Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2009, 13:32
Missy
Missy is offline
Donderdag is het weer zover, koninginnedag. Wat ga je dan doen? Werken en dubbel betaald krijgen? Ga je naar Amsterdam en daar alcohol benuttigen? Vier je geen koninginnedag? Hoe vierde je als klein kind koninginnedag? Ging je ook je oude spulletjes op de markt verkopen? Hoe vieren ze het in jouw stad/dorp? Heeft koninginnedag voor een betekenis voor je of is het gewoon een leuke vrije dag?
Oud 26-04-2009, 13:37
Missy
Missy is offline
Hier in de streek is men vaak nog in de stemming van de corso en het feesten daar omheen. Koninginnedag komt er dan altijd mooi na. Ik ga zelf eerst werken van acht tot één. Dubbel betaald krijgen en ook nog 's avonds uitbetaald krijgen is ook wel lekker. Het plan was om daarna naar Amsterdam te gaan, maar de bussen/treinen zullen wel overvol zijn. En anders blijf ik gewoon hier. Een terrasje pakken of iets dergelijks.

Koninginnedag is voor mij gewoon een leuke vrije dag. Vroeger ging ik wel altijd naar de rommelmarkt met vriendinnetjes, maar er echt zitten om zelf spullen te verkopen heb ik niet gedaan.
Oud 26-04-2009, 13:56
Uice
Uice is offline
Als ik een paar honderd meter uit mijn huis ga kan ik niet verder door de mensenmassa, dus ik zal zorgen dat ik genoeg eten in huis heb en binnen blijven. Tenzij, en dat gebeurt eigenlijk ieder jaar, ik op het laatste moment gebeld word door iemand om ergens heen te gaan en me over laat halen.
Oud 26-04-2009, 14:01
Verwijderd
Op Koninginnedag heb ik meestal toch zo weinig energie dat ik nergens meer aan toe kom. Twee jaar terug ging ik even in het Vondelpark hangen, en toen heb ik daar een paar uur geslapen. Vorig jaar liep ik met een gigantische kater over straat en toen werd ik door mensen aangesproken dat ik er niet echt vrolijk bijliep. Ik kreeg van een kleuter een zelfgemaakt oranje iets wat ik op moest spelden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 14:06
geen punt :|
geen punt :| is offline
Wat ga je dan doen? Werken
Werken en dubbel betaald krijgen? Werken en niet dubbel betaald krijgen.
Ga je naar Amsterdam en daar alcohol benuttigen? Nee veel te druk daar
Vier je geen koninginnedag? Ja, ik heb helemaal niets met de koningin en al helemaal niet met de commercie die eraan vast zit
Hoe vierde je als klein kind koninginnedag? Weet ik niet meer; heb ik verdrongen
Ging je ook je oude spulletjes op de markt verkopen? Neuh hebben wel genoeg troep om dat te doen overigens
Hoe vieren ze het in jouw stad/dorp? Zo'n rommelmarkt
Heeft koninginnedag voor een betekenis voor je of is het gewoon een leuke vrije dag? Totaal geen betekenis en ook niet echt een vrije dag.
Oud 26-04-2009, 14:17
Verwijderd
Als kind ging ik met een vriendinnetje op een kleedje oude troep verkopen, op de Fred in Den Haag.
Nu ga ik werken en krijg 160 % en verder ga ik niks doen. Tenzij iemand een leuk idee heeft en me opbelt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 14:50
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Koninginnenacht ga ik naar Utrecht, met vrienden de vrijmarkt verkennen en optredens bekijken. Dag zelf eerst naar de vrijmarkt om daarn naar Amsterdam te gaan
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 14:51
Laisve
Laisve is offline
Ik ga hele slechte bands kijken, en dan eh, feest vieren.
Oud 26-04-2009, 14:57
Verwijderd
Ik zoek nog iets om te doen in Utrecht of ergens in de randstad omdat ik dat ook weleens wilde beleven. Als ik niks heb ga ik met een groep mee naar maastricht, maar daar is dus maar een deel van de stad wat iets doet enzo.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 16:26
Balance
Balance is offline
Met Koninginnenacht ga ik eerst met een vriendin naar de stad waar een podium is met optredens. Daarna bellen mijn collega's als ze klaar zijn met werken en gaan we stappen. Dan een paar uur slapen en richting Amsterdam, als het goed is. Dat laatste is nog niet helemaal rond.
Oud 26-04-2009, 16:31
TopDrop
TopDrop is offline
Geen plannen, dus roept u maar.
Oud 26-04-2009, 17:04
Verwijderd
Ik ga werken en niet betaald krijgen.

Overigens heb ik nog nooit Koninginnedag gevierd, en ik ben ook niet van plan om dat ooit nog te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 17:44
Verwijderd
Citaat:
kom naar breda!!!1!!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 18:07
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga naar Oranjenacht in Gouda en Koninginnedag breng ik door op de kermis, denk ik in Krimpen
Oud 26-04-2009, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog nooit Koninginnedag gevierd, en ik ben ook niet van plan om dat ooit nog te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 18:34
Hanneke
Hanneke is offline
Ik hoop vooral dat het weer mooi wordt. Ga met twee vriendinnen even de stad in, wat rondlopen, chillen, wat drinken ofzo. Verder geen plannen. Ik vind Koninginnedag ook niet zo heel speciaal verder, behalve dat er markt is.
Oud 26-04-2009, 18:37
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik ga werken en niet betaald krijgen.

Overigens heb ik nog nooit Koninginnedag gevierd, en ik ben ook niet van plan om dat ooit nog te gaan doen.
Citaat:
.

Suffies !
Oud 26-04-2009, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 19:16
Verwijderd
werken en niet dubbel verdienen, en dan daarna nog even amdam in.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 19:23
Uice
Uice is offline
Als er nog mensen plannen hebben om naar Amsterdam te komen: wegblijven jullie! Het is hier al druk genoeg. Ga je eigen stad maar onveilig maken.
Oud 26-04-2009, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Als er nog mensen plannen hebben om naar Amsterdam te komen: wegblijven jullie! Het is hier al druk genoeg. Ga je eigen stad maar onveilig maken.

@ topdrop: zullen we naar amsterdam gaan ja?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 22:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

@ topdrop: zullen we naar amsterdam gaan ja?
laten we uice's huis gaan zoeken
Oud 26-04-2009, 22:54
Verwijderd
Koninginnenacht vier ik in Utrecht, waarschijnlijk in een te druk café of zwervend over de grachten. Koninginnedag heb ik al jaren niet meegemaakt ivm de kater van de avond van te voren. Dit jaar heb ga ik naar een superleuk feest in de paradiso dus misschien is het wel leuk om overdag al naar Amsterdam te gaan. Aan de andere kant kan ik me ook ontzettend storen aan alle boeren die dan Amsterdam onveilig maken dus misschien houd ik het toch op 's avonds. Een vlooienmarkt zal waarschijnlijk te ordinair geweest zijn volgens de mensen die bij mijn ouders in de buurt wonen dus dat ken ik eigenlijk niet . Wel vieze tompoucen, bah.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ga eigenlijk nooit naar amsterdam, ben er 1x geweest, omdat al de boeren er dan ook heen gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 06:04
Verwijderd
Ik ga met mn vriendje naar Eindhoven, Joost van Bellen kijken en dansen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2009, 09:01
31337
31337 is offline
Ik heb eigenlijk niks met Koninginnedag, maar het is weer een reden tot bier drinken
Oud 27-04-2009, 09:53
Verwijderd
Ik moet stage lopen, van tien tot zes. En aangezien koninginnenacht (wat een kutwoord) hier in de stad niet leuk is, zou ik dat in Eindhoven ofzo moeten vieren, en dat is dan weer te ver weg om te zorgen dat ik donderdag evengoed fris en fruitig om tien uur op stage kan zijn. En daarna is er toch geen hol meer te doen hier in de buurt, dus waarschijnlijk gaat dat volledig aan mij voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 10:01
arPos
arPos is offline
boulevard of dance te dordrecht, zeer traditiegetrouw.
Beetje rondlopen en kijken wat voor zooi mensen nu weer kwijt willen voor een stuiver.
hopen op lekker weer.
Citaat:
Ik heb eigenlijk niks met Koninginnedag, maar het is weer een reden tot bier drinken
Het schijnt dan ook misschien het laatste jaar te zijn voorlopig.
Oud 27-04-2009, 10:28
Alyssia
Alyssia is offline
's Ochtends werken en dubbel verdienen En verder over de vrijmarkt hupsen 's middags en 's avonds uit, ergens. Of bij iemand thuis ofzo. Geen idee nog.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 10:54
Nona
Nona is offline
Ik weet niet. Die koningin kan me gestolen worden, ze is niet eens jarig (al gun ik haar natuurlijk al het beste ). Maar thuis zitten terwijl het ergens anders gezellig is vind ik ook stom, dus ik denk dat ik mijn vriendje voorstel om naar Groningen te gaan.
Oud 27-04-2009, 11:21
31337
31337 is offline
Citaat:
Ik weet niet. Die koningin kan me gestolen worden, ze is niet eens jarig (al gun ik haar natuurlijk al het beste ). Maar thuis zitten terwijl het ergens anders gezellig is vind ik ook stom, dus ik denk dat ik mijn vriendje voorstel om naar Groningen te gaan.
Misschien kom ik je wel tegen Weet niet hoe je eruit ziet, maar het kan
Oud 27-04-2009, 11:21
Verwijderd
Bij koninginnedag denk ik aan oranje, rommelmarkten en paupermensenmassa's. Ik denk dat ik dus in mijn grot blijf vertoeven want van al die dingen houd ik niet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 11:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ga eigenlijk nooit naar amsterdam, ben er 1x geweest, omdat al de boeren er dan ook heen gaan.
Ja, precies. Je herkent je stad niet meer terug als er naast het Amsterdamse tuig ook nog eens de grootste misbaksels uit de rest van Nederland tussen lopen te hossen.

Waarschijnlijk kan ik vanuit mijn huis ook nog eens meegenieten van Thomas Berge en Ali B of wie er maar op het Museumplein een optreden geven.
Oud 27-04-2009, 13:34
Verwijderd
ik zit stiekem nog te twijfelen of ik niet gewoon naar amsterdam ga. Een vriend gaat plaatjes draaien op het Leidseplein, dat wordt vast wel tof enzo. Maar ik lees al dat ik niet welkom ben dus misschien verlaat ik de provincie gewoon niet :"(
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 13:39
Uice
Uice is offline
Oh, maar ecnelis mag wel komen.
Oud 27-04-2009, 13:40
Verwijderd
ik start een zachte g epidemie
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 13:42
TopDrop
TopDrop is offline
ik was 2 jaar geleden in amsterdam op koninginnedag. het was teringdruk. dat is zo'n beetje het enige dat ik heb onthouden.
Oud 27-04-2009, 14:38
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het echt ontzettend stom dat er mensen zijn die nu al de vlag hebben hangen. Kom nou zeg. Dat je het donderdag doet is tot daaraan toe, maar nu al. Ik vind het maar een nepfeest en het koningshuis is stom. Ik blijf dan altijd gewoon thuis, maar dit jaar ga ik wel naar de vrijmarkt met matties, want we houden ineens van rommelmarkten!
Oud 27-04-2009, 14:42
Philosophy
Philosophy is offline
Niet werken en toch verdienen! Iedereen krijgt bij ons volgens z'n aantal contracturen betaald en de mensen die wel werken krijgen 200%.
Verder ga ik lekker met m'n spulletjes op een of andere rommelmarkt zitten, want we gaan hier verbouwen en ik ga binnenkort op kamers, dus weg met die zooi! 's Avonds op stap in Groningen.
Oud 27-04-2009, 14:52
31337
31337 is offline
Citaat:
Ik vind het echt ontzettend stom dat er mensen zijn die nu al de vlag hebben hangen. Kom nou zeg. Dat je het donderdag doet is tot daaraan toe, maar nu al. Ik vind het maar een nepfeest en het koningshuis is stom. Ik blijf dan altijd gewoon thuis, maar dit jaar ga ik wel naar de vrijmarkt met matties, want we houden ineens van rommelmarkten!
Euh Wimlex is jarig vandaag. Vandaar dat de vlag waarschijnlijk al uithangt
Oud 27-04-2009, 16:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 16:45
Fantôme
Fantôme is offline
het ziet er naar uit dat ik wel naar Amsterdam ga donderdag.
De voorgaande jaren heb ik steeds moeten werken maar nu dus niet
Oud 27-04-2009, 17:33
Neko*
Neko* is offline
Ik ben eigenlijk altijd op vakantie met Koninginnedag en doe er dus niet echt wat aan. Dit jaar dan weer niet, dus wie weet dat ik het dorp eens doorslenter, kijkje nemen bij de rommelmarkt oid.
Oud 27-04-2009, 17:44
Verwijderd
Citaat:
ik was 2 jaar geleden in amsterdam op koninginnedag. het was teringdruk. dat is zo'n beetje het enige dat ik heb onthouden.
Dat.

Dit jaar vier ik Walburg (het begin van de lente) ipv Koninginnedag. Champagneontbijt en mensen die met zelfgebouwde bootjes een waterval proberen te overleven.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 23:55
Verwijderd
Ik moet die avond om 11 uur werken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 10:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Pff, ik blijf lekker thuis. Of nou ja, ik ga in ieder geval niet de binnenstad in, want daar is het traditioneel onuitstaanbaar druk op K-dag.
Oud 28-04-2009, 23:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik mijd Amsterdam als de ziekte. En al helemaal op koninginnedag. Ik heb namelijk echt een gloeiende graf hekel aan mensen en al helemaal als ze allemaal oranje aan hebben (gruwelijke kleur) en allemaal lopen te hossen en lallen. Dat doen ze maar lekker in 't zuiden met carnaval ofzo.
Wrs ga ik morgenavond wel koninginnenach vieren in Den Haag, want vorig jaar was het wel te doen qua gekkenhuis en een vriend van me woont achter HS, dus mss kunnen we wel weer blijven slapen. En net als vorig jaar tot 5 uur 's middags ontkateren bij hem op de bank met een shitload aan britse series. Niiiice. Ik ga alleen dit jaar geen alcoholvergiftiging oplopen, want dat was niet zo leuk.
Oud 29-04-2009, 22:06
Verwijderd

Ik ga het niet echt vieren ofzo. Ik heb een hardloopwedstrijd en waarschijnlijk ga ik daarna naar Chantal.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 01:54
Verwijderd
Boring
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 09:15
marrel
marrel is offline
Ik ga vanmiddag naar Arnhem. Muziek, terras, zon. Zoiets
Reageren

Regels voor berichten