de studie die je wilt gaan doen eigenlijk een loting? Want zo ja dan is er natuurlijk altijd een kans dat je wordt uitgeloot en dat zou toch zonde zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 17:01
brands
brands is offline
Citaat:
Waarom volg je een versnelde opleiding? Is dat niet alleen voor mensen die van de HAVO komen?
Als je vanaf het VMBO-t komt mag je MBO4 ook versneld doen . Aangezien ik dat namelijk ook gedaan heb. Dit zal deels ook afhangen van de school, maar meestal mag het wel versneld!
Oud 20-02-2010, 15:25
Verwijderd
Oké ik dacht dat dat alleen met HAVO kon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten