Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2009, 15:40
crazycat
crazycat is offline
ik werk nu al 1 jaar bij de c1000, nu had ik voor een dagje vrij geregeld, maar door een ziekke werd ik gebeld of ik kon belle, ik ah gezecht dat ik al planne had en als het goe dwas om 6 uur thuis zou zijn, amar waarschijnlijk de volgende dag pas thuis was, toen zei me baas dan zien we je dan, ik zei toen waarschijnlijk ben ike r neit en werd er opgehangen,

rond 7 uur belt de zoon van de baas me en zegt mij dat ik op staande voet ontslagen ben omdat ik "herhaaldelijk"te laat kom en al eerder er voor ben gewaarschuwd?

ik ben 1 keer 10minuute te laat gekomen op mijn baan omdat ik toen wat langer op school moest blijfen, dit ahd ik toen meteen gemeld aan mijn werknemer en verteld wat de reden was voor mijn te laat komen.

wie staat hier in zijn recht ik, of de zoon van mijn werknemer,
ik zit er over te denken dit uit te vechten in de rechtbank als het blijkt dat er niets aan gedaan kan worden..

ik weetniet of deze persoon een persoonlijk probleem tegen mij heeft of niet.

mvg raymond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2009, 15:45
Verwijderd
Mag dit topic alsjeblieft open blijven?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:51
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Mag dit topic alsjeblieft open blijven?
Wat mij betreft wel, maar dan wel op een ander subforum.
Oud 13-05-2009, 16:18
Verwijderd
Topic is opgeschoond. Gaarne inhoudelijk reageren en niet met "Leer typen", "Leer Nederlands" etc. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:04
Balance
Balance is offline
Ik snap het gewoon echt niet door de manier van typen. Je werd door iemand die ziek was gebeld of jij door kon bellen dat hij/zij ziek was. Toen heb je de AH (? of is dit ook een typfout, ik snap niet echt wat er dan zou moeten staan..) gezegd dat je al plannen had. Je had bovendien al vrij geregeld, dus je had al een vrije dag. Maar toch heb je gezegd dat je waarschijnlijk om 18.00 uur thuis zou zijn, waaruit zij af hebben geleid dat je er om 19.00 uur kon zijn. Zij sloten af met "Dan zien we je dan!" en jij hebt gereageerd met "Waarschijnlijk ben ik er niet", ondanks het feit dat je vlak daarvoor nog liet weten dat je om 18.00 uur thuis zou zijn (en daarna dus kon werken)?

Ik neem ook aan dat je met 'werknemer' steeds 'werkgever' bedoelt?

Kun je (zo duidelijk mogelijk) bevestigen wat er klopt en wat ik verkeerd begrijp? Want ik wil inhoudelijk reageren, maar ik snap er echt weinig van.
Oud 13-05-2009, 18:43
KiMZz
KiMZz is offline
Ik denk dat werknemer idd werkgever is.
Jij hebt vrij geregeld, maar bent blijkbaar niet erg duidelijk aan de telefoon geweest. Als je niet zeker weet óf je thuis komt die avond, kun je beter zeggen dat het echt niet gaat lukken. Nu dacht je werkgever dat je alsnog 's avonds kwam werken en ben je niet op komen dagen. Heel logisch dat ie daarom boos is. Jij zegt dat je 1x 10 minuten te laat bent geweest, hij zegt dat je herhaaldelijk te laat komt en ontslaat je.
En trouwens, had jij een jaarcontract, een 0-uren contract of een vast contract?

Dit zou je wel kunnen aanvechten maar wil je echt bij die c1000 blijven werken? Al zou je in je recht staan, ik zou iig niet vrolijk verder gaan werken bij die baas. Dit aanvechten kost je een boel geld, kun je beter je tijd steken in 't vinden van een nieuwe baan!
Oud 14-05-2009, 11:39
T_ID
T_ID is offline
Lol, als de zoon van de werkgever eventjes opbelt en totale onzin uitkraamt, om daarna iemand te ontslaan terwijl hij daar met alle waarschijnlijkheid niet eens toe bevoegd is (nog even los van het feit dat het onwettig is) dan is dat geen kwestie van bedrijfscultuur, dan is het een kwestie van een slecht bedrijf.

Dit topic is trouwens een schoolvoorbeeld van hoe iemand in de problemen komt door gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal. Iemand met voldoende taalvaardigheid had dezelfde dag al de nodige informatie kunnen inwinnen en iets aan zijn 'ontslag' kunnen doen.
Oud 14-05-2009, 15:23
JeffreyH
JeffreyH is offline
ik zou het laten zitten gewoon een nieuw baantje zoeken
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 19:13
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Dit topic is trouwens een schoolvoorbeeld van hoe iemand in de problemen komt door gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal. Iemand met voldoende taalvaardigheid had dezelfde dag al de nodige informatie kunnen inwinnen en iets aan zijn 'ontslag' kunnen doen.
Kom op, dit heeft niets met de beheersing van de Nederlandse taal te maken. Misschien is zijn taalgebruik een indicator voor ..., maar wat jij hier boven stelt

Ik zou gewoon je baas opbellen, vragen of je mag langs komen om even te babbelen en kijken of je er samen uitkomt.
Reageren

Regels voor berichten