Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2008, 20:46
Verwijderd
Want er was nog geen topic en de eerste aflevering was daarnet.

Ik vind het wel leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2008, 20:55
Verwijderd
Ik vind het alleen leuk omdat Freek erin zit.
En hij moet winnen. Dan ga ik dit jaar officieel vrijwillig naar een musical! Hoewel ik eigenlijk denk dat ik sowieso wel naar Joseph wil.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 09:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja wel leuk. Ben benieuwd naar vanavond. Ik zag in sommigen echt een Joseph, maar ik heb de musical dan ook gedaan dus dan hoor je ook sneller wat past.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 11:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Want er was nog geen topic en de eerste aflevering was daarnet.

Ik vind het wel leuk.
Ow shit is het al begonnnen? Waar en wanneer?
Oud 31-08-2008, 11:57
Verwijderd
Wat is het, waar, wanneer?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 14:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik vind het alleen leuk omdat Freek erin zit.
En hij moet winnen. Dan ga ik dit jaar officieel vrijwillig naar een musical! Hoewel ik eigenlijk denk dat ik sowieso wel naar Joseph wil.

Je kan ook al naar Les Mis natuurlijk

Citaat:
Wat is het, waar, wanneer?
Het is een variant van Op zoek naar Evita van vorig jaar, mocht je dat iets zeggen. Een zoektocht naar de persoon die Joseph mag gaan spelen in een JvdE musical. In tegenstelling tot Idols, Popstars ed. zijn de audities respectvol en met kundige jury en komen er vooral talenten op af en niet echt wannabe's (of die zijn er al buiten het beeld uit gefilterd). Als ze door zijn, mogen ze naar de Joseph Academy, waarin ze allemaal workshops krijgen van grote namen uit de musicalwereld. Vervolgens gaan er 10 door, die elke week in een live uitzending moeten strijden om de stemmen van de kijker. Uiteindelijk blijft er dus één iemand over de rol krijgt. Vorig jaar was het helemaal hip met Brigitte die uiteindelijk Evita mocht spelen. Er ontstond meteen ook een grote run op kaarten voor de shows.

Zaterdag en zondagavond op Ned. 1.
Oud 31-08-2008, 15:06
Verwijderd
Citaat:

Je kan ook al naar Les Mis natuurlijk
Maar met die musical heb ik niets. Dat heb ik met Joseph wel, omdat we die op de middelbare school gedaan hebben.

Wel grappig, ik had vorig jaar een blok 'privélessen' speltechniek, samen met Freek en nog iemand. En toen vertelde hij, nogal beschaamd omdat onze docent en die andere speler (en ik) ook niet bepaald gecharmeerd waren van musicals, dat hij in de laatste ronde zat voor best een grote rol in Les Misérables. Maar we vonden het wel alle drie tof voor hem, hoor. Zo zijn we dan ook wel weer.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 15:09
Verwijderd
Ooh dat klinkt wel leuk, ik ga volgende keer eens kijken. Wat is "Joseph" dan trouwens? Is dat een bekend verhaal a la Evita? Ik heb er nog nooit van gehoord, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 15:48
light fighter
light fighter is offline
Vond het erg leuk om te zien, ook mede doordat Freek Bartels er in zit. Zag hem bij les mis en ik was verkocht, vond hem het sterkste. Denk dat hij daarom ook wel een goede kans maakt maar goed dat is nog afwachten.
Wat ik wel erg jammer vind is dat het weer voortborduren op het succes van een eerder programma. Toch ga ik het wel kijken.

Joseph is toch gebaseerd op het verhaal van jozef uit de bijbel?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 16:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ooh dat klinkt wel leuk, ik ga volgende keer eens kijken. Wat is "Joseph" dan trouwens? Is dat een bekend verhaal a la Evita? Ik heb er nog nooit van gehoord, eigenlijk.
Vanavond is de volgende keer dus

Normaal is zaterdagavond de live uitzending en zondagavond (ook live) de uitslag.
Maar omdat ze nu nog in de voorrondes zitten is vanavond het gedeelte van waar ze in de academy zitten en lessen krijgen. Met Willem Nijholt <3

Edit: ik zeg het geloof ik fout. Elke zondagavond is een live uitzending, dan iets tussendoor en daarna de uitslag.

Laatst gewijzigd op 31-08-2008 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 16:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Maar met die musical heb ik niets. Dat heb ik met Joseph wel, omdat we die op de middelbare school gedaan hebben.

Wel grappig, ik had vorig jaar een blok 'privélessen' speltechniek, samen met Freek en nog iemand. En toen vertelde hij, nogal beschaamd omdat onze docent en die andere speler (en ik) ook niet bepaald gecharmeerd waren van musicals, dat hij in de laatste ronde zat voor best een grote rol in Les Misérables. Maar we vonden het wel alle drie tof voor hem, hoor. Zo zijn we dan ook wel weer.
Hihi bij jou moet ik me altijd zo inhouden om niet enorm die musicals te gaan zitten verdedigen. Maar ik zal het hierbij laten
Het klinkt wel leuk dat wat je schetst met Freek. Hij doet het goed in Les Mis (ik vond hem niet de beste, maar hij zingt en speelt goed).
Oud 31-08-2008, 17:17
eef88
eef88 is offline
Dusjcrib: Het verhaal van Joseph is van het bijbelverhaal.. Voor degenen met weinig Bijbelkennis: Joseph is lievelingszoon van zn vader, droomt steeds dat iedereen voor hem buigt, ook zijn broers (als soort koning), zn broers zijn jaloers, gooien hem in een put en verkopen hem daarna door aan Egyptische slavenhandelaren.. Hij wordt daar verkocht en komt te werken bij Potifar, één of andere hoge pief in Egypte. Potifars vrouw verleidt Joseph en zegt daarna dat hij haar misbruikt heeft of iets dergelijks.. Joseph wordt in de gevangenis gegooid samen met 2 anderen: de vroegere wijnschenker van de farao en de bakker van de farao. Zij worden allebei geteisterd door dromen die Joseph dan weet uit te leggen en die uitleg klopt. Als de farao ook dromen krijgt die niemand kan uitleggen, wordt Joseph uit de gevangenis gehaald en kan de droom uitleggen. De droom betekent dat er eerst 7 goeie jaren qua oogst komen voor egypte en daarna hongersnood. Farao stelt Joseph aan als onderkoning en Joseph regelt alles om de oogst goed te regelen die eerste 7 jr. Tijdens de hongersnood komen zijn broers eten kopen in Egypte, ontmoeten Joseph en zo komt de droom uit dat ze voor hem buigen en daarna is een big reunion met Joseph, broers en vader. Dat ongeveer dus, weet natuurlijk niet wat de musical precies wordt

Ontopic: Ik heb t gister gezien en vond t leuk Vond ook grappig dat op gegeven moment een jongen niet door was en dat zn ouders zeiden: 'Ze hebben er ook geen verstand van, die jury' of zoiets dergelijks.. Het zijn dan ook alleen maar Pia Douwes, Paul de Leeuw en Erwin van Lambaart....
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Hihi bij jou moet ik me altijd zo inhouden om niet enorm die musicals te gaan zitten verdedigen. Maar ik zal het hierbij laten
Het klinkt wel leuk dat wat je schetst met Freek. Hij doet het goed in Les Mis (ik vond hem niet de beste, maar hij zingt en speelt goed).
Welke rol heeft hij?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 18:11
Balance
Balance is offline
Enjolras, degene die de opstand leidt.
Oud 31-08-2008, 21:39
Giles
Giles is offline
O ik vind Freek leuk <3 En de outfits zijn weer geweldig
Oud 31-08-2008, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Ik ga me lekker niet inhouden (hoef jij ook niet te doen hoor), maar ik vind het zo jammer dat hij musicals is gaan doen, omdat ik hem dus vaak heb zien spelen in de regie van een toneelregisseur, en dan is hij zoveel oprechter, overtuigender en ik vind hem dan echt veel mooier spelen. Die theaterdocent zei toen ook dat ze hoopte dat hij iets met dat talent zou doen, ook al ging hij de musical in. Maar daar is gewoon geen ruimte voor in die massaproducties, dat zei hij toen ook al. Jammer wel, hoewel ik ook wel zie dat musical wel echt bij hem past.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 21:48
Verwijderd
Ik heb de aflevering vandaag nog niet gezien overigens...
Toch even vragen: ik neem aan dat Freek wel bij de laatste tien zit?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 21:49
Giles
Giles is offline
Antwoord onder de spoilerrrr!
Spoiler
Oud 31-08-2008, 21:53
Verwijderd
Antwoord daarop onder de spoiler:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 01:20
Verwijderd
Ik zag vanmiddag een stukje en het is weer gewoon een domme Idols-ripoff. Wel weer 'beschaafder' gebracht, minder sensatie dan op de commerciële zenders en meer zangtalent.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 09:50
Verwijderd
Gister gemist, wel de Musical Sing-a-Long gekeken op de Uitmarkt en de finalisten deden een stukje uit Joseph. Heel gaaf die sing-a-long.

De Titel van de musical is volgens mij Joseph and the Amazing Techno-color Dreamcoat.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 10:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

De Titel van de musical is volgens mij Joseph and the Amazing Techno-color Dreamcoat.
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat
Oud 01-09-2008, 10:35
Verwijderd
Techni?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 10:50
Chick Rock
Chick Rock is offline

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_...olor_Dreamcoat
Oud 01-09-2008, 12:08
Iduna
Iduna is offline
Leuk om er naar te kijken. Een tijd geleden heb ik een verfilming van dat verhaal gezien en als musical is het volgens mij ook wel leuk. (Al ga ik zelden naar Nederlandstalige musicalproducties.) Sommige van hen zie ik echt wel als Joseph, maar ik heb nog geen favoriet.

Die outfits (gekleurde pakken) bij de musical sing-a-long waren echt kleurrijk. Ik neem aan dat ze die ook steeds bij de live shows aan hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2008, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Techni?
Technicolor, dat ken je toch wel?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 13:03
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 13:56
Giles
Giles is offline
Citaat:
Spoiler
Ik vind hem ook wel iets extra's hebben ja.

Die blonde die als laatste of enerlaatste doorging vind ik echt een melkmuil.
Oud 01-09-2008, 16:09
Rachel
Rachel is offline
Ik ben wel fan van een aantal mensen geworden dankzij de Sing-a-Long
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Spoiler
Ik ga het gewoon zonder spoiler doen, want de aflevering is al op tv geweest

Ik zie het Freek ook wel worden. Sterker nog, ik denk dat hij absoluut bij de laatste 3 zit. Je merkte namelijk al bij het gejuich bij de Sing-A-Long veruit het populairst is en vorig jaar was Brigitte ook van begin af aan al de populairste. Daarbij zijn lang niet alle Joseph's leuk en hij zingt goed.

Ondanks dat ik dus hoop dat Freek ver komt, hoop ik wel dat het toch wel iets spannender wordt dan het er nu uit ziet.

Citaat:
Gister gemist, wel de Musical Sing-a-Long gekeken op de Uitmarkt en de finalisten deden een stukje uit Joseph. Heel gaaf die sing-a-long.
Ik vond d'r weinig aan eigenlijk.
Oud 01-09-2008, 17:55
Verwijderd
Ik heb de Sing-a-long niet gezien, maar de aflevering van Joseph van gisteravond net wel. Het valt me wel op dat er nog geen enkele kritiek op Freek is geuit (geloof ik) i.t.t. de andere deelnemers. Maar goed.

En verder ben ik fan van Tommie <3 maar ik denk (en vind ook eigenlijk) niet dat hij ver zal komen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:21
Verwijderd
Ik weet echt niet wie wie is, dus ik ga eerst eens kijken op uitzendinggemist of ie nog terug te zien is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:31
Verwijderd
Dit is 'ie:
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:35
Verwijderd
Ah, dacht ik stiekem al, want bij hem ging toen iedereen juichen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:38
Verwijderd
Ja, je hoorde hem haast niet meer zingen. (ik heb het net even bekeken)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:39
Rachel
Rachel is offline
Ik vind Mathijs ook goed
En Freek natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:40
Rachel
Rachel is offline

Vanaf 2:40 en dan is Mathijs de eerste
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:42
Verwijderd
Ik vind Matthijs niet zo, eigenlijk. Meer een standaard musicalhoofd en verder weinig diepgang. Maar dat hoef je bij musical ook niet te hebben, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 20:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind tot nu toe bijna alle jongens leuk. Hihi, leuke jongens kijken op tv. <3 Ik weet nog niet voor wie ik ben. Nou ik moet wel eerlijk zijn natuurlijk, Tommie vind ik erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 21:36
Giles
Giles is offline
Ik twijfel ook een beetje over die Tommie en ik vind hem zo'n ..zacht, vrouwelijk bijna.
Oud 02-09-2008, 08:05
Rachel
Rachel is offline
Ik vind Tommie niets hoor
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 11:45
tuttebel
tuttebel is offline
tommie is leuk! ik ken m van dirty dancing (ik werkte in de artiestenfoyer), daar is hij danser.
maar ik denk niet dat hij t gaat worden omdat hij de hoofdrol heeft gekregen van 'high school musical' en ik gok dat die musicals dan gaan clashen. dus ik denk dat hij halverwege kapt hierom (of er uit wordt gekickt)
Oud 02-09-2008, 11:47
tuttebel
tuttebel is offline
oh en er deden er nog 2 mee uit DD, dus voor mij was t een groot feest van herkenning.
ene robbert van het voorpersoneel (dus niet úit DD), de gast met het rode vest die we nauwelijks zagen.
en de robbert die op het laatst nog tegen de andere jongen moest zingen en gruwelijk verloor (terecht).
Oud 02-09-2008, 12:03
Balance
Balance is offline
Ik vind die Renee trouwens helemaal niet leuk. Volgens mij zaten ze gewoon met haar in hun maag.
Oud 02-09-2008, 12:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
tommie is leuk!

maar ik denk niet dat hij t gaat worden omdat hij de hoofdrol heeft gekregen van 'high school musical' en ik gok dat die musicals dan gaan clashen. dus ik denk dat hij halverwege kapt hierom (of er uit wordt gekickt)
Aaaah ik keek net de uitmarkt, en vond die HSM-jongen er al zo bekend uitzien!

Ik vind Amir, Tommie en Freek leuk.
Oud 02-09-2008, 12:25
Verwijderd
Ik heb nog geen favoriet, want sommigen zijn echt amper in beeld geweest en daar heb ik me ook nog geen beeld van kunnen vormen. (Heb het net gekeken op uitzending gemist).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vind die Renee trouwens helemaal niet leuk. Volgens mij zaten ze gewoon met haar in hun maag.
Ja, wat een vreselijk wijf was dat zeg!

De verteller is echt een belangrijke en leuke rol (in de film wordt die wel leuk gespeeld, weet zo even niet door wie) en dan kiezen ze haar. Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 17:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, wat een vreselijk wijf was dat zeg!

De verteller is echt een belangrijke en leuke rol (in de film wordt die wel leuk gespeeld, weet zo even niet door wie) en dan kiezen ze haar. Maar goed.
Die Renee die heeft een paar jaar terug mee gedaan aan een musical versie van una voice particulare (of hoe je dat ook schrijft ) en heeft toen een hoofdrol in een JvdE musical gewonnen. Dat hebben ze haar dus beloofd, maar kwam steeds maar niet. Zoals ik al zeg, volgens mij zaten ze gewoon nog met haar in hun maag en dachten ze: ach, Joseph wordt toch wel populair met die tv zoektocht, dan stoppen we haar maar in Joseph
Oud 02-09-2008, 18:53
Verwijderd
Beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 21:37
Giles
Giles is offline
Amir is ook leuk ja. Dat mens is eng.
Reageren

Regels voor berichten