Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2009, 19:47
Verwijderd
Onlangs heb ik een Sony Ericsson S500i met eenjarig abbonement aangeschaft. Het toestel werkt prima, op de smsfunctie na.
Het is namelijk zo dat één persoon mijn smsjes niet ontvangt. Ik kan wel smsjes naar hem versturen en als ik 'ontvangsbevestiging' aanvink in het menu, krijg ik ook een bevestiging dat het smsje is aangekomen. In werkelijkheid ontvangt die persoon niets. Het juiste nummer van de berichtcentrale staat al in mijn telefoon, daar ligt het dus niet aan en die persoon ontvangt van andere mensen wel gewoon smsjes en volgens hem is er niets mis met zijn telefoon verder. Nu heb ik al op www.telfort.nl gekeken maar die klantenservice/mijn telfort doet het niet dus daarmee kom ik niet verder.

Ik weet niet of het verder iets uitmaakt maar een van de eerste dagen dat mijn abbonement inging heb ik met mijn nieuwe telefoon gesmst naar de desbetreffende persoon. Mijn oude telefoonnummer wilde ik meenemen naar mijn nieuwe toestel+sim en dat nummer was toen nog niet overgezet. Ik heb toen dus gesmst met het nummer wat ik bij het toestel kreeg, maar dat ik nu niet meer kan gebruiken omdat ik mijn oude nummer heb overgezet.

Dit is dus best wel vervelend omdat ik die persoon best vaak wil smsen, heeft iemand ervaring of kan iemand mij hiermee helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2009, 21:26
WolterB
WolterB is offline
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad alleen kwamen er bij mij soms zelfs geen ontvangstbevetigingen en kwamen soms smsjes opeens wel aan (alleen bij reageren op ontvangen smsje van die persoon)

Het probleem lag in dit geval bij de provider van de ontvangende partij. Want aan de verzendende kant gaat alles goed, bij het ontvangen gaat het verkeerd. Ik raad dus aan het degene die de smsjes niet ontvangt uit te laten zoeken via de provider van die persoon.

Om te voorkomen dat ze het probleem terugkaatsen naar jouw provider kan je eerst bovenstaande uitsluiten door contact op te nemen met jouw provider om er verzekerd van te zijn dat het probleem niet aan jouw kant zit.
Oud 12-04-2009, 21:52
Verwijderd
Dankje, dan neem ik om te beginnen zo snel mogelijk contact op met Telfort.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 19:13
grensgeval
grensgeval is offline
Bij welke provider zit de ontvangende persoon?
Van welke provider kom jij af?

Of is het probleem al opgelost? Dan is het wel leuk om te weten wat de oplossing was natuurlijk ;-)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 21:06
Verwijderd
De ontvangende persoon heeft KPN en ik Telfort. Vorige week donderdag ben ik naar de winkel gegaan en waren ze al bekend met dit probleem, maar dan als de ontvanger T-Mobile heeft. In dit geval konden ze me niet zo 123 helpen.

Ik moest via de klantenservice 3 smsjes aan telfort doorgeven die ik naar hem had gestuurd en die niet aangekomen zijn, met datum en tijden erbij. Daar hebben ze naar gekeken en toen moest ik checken of het nr. van het servicecentrum in mijn telefoon wel goed stond, of de geldigheidsduur van mijn smsjes wel op 'netwerkmaximum' staat, of ik zijn nummer heb geblokkeerd voor sms, of hij wel smsjes van andere mensen kan ontvangen etc. Nou, dat was allemaal prima in orde. En toen hebben ze teruggemaild dat hij dan contact op moet nemen met zijn provider, dat gaat hij morgen doen dus daar wachten we dan maar even op!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 21:21
grensgeval
grensgeval is offline
Hmm ok. Aparte zaak.
Normaal gesproken zou je problemen verwachten met het ontvangen van smsjes/telefoontjes na het porteren van een telefoonnummer. Dit probleem lijkt hier dus helemaal los van te staan.

Mocht KPN straks ook melden dat ze geen fouten in haar netwerk kan vinden, vraag dan Telfort of zei contact opnemen met KPN. Directe communicatie is het beste in dit soort zaken. Aangezien jij geen klant bij KPN bent, en de ontvangende partij geen klant bij Telfort word het balletje soms zinloos heen weer gekaatst terwijl de oplossing meestal heel simpel is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 22:09
Verwijderd
ja ik wacht nog even af tot morgen. misschien heeft hij mijn nummer toch op zijn sms blokkeerlijst staan, als hij weet hoe hij dat moet veranderen dan is het zo opgelost. Als KPN het ook niet weet, zal ik Telfort contact met KPN laten opnemen idd. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 15:54
KiMZz
KiMZz is offline
Heb je onlangs nummerbehoud gedaan vanuit een andere provider? Is die persoon die niets ontvangt de enige die KPN heeft? Want dan kan t ook zo zijn dat de 'routing' na nummerbehoud niet goed is verwerkt bij KPN, en denkt KPN dat het 06-nummer wat je gebruikt nog steeds bij een andere provider zit...
Als er meerdere KPN-ers zijn in je omgeving en die ontvangen alles wel dan ligt het daar niet aan...
Oud 01-05-2009, 23:26
Verwijderd
ik had wel nummerbehoud gedaan vanuit een andere provider ja! maar de ontvanger heeft contact opgenomen met KPN en hij moest iets veranderen in zijn telefoon (volgens mij weet hij zelf niet eens wat hij gedaan heeft) en nu is het weer goed! (:
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:31
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Heb je onlangs nummerbehoud gedaan vanuit een andere provider? Is die persoon die niets ontvangt de enige die KPN heeft? Want dan kan t ook zo zijn dat de 'routing' na nummerbehoud niet goed is verwerkt bij KPN, en denkt KPN dat het 06-nummer wat je gebruikt nog steeds bij een andere provider zit...
Als er meerdere KPN-ers zijn in je omgeving en die ontvangen alles wel dan ligt het daar niet aan...
Opzich heb je gelijk, echter is het zo dat ze geen smsje kon sturen naar die persoon, althans de persoon ze niet kon ontvangen.

Mocht het inderdaad bij KPN nog fout in de routering hebben gestaan, dan zou ze geen smsjes hebben kunnen ontvangen van de tegenpartij welke ook bij KPN zit. Het versturen uiteraard wel. (ervanuitgaande dat de tegenpartij ook niet toevallig geporteerd is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten