Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2009, 14:45
Verwijderd
hoi,

Ik heb een Vista en ik wil erg graag empire total war aanschaffen. Er is alleen een probleem. Voor de game heb je 2GB systeemgeheugen nodig. Ik heb maar 1 GB. Zou ik de game dan gewoon kunnen spelen?

gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2009, 16:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
hoi,

Ik heb een Vista en ik wil erg graag empire total war aanschaffen. Er is alleen een probleem. Voor de game heb je 2GB systeemgeheugen nodig. Ik heb maar 1 GB. Zou ik de game dan gewoon kunnen spelen?

gr
Daar heb je demo's voor he.

Empire: total war is echt een gaaf spel. Als jouw pc er een dia-show van maakt, zou ik zeker overwegen om de oudere onderdelen te vervangen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 17:53
Changshan
Changshan is offline
Ik zou inderdaad de demo proberen en er dan rekening mee houden dat de legers en scenario's bij het echte spel wat groter worden en dus nog iets meer (processor-)vermogen gaan eisen.

Over het algemeen heeft Empire wel een stabiele engine, dus op lage settings zou het misschien gaan als de rest van je pc ok is (of koop er gewoon 1 gig bij).
Oud 17-04-2009, 18:05
Verwijderd
De demo gaat heel traag, omdat het helemaal ingepakt zit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 14:45
Verwijderd
HOi,

Als je aan alle systeem eisen van ETW (empire total war) voldoet draait hij dan goed? Ik heb nu werkgeheugen van 3 GB en de rest is allemaal precies goed. Draait hij dan geweldig of wordt het dan een miskoop?

ik heb:

- 3 GB werkgeheugen
- 2.4 GHZ intel core 2 cpu 6600
- 256 MB grafisch geheugen Geforce 7300 GS

de demo kan ik nog niet spelen, omdat ik mijn 3GB werkgeheugen nog niet heb.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 19:13
Changshan
Changshan is offline
Ik vind alleen je videokaart een twijfelgevalletje... maar misschien kun je dat oplossen door niet de hoogste instellingen (en vooral niet de hoogste resolutie) te nemen; ETW is toch voor een groot deel nog een processorgame.

Ik zou persoonlijk echter gewoon een nieuwe videokaart kopen, tegenwoordig zijn die waar ETW goed op draait niet duur meer. Geforce 8600 of meer moet het doen.
Oud 04-05-2009, 08:32
Verwijderd
is de 8400 GS ook al goed? 512 MB
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 10:22
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
is de 8400 GS ook al goed? 512 MB
Nee. Dat was 2 jaar geleden al een budgetkaartje en nu dus nog steeds.

Ik zou eerder vanaf een GeForce 9600 (géén GS) of Radeon HD3850 gaan kijken.
Oud 04-05-2009, 10:42
Verwijderd
wat maakt het eigenlijk uit? Ze hebben toch beide 512 MB.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 10:47
Verwijderd
Of is het bijvoorbeeld ook mogelijk 2x 256 MB in te laten bouwen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 15:06
Changshan
Changshan is offline
Je moet je niet blind staren op de hoeveelheid MB's; het type is tegenwoordig veel belangrijker.

Ook de GeForce 9600 en Radeon HD3850 zijn voor een beetje gamer wel betaalbaar. Efficiënt, nog meer nieuwe opties, niet al te lawaaierig (weet ik iig van 9600), dus kijk maar wat je ervoor over hebt.
Oud 04-05-2009, 16:20
Kitten
Kitten is offline
Mijn GeForce heeft al bijna een jaar hevige ruzie met Vista (8600GT). Ik kan nu Empires bijna niet spelen...
Oud 04-05-2009, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Mijn GeForce heeft al bijna een jaar hevige ruzie met Vista (8600GT). Ik kan nu Empires bijna niet spelen...
De 8600 GT heeft toch ook maar 256 mb, wat voor problemen ondervind je tijdens het spelen? Is de geforce 9400 GT ook geschikt?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 16:38
WolterB
WolterB is offline
Zoals Changshan net ook al zei, het aantal MB is onderheschikt aan het type/model kaart dat je koopt. Een kaart van 320MB kan betere prestaties geven dan eentje van 640MB.

Ik heb zelf ervaringen met de HD3850 en hoewel ik hem al bijna anderhalf jaar heb kan hij nog steeds prima meekomen bij nieuwere games en is het geluidsniveau te verwaarlozen
Oud 04-05-2009, 17:03
Verwijderd
Dus dan kan mijn grafische kaart wellicht toch de prestaties van een 512MB opleveren?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 17:39
Verwijderd
Ik heb net even de demo geprobeerd op low en medium. Je kon alleen maar daar tussen kiezen. Het spel geeft aan dat het goed loopt op medium, dat raadt het spel mij ook aan. Het ziet er niet geweldig uit, maar het ziet er toch vrij netjes uit. Wellicht als ik het echte spel heb aangeschaft dat hij nog een tandje hoger kan en er nog beter uitziet!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 03:38
Changshan
Changshan is offline
Wie weet; bij mij werkte het volledige spel echter was langzamer dan de demo.

En je kaart kan de prestaties van een 521 MB van een vorig kaarttype wellicht leveren.
Oud 05-05-2009, 09:37
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dus dan kan mijn grafische kaart wellicht toch de prestaties van een 512MB opleveren?
Nee.
Als je goed leest zeg ik dat jouw kaart verouderd is en raad ik je al een nieuwe aan met een hoger getal in typenummer.

de 3 in 7300 heeft aan dat het een lage kaart in de 7-serie is.

Bij videokaarten werkt het als volgt:
1xxx geeft aan van welke generatie de kaart is, in jouw geval een kaart uit de '7'-serie van de GeForce-kaarten. Ik raad je een kaart uit de 9-serie aan, welke nieuwer is.

x1xx geeft aan op welke schaal de kaart binnen de bepaalde serie valt. Zo is een 7300 aanmerkelijk slechter dan een 7600. Aangezien ik al eerder aanraadde om een 9600 te kopen, wilde ik daarmee aangeven dat je niet voor een kaart lager dan de x6xx moet gaan en een x3xx valt daar duidelijk niet onder.

Tevens raad ik je aan niet een gaat te kopen met een GS-achtervoegsel, maar met een GT of GTX, welke beide beter zijn.

Pas DAN kan je het aantal MB vergelijken op de kaarten en nog steeds is dat ondergeschikt aan alle specificaties die ik hoerboven noem.
Oud 05-05-2009, 09:56
Rob
Rob is offline
Citaat:
Nee.
Als je goed leest zeg ik dat jouw kaart verouderd is en raad ik je al een nieuwe aan met een hoger getal in typenummer.

de 3 in 7300 heeft aan dat het een lage kaart in de 7-serie is.

Bij videokaarten werkt het als volgt:
1xxx geeft aan van welke generatie de kaart is, in jouw geval een kaart uit de '7'-serie van de GeForce-kaarten. Ik raad je een kaart uit de 9-serie aan, welke nieuwer is.

x1xx geeft aan op welke schaal de kaart binnen de bepaalde serie valt. Zo is een 7300 aanmerkelijk slechter dan een 7600. Aangezien ik al eerder aanraadde om een 9600 te kopen, wilde ik daarmee aangeven dat je niet voor een kaart lager dan de x6xx moet gaan en een x3xx valt daar duidelijk niet onder.

Tevens raad ik je aan niet een gaat te kopen met een GS-achtervoegsel, maar met een GT of GTX, welke beide beter zijn.

Pas DAN kan je het aantal MB vergelijken op de kaarten en nog steeds is dat ondergeschikt aan alle specificaties die ik hoerboven noem.
Da's wel een nuttige post. ;x Ik weet namelijk geen flikker van grafische kaarten.
Oud 06-05-2009, 16:08
Verwijderd
hoi,

ik heb eindelijk ETW. Hoe kan ik nu ETW op een ander station installeren dan de C schijf? Ik heb de stappen die op de sega site staan gevolg. Ik denk dat ik het ergens fout doe.

please help.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 17:38
freakinaround
freakinaround is offline
heb je al op system requirementslab gekeken? Die website analyseert je pc en vergelijkt dat met de minimum en aanbevolen eisen van heel veel bekende en nieuwe spellen.

www.systemrequirementslab.com
Oud 23-05-2009, 23:59
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik heb een geforce gtx 260

welke serie is dat
Oud 24-05-2009, 02:45
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
De nieuwste >_>
Reageren

Regels voor berichten